Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kipi

Użytkownik
  • Postów

    789
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnie wizyty

991 wyświetleń profilu
  1. Nie wiem Panowie ale najlepiej chyba kupić od kogoś z forumowiczów. Nawet jak jest uboższy ale bardzo prawdopodobne że zadbany.
  2. Na pewno sygnały do i z ręcznego przechodzą przez tą kostkę więc sprawdź w jakim stanie są kabelki. Genialna myśl francuska tak umieściła tą kostkę, że jak się woda dostanie tam (z powodu niedrożnych otworów przelewowych na podszybiu) to styki zaśniedzieją i się odrywają. Wyciąg szufladkę pod siedzeniem i spróbuj małym lusterkiem i latarką popatrzyć ale nie ciąg kabli bo może być tak że pourywasz większość z nich :)
  3. Daszek raczej na pewno potraktować opalarką i jak się uplastyczni włożyć głośniki które sobie odpowiednio wygną daszek.
  4. Dobrze że problem rozwiązany, ale napiszę bo być może komuś się przyda ta informacja. Po zregenerowaniu swojego ręcznego po montażu okazało się, iż naciąg linek i moc hamowania lewej i prawej strony inna. Raz nawet nie wiedziałem że lewa strona nie odpuściła i dopiero na światłach się kapnąłem jak poczułem swąd palonych okładzin. Po podłączeniu do komputera można ustawić (skorygować) ten naciąg linek. Ten sygnał wysyła moduł hamulca ręcznego i nie ma on nic wspólnego z żadnymi czujnikami w sprzęgle.
  5. Co do poduchy olejowej moja wyglądała też ok, ale jak już kupiłem nową to jednak okazało się iż nie była ok. Mechanik mówił że jeszcze niby w normie była, ale po wymianie czuć różnicę. Do do tej dolnej pod akumulatorem to ja miałem ją potarganą w połowie i dzięki temu że mechanik robił mi z rozrządem wyszło to. Wszystkie te 3 poduszki musza być sprawne bo jeśli choć jedna z nich jest uszkodzona to przyspiesza zużycie pozostałych a i może dawać drżenia auta. Co do dwumasy to mój mi mówił że jakoś sprawdzają to tak że przy otwartych drzwiach przy włączonym silniku kiedy auto stoi należy wcisnąć sprzęgło i sprawdzić czy drżenie na końcu otwartych drzwi ustąpiło. To taki ogólny sposób na już, ale pozwalający określić wstępnie stan dwumasy.
  6. Kolego zacznij od poduszek w silniku. Trzeba je naprawdę dobrze pooglądać a nie tylko rzucić okiem. Jeśli wyeliminujesz poduszki to pozostaje jeszcze dwumasa :)
  7. kipi

    Panewki

    Ja w swoim wymieniłem profilaktycznie właśnie przy przebiegu ~160 kkm. Jedna była trochę wyślizgana. Generalnie jeśli masz leżące 900zł to wymień.
  8. 2 rzeczy mi się nasuwają: - poduszki są gównianej jakości (kiepskie zamienniki) - jak kolega wyżej sugeruje trzeba wymienić komplet poduszek w przeciwnym razie sytuacja się będzie powtarzać.
  9. Panowie, wybierzcie się na szrot i tam kupcie możliwie najświeższego (po lifcie) pająka. Rozbierzcie i się każdy przekona. Pająk nie jest aż tak skomplikowany aby się bać go rozebrać. Po lifcie zdecydowanie lepiej chodzą kierukowskazy.
  10. Ja miałem ostatnio wymieniane 2 oringi (nieszczelność klimy). Od tego czasu coś tam wieje zimnem ale pojawił się odgłos pracy samej sprężarki. Co do kiepskiego chłodzenia to jeszcze poza brakiem czynnika może być powodem zawór rozprężny (czy jak to się tam nazywa) - to trzeba już pomierzyć.
  11. Rezystor/regulator nie powinien powodować żadnych dźwięków. Sądzę że powodem są łożyska wentylatora. Gdzieś kiedyś coś czytałem że ktoś tam popsikał ale wiadomość nie została potwierdzona i sądzę że ktoś miał szczęście psikając w ciemno jeśli w ogóle to zrobił. Sądzę że należy się przymierzyć do wymiany wentylatora. Co do samego regulatora to jeśli silnik się zaciera to na pewno pobór prądu wzrasta i nawet jeśli bezpiecznik w regulatorze nie zadziałał to jednak obawiam się że mogą być nadtopione wtyczki regulatora - generalnie tak czy siak warto go pooglądać i poprawić kontaktem w sprayu gniazdo i wtyk. Co do dostępu to łatwiej ci będzie dostać się do regulatora bo to demontaż tylko schowka, aby się dostać do wentylatora należy zdjąć cały kokpit :)
  12. Ja wymieniałem bez zdejmowania drzwi. Zaopatrz się w "krzywy" klucz, dopasuj klocek drewniany pod drzwi żeby nie urwać. Odkręć, odchyl włóż i skręć. 30 min ostrożnej roboty.
  13. Sprawdź omomierzem silnik - powinno być przejście wtedy będziesz miał pewość, że nie jest spalony. Co do zablokowanego to miałem coś takiego. 2 lata temu w zimie żona jechała i dzwoni do mnie że coś łupnęło i przestał chodzić wentylator. Po powrocie do domu sprawdziłem i faktycznie nie kręcił się. Wkurzony że kolejnej zimy problemy z wentylem włączyłem nagle obroty na 4 bieg i puścił i odtąd zaczął chodzić, ale jak tylko się ociepliło w lecie kupiłem nowy i założyłem. Po demontażu starego nic w zasadzie nie zobaczyłem co jest powodem, po prostu przebolałem strate zakupu nowego wychodząc z założenia iż skoro autko ma 8 lat a elektryka taka delikatna to należy się wymiana i odtąd święty spokój.
  14. Raczej chyba 170zł a nie 1700... coś się zagalopowałeś. Ja w swoim profilaktycznie wymieniłem już panewki i myślę, że mogę spać spokojnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!