Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

breko1989

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

13 Dobry

Samochód

  • Auto
    megane 2
  • Silnik
    1,9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    165

Ostatnie wizyty

603 wyświetleń profilu
  1. Witam mam dość dziwny problem. Kiedy temperatura zewnętrzna spada do ok. -2 silnik bardzo ciężko zapala, zachowanie silnika jest takie zaczyna kręcić na dosłownie 2 sekundy i przestaje na ok 10s następnie znów zaczyna obracać silnikiem na kolejne 2s i znów przestaje na 10s. Po którejś z kolei próbie rozruchu słychać że silnik zaczyna łapać aż po jakimś czasie uda się zaskoczyć. Na liczniku świeci się przez ten cały czas "stop" oraz błąd wtrysku. jak sadzicie co może być przyczyną takiej awarii.
  2. Miałem podobny problem w kadecie i tam docisk sprzęgła był do wymiany.
  3. Witam mam taki głupi problem. Wymieniałem turbinę i rozłączyłem przewody podciśnienia i chyba coś źle podłączyłem, ponieważ turbina nie załącza się. Czy może któryś z kolegów przesłać jakiś w miarę dokładny i przejrzysty schemat? z góry dziękuje. <><><><><><><><><><>><><><><> Po wymianie turbo pojawił się jeszcze jeden problem zaczął zapalać się błąd "sprawdź wtrysk" o tym błędzie czytałem już na forum. Wydaje mi się że kiedy uporam się z turbo wszystko powinno wrócić do normy. <><><><><><><><><><>><><><><> Zaznaczam że, przed awarią auto chodziło bez żadnych problemów i żadnych błędów. Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  4. Aby wymienić to trzeba wyjąć skrzynie czy da się to zrobić od góry? Jakie objawy toważyszą tej awarji?
  5. Koledzy może ktoś z was będzie mi w stanie pomóc. Mój problem jest następujący. Szósty bieg wyskakuje. Skrzynia ma nowy olej elfa tak jak Serwis każe, wszystkie biegi chodzą idealnie lekko bez zgrzytów, nieważne czy ciepło czy zimno, nie ma na co narzekać. Niestety problem jest z szóstką, kiedy przyspieszam lub ujmuje gazu to szósty bieg wyskakuje. Musze lekko trzymać gałkę zmiany biegów w tedy nie ma żadnego problemu. Przed wymianą oleju ten problem również występował. Może to kwestia regulacji jeśli tak to gdzie można wyregulować? Mój silnik 1.9 DCI
  6. Kolego gdyby pasek przeskoczył to silnik nie odpali, na wale korbowym i wałku rozrządu są czujniki, kiedy rozrząd się nie zgadza to silnik nie zapali komputer go blokuje, mimo że rozrusznik kręci. Wiem to na pewno bo u mnie przeskoczył o 2 oczka. Po wymianie 4 zaworów ustawieniu na nowo rozrządu silnik odpalił jak przed awarią. Osobiście obstawiał bym wtryski. Choć nigdy do końca nic nie wiadomo póki do Kładnie nie obejrzysz silnika.
  7. breko1989

    MEGANE II PH I

    Witam. Od jakiegoś czasu mam następujący problem. Rano lub po dłuższym postoju, ogólnie mówiąc na zimnym silniku moja Megane odpala na dotyk, a obroty są na ok. 900rpm. Natomiast kiedy silnik jest ciepły, obroty wzrastają na ok.1000rpm. Odpalenie trwa zdecydowanie dłużej. Zaznaczam że auto nie kopci spalanie w normie. Jak sądzicie czym może być to spowodowane? Dodano: 28 sie 2011 - 23:36 Co do obrotów prawdopodobnie jest to wina wtrysku wartości rzeczywiste to -0.5/1.23/-0.6/-0.5. Niestety dziś megi zawiodła mnie na całej linii pojechałem z dziewczyną do kina jakieś 25km, zgasiłem auto i poszliśmy na film, po seansie wsiadamy do auta wciskam START i lipa, silnik kręci i brak reakcji jedynie za którymś razem słychać jak by zaczął łapać ale niestety nie odpalił. Sprawdzałem wszystkie wtyczki czy czasem nie są luźne, pompowałem (gruszką) i nic. Dodam że żadna informacja na wyświetlaczu się nie pojawiła i żadna kontrolka nie zapaliła. Może to jest jakiś trop kiedy wyjeżdżałem z domu wrzuciłem drugi bieg i słychać było głośne chrupotanie które ustało po kilku sekundach. Pomyślałem że bieg źle wszedł w swoje miejsce. Teraz nie pamiętam w którym momencie ustał ten hałas. Dodam że nigdy nie miałem problemów z odpaleniem renaty zawsze odpalała na dotyk. Proszę o pilną odpowiedź.
  8. Dziękuje i nadal proszę o jakieś podpowiedzi pragnę stworzyć rzetelnie wykonany plik który może pomóc jak największemu gronu użytkowników megane II Postaram się w nim zaznaczyć o możliwych problemach z zapieczonym sworzniem, czy o zdjęciu osłony z pod silnika
  9. Zderzak zdjąłem w temacie o tym nie napisałem, małe niedopatrzenie. Co do podwieszenia chłodni bez ściągania zderzaka wydaje mi się raczej nie możliwe a już na pewno bardzo kłopotliwe. Jeśli ktoś by miał jakiekolwiek uwagi do tematu to proszę o wypowiedz. Mam zamiar stworzyć pdf-a i umieścić w folderze pliki.
  10. W mojej megane miałem wybite sworznie, postanowiłem je wymienić. Zanim zabrałem się za wymianę próbowałem znaleźć jakieś przydatne informacje, niestety te co znalazłem były nie wystarczające. Na szczęście jakoś sobie poradziłem. Chciał bym założyć ten temat aby, następni użytkownicy megane mieli duże ułatwienie przy wymianie sworzni tuleje i całych wahaczy. 1. podnieść przód auta 2. zdjąć przednie koła 3. 4. zdjąć plastikowe wykończenie pod maską. na czerwono zaznaczone miejsca plastikowych uchwytów 5. zdjąć przednią cześć plastikowego nadkola na czerwono śrubki do których będzie nam potrzeby klucz torx t25 na zielono plastiki które trzeba wyciągnąć ozywając siły 6.widok z boku potrzebne klucze to torx t40 oraz klucz 13 do 4 śrub widocznej na zdjęciu, nakrętke widoczną za zwrotnicą używamy klucza 13 7.Zostaje jeszcze tylko odkręcić 2 śruby pod chłodnicą. Dobrze jest zabezpieczyć ją przed obsunięciem się w dół. Ja do tego celu użyłem pasa. do śrub pod chłodnicą używamy klucza 18 8.po odkręceniu wszystkich śrub opada podpora chłodnicy, teraz mamy pełen dostęp do śrub od wahacza, klucze jakie będą nam potrzebne to płaski/oczkowy 18 co najmniej 2 szt, oraz torx nasadowy E18 9.ostatnia śruba jaka jest do odkręcenia to przy zwrotnicy trzymająca sworzeń najlepiej użyć nasadowej 16 na przedłużce oraz płaski/oczkowy klucz 16 10.teraz kiedy mamy już wszystkie śruby wykręcone u używając młotka wybijamy sworzeń z piasty, kiedy już to zrobimy wyciągamy wahacz z sanek. 11. Jeśli chodzi o wymianę sworznia i tuleji ja oddałem cały wahacz do znajomego posiadającego prasę hydrauliczną którą wcisną nowe części. 12. składamy odwrotnie do demontażu Mam nadzieje że komuś pomogę, jeśli macie jakieś pytania proszę pisać zawsze służę radą.
  11. Ogólnie to sam zawór używany kosztuje ok 150 zł. a naprawa sterownika to już o wiele większe koszty ponieważ łączy się to z wymianą komputera. Chyba że znajdziesz jakiegoś dobrego fachowca który ci to naprawi.
  12. Miałem podobne objawy, u mnie był spalony elektroniczny zawór sterujący podciśnieniem i przy komputerze upaliła się jakaś końcówka, mechanik nazywał to driver turbiny. Może idź tym śladem
  13. A czy w ogóle wie ktoś czym się różnią bloki silników o oznaczeniu "f9a" od "f9q" [ Dodano: 2010-08-24, 14:38 ] witam wymieniłem kompletny blok który jest oznaczony f9k głowica została z mojego silnika f9a. wszystko pasuje po za 2 małymi różnicami to znaczy koło pasowe na wale jest troszkę inne wiec założyłem od mojego silnika i brak jednego gniazda na śrubę trzymającą pompę paliwa ale to niema zbytnio znaczenia wszystko po za tym pasuje i działa pozdrawiam i zamykam temat
  14. Tak czytałem ten temat ale nadal nie wiem czy mogę wstawić silnik o numerze f9q zamiast aktualnego f9a lub wymienić kompletny blok. Jeśli chodzi o remont to niema mowy mechanik wyciągną tłoki i rysy na cylindrach są tak spore że tego teoretycznie nie da się naprawić.
  15. witam posiadam megane 2 miałem uszkodzoną turbinę która wysala olej z silnika i niestety silnik zatarty. Powstały dość spore rysy na cylindrach. więc koszty naprawy są dość wysokie mechanik doradza kupić drugi silnik albo kompletny blok ale ceny silnika o numerze f9a są dość wysokie więc czy można zamontować inny silnik na przykład f9q?? ewentualnie sam dół? co radzicie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!