Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

onufry81

Nowy użytkownik
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic II
  • Silnik
    1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    137
  1. Witam. U mnie także padł ten panel. Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie, a pod maską gdzie się znajduje ów bezpiecznik (tzn. który to jest)?
  2. Witam Grand Scenic 1.9 dci Przyszła pora na wymianę tarcz hamulcowych oraz klocków z tyłu. Zastanawiam się czy dam radę samemu to wykonać ale zanim przyjdzie pora na pracę w garażu najpierw trzeba zakupić części. Pierwsze pytanie brzmi czy tarcze i klocki do Grand Scenic-a II 1.9 dci są takie same jak do wersji benzynowych czy też do krótszego nadwozia. Drugie pytanie czy ktoś zna może numer katalogowy owych oryginalnych części? A teraz pytania co do samej wymiany: czy jest skomplikowana, czy tłoczek zacisku wciska się czy wkręca. Czy zdjęcie tarczy przebiega dość łatwo czy trzeba specjalnego narzędzia, no i czy ponowne założenie tarczy lecz już nowej wymaga specjalnej uwagi tj czy nachodzi (nie wiem jak to nazwać piasta?) na nią łatwo czy trzeba wcisnąć , czy podczas dokręcania tarczy trzeba uważać na to żeby nie zakręcić zbyt mocno i nie uszkodzić łożyska? W końcu uwagi końcowe co należny przesmarować i czym podczas takiej wymiany? Trochę tych pytań jest tak mi się nasunęły gdyż nic w książce serwisowej nie pisze szczegółowo, więc wydawało by się że jest to prosta czynność. Pozdrawiam
  3. Defekt zlokalizowany - pompa oleju. Niestety ciśnienie rozerwało obudowę pompy i drobiny metalu pływały w misce olejowej. Trzeba było płukać silnik. :cry:
  4. Na 99% problem z pompą oleju a konkretnie z zaworem przelewowym. Co ciekawe w Renault w ASO powiedzieli mi że nie wiedzą co to jest i najprawdopodobniej się szykuje remont silnika, a mechanik co się Renówkami zajmuje mówi , że ma sporo takich przypadków z 1,9dci w tym roku i najczęściej jest to pompa. Do piątku będę wiedział już na 100%
  5. CO2 wykryto specjalnym urządzeniem, jakim nie widziałem, ale także nie mówiłem mechanikom że mi się układ chłodzenia zapowietrza i ubywa płynu. Zmierzona została kompresja i na 2i 3 cylindrze wynosiła nie spełnia 20 a powinno być 30. te dwa fakty zostały powiązane i diagnoza odnośnie kompresji wynosi że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to jeszcze pierścienie ale i tak trzeba głowicę ściągnąć. Co do oleju dalej nie mam pojęcia co to może być zaworek, odma , czy też pierścienie, a może co innego jak np. woda w filtrze oleju zamarzająca, ale szczerze mówiąc nie widziałem żadnych oznak płynu chłodzącego w oleju a po drugie czy płyn chłodzący który przeniknął do oleju morze zamarznąć jak jego zamarzanie wynosi - 35 st C :)
  6. też o odmie myślałem. niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym. I mam w związku z tym pytanie czy płyn także podgrzewa np. filtr oleju lub przebiega przez chłodnicę oleju lub inną cześć która może spowodować niedogrzanie oleju i ew. przymarznięcie. Troszkę zagmatwane ale mam nadzieję że się dobrze wyraziłem. Pozdrawiam
  7. Witam (Grand Scenic II 1,9 dci 120KM 2004r) Pewnego mroźnego dnia rano (ok -15 st C) po uruchomieniu silnika po pewnym czasie zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Po zgaszeniu silnika zajrzałem pod maskę a tu olej wyciekł przez filtr oleju. Zawiozłem auto lawetą do mechanika ten obejrzał dokładnie i stwierdził , że rzeczywiście olej wyciekł tamtędy, ale także, że podgrzewanie filtra było przemienione (cokolwiek by to znaczyło). Miałem wtedy filtr Filtron-a. Zakupiłem nowy filtr tym razem w serwisie Renault zamiennik oryginału troszkę się różnił od filtrona grubsza uszczelka i większa średnica, myślałem że to jest to tyle się mówi złego o zamiennikach. Niestety dzisiaj także olej "uciekł" przez filtr. Proszę napiszcie jak może być tego przyczyna czujnik, pompa, a może to podgrzewanie? Dodam, że ostatnio walczyłem z odpowietrzeniem okładu chłodzenia w dzień przed tym jak pierwszy raz się to stało właśnie odpowietrzałem układ, a w następny dzień jak odebrałem auto od mechanika wskaźnik podszedł prawie pod czerwoną kreskę. Zaniepokoiło mnie to ale już się to nie pojawiło. z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi [ Dodano: 2009-12-29, 21:53 ] Po rozmowie z kilkoma mechanikami, którzy też nie mają pojęcia co to może się dziać już sam nie wiem co mam myśleć o tej sytuacji. Zastanawiam się czy w pompie oleju jest coś takiego jak zawór zwrotny, ale czy takowy w tej pompie jest? Ewentualnie czy to mogą być zużyte pierścienie na tłokach też takie przypuszczenia są. Mi się ta opcja nie zbyt podoba ze względów oczywiście finansowych, a po drugie zużyte pierścienie muszą wykazywać jakieś objawy. Auto nie dymi, nie zużywa oleju. Jest to możliwe , że bez objawów zewnętrznych zużyły się pierścienie?
  8. A można jakieś namiary dostać na tego pana z Krakowa może być nawet PW
  9. Witam W Grand Scenicu niedomaga mi ręczny. Zaciąga się, ale przy większych pochyłościach potrafi wydać niemiłosierne dźwięki. Czuję, że nierówno bierze po lewej stronie mocniej. I tu taj moje pytanie: 1. Czy przyczyną tego może być jakiś mechanizm przy tarczy? 2. A może linka się zatarła 3. Może to coś w mechanizmie zaciągania - kosztuje on (nowy) ładna sumkę, może nie trzeba go wymieniać, tylko naprawić Na forum jest stosunkowo mało o tym wynalazku napisane jednak liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam
  10. Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi. Grand Scenic już stoi w moim garażu. Produkcja 2004 1,9 dci wyposażenie Privilage (czy jakoś tak) auto kupione w Polsce - od 1-go właściciela. Jak zrobi się fajniej na dworze - porobię fotki i pokażę Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
  11. Może ktoś mi napisać gdzie znaleźć opis kodu vin do Scenica? w AŚ znalazłem fajnie opisany lecz do Megane II
  12. Przeglądając i selekcjonując ogłoszenia wybrałem takie oto samochody http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-1-9...e-C7857166.html - moim zdaniem przód malowany http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-200...y-C7793956.html http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-C6619483.html - bo Polski i blisko, stosunkowo blisko http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-1-9...y-C7850071.html - także blisko http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-fak...o-C7688309.html - fajnie że zarejestrowany Przepraszam że tyle tych ogłoszeń zamieściłem ale to są obecnie najbardziej interesujące mnie oferty i jestem ciekawa waszej opinii. Jak się dowiedziałem oczywiście wszystkie są bezwypadkowe i mają oryginalny przebieg. Niestety oferty są porozrzucane co całej Polsce trudno do każdego z tych samochodów podjechać i go obejrzeć. Na śląsku zbyt dużo ofert sprzedaży Grand Scenica nie ma. Co o nich sądzicie? i jeszcze na koniec rodzynek http://allegro.pl/show_item.php?item=566466328 bardzo mi się podoba - nie opłacony, nie zarejestrowany - jak takim autem można podjechać do ASO?
  13. Często jeżdżę w 2 osoby ale parę razy w miesiącu przydało by się 6-cio osobowe auto więc wybór padł na Scenica zastanawiałem się jeszcze nad zafirą B lecz koszt zakupu nieco przewyższa moje możliwości finansowe. 2 litrówki są fajnie wyposażone lecz jednak skłaniał bym się ku bardziej ekonomicznym jednostką napędowym.
  14. Jeździłem grandem z tym silnikiem co prawda rakieta to nie jest, ale spalanie jak na ponad półtoratonowego minivana jest super. Głównie jeżdżę w 2 osoby więc oba silniki powinny wystarczyć do spokojnego pokonywania trasy. Fakt 1,5 lepiej będzie sobie radził przy pełnym obciążeniu. Co do silników praktycznie pod uwagę wchodzą wszystkie oprócz dwulitrowej benzyny i 1,5 dci słabszego niż 105 KM. Przede wszystkim liczy się stan auta wyposażenie przebieg - w takiej kolejności.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!