Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

arka3

Użytkownik
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph I Grandtour
  • Silnik
    1.6 16V LPG
  • Przebieg (tys.km)
    123000
  1. Dzień dobry po 6 letniej przerwie :) Po paru latach rozstania z Renault ciągnie mnie do odnowienia znajomości, a że ostatnio pojawiło się sporo ogłoszeń z Megane III z roku 2014 jestem bliżej tym zainteresowany. Prośba do Was, czy nastąpił jakiś skok jakościowy w porównaniu do Megane II ? Interesuje mnie ten sam silnik K4M, wtedy jednak był on dość mocno awaryjny. Mi zdarzyło się 2x wymieniać słynne koło KZFR, komputer UPC, taśmy kierownicy itp. To wszystko w ciągu roku i 30kkm... 1.6 wchodzi w rachubę ze względu na montaż LPG. Samochód zamierzam kupić na okres około 2 lat (wtedy kończy mi się leasing cytrynki żony i będę brał coś nowego) i generalnie ma to być tani w eksploatacji pojazd na przeczekanie. Druga sprawa może ktoś mi wyjaśni skąd taki wysyp poleasingowych Megane z rocznika 2014 z naprawdę minimalnymi przebiegami (od 15kkm do góra 55kkm)? Rozumiem 3-4 sztuki ale prawie u każdego dilera stoi kilka egzemplarzy 1.5dci i 1.6.... Sam prywatnie robię po 30kkm rocznie, a przecież latem latam głównie motocyklem. Pozdrawiam
  2. Powiem Wam tak, ja w swojej Megance dwa razy wymieniałem to sławne koło. Drugi raz nastąpił po 15kkm... Miałem dość i sprzedałem samochód. W tej chwili sam ujeżdżam Astrę H 1.6 XER i problem jest dokładnie taki sam. Tylko że tu są dwa koła po 800zł/szt.... Pierwszy raz odezwało się po 55tys. km teraz mam 89 tys. i mam to generalnie w d... Jeżdżę do planowanej wymiany rozrządu przy 120kkm. Ale w wielu Oplach pojawia się to co 30-40tys. km. (Vectra, Astra, Zafira) Sprowadza się to tylko do tego że jak zaciągnąłem języka to problem dotyczy wszystkich silników ze zmiennymi fazami rozrządu od Fiata do Toyoty... Całe szczęście że Meganka żony 1.4 Tce jest pozbawiona tego szajsu.. i odpukać praktycznie bez awaryjna od nowości.
  3. Cześć Tak jak odpisywałem już komuś w mailu, u mnie winny był komputer UPC. (wymiana na taki sam używany - 350zł) Tyle że właśnie próbują dojść do tego wydałem tak lekko z 1000zł na różne czujniki itp. Naprawdę polecam znaleźć elektronika specjalizującego się w Renault i umówić się na podmianę skrzynki UPC. Przełożenie jej to 10-15 minut, a w moim przypadku efekt był natychmiastowy nawet bez jazdy próbnej. Jak będzie dobrze, to płacisz i jesteś zadowolony, jak nie, to niech elektronik dalej kombinuje Z mojej strony polecam wizytę u tego elektronika: Pan Darek tel: 501 536 453 Pracuje w miejscowości Zakręt k/Warszawy od 10-16 Zasugerować mu skrzynkę UPC i mój przypadek (pewnie będzie pamiętał), ma na pewno na składzie parę sztuk UPC w danej konfiguracji.
  4. Możesz kupić ale musisz iść też na ustępstwa. Nikt przy zdrowych zmysłach nie odda samochodu bez żadnej wady za bezcen. Aktualnie będę sprzedawał swoją i obniżyłem cenę ze względu na pękniętą szybę i delikatny luz na maglu. Za to jest dopiero co zrobiony rozrząd (fv i gwarancja) i wymienione Koło zmiennych faz i parę innych rzeczy. Ma udokumentowany przebieg i znaną historię. Realnie meganka w całkowicie dobrym stanie z lat 2002 - 2003 to minimum te 17000zł i nie będzie to Lux Privilege czy nawet Dynamic.....
  5. W zeszłym roku nie wiedzieli ile wchodzi do Megi II i nabili mi według tablicy do Megi I. Wpuścili 750g + trochę oleju, klimatyzacja działała ale pod większym obciążeniem poszło uszczelnienie kompresora (ołówka). Może to przypadek, a może nie. W każdym razie kosztowało to 550zł, więc lepiej uważać w przypadkowych warsztatach.
  6. Mógłbyś opisać tą "prostą" wymianę linki ? Mam idealnie tą samą sytuację co Ty kiedyś (nawet ta sama linka jest za "długa") i chętnie bym wymienił to sam. [ Dodano: 2010-04-24, 19:47 ] Dzisiaj sprawdziłem i obie linki działają, czyli żadna nie pękła. Jednak jedna jest wyraźnie dłuższa i przy gwałtowniejszym zaciągnięciu dźwigni wypadają z zaczepów. Możliwe jest że tak się nagle wydłużyła ?
  7. Problem w tym że dzisiaj nie tak łatwo dobrać części do nowoczesnego samochodu. Samych klocków do megane jest kilka rodzajów, a to tylko najprostszy element. Najczęściej dobiera się na podstawie nr Vin a i to często nie daje gwarancji na sukces. Jeżeli posiadasz dużo wolnego czasu możesz sobie pozwolić na latanie po hurtowniach i szukanie części, oraz ich ewentualną późniejszą wymianę. Warsztat który każe sobie samemu kupować części to chyba taki typ u "Pana Kazia" ? Bo jakoś nie wyobrażam sobie nowoczesnego warsztatu z takim systemem zakupów. Najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się warsztat który ma własny sklep - hurtownię, wtedy nie kombinują na częściach. Pamiętaj jeszcze o jednym, jeżeli część nie była kupiona w warsztacie gwarancja nie będzie obejmowała ponownego montażu w przypadku awarii.
  8. W tej wersji poduszka kierowcy powinna być chyba z kółkiem chromowanym. Trzeba by sprawdzić czy to nie atrapa...
  9. Tak z 3 dni się nazbierało Najpierw dostała myjnie i potem woskowanie. Wczoraj odebrałem z warsztatu po wymianie KZFR razem z całym rozrządem i pompą wody. Dodatkowo wymieniony olej na 0W-30 full tech (polecam kolega-berlin) Niestety po wydaniu na ślicznotkę ponad 2 tys. zł dowiedziałem się że jeszcze trzeba przygotować około 1800zł na naprawę zawieszenia... Megi musi poczekać do maja bo już brak funduszy..
  10. Nik , masz zupełną rację. Ja też mam Megi po kobiecie i mimo regularnego serwisu samochód jest trochę " nie tego" Noszenie pierścionków pozostawiło trwały ślad na wszelkich uchwytach... Natomiast zdanie mojej drugiej połowy wyjaśnia wszystko, "Ja chcę jeździć, a Ty masz dbać żeby "niebieski" jeździł". Mam po prostu zadanie raz na jakiś czas pojechać jej samochodem i stwierdzić czy wszystko jest ok. Ona nie reaguje na żadne symptomy awarii... :shock:
  11. Też mam ten sam silnik i Staga-4. Na tej instalacji przejechałem 22kkm i jak na razie zero problemów. Tak jak ktoś pisał Stagi mają dużo większe możliwości ustawień. Ja na Twoim miejscu spróbowałbym się czegoś więcej dowiedzieć na temat Staga- 300 Premium. Jest to komputer z auto kalibracją, wymaga dużo mniej kombinacji. Landi to oczywiście wyższa półka, za to Stag jest Polski i ma wiele pozytywnych opinni.
  12. Ja właśnie mam szybki dylemat. Wymiana KZFR z całym rozrządem i pompą wody w ASO Siedlce 2288zł, a w Warszawie w Garażu 1850zł. Różnica biorąc pod uwagę dojazd, urlop i jakieś "kino" na czas naprawy w Siedlcach to ponad 500zł. W jednym i drugim przypadku mam fv i cena jest brutto. Co byście wybrali ? [ Dodano: 2010-03-23, 15:02 ] Dokładam jeszcze pytanie. Czy przy wymianie koła z całym rozrządem wymieniać elektrozawór sterujący zmiennymi fazami ? Na forum ktoś podawał żeby zmieniać, w ASO mi powiedziano że oni tylko czyszczą jeżeli jest brudny. Koszt w ASO to ponad 500zł, piechotą nie chodzi ale jaka jest właściwa procedura jeżeli nawet ASO tego nie wymienia ???
  13. No właśnie nie. Ale zdecyduję się chyba na używkę. Mają mi znaleźć taką z 2007-8. Przeszukując w necie opinie o regeneracji magla trafiłem na sporo nie pochlebnych opinii. Sporo osób wraca na poprawki, które oczywiście są uznawane. Ja niestety nie mam czasu i nerwów na latanie W-wa - Łódź. W każdym razie w przyszłym tygodniu robię KZFR, a zaraz po świętach biorę się za magiel.
  14. Święte słowa ! Takie okazje trzeba omijać szerokim łukiem. Tylko że czasami nawet wysoka cena i pewna historia nie uchronią przed miną.....
  15. Daj znać jak naprawisz co to było. Przyda się ludziom na forum, a i ja jestem ciekawy. Powodzenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!