Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szod

Nowy użytkownik
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Właśnie z tym wyłączeniem to może być tak, że coś jest inaczej podłączone niż powinno. Zastanawiam się na ile możliwe jest pomylenie przewodów w kostce radia. Zależy jakie tam sygnały idą, bo może połączenia w kostkach są zależnie od modelu samochodu. Niestety nie mam rozpiski pinów kostek. Chińczyki dają wielgaśną wiązkę z różnymi kostkami do różnych modeli.
  2. Ja poruszałem wcześniej ten temat, ale teraz dokładniej przetestowałem i opisałem. Mam PX5, moda 4 do którego kolega Kazionator dał linka i najnowsze MCU 3.41_1. Zachowuje się tak samo jak kiedyś, nadal się samo włącza. Być może nawet Chińczycy tego nie zauważyli i nikt im tego nie zgłaszał. No ale w sumie to może być problem tylko u mnie. Bez sprawdzenia u innych nie można powiedzieć że to problem globalny. Wtedy można by coś działać u nich. Bo to wygląda tak, że cyklicznie coś wybudza procesor ze snu i rozpoczyna on procedurę startu Androida. Za klika - kilkanaście sekund odczytuje że zapłon wyłączony i ponownie zamyka system. Ta cykliczność sugeruje, że to jakiś zegar podłączony do procesora. Z informacji z jakiejś rosyjskiej strony wyczytałem, że są tam jakieś dwa zegary więc jeden z nich może to robić. Jeśli tak, to pomogła by korekta oprogramowania MCU, ale to trzeba im pokazać że tak powiem palcem. tomrud - Ono będzie grało przy odpalonym aucie i klapaniu drzwiami. Ale tu chodzi o sytuację taką, że odpalasz samochód, radio rusza no i otwierasz i zaraz zamykasz drzwi. Teraz po zgaszeniu samochodu przy zamkniętych drzwiach gra dalej czy się wyłączy?
  3. Pytanie odnośnie działania radia u Was. Zastanawiam się czy tak powinno być, czy coś u mnie nie tak. 1. Radio daje się włączyć, albo samo się włącza tylko po całkowitym włączeniu zapłonu. Na pierwszej pozycji stacyjki nie działa. Nie pamiętam jak było w oryginale. 2. Jak włączę zapłon i włączy się radio, to wtedy wystarczy otworzyć i zamknąć drzwi żeby radio wyłączyło się natychmiast po wyłączeniu zapłonu. Oryginalne zawsze się wyłączało dopiero po otwarciu drzwi. To jakby zapamiętywało że drzwi były otwarte i się wyłącza natychmiast. Jak nie otworzę drzwi to się wyłączy jak oryginał, dopiero po otwarciu. 3. Zrobiłem próbę i zostawiłem odtwarzacz muzyki z karty SD na początku określonego utworu oraz włączyłem stop. Po ponownym uruchomieniu muzyka zawsze rusza automatycznie. Rano się okazało, że odtwarzacz zaczął odtwarzanie ale gdzieś w połowie utworu. Co oznacza że radio się włączało samo w nocy. Ustawiłem więc tryb na wyłączanie po 20 minutach. Rano radio ruszyło natychmiast i też z przesunięciem utworu co oznacza, że zwyczajnie wcale się nie wyłączyło. Więc ustawiłem na 10 minut. Teraz pomogło i po włączeniu stacyjki radio startuje od zera i muzyka jest ok. Ale niestety pewnego ranka przyłapałem radio na tym jak próbowało startować samo od zera - był znaczek marki na ekranie i zaraz zgasł. Oznacza to, że dość często coś wybudza radio na krótki czas. Ale że musi startować od zera i zajmuje to więcej czasu to nic się nie zdąży uruchomić. Co oczywiście nie zmienia faktu, że żre niepotrzebnie energię z akumulatora. Podejrzewam że to może być nagminne, ale większość użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy.
  4. Kogo chcesz omijać? Te wszystkie małe kamerki kwadratowe co je widać w sprzedaży to praktycznie to samo. Tyle że jedna ma 4 diody doświetlające a inna więcej. Więc musisz omijać większość. Trzeba celować w jakiś droższy model i liczyć że to co napisane w parametrach jest prawdą. Może poszukać czegoś u nas choć drożej, bo łatwiej oddać w razie czego. Ja zamontowałem co miałem, bo m.in. pasowało mi do uchwytu z lampką oświetlającą tablicę rejestracyjną.
  5. Wyświetlacz jest błyszczący co nieco przeszkadza jak jest jasne siedzenie pasażera, albo pasażer ubierze się jasno. Po prostu jest taki kąt wyświetlacza względem kierowcy, że "widać" miejsce pasażera. Ja kupiłem sobie folię matową na wyświetlacz co trochę poprawiło sytuację. Co do kamery to kupiłem razem z radiem, ale jak ona ma 170 stopni to ja jestem cesarz chiński. Ten wynalazek ma góra 90 stopni, choć w opisie było 170. Więc lecą w kulki aż miło. A właśnie chciałem 170 bo bym widział cały tył, a tak nawet całego zderzaka nie obejmuje. Więc trzeba uważać co się kupuje.
  6. Z tym radiem jest problem. Miałem ustawione stacje w domu. Pojechałem w trasę. Radio sobie cały czas gra prawidłowo, zmienia stacje na silniejsze bez zauważenia. Wszystko było ok do momentu, jak chciałem zmienić stację. Zmieniłem - szum, zakłócenia. Wróciłem z powrotem do stacji która grała prawidłowo - szum i kiepski sygnał. Radio wróciło do częstotliwości ustawionej w domu. Więc nie zapamiętuje ostatniego silnego sygnału. W dodatku musiałem czekać ze dwie czy trzy minuty aż łaskawie złapie stację z silniejszym sygnałem. Czyli generalnie porażka. Co ciekawe, dzieje się to tylko przy zmianie stacji. Gdy zmienia się źródła sygnału np. na kartę i znów radio to już wtedy pamięta tę stację na której grało. Zauważyłem jeszcze coś. Otóż pewnego dnia rano idę do samochodu, a tam akurat w momencie zajrzenia do wnętrza odpalił się wyświetlacz, radio podziałało z kilka sekund i się wyłączyło. Podejrzewam że tak robi wiele razy w ciągu doby. A to dlatego, że jak zostawiam muzykę na karcie albo na CD w określonym miejscu, to po powrocie do auta zaczyna grać dalej. Więc każde uruchomienie powoduje nieznaczne przesunięcie na ścieżce dźwiękowej akurat ustawionej i tak zostawionej przy opuszczeniu samochodu. Więc się wyjaśniło dlaczego nigdy mi się nie zgadzało to co zostawiłem. Pytanie dlaczego tak robi i po co? Bo praktycznie od czasu jak zainstalowałem radio, to częściej włącza mi się alarm. Zwłaszcza jak dłużej postoi. Podejrzewam, że uruchamiające się radio może coś takiego powodować.
  7. Po obu stronach pokrętła głośności w radiu masz dwie klapki do kart, w dolnym rzędzie. Wyglądają jak pozostałe przyciski, ale to nie przyciski. Trzeba to otworzyć. U mnie po lewej była karta od nawigacji, prawy slot był wolny. Nie testowałem tych slotów. Ale podłączałem do kabla USB przejściówkę na kartę SD z muzyką. Radio odczytywało, nawet automatycznie się przełączyło.
  8. Przepraszam, mój błąd. Tam jest jedna kostka. Pomyliło mi się z czymś innym :P Tylko pinów w tej tabelce co podesłał cinas trochę jakby mało. To ja poproszę ten plik. Może coś znajdę.
  9. Chwila, coś mało tych przewodów. Tam są dwie kostki. Który to plik w downloadzie to opisuje? Bo pobierałem różne i się nie spotkałem.
  10. No napisałem. Chodzi mi o dokładną rozpiskę poszczególnych pinów złącz licznika. Wiem że jak to w samochodzie dane lecą też CAN-em. Ale nie wszystko leci. Np. podświetlenie licznika pewnie nie. Są też zapewne inne sygnały. Chcę zobaczyć co tam leci, bo chcę coś zrobić. Ale to zależy co jest tam dostępne. Może w ogóle będzie to nierealne.
  11. Witam, Ma ktoś opis wyprowadzeń kostek licznika we Fluence? Pewnie w Megane III jest taki sam. Chodzi mi o licznik wskazówkowy, ale chyba wyprowadzenia idą tak samo jak w tym z wyświetlaczem.
  12. Może będzie działać, pod warunkiem, że ktoś to przerobił poprawnie. Choć nie wiadomo czy wszystkie przewody wykorzystał. Nowa wiązka podejrzewam że zabije ceną. Można szukać auta na złomie, zrobić ewentualne fotki i obciąć wtyczki z kawałkami przewodów. Potem zamontować jak w oryginale. Po co w tej wiązce do nowego radia jest wtyczka USB?
  13. Nie ma w wiązce innych wtyczek do których te Twoje pasują? Bo u mnie równolegle były podłączone różne wtyczki, chyba właśnie po to, że były różne wersje wtyczek w różnych pojazdach. Stąd taka ich ilość w wiązce. Do tej dużej czarnej kostki były podłączone równolegle właśnie dwie inne wtyczki. Może to te. Wtedy nie podłączasz tej dużej czarnej. U mnie te dwie były nie wykorzystane. Tutaj jest fotka: https://ibb.co/L97cBJS Wtyczki zamienne do 3 to 2 i 4. 5 idzie do wiązki gdzie był wyświetlacz. 7 i 8 też są podłączone równolegle, pewnie też dwie wersje były. 6 idzie do modułu CANBUS.
  14. Tylko po co dokładać dodatkowy kabel, jak w przewodzie sygnałowym jest czerwony przewód specjalnie do zasilania kamery. tomrud - chodziło o to menu z głośnością? https://ibb.co/zNFMG6v Chińczyk nawet się nie wysilił i nie opisał co i jak. Co to za liczby? Nie patrzyłem ile na minimum można ustawić, ale max. można 20. I zgadnij co to ustawia. To nie jest raczej głośność na jedną działkę, bo rozbieżności są zbyt duże. To jest coś innego, ale co to żeby opisać to już przekroczyło ich możliwości. Moim zdaniem to może być zwiększenie głośności dla całej skali i dla danego źródła o określoną liczbę i tyle. Czyli w rzeczywistości niewielkie korekty. Edycja - sprawdziłem te głośności i działają w zakresie od 0 do 20. Czyli tak jak mówiłem. Zwiększyłem wartości, ale szczegółowe zabawy odpadają, bo żeby zatwierdzić nowe ustawienia potrzebny jest restart radia co trochę trwa. Próby z nawigacją niestety potwierdziły, że filtr loudness z niewiadomych przyczyn nie działa na głosie z nawigacji. Nie wiem jak oni to zrobili. Trzeba by chyba po włączeniu loudness zmniejszyć głośność radia, CD i innych, a zwiększyć na max. nawigacji. Tylko którym kanałem idzie nawigacja, oto jest pytanie. Tak czy inaczej to rzeźba, niedopracowane to jest.
  15. Jak to za krótki? W sygnałowym nie masz czerwonych kawałków przewodu na końcach? To jest jeden przewód - z jednej strony do KAM POW z drugiej do plusa kamery.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!