Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ghostman

Użytkownik
  • Postów

    88
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic II, Modus
  • Silnik
    1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    310, 180
  1. Hej. Miałem kiedyś doświadczenie ze scenikiem 2 1.5dci. Mój ojciec nadal nim jeździ i bardzo sobie chwali. Jako, że japończyki wyszły mi już bokiem to chciałem wrócić do scenika 3. W chwili obecnej w Polsce jest nie do kupienia, ale za granicą już tak. Rozważam 2 wersje: krótki lub długi z silnikiem 2.0dci 160km, albo xmod 1.6dci 130km. Chciałbym się poradzić odnośnie tego na co trzeba patrzeć podczas oględzin takiego samochodu. Wiem, że: - 2.0 dci lubi przeciekać pod pokrywą zaworów (a jak to jest z 1.6dci?). - trzeba jakiś przewód oglądać od wtrysku dpf (o co tutaj chodzi?) - bywają problemy z automatycznym hamulcem parkingowym (problem zimnych lutów czy jakiś mechaniczny?) - czasami zdarzają się przeciekające szyby czołowe (to się da normalnie naprawić wyjmując szybę i wklejając ją ponownie?) Moje pytania: - czy te silniki lubią olej? jeśli tak to w jakich ilościach? Przykładowo 1.5dci z roku 2005 nie pił wcale oleju do przebiegu 300kkm, gdy zaczęła się turbina lekko pocić. - preferuję wersję bez panoramiki, ale jak się przydarzy to czy powinienem mocno skupiać się na tym, że dach może przeciekać? - czy we wszystkich rocznikach 2014-2016 jest rlink i da się go wgrać do takiej wersji, żeby po włączeniu trybu developerskiego android auto działało? - czy są jeszcze jakieś inne kwiatki na które powinienem zwrócić uwagę (np specyficzne dla xmoda)?
  2. Cześć Bardzo podoba mi się fluence i chciałem sobie taki kupić. Już jestem na ostatniej prostej, ale chciałem zapytać Was o opinię na temat silnika 2.0. Jak czytałem w necie to dużo ludzi pisze, że silnik pali 11l w mieście i czasami więcej, a oprócz tego zaczyna ciągnąć od 3700 obrotów. Z drugiej strony jak sobie wpisałem scenic lub laguna z tym samym silnikiem to ludzie piszą, że jest bardzo dynamiczny i mało pali. To nie są te same silniki 2.0 140km? Jak patrzałem na parametry to są takie same. Tak sobie wybrałem ten silnik, bo 1.6 to niby słaby jest i na wyższych prędkościach hałasuje. Ja planuję jeździć po mieście głównie, ale jest to taki tryb gdzie się mało stoi. 1 raz w tygodniu trasa, około 100km.
  3. Pozwolę sobie odkopać trochę temat, bo przymierzam się do zakupu takiego fluenca w wersji używanej 1.6. Z wszystkich wad jakich doczytałem się w internecie, niepokoi mnie brudząca się przepustnica, skutkująca problemami z odpalaniem przy niskich temperaturach. Czy szanowni koledzy doświadczyli takich problemów? Czy może problem został przez Renault jakoś rozwiązany? Z tego co czytałem, to komentarze pisane w 2010 i 2011 roku o tym wspominały. Planuję wydać około 35000zł. Jest jakaś szansa na zakup czy lepiej odpuścić?
  4. Ja tak jeszcze wtrącę swoje 3 grosze dotyczące zasięgu. Wg mnie inwestycja w dobre radio dla kogoś kto na codzień je użytkuje to przepłacanie. Jest tak dlatego, że większość mobilów używa najtańszego szmelcu za max 200zł. Efekt jest taki, że jak rano się jedzie do pracy to trzeba rf gain przykręcić na max 1/3 zysku energetycznego anteny, bo na odcinkach większych niż te 3km słychać sam szum. Oczywiście jak ktoś ma dobre radio to też daleko go usłyszymy. Mój rekord to 40km czystej mowy bez szumów na zestawie harry 3 acs + lemm at-71. Był jakiś mobil, miał dobre radio, to go było dobrze słychać. Niestety jazda na otwartym całkowicie rf gain w Polsce jest bardzo uciążliwa.
  5. Ja jak naprawiałem swój, bo gasł, resetował się i inne dziwne sprawy, to spec od takich napraw mówił o jakimś dławiku, że mu zimne właśnie puściły i po naprawie powiedział, że musiał ten dławik wymienić. http://cgi.ebay.pl/Naprawa-Licznika-Liczni...L-/320564757750 Zadzwoń do gościa i powiedz mu co Ci się dzieje, zobaczysz co Ci powie. Ja u niego naprawiłem i już rok jeżdżę i jest ok.
  6. Pod siedzeniem kierowcy są tylko bezpieczniki. Radia są uniwersalne do każdej renówki (chodzi mi o te co renault fabrycznie montuje, to są philipsy). Kup takie, które obsługuje navi i tyle. Np takie http://moto.allegro.pl/item1159911837_nawi...scenic_gps.html
  7. Ja kupiłem coś takiego http://allegro.pl/item1105876917_1105876917.html i wymieniłem tylko gumę. Trzeba zdemontować z każdego pióra jedną końcówkę z nowych piór też. Pod końcówkami są zaciski trzymające gumę w miejscu, te lekko należy odginać i można zdejmować. Nową gumę lekko nasmarować jakimś olejem np rzepakowym i można wsunąć. Mi wchodziło bez żadnego siłowego ciągnięcia. Wycierają dobrze. Również w modusie taki manewr robiłem i też dobrze działa. Istotne jest, żeby kupowane gumy górną część miały całkowicie równą. Kupiłem kiedyś same gumy i musiałem jeden poziom odciąć i został mi 1 mm po środku ząbek i za chiny nie chciało wejść.
  8. a słyszysz, że kręci się tak samo czy tylko widać na wyświetlaczu 2 łopatki wentylatora?
  9. Moje radio na rzepowej taśmie pod drążkiem zmiany biegów prezentuje się dobrze wg mnie, a i montaż jest błyskawiczny, gruchy nie musze nigdzie wieszać, bo nie mam podłokietników. Dachu wolałem sobie nie niszczyć i zdecydowałem się na przykręcenie do bagażnika, inwazja w lakier prawie zerowa.
  10. opcje są dwie: - kupiłeś kaszaniaty zamiennik - silniczek krokowy jest do wymiany/wyczyszczenia (taki problem miałem w seicento - czasami jechał a czasami nie jak dodawałem gazu, problem rozwiązałem tak, że zawsze trzymałem co najmniej pół baku paliwa, od tego czasu nie montuje już do swoich aut gazu)
  11. Jesteś pewnien, że to auto ma 69000km? przy takim przebigu to nawet polskie dziury nie są wstanie zawieszenia wykończyć. Nie sądzę, żeby przy tak małym przebiegu konieczna byłą wymiana łożyska. Jak przy skręcaniu nie słyszysz stuków lub piszczenia to tylko przy rozbiórce okaże sie czy guma na poduszcze amora jest cała. Jak nie to tylko poduszke amora bez łożyska wymieniasz. Amortyzatory polecam gazowe kyb, a klocki ate, ja mam założone do fabrycznych tarczy i chodzą jak żylety, nie piszczą, nie krzywią się, ale wymieniałem też dopiero przy 95000km a nie 69000km.
  12. ukręcone śruby się rozwierca (wąskim wiertłem tak żeby gwintu nie uszkodzić) i gwintownicą poprawia, wkręca mniejszą śrubę i całość wykręca
  13. kyb mam w sceniku i dobrze tłumią nawet duże dziury do tego dolicz sobie poduszke amortyzatora z łożyskiem jeśli wcześniej nie wymieniałeś. chyba że mowa o innym przebiegu niż ten z sygnaturki.
  14. Ja miałem przypadłość, że podczas jazdy licznik mi gasł i się załączał, resetował sie zegar i inne dziwne rzeczy. Wysłałem go kurierem do tego gościa i zrobił dobrze. Rok temu to było i nie ma problemów (odpukać). Wyjęcie licznika to jest 5 minut roboty. Autem bez licznika tez można jeździć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!