Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DjKrauza

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic
  • Silnik
    1,9 Dti
  • Przebieg (tys.km)
    206000
  1. Wymieniłem czujnik i termostat. Kontrolka już nie świeci, moc jest, ale teraz wskazówka dochodzi do jednej kreski przed połową. Czy jest taka szansa że nowy termostat jest uszkodzony? Jaka jest prawidłowa kolejność uszczelek w obudowie termostatu?
  2. Problem wygląda tak. Dziś jadąc w pewnym momencie załączyła się kontrolka układu chłodzenia. Najpierw zaczęła migać później świecić cały czas. Temperatura wg. czujnika była w normie, ogrzewanie chodziło normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika zgasła, lecz po przejechaniu ok 500m znowu się włączyła. Dojechałem do domu i odczekałem kilka godzin. Później już na całkowicie chłodnym silniku pojechałem i po 500m znowu się włączyła i już nie zgasła po ponownym włączeniu. Świeci cały czas nawet na włączonym zapłonie. Odłączyłem czujnik temp( ten w termostacie), kontrolka zgasła, moc jest, ale cały kręci się wiatrak. Dodam tylko, że dziś wywinąłem bączka i lekko otarłem się przodem o barierki na wjeździe na autostradę. Zderzak cały nie pęknięty tylko przerysowany. Zastawiam czy mogło to mieć jakiś wpływ? Jest jeszcze jakiś czujnik przy chłodnicy?
  3. Witam! dziś kolejny raz spotkałem się z tym problemem. Zalałem scenica pod korek i spod auta wyciekła jakaś część paliwa. Tak na oko ok 3 litry. Stało mi się tak drugi raz. Wygląda to tak jakby uciekało całe paliwo, które znajduję się w rurze dochodzącej do baku. Jak to sprawdzić? Czy to może jakaś uszczelka czy co? Jak do tego się dostać?
  4. Po przeczytaniu tego szczerze wątpię że to potencjometr gazu. W październiku dałem nowy. Teraz też odpinałem jego wtyczkę i wszystkie styki kontaktowały. Być może jest to problem gdzieś na kablu którym ten potencjometr jest podpięty. Obecnie auto stoi u mechanika. Wyślę mu linka z ww postem. Może mu to pomoże. [ Dodano: 2011-01-18, 22:43 ] A po czym poznać uszkodzenie komputera silnika? [ Dodano: 2011-01-20, 00:33 ] Niestety mechanicy nie poradzili sobie z moim autkiem :) mówił że czasem miał problemy z połączeniem się z autem w celu sprawdzenia błędów. Zauważyłem również że teraz auto w podczas wchodzi od razu lekko na obroty. Tak jakby się odpalało z wciśniętym gazem. ponawiam pytanie czy to może być komputer? pomóżcie bo nie uśmiecha mi się wizyta w ASO. [ Dodano: 2011-02-05, 01:12 ] Wreszcie po ponad miesiącu męczarni dobry elektryk rozwiązal problem. Zwarcie w jakieś wiązce kabli doprawadzilo do uszkodzenia komputera. Chiptuning uratowany. Komputer wymieniony Koszt diagnozy, komputera i robocizna 650zl.
  5. To żadna usterka po prostu europejska auto celowo są tak konstruowane żeby więcej na budziku pokazywały to w obawie, przed zapędami europejczyków do chwalenia się vmaksem. Np w samochodach koncernu VAG klimatronikiem można odczytać realną prędkość. Na wyświetlaczu klimatronika po prowadzeniu odpowiednich prostych kombinacji guzików. Nie dawno miałem zajęcia na uczelni na hamowni i tak Opel Astra I 1,4 98r prędkość licznowa 120km/h realna 105. Więc nie się co przejmować. Prawdziwe wskazania mają tylko japońce i koreańce. Pozdro
  6. Witam już kiedyś pisałem o moich problemach związanych z spadkiem mocy podczas deszczu więc nie będę powtarzał. Napisze o aktualnym MEGA PROBLEMIE. Otóż po wymianie termostatu wywaliło mi czujnik temperatury wody przez co ok 2,5 litra płynu zalało się na blok silnika. Najpierw pojawił się problem że przy ok 1500 obr/min przestawał przyspieszać i świeciła się kontrola świec żarowych/wtrysku. Trzeba było kilka - kilkanaście razy nacisnąć gaz i zaczął jechać normalnie. Ale trzeba było tak robić po każdej zmianie biegu. Max wyciągał wtedy 140 km/h. Myślałem że to jak przejadę się dalej resztki płynu odparują i będzie dobrze. Myliłem się później było tylko gorzej. Przestał działać obrotomierz. dzień później prędkościomierz. Kontrolka wtrysku świeci czasem cały czas, czasem jak wciśnie się gaz, czasem jak hamulec, ostatecznie przestała nie świeci tylko przy wysprzęgleniu. Czasem przy hamowaniu włączała się też kontrolka "chłodnica". U mechanika po podpięciu do kompa wyszło najpierw na wyłączonym silniku: uszkodzenia 4-go wtryskiwacza, zaworu podciśnienia, i czujnik prędkości. Na włączonym silniku pozostał tylko czujnik prędkości. Komputer pokazał również ładowanie w zakresie 17-22v ale podczas pomiarów miernikiem wyszło normalnie 14,4 V. Dodam tylko że był to tester st-6000. Wygląda na to że gdzieś coś robi zwarcie, i gdzieś do czegoś dochodzi wilgoć. Tylko gdzie? Proszę pomóżcie. Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem. Czy mój przypadek jest jednostkowy?
  7. Mam podobny problem po wymianie termostatu. Tyle, że brak mocy jest w okolicy 1500obr i jak się parę razy depnie na gaz to wchodzi na obroty. na 5 biegu problem nie występuje na 4 rzadko.
  8. A w ogóle można pomieszać Dynagel z tym płynem który był fabrycznie(1.9dti) ?
  9. Jest napięty do oporu. niedawno wymieniony
  10. Męczę się z tym problemem już dłuższego czasu. Wygląda to tak. Podczas wielkiej ulewy lub gdy wjadę w głęboką kałużę silnik przechodzi w tryb awaryjny. Włącza się żółta kontrolka z wtrysku/świec żarowych; silnik kręci wtedy max 1500obr/min. Kiedy auto trochę "przeschnie" wszystko wraca do normy. Byłem na komputerze i wyświetliło usterkę potencjometru gazu. Wymieniłem go, ale problem nie zniknął. Problem pojawia głównie wtedy kiedy do kałuży wjedzie się prawą stroną auta, a jak wiadomo ten potencjometr jest z lewej.
  11. Te problemy rozwiązane: Stuki i grzechotanie z okolic alternatora - przyczyna zużyte sprzęgiełko alternatora = nowe + wymiana szczotek 300zł przyczyną wystrzępionego paska była wykruszona rolka od napinacza (100zł), a rolka prowadzącą(160zl, brak zamiennika) też trzeba bylo wymienić bo szumiala. Trzecia rzecz to pasek wcale nie ma być przesunięty, tylko musi iść po wszystkich rowkach, kiedy byl przesunięty nie dalo się go napiąć i wylaczalo się wspomaganie.
  12. Oprócz tego zauważyłem, że pasek na jednej jest przesunięty o jeden rowek i wystrzępiony z lewej strony. Co może być tego przyczyną?
  13. Witam! Mam kilka pytań. Co trzeba wymienić przy wymianie paska klinowego w tym silniku? Czy pompa wody jest w nim na rozrządzie czy na pasku klinowym? Z okolic alternatora dochodzą czasem na wolnych na wolnych obrotach stuki, takie jakby grzechotanie, co to może być?
  14. Witam ktoś miał kiedyś taki problem jak ja. Otóż gdy pada mocny deszcz silnik przełącza się w tryb awaryjny max 1500obr/min i 55km/h. Pewnie do czegoś dostaje się wilgoć/woda tylko pytanie do czego??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!