Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
krzemyk
Użytkownik-
Postów
275 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
3 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II phII Grandtour
-
Silnik
1.9 dCi 130KM
-
Przebieg (tys.km)
210000
Ostatnie wizyty
920 wyświetleń profilu
-
Poszukuję uszczelkę pomiędzy EGR a rurę dolotową Megane II 130KM 7701062303
krzemyk opublikował(a) ogłoszenie w Części samochodowe
-
krzemyk obserwuje zawartość Nie działa tempomat po wymianie zwijacza - ECU silnika nie wykrywa , 19. dCi 130 KM uszczelka EGR - przewód dolotowy , M9R 866 Coś wypadło z turbiny i 2 innych
-
Megane II phII 19. dCi 130 KM uszczelka EGR - przewód dolotowy
krzemyk opublikował(a) temat w 1.9 diesel
Mam problem z uszczelką nr 7701062303 - nr 10 na poniższym rysunku: Niestety nie idzie jej już nigdzie dostać, a dość mocno się poci - wycieka olej. Wolałbym uniknąć sylikonów i innych takich, stąd pytanie czy może z innego silnika coś podejdzie? Ewentualnie jakiś fajny patent na uszczelnienie tego połączenia? -
To jednak nie łopatka od zmiennej geometrii turbo. Jest to kierownica z chłodnicy spalin. Trochę moja wina bo nie podałem skali, co nie zmienia faktu, że turbo niestety przez tą blaszkę poszło. Tak wygląda nówka: Tego brakuje u mnie:
-
Tak, odma do wymiany razem z turbo.
-
Oby tak było, bo już się stresuje... Dokładnie, zapchany DPF wypalał się bardzo często - wychodzi, że co 200 km albo i częściej.
-
@Andrzej-2010 Dzięki. Ogólnie zalecenia przestrzegane - olej i filtr co rok/10k km, tylko oryginalny elf. Turbina zdementowana bo zaczęła puszczać olej - dość duże luzy poprzeczne - pewnie przez przypchany DPF. Zaczęło się od notorycznego zapychania DPFa. To co jest na zdjęciu jest metalowe, więc to nie jest nagar z tłoka raczej. Auto nie ma jakiegoś wyraźnego spadku mocy, jeździ ok. Tylko ten nieszczęsny DPF po regeneracji się często wypala i zapycha.
-
Po wymontowaniu turbiny zdarzyła się rzecz przedziwna, coś takiego z niej wypadło od strony gorącej. Macie może jakieś pomysły co to może być?
-
Megane III phII M9R 866 cylinder nr 1 do kodów wtryskiwaczy
krzemyk odpowiedział(a) na krzemyk temat w 2.0 diesel
Dzięki @aniewa W takim razie chyba zamienię i będę jeździć-obserwować 😉 -
Megane III phII M9R 866 cylinder nr 1 do kodów wtryskiwaczy
krzemyk opublikował(a) temat w 2.0 diesel
Generalnie w renault cylinder nr 1 to ten od sprzęgła, natomiast w instrukcji do tego silnika przy kodowaniu wtryskiwaczy w ECM jest napisane, że cylinder nr 1 to ten od rozrządu. Jak to powinno wyglądać? U mnie zgodnie z instrukcją mam wpisane kody IMA na odwrót, co może być przyczyną częstego zapychania DPF... -
Megane II phII Wiązka xenon tylny cujnik pozimowania
krzemyk opublikował(a) temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Którędy idzie wiązka do tylnego czujnika poziomowania? Wiem, że zaczyna się pompce baku, natomiast nie wiem jak dalej ją bezpiecznie poprowadzić, aby nie uszkodzić. Nie mam niestety tego co było wcześniej, więc nie widzę gdzie były ewentualne zaczepy i jak ta wiązka ma iść. -
Udało się ogarnąć tema. Chyba... 1.Usunięty błąd sterownika świec żarowych (na szczęście tylko spalona świeca). 2. Czyszczenie sterownika ECU (RZ034). Tu nie do końca wszystko poszło dobrze z backupem eepromu, ale jest ok... Tempomat i ogranicznik po tych zabiegach działa. Co ciekawe ET042 jest dalej jako not detected... Dzięki za pomoc!
-
Tempomat i ogranicznik załącza się na liczniku (kontrolka i pojawia się standardowy napis na LCD). Nie mogę ustawić prędkości/ogranicznika. Tak jakby nie działy przyciski na kierze - ale działają - bo jak naciskam to ECU silnika pokazuje co jest naciśnięte - wszystkie 4. Jedyny błąd jaki mam w aucie teraz to świece żarowe - nie miałem czasu sprawdzić/naprawić:
-
Jakieś 5 lat temu zgodnie z nawet z manualem z tego forum doposażyłem moją megankę w tempomat. Wszystko działo dobrze do zeszłego roku, kiedy padła taśma. Ostatnio zaczęła świecić też kontrolka poduszki, więc w końcu zebrałem się za naprawę. Taśma wymieniona, poduszka nie świeci przyciski tempomatu działają (parametr ET703). Objaw niestety jest taki jak poniżej - ET042 mówi, że tempomat no detected. Komputer wykrywa obecność tempomatu: Próbowałem resetować ustawienia, odłączać akumulator i wyłączą/włączać tempomat w liczniku - i nic. Ma może ktoś jakiś pomysł jak naprawić?