Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

marcel00s

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    110
  1. @rjb: muszę przyznać, że nie ma reguły na te świece. Dokładnie w tym wątku wypowiadałem się z dwa lata temu jeszcze jako właściciel Meganki 1.6 16V, jakie to NGK były do dupy i jaka to po wymianie na Eyquem nastała różnica w pracy silnika (na lepsze). Dziś natomiast jestem posiadaczem Scenica z identycznym silnikiem jak w Megi i właśnie wymieniłem świece markowane przez Renault (z niewielkim przebiegiem - około 20K km) na NGK BKR6EZ - problemy z szarpaniem, nierówną pracą itd. zniknęły jak ręką odjął. Biję się zatem w pierś i przyznaję rację, że świeczki NGK nie są szrotem, tylko potrafią całkiem dobrze spełniać swoje zadanie. Natomiast jak widać z Twoich doświadczeń, nie każdy egzemplarz tych świec jest dobry. Możliwe, że ja trafiłem na egzemplarze wykonane z lepszych materiałów, natomiast w Twoim przypadku pechowo trafiły się gorszej jakości. W każdym razie NGK nie są drogie i wg mnie można ich wstawienie zaryzykować - jak się trafi dobra partia to działają bdb.
  2. @swited: próbuję wymienić siłownik w przednich drzwiach od strony kierowcy i napotkałem problem z osłoną, o której wspomniałeś. Jest tam wokół siłownika kawał białego plastiku, który skutecznie utrudnia jakiekolwiek manipulacje z siłownikiem. Orientujesz się, czy można tą osłonę wyjąć? Dostęp jest tak ciężki, że trudno było mi też namierzyć jakąś śrubkę, którą osłona mogłaby być przykręcona. Ty wymieniałeś siłownik bez wyjmowania tej osłony?
  3. Dzięki kocuper! W międzyczasie znalazłem również to: http://rapidshare.com/files/42549606/Renault-pack.rar W "paczce" znajduje się m. in. schemat połączenia ECU Siemens Sirius 32N z PC. Próbuję nawiązać kontakt z autorem schematu, jeśli potwierdzi, że inne ECU z serii Siemens Sirius 32 da radę połączyć przy pomocy tego interfejsu - zmontuję go samodzielnie i dam Wam znać co z tego wyszło. Są spore szanse na sukces, interfejs powinien zadziałać właśnie z softem DDT2000.
  4. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wszelkie informacje. Wygląda na to, że nie mam na co liczyć, że w Meg z 1999 będzie magistrala CAN, mimo, że gniazdo jest w standardzie OBD. Udało mi się za to znaleźć innego producenta interfejsów diagnostycznych, który zapewnia, że jego produkty diagnozują Renówki *bez* szyny CAN: http://ascomp.info.pl/index.php?p26,interf...ny-renault-scan. Próbowałem znaleźć w sieci oprogramowanie, z którym można diagnozować przy użyciu tego interfejsu (DDT2000) - nie udało mi się nigdzie tego namierzyć (choćby jakiejś niepełnej wersji, dla przetestowania). Może wiecie, jak ten soft zdobyć? Firma Ascomp raczej niechętnie udziela pomocy w tej kwestii.
  5. kocuper: wielkie dzięki!! Czyli mogę spróbować podpiąć jakiś Euroscan i powinien zadziałać? Jest tego trochę na Allegro, sprzedawca który wystawia Euroscan'y na tej aukcji: ELM327 twierdzi, że z Megi I ph II z 1999 Euroscan nie zadziała. Nie widział jednak tego gniazda i twierdzi że ta Megi nie posiada magistrali CAN. Jeśli jednak potwierdzasz, że to OBD-2 z CAN, to wychodzi na to, że mogę w ciemno kupić ten ELM327...
  6. Witam wszystkich! Zrobiłem fotkę gniaza interfejsu diagnostycznego w mojej Megi (RXE 1.6 16V, 1999r) - załączyłem do postu. Bardzo Was proszę o pomoc w identyfikacji standardu tego gniazda. Jaki interfejs diagnostyczny można do tego auta wpiąć (oprócz CLIPów za 4tys. i z jakiego oprogramowania korzystać? Jeśli ktoś jest w stanie podzielić się informacjami, będę bardzo wdzięczny. Btw. używałem w tym temacie wielokrotnie funkcji "szukaj" :P
  7. Witam wszystkich! Śledziłem wątek od dłuższego czasu, jako że moja Megi 1.6 16V również od jakiegoś czasu zaczęła szarpać podczas przyspieszania oraz na jałowym. Postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić świeczki. Zamontowane miałem NGK BKR6E (przez autoryzowany serwis btw.), do czasu wymiany przejechałem na nich jakieś 15 tys. Wstawienie świec EYQUEM RFN58LZ załatwiło sprawę szarpania i spadków mocy. W razie problemów z tym silnikiem, polecam sprawdzenie tego, jakie świeczki macie i profilaktyczną wymianę na to, co rekomenduje Renault. Produkty firmy NGK będę omijał szerokim łukiem - wygląda na to, że nie do końca wiedzą do czego można stosować to co sprzedają...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!