Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czarny82

Nowy użytkownik
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    renault megane II
  • Silnik
    1.5 dci 105KM
  • Przebieg (tys.km)
    368000
  1. Ale to przez tą chłodniczke ogrzewanie znikło zapowietrza się, też wolałbym żeby to było to. Ale żebry rozkręcić dostać sie to trzeba zderzak zdjąć chłodnice itd na moje oko no chyba, że ktoś zna szybszy sposób? Dodano: 06 lis 2013 - 12:57 Ale czy mechanik powinien to sprawdzić na swój koszt od marca zrobiłem 16 tys km jak sądzie Dodano: 06 lis 2013 - 20:33 A dziwny objaw jest, że po przejechaniu 40km temperatura 3-cia kreska pokrętło na ciepłe powietrze a leci ciągle zimne. A jak odkręciłem odpowietrzenie przy wężu od nagrzewnicy to strasznie dużo powietrza leciało i leciało. Pozdro Dodano: 07 lis 2013 - 15:57 witam A czy nagrzewnica może mieć związek z zapowietrzaniem układu? Załóżmy olej jest w zbiorniczku przez tą małą chlodniczke na bloku uszczelka puściła itd. A dziś pojechałem w teren i strasznie auto się grzało dolałem płynu do zbiorniczka widocznie przez to zapowietrzanie dużo go ubyło przez korek. Jak jade samochód grzeje. Stanąłem pod domem leci zimno a odpowietrzyłem na wężu nawężu co idzie do nagrzewnicy. Czy jednak obstawiać na uszczelkę pod głowica. Pozdrawiam Zbyszek Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76 Kolego Czarny82 przed wysłaniem posta sprawdź co i jak napisałeś i popraw ewentualne błędy. Aston76 Dodano: 16 gru 2013 - 09:13 Witam A mam pytanie czy jeśli zmierzy się ciaśnienie na tłokach i będzie ok to wtedy mogę wziąść pod uwagę to, że ta chłoniczka oleju jest winna, że w układzie chlodzenia mam olej. Bo jeśli będzie odwrotnie czyli ciśnienie na tłokach będzie złe to będzie cos z głowica? Pozdrawiam Czarnek Z
  2. Witam miałem podobnie spaliny do układu chłodzenia. Pół roku tak jeżdziłem i pewnie jeżdziłbym dalej ale zmieniłem głowice itd. i znowu mam problem Pozdro Zbyszek
  3. Witam wszystkich,sadze,że mam ogromnego pecha jeśli chodzi o ten samochód. Krótko mówiąc problem został rozwiązany. W skrócie napisze bo to długa historia. Pierwszy silnik panewka(przebieg około 240tys km). Kupiłem drugi silnika z przebiegiem około 10-20tys.km(silnik,wtryski,turbina,sprzęgło)wymiana oleju co 10tys.km castrol 5w40, serwisuje od początku u jednego mechanika. Wszystko było ok dopóki nie zaczęły się problemy z tym drugim silnikiem które opisałem w poście(mikro pęknięcie głowicy - specjalne badanie płynu ze zbiorniczka wykazało zawartość spalin w płynie chłodzącym). Męczyłem się z tym ponad pół roku. Ale w końcu w marcu tego roku 2013 przy przebiegu 344tys.km(licznika nie cofałem nabijał kilometry dalej więc faktyczny przebieg drugiego silnika 120-150 tys.km) została przełożona głowica z tego pierwszego silnika gdyż stwierdziliśmy z mechanikiem, że tej oryginalnej nie ma sensu dawać do sprawdzenia bo jak będzie mikropęknięcie to i tak nie wykryje(standardowe badanie około 200zł, 100% pewności daje badanie które kosztuje powyżej 7tys.zł profesjonalna firma sprawdza tą głowice "w jej temperaturze pracy rozgrzewają ją") Głowica została przełożona od tego 1-go silnika przy okazji wymiana rozrządu,zawieszenia praktycznie kompletnego jazda po naszych drogach wykańcza. Początek maja tego roku 347tys.km przebiegu regeneracja turbiny. Połowa września tego roku przebieg 363tys.km wracam z żoną z miasta i może nawet bym tego nie zauważył ale trochę było chłodno ogrzewanie ciepło na maksa temperatura silnika 3-cia kreska a zimne powietrze leci. Załamka dlaczego co jest przyczyną? Zrobiłem 16tys.km na tej głowicy. Tylko teraz nie ma spalin tylko zbiorniczek wyrównawczy czarny od środka chyba to olej. Zasugerowałem mechanikowi może termostat się zacina ale był też wymieniony. Następnie mówię mu,że może uszczelka z niepełnowartościowa i siadła zdarza się w dzisiejszych czasach ale mechanik na to,że jeśli była by uszczelka to bym nie zrobił 16 tys.km. Nie to,że chce żeby zrobił mi za darmo bo jakąś gwarancje dał. Tylko jak stwierdzić od czego to. Układ się zapowietrza na maksa ciągle wahania temperatury zimno leci nieraz ciepło w zbiorniczku od płynu chłodzącego olej. Znawcą nie jestem ale czy znowu mikropęknięcie?czy uszczelka? Rozmawiałem ze szwagrem zasugerował,że mogła rozwalić się chłodniczka na bloku przez nią przechodzi olej i płyn chłodzący. No ale jak to zdiagnozować. Liczę na pomoc może ktoś coś poradzi. Pozdrawiam Zbyszek
  4. Witam wszystkich Mam meganke II po liftingu 1.5dci, 105KM, 6 skrzynia osprzęt simensa. Problem jest z przyśpieszeniem. Do auta zpstała założona turbina po regeneracji. Zauważyłem, że nie raz na biegu 3, 4 albo 5 samochód nie przyśpiesza i w tym momencie nie ma turobodziury. A jeżeli załączę tempomat problem znika. Wiadomo, że na tempomacie zawsze będzie lepiej przyśpieszać bo komputer wszystkim steruje ale żeby aż była taka różnica? Czy ktoś miał taki problem? Pozdrawiam Zbyszek
  5. Czyli mogę jeździć z tym przedmuchem nie wiadomo ile. Bo ja w sumie robię rocznie około 90 tys km to ile można jeździć na przedmuchu? Ciągle się męczę z temperaturą silnika z brakiem ogrzewania. Nie będę opisywał całej historii od nowa bo trochę tego jest. Nie wiem czy winić mechanika czy to jest wada fabryczna. Bo gdy wymieniłem termostat na używany z poprzedniego silnika silnik się nie dogrzewał temperatura nie przekraczała normalnej. Natomiast gdy mechanik mi wymienił na nowy po wyjeździe od niego temperatura doszła do 4 kreski. Z tego co wiem i co mówił mechanik w megance II układ sam się odpowietrza wiec raczej nie ma tu winny mechanika. On też twierdzi, że to raczej będzie przedmuch bo wyrzuca mi korkiem płyn. Ja wszystko doskonale rozumiem tylko, że zanim był wymieniony nowy termostat na starym się nie dogrzewał wiec uszczelka nie miała prawa się uszkodzić itd. Czy termostat jest walnięty ten nowy bo to zamiennik? A ktoś może wie jaki jest koszty wymiany uszczelki bo mi mechanik powiedział na gotowo nic mnie nie obchodzi 800,00 złotych. Pozdrawiam Wszystkich Dodano: 18 wrz 2012 - 23:52 Witam ponownie. Sprawa się wyjaśniła, więc zrobiłem specjalne badanie na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Test wykazał, że są spaliny w układzie. I teraz mam dylemat bo może być walnięta uszczelka pod głowicą. Nie znam się za bardzo na mechanice ale podobno tu jest uszczelka metalowa wiec silnik się nie przegrzewał jak w ogólnie rzecz biorąc w samochodach starszych gdzie jak była walnięta uszczelka to koniec jazdy a ja przejechałem z 40 - 50 tys. Druga opcja może być taka, że może być głowica pęknięta. A jak jest faktycznie ze sprawdzeniem głowicy czy jest pęknięta, bo mam znajomego mechanika który według mnie jest dobry w tym co robi długo mi serwisował honde którą miałem przed meganką. I on mi powiedział, że w Polsce można sprawdzić głowice ale to robią profesjonalne firmy gdzie to badanie kosztuje bardzo drogo (lepiej kupić silnik ) gdyż oni tą głowice podają temperaturze itd. i po zbadaniu wiadomo na 100%, że nie ma jakiegoś mikropęknięcia. Doradził mi, że najlepiej założyć inną głowice. A w sumie mam z poprzedniego silnika które jest dobra bo mi tam złapało na panewce także blok do bani a góra dobra. Ale do czego zmierzam byłem u mojego obecnego mechanika co meganke mi serwisuje i powiedział, że tą głowice da do sprawdzenia koszt około 100 - 200 zł i będzie wiadomo czy jest pęknięcie jeśli tak to założymy tą drugą co mam. Jak jest faktycznie z tym sprawdzeniem głowicy co proponuje mi mechanik za 100 - 200 zł czy to sprawdzenie daję 100% pewność ze nie ma jakiegoś mikropęknięcia. Bo bym się załamał jeśli okazało się ze po sprawdzeniu głowicy tej obecnej na silniku po złożeniu by było coś nie tak. Może ktoś pomorze Pozdrawiam Zbyszek
  6. Dzięki za odpowiedz. Rozumiem, że przedmuch to jest uszczelka pod głowicą. Wprowadziłem w błąd bo ja mam płyn zielony albo niebieski nazwy mi się pomyliły. pozdro Dodano: 09 kwi 2012 - 11:44 Witam ponownie Ja ciągle mam problem z temperaturą. Byłem ostatnio u jeszcze jednego mechanika i on mi powiedział, że taki objaw jak jest u mnie to raczej stawia na mikropęknięcie głowicy. Bo na uszczelce nie zrobił bym około 5 tys km. A tak jak rano odpalam silnik i jest to mikropęknięcie dopóki silnik się nie rozgrzeje i mikropęknięcie się nie ściśnie to jest pompowane powietrze do układu chłodzenia. Gdy się rozgrzeje jet ok. Dziwi mnie to,że na zimnym silniku jak dodam gazu nic nie słychać a na rozgrzanym jak już mikropęknięcie zniknie i leci ciepło słychać bąbelki powietrza w kabinie a przecież powinno być na odwrót jak jest samochód zimny i jest to mikropęknięcia to wtedy powinno być słychać powietrze w kabinie na zimnym a nie na ciepłym. Pozdrawiam Zbyszek Cz
  7. Witam ponownie. Nadal borykam się z problemem temp. silnika. Mechanik sprawdził pompę wody i jest ok. Wymienił termostat na nowy zamiennik za 175zł i nadal to samo a nawet gorzej. Wyjechałem od mechanika temp. ok 3 kreska z nagrzewnicy zimno leci nagle wskaźnik temp. do 4 kreski zatrzymałem się chwilę odstałem. Po włączeniu silnika temp. na 2 kresce po przejechaniu kilku km temp. normalna i przejechałem odcinek 40 km ze średnią prędkością 100-150km/h i wszystko ok. Na drugi dzień pierwsze odpalenie rano wyjazd w trasę po przejechaniu kilku km temperatura normalna nagrzewnica leci zimne powietrze. Temp. tak szybko wzrosła, że zanim się zatrzymałem i zgasiłem silnik doszła do 5 kreski. Znowu chwile odstałem i odpaliłem przejechałem 150km ze średnią prędkością 100-150km/h i wszystko ok. Za każdym razem tak się dzieje rano pierwsze odpalenie i wyjazd w trasę. Gorące powietrze leci z nagrzewnicy gdy puści termostat i wskazówka spada do 2 kreski i wraca do 3 kreski dodatkowo wyrzuca płyn korkiem od zbiorniczka tylko nie wiem czy przed puszczeniem termostatu czy po. Zamówiłem oryginalny korek jutro go odbiorę może on jest walnięty. Jeśli korek wymienię i będzie to samo to albo termostat albo początki uszczelki pod głowicą. Czy ktoś spotkał się z tym problemem.? Nie wiem czy to ważna informacja jak rano odpalę to w zbiorniczku przybywa dużo płynu dlatego pewnie go wyrzuca. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  8. Tzn ze względu na to, że wymieniałem termostat został wymieniony również płyn na borygo ten zielony do -35 stopni. Ale dobre spostrzeżenie gdyż jak miałem rozrząd wymieniany i pompę wody i z tego co widziałem mechanik mieszał z wodą jakiś płynem,rozcieńczał być może jak te mrozy teraz były a samochód nie stoi w garażu tylko na zewnątrz może przez to są problemy. Ale termostat w sumie miałem nie dobry.
  9. Witam serdecznie Mam problem myślę, że ktoś mi pomoże. Mam meganke II po liftingu 1.5dci 5 skrzynia. Wszystko było ok do dnia gdy temperatura silnika była normalna czyli trzecia kreska silnik rozgrzany nagrzewnica włączona a tu zimne powietrze leci i tak około przez 5min po ich upływie temperatura spada do 2 kreski momentalnie i zaraz podnosi się do temperatury normalnej i nagrzewnica daje ciepłe powietrze czyli 3 kreska. Tak mi się zrobiło z 2 razy ( za którymś razem temperatura przeszła troszkę za 3 kreskę ale dosłownie 2 minimetry czy 3 ale to się zatrzymałem a, że teraz jest dosyć mroźno to po 10 minutach dojechałem do domu bo miałem blisko do domu) Więc pomyślałem, że to może termostat się zacina. Wymieniłem go na używany z poprzedniego silnika który gdzieś rok stoi w garażu gdyż zatarłem go na panewce. Przez około 3 dni zrobiłem 160km i wszystko było ok. Po weekendzie w poniedziałek rano wiadomo teraz mrozy -15 auto odpaliło i jechałem do klienta około z 60 km nagrzewnica wszystko ok. Następnie po wyjeździe od klienta po około 10 kilometrów jazdy jak leci ciepłe powietrze momentalnie zimne. Silnik się nie przegrzewa co to może być. Dziś byłem na przeglądzie u mechanika wymiana oleju oleju filtrów itd. W oleju nie widać żadnych śladów płynu do chłodzenia i odwrotnie silnik pracuje normalnie. Mam nadzieje, że nie jest to uszczelka pod głowicą. Mechanik odpowietrzył układ. Po wyjeździe od niego tak samo po 15 km ciepło leciało temperatura silnika ze względu na mróz na 2 kresce i momentalnie rośnie do normalnej czyli 3 kreska i tak z 5 - 8 minut oczywiście ciągle jadę i temperatura momentalnie opada na 2 kreskę i leci ciepło i przez 40 km grzeje normalnie. Kurcze czy to układ jest tak zapowietrzony? Czy ten termostat jest do bani? Proszę o pomoc Pozdrawiam Regulamin pkt. 5.9 0cool
  10. Witam serdecznie Musze wymienić fotel kierowcy gdyż najpierw mi siadła prawa szyna a teraz lewa i fotel sie nie blokuje wogole tylko jeździ do przodu i do tył. Mam meganke 2006 rok 1.5 dci wersja 3 drzwiowa. Auto ma poduszki powietrzne? Czy fotel musi być konkretnie od tego modelu. Pozdrawiam Zbyszek
  11. witam ponownie Ale to soczewki w megance 2006r są wkręcane? Ale i tak muszę wyjąć cały reflektor aby ją wykręcić. Wydaje mi się, że są brudne bo jak zapale światła to na soczewce widać brud, są aż tłuste. Dodano: 21 gru 2011 - 23:41 Witam ponownie wszystkich. Ze względu na to, że moje reflektory na krótkich światłach świecą coraz słabiej postanowiłem się uporać z tym problemem. Zdjęcie zderzaka zajęło mi chwile gdyż po małym zderzeniu z dzikami trzyma się na 4 górnych napach, osłony co jest miedzy zderzakiem a osłoną silnika też nie mam wiec chwila i reflektory rozkręcone. Wiec odkręciłem 3 śruby które trzymały podstawę soczewki, jednak pojawił się problem gdyż odkręcenie nic nie dało bo podstawa soczewki była większa niż otwór. Najprawdopodobniej została przykręcona w fazie produkcji a na nią ten cały tylni plastik reflektora. Ale zauważyłem ze ta podstawa soczewki jest spięta na dole i gorze metalową spinką udało mi się jedną i drugą zwolnić i się rozpołowiło. Wyjąłem dwie połowy podstawy odblask i soczewkę. Wyjęcie sprawiało trochę problemu gdyż wszystko musiałem zrobić wew. reflektora. Ale udało się. I tak jak kolega napisałam w poście wypalone odblaski czarne. Włożenie tych soczewek z podstawą myślałem, że nie da ie tego zrobić. Był naprawdę ciężko ale zrobiłem I mam pytanie orientuje się ktoś czy są jakieś zamienniki tych odblasków albo oryginał to bym wymienił sobie po co kupować nowy reflektor. megan II po liftingu 2006 Dziękuje za pomoc Pozdrawiam
  12. witam ponownie Ale to soczewki w megance 2006r są wkręcane? Ale i tak muszę wyjąć cały reflektor aby ją wykręcić. Wydaje mi się, że są brudne bo jak zapale światła to na soczewce widać brud, są aż tłuste. Dodano: 21 gru 2011 - 23:41 Witam ponownie wszystkich. Ze względu na to, że moje reflektory na krótkich światłach świecą coraz słabiej postanowiłem się uporać z tym problemem. Zdjęcie zderzaka zajęło mi chwile gdyż po małym zderzeniu z dzikami trzyma się na 4 górnych napach, osłony co jest miedzy zderzakiem a osłoną silnika też nie mam wiec chwila i reflektory rozkręcone. Wiec odkręciłem 3 śruby które trzymały podstawę soczewki, jednak pojawił się problem gdyż odkręcenie nic nie dało bo podstawa soczewki była większa niż otwór. Najprawdopodobniej została przykręcona w fazie produkcji a na nią ten cały tylni plastik reflektora. Ale zauważyłem ze ta podstawa soczewki jest spięta na dole i gorze metalową spinką udało mi się jedną i drugą zwolnić i się rozpołowiło. Wyjąłem dwie połowy podstawy odblask i soczewkę. Wyjęcie sprawiało trochę problemu gdyż wszystko musiałem zrobić wew. reflektora. Ale udało się. I tak jak kolega napisałam w poście wypalone odblaski czarne. Włożenie tych soczewek z podstawą myślałem, że nie da ie tego zrobić. Był naprawdę ciężko ale zrobiłem I mam pytanie orientuje się ktoś czy są jakieś zamienniki tych odblasków albo oryginał to bym wymienił sobie po co kupować nowy reflektor. megan II po liftingu 2006 Dziękuje za pomoc Pozdrawiam
  13. witam mam megan z 2006r, reflektor z soczewka na światła krótkie - dołoźyłem do nich xenon o barwie 4300. Brak tylnich kapsli spowodował, że soczewki są brudne. Z tego co wiem reflektory są nie rozbieralne. Czym najlepiej je wypłukać jak zdemontuje? Pozdrawiam
  14. Witam wszystich Mam mały problem może ktoś pomoże. Więc wczoraj ruszam ze skrzyżowania jedynka potem dwójkę i odrazu pojawił się głos jakby był przepalony tlumnik no tak głośno ze szok jak z dziurawym układem wydechowym. Wstąpiłem do warsztatu jakiegoś tam i od spodu patrzymy ale wydech ok, no to może uszczelkę wydmuchało spod korektora wydechowego albo korektor pękł.-sugestie mechaników. Ale potem przyszedł inny i powiedział ze jakieś przewody musiały się wypiać ( a faktycznie brak mocy w samochodzie).z turbiny Zna ktos ten temat, kurcze zero dostępu tam może ktoś miał ten problem to nie opisze Dzieki Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!