Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kagi

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.6 8V
  • Przebieg (tys.km)
    157000
  1. Witam Miałem ze swoim autkiem problem, kolega z forum doradził abym opisał problem może ktoś z takim sie spotka. Problem z moim autkiem był tego typu, że co jakiś czas autko dziwnie pracowało zaczynło nim szarpać podczas jazdy i to nie ważne czy ma 2000 czy 5000 obrotów. A na biegu jałowym to nawet silnik potrafi zdusić. Dodam że wymieniłem świece (już dwa razy), kable, filtr paliwa. Dostałem odpowiedz od kolegi odnośnie kontrolki która po pewnym czasie sie zapaliła: Kontrolka wskazuje "uszkodzenie elektryczne/elektroniczne silnika" :/ czyli może to być wszystko; cewki, sonda lambda lub jakiś inny czujnik na silniku. W twoim przypadku powiedziałbym, że przy szarpnięciu dostała się benzyna do katalizatora i sonda zareagowała, po zgaszeniu, ponieważ katalizator jest gorący (i to bardzo) porostu odparowała i kontrolka już nie świeciła. W końcu po raz kolejny kupiłem świece i kable (na poprzenich ok 1000 km) i teraz jest ok.
  2. MIałem tak samo po wymianie uszczelki pod głowicą po przejechaniu 100 km pojawił się olej w układzie chcłodzenia. Reklamowałem usługę i do teraz nic podobnego sie nie dzieje
  3. Sprawdz cały układ czy nie masz zapowietrzony albo termostat sprawdz. U mnie jak sie silnik przegrzał to poszedł olej do układu chłodzenia i koszt naprawy był nie mały. U mnie prawdopodobnie(tak powiedział mechanik) winą był termostat który się zacinał.
  4. WItam Lepiej będzie jak wymienisz pasek. Bo może uda ci sie pojedździć jeszcze 100 km
  5. Co do pkt 1 maź spowodowana jest najprawdopodobniej dostaniem sie oleju do układu chłodzenia. Albo u Ciebie dopiero zaczyna się coś dziać albo poprzedni właściciel miał awarię i olej dostał się do układu chłodzenia i nie przyłożył się do wyczyszczenia układu. Co do wahań płynu chłodzącego to jest normalne z razji wytwarzania ciśnienia w układzie, ale sprawdź na zimnym silniku czy nie masz zalepionego korka tą mazią. Na Twoim miejscu nie odkręcałbym korka na zbiorniczku wyrównawczym przy włączonym silniku. A wskazówka nie powinna tak wzrastać że pojawia się na drobnych kreseczkach, jak tak się dzieje to masz niesprawny prawdopodobnie termostat
  6. Ale dlaczego zapalają się obie kontrolki. Są one podpięte razem pod jeden obwód? [ Dodano: 2007-06-22, 13:41 ] Po podniesieniu obrotów o ok 50 problem znikł
  7. Witam Mam pytanko do posiadaczy renault scenic. Co może być przyczyną zapalania się kontrolki ciśnienia oleju oraz kontrolki temperatury wody na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Problem nie występuje gdy silnik jest zimny. Proszę o sugestie
  8. kagi

    Silnik sie grzeje

    Nadal mam te same problemy z silnikiem. Czy mógłby ktoś mi doradzić gdzie jeszcze może być nieszczelność układu smarowania. Głowica była sprawdzona w temp 90 stopni ciśnieniem gazu 8 atmosfer i nie wykazała pęknięcia. Już nie wiem którędy może dostawać sie olej do ukłądu chłodzenia. :-? :roll: POMOCY!!!!!! [ Dodano: 2007-06-22, 13:38 ] Silnik został ponownie złożony Nowa uszczelka pod głowicą Szlifowana głowica Wyczyszczony układ chłodzenia z mazi olejowej Wymieniony termostat Zobaczymy jak teraz autko się będzie zachowywało czy to coś pomogło i czy nie wystąpi awaria znowu Zmiana co do drugiej awarii jest taka że został wymieniony termostat [ Dodano: 2007-06-22, 13:39 ] Oby nic nie szwankowało [ Dodano: 2007-07-02, 13:47 ] Przejechałem jakieś 300 km i nic niepokojącego sie nie dzieje
  9. kagi

    Silnik sie grzeje

    Awaria została usunęta przez mechanika układ chłodzenia wyczyszczony z mazi olejowej, Została wymieniona uszczelka pod głowicą została szlifnięta głowica i jak odebrałem samochód po przejechaniu 150 km znowu silnik zaczłął sie grzać i pojawiła się maź w zbiorniczku wyrównawczym. Proszę o jakieś porady, dodam tylko że głowica była sprawdzana czy nie jets pęknięta, przynajmniej tak mi powiedział mechanik.
  10. kagi

    Silnik sie grzeje

    samochodzik już jest rozbierany tzn silnik i wtedy okaże sie czy uszczelka czy może coś innego. Dzięki za informacje ;-)
  11. kagi

    Silnik sie grzeje

    tzn czy mogłbym otrzymać jakieś konkretne wyjaśnienie co mnie czeka.
  12. Co może być jeżeli silnik sie grezje na dodatek wywaliło przez zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzącego jakąś dziwną"śmietanę" :-(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!