Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rademeness

Nowy użytkownik
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.9 dci F9Q800
  • Przebieg (tys.km)
    220
  1. Witam, dołączam się do dyskusji, bo mam ten sam problem - żelazko 3d bez haka. Montaż haka nie wchodzi w grę, więc raczej dach. Oprócz oryginalnych poprzeczek na dach spotkałem też sporo zamienników. Niektóre podejrzanie tanie: http://allegro.pl/bagaznik-renault-megane-ii-scenic-ii-vel-satis-i4031574263.html i jak widać nie grzeszące aerodynamiką, więc jazda nawet z samymi poprzeczkami pewnie będzie uciążliwa. Na klapę do tego modelu to uważam nieporozumienie - sporo plastiku na zewnątrz, więc pewnie i złapać będzie trudno, już nie mówiąc o dziwacznym kształcie klapy.
  2. Wystarczyłoby dobrać zaciski np. z wersji 1.9 dci. Pytanie po co? Trzeba pamiętać, że jeśli masz komplet zimówek na kołach 15 cali, to je możesz od razu sprzedać, bo na te większe zaciski minimum 16 cali wchodzi.
  3. Witam, trudno zdiagnozować stan zawieszenia tylko z opisu, ale podzielę się doświadczeniem z mojej Megane II z 2003 r. Stukanie, przy każdej nawet najmniejszej dziurze to zazwyczaj łączniki stabilizatora przedniego - na szczęście to jeden z najtańszych elementów. Polecam firmę Meyle z serii HD - są bardzo trwałe. "Strzelanie" przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% przegub. Wątpliwe, że padł więcej niż jeden - na ogół to ten, który ma zniszczoną osłonę gumową i wyciekł smar, a w zamian dostały się woda i brud. Warto przy tej okazji sprawdzić stan wahaczy - ich słabe punkty to tylne tuleje i sworznie. Oryginalne wahacze to w rzeczywistości TRW, więc można się pokusić o wymianę tulei i sworzni na tę firmę. Bardzo dobre, o ile nie lepsze robi tez Lemforder. Moim zdaniem wymiana tulei na markowe daje o wiele lepsze efekty od wymiany całego wahacza z jakiejś taniej firmy. Jeśli skrzypi przy skręcaniu kręceniu kierownicą (najbardziej w okolicy położenia kierownicy na wprost)to pewnie łożyska na kolumnach. Są rozbieralne, więc jeśli nie jest jeszcze za późno to można je spróbować uratować czyszczeniem i smarem grafitowym - mnie się udało i już drugi rok dają radę. Przy tej okazji sprawdzisz też stan poduszek gumowych nad łożyskiem. Co do szarpania podczas ruszania to rzeczywiście może być coś z kołem zamachowym, ale z reguły towarzysza temu stuki słyszalne nawet w kabinie. Zwłaszcza na jałowym biegu. Może też zwyczajnie "kończy" się sprzęgło. Pozdrawiam
  4. Witam, Co do smrodu olejowego - czy silnik nie ma jakichś poważnych wycieków, np. spod pokrywy zaworów? Czy czasem nie cieknie, któryś z powrotnych wężyków od wtryskiwaczy? Na rozgrzanym silniku to wyciek ON powoduje kopcenie i smród, a wentylator kabinowy to łapie. Warto to sprawdzić to może być z tego pożar. Kolejna teoria to nieszczelny wydech np. w okolicy połączenia turbo z katalizatorem, albo na łączu elastycznym. Co do braku mocy - czy towarzyszy temu jakiś komunikat na komputerze? Jeśli nie to prawdopodobnie może to być zabrudzony zawór EGR i kolektor dolotowy, który się zalepił olejem z sadzą. Przepływ powietrza jest bardzo mocno ograniczony, dlatego dopiero po tym jak turbo da doładowanie i zwiększy się ciśnienie to auto "idzie".
  5. Ja także pozbyłem się tego kawałka gumy i problem zniknął, a przynajmniej nie pojawił się od 2 lat.
  6. Nie tylko turbo lubi wymianę oleju co 15 tys. Te silniki miewają kłopoty z panewkami korbowodu, zwłaszcza te mocno obciążane. Chcesz uniknąć tych kłopotów to wymiana oleju co 15 tys. Wymianę filtra powietrza, tak jak kolega pisze, można robić spokojnie co drugą wymianę oleju. Rozrząd co 90 tys km - 60 tys to przesadna ostrożność. Jeśli pompa nie ma luzów i wycieków to można wymieniać ją co drugi rozrząd. Pasek alternatora przy tej okazji również należy wymienić.
  7. Zgadzam się całkowicie - wymieniam olej co 15 tys. i żadnych problemów z panewkami, a mam auto z 2002 roku, więc już "lekko" stare. Producent zalecając wymianę co 30 tys. zwyczajnie przesadził. Co do turbo dużo zależy od stylu jazdy i od tych wymian oleju właśnie - pierwsze turbo mi starczyło na 150 tys.
  8. Witam teoretyków. Tarcze proszę Panów można załatwić bardzo szybko wjężdżając w głębszą kałużę po ostrym hamowaniu - nie tylko w oklicy Przemyśla Gwałtwonie schłodzony metal się trwale deformuje i to powoduje drżenie na kierownicy. To, że poprzednie tarcze wytrzymały kilkadziesiąt tysięcy i nie drżały dowodzi tylko tego, że nie spotkała ich taka przygoda. Tej wady całkowice pozbawione są niestety tylko tarcze ceramiczne, więc marka tarczy, nie ma tu wiele do tego. Tylne tarcze nie mają absolutnie wpływu na drżenie kierownicy podczas hamowania, więc darujecie rady w stylu "sprawdź ręczny", bo to po prostu śmieszne. Pozdrawiam
  9. A teraz konkrety: Łożysko koła pasowego kompresora klimatyzacji Delphi (numer fabryczny sprężarki wg Renault 8200053264) ma wymiar 55x35x20 mm. W moim przypadku oryginalne łożysko to japońskie NSK 35BD219DUM1.
  10. A tak schodząc na ziemię... Czy jest jakieś radio, które można pożenić z pilotem i wyświetlaczem (lub choć samym pilotem) w Megane II ph I, ale nie wydając 1500 zł? Czy jakieś tańsze radio np. jakieś JVC, które dobrze grają, można by z tym połączyć za pomocą jakiegoś interfejsu? Ma ktoś wiedzę na ten temat?
  11. Filtr przeciwpyłkowy Panie... Kasować pewnie i skasowali, ale czy go wymienili to inna sprawa. Najprościej sprawdzić od tego.
  12. Dziwne, że nie zauważyłeś, że masz "listki" zamiast klocków zaraz po wymianie. Chyba, że masz takie felgi że nie widać np. stalowe z kołpakami.
  13. Na Twoim miejscu unikałbym tego warsztatu. Koleś widać się na tym nie zna skoro nie widział, że filtr trzeba napełnić. Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola. Dostęp jest dosyć dobry.
  14. Niestety do Megane II ph I wersji 3d nie udało mi się nigdzie znaleźć tych zmodyfikowanych ślizgów o blaszkę i śrubkę. W ASO w Gliwicach spotkałem tylko do Scenica właśnie - twierdzili, że niczego takiego nie ma. A racja, że to o wiele lepsze rozwiązanie. Czy ktoś w jakimś ASO znalazł zmodyfikowane ślizgi do pozostałych Megane II?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!