Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

andrzejm36

Użytkownik
  • Postów

    252
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IV GT
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    64

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika , muzyka , samochody

Ostatnie wizyty

1512 wyświetleń profilu
  1. mam takie auto , w trasie 7,5 - 8 jadąc do 140 km/h . Tak jak pisał Omega , ciśnienie opon , jazda eko / hamowanie silnikiem, brak gwałtownych przyspieszeń przed skrzyżowaniem itd./ Miasto musisz liczyć 10 / korki , nie nagrzany silnik , krótkie dystanse /. Miałem M3 w RSie to spalanie jednak 2 litry w górę choć w trasie też miewałem ok. 8 . Coś za coś . Stary Polonez też palił 10 :). Jedynie ze względu na skrzynię rozważyłbym zwrot albo obniżenie ceny . Przy takim wypadku możliwe wystrzelone poduchy. To bym sprawdził czy handlarz założył regenerowane z Chińskim wkładem ;).
  2. Kilka postów wyżej masz to samo zdjęcie. Rzeczywiście tego nie można powiększyć.
  3. Mój moduł ma symbol 8201652645. Wszystkie sygnały sterujące bierze z lamp tylnych , nie posiada podłączenia sieci CAN i wysyła info do centralki PDC. Centrala PDC posiada CAN i to ona informuje UCH o tym że jest podłączona przyczepa blokując tylne czujniki . Może niech to jest mała przestroga dla tych co stoją przed możliwością zakupu aby wybrali ten prostszy moduł nie mając problemów z programowaniem i CANem .
  4. Jak masz jakiś luźny kabel w wiązce wychodzący z modułu haka to podepnij go na ten pin 24 do modułu PDC ... masz na zdjęciu / pod żółtym /. Załącz wsteczny i sprawdź czy blokuje tylne czujniki. Wpisałeś Pyrenem przyczepę ? W Twojej instrukcji strona 24 Kabel brązowo biały ;)
  5. Dzisiaj zabrałem się za dokończenie montażu haka . Jak ważna jest odpowiednia instrukcja do danej wiązki przekonałem się tracąc ponad godzinę na ponowne zdjęcie zderzaka i przełożenie wiązki z lewej na prawą stronę. Okazało się że te instrukcje które miałem wcześniej były nie od tej wiązki . Moduł się zgadza ... a kierunki świecą na krzyż. Początkowo myślałem że przełożę tylko piny w gnieździe , ale kable gniazda okazały się za krótkie o jakieś 10 cm do pełni szczęścia. W poprzednim poście pisałem że można dopisać przyczepę Pyrenem i zrobiłem to bez problemu. Po przełożeniu wiązki i naprawie instalacji w mojej platformie na rowery / nie miałem światła wstecznego / wszystko działało ale w dalszym ciągu nie wyłączały się czujniki PDC. Pin 12 na gnieździe gdzie w poprzedniej wersji instalacji haka w megane 3 miałem zworę na wtyczce i masa podawana była z pina 12 na centralkę PDC okazał się bez okablowania. Dopiero baczna obserwacja instrukcji kolegi post wyżej wyjaśniła że nasze centralki PDC dostają sygnał od modułu haka na pinie 24. Usilne starania znalezienia odpowiedniej instrukcji / dołączam w plikach / również wyjaśniły mi że moduł na pinie 17 kabelkiem brązowym podwiązanym pod taśmą izolacyjną / wysyła info do modułu PDC na pin 24 o podłączeniu przyczepy / najprawdopodobniej mierzy prąd / i po podpięciu wtyczki tylne czujniki są wyłączone co widać na zdjęciu. Satysfakcja duża bo hak wpinany westfalia używka za 350 zł a wiązka za 250 i trochę swojej pracy pozwolą zabierać rowerki moim GT na wakacje. Dziele się jak obiecałem z kolegami na forum informacją abyście mieli o tyle łatwiej ? . 8201609672-notice-montage-faisceau-attelage-col-de-cygne-bfb-megane-4-054180b010316rn.pdf
  6. Mam już założony hak , ale coś z czasem aby do końca to ogarnąć .. zaprogramować nie bardzo. Ale podzielę się tymi informacjami które zebrałem i zdam relację jak zakończę pracę. Na tej stronie gość pisze / translator / że nie da się wprogramować " przyczepa obecna " programem ddt4all . Pokazuje jak to zrobić Pyrenem . https://forum-auto.caradisiac.com/topic/92127-sujet-officiel-renault-megane-iv-2016/page/882/ Na tej stronie gość twierdzi że wystarczy wpisać to tylko w jednym miejscu aby nie sypał błędów abs wpisując tylko przyczepa obecna w UCH : https://www.lesamisdudiag.com/can-clip/89952-attelage-megane-4-a.html Potwierdzają to również jakieś instrukcje montażu w PDFach do haka. Inna sprawa że w przypadku złącza 13 pinowego była wysyłana informacja do PDC że jest podpięta przyczepa .Polegało to na zwarciu do masy / mostek we wtyczce / pinów 1-2 /. Pisałem o tym na forum w przypadku megane III. Myślę że mój moduł 8201652645 działa podobnie. Auto musi mieć informację że jest podpięta wtyka. Mam nadzieję że do końca tygodnia się wyrobię i zdam relację jak mi poszło.
  7. Fajnie że ten temat się pojawił bo jestem zainteresowany. Założyłem hak z oryginalnym modułem. Czy wasze moduły miały podłączenie Can czy zwarty pin do masy we wtyczce przyczepy.
  8. kol. Qbak .. masz gdzieś tą procedurę kalibracji ? wymieniałem pas przedni i muszę kalibrować
  9. Z całym szacunkiem dla grona koleżanek i kolegów. To była próba kradzieży poprzez dorobienie karty. Nie należy mylić tego z kradzieżą na walizkę. Nic Wam nie pomoże owijanie klucza w sreberka. Złodzieje otwierają auto przy pomocy przyssawek na szybie z ciągając siłą szybę w dół / łamią się plastiki trzymające szybę / lub majstrując przy zamku / wyrywają / tak jak w przypadku Anett250. Później następuje przez 50 sekund kodowanie nowego klucza i nasze autko odjeżdża. Tylko odcięcie zapłonu uratowało koleżance auto. Ja rozglądając się za sensownym zabezpieczeniem kupiłem SEO CANblu , oczywiście nie za takie pieniądze jakie proponuje to sklep np. Hadron ale za 1/3 tej ceny bo zakładałem sobie to sam. Mam nadzieję że nikt mnie tutaj nie posądzi o reklamę ... ale przyznam że jest to bardzo skuteczne zabezpieczenie i jeśli ukryjemy immobilizer gdzieś głęboko w instalacji / schemat dla instalatorów jest bardzo trywialny bo przy UCH ? / to nie tak łatwo to wydłubać a dorobienie klucza , próba odpalenia na walizkę czy podmiana sterowników nic nie dają bo kod blokady silnika po CANie jest wysyłany do całej magistrali z instalacji . Wadą jest to że w przypadku Reno nie ma tyle opcji programowania klawiszy na kierownicy , pozostaje tylko transponder / mały pilot bezobsługowy / albo smartfon z załączonym BT / traktuje to jako dodatkowe zabezpieczenie w przypadku zapomnienia bryloczka / Tu macie opis https://www.seoelectronics.pl/products/seo-canblu/ a tu jak to działa . Wielu handlarzy części mówiło mi że z powodu braku dostaw / zamkniecie granic / bardzo wzrosła liczba kradzieży aut na części. To jest taka mała wojna ..kto kogo ;). Ps. Inna sprawa to zabezpieczenie swojego złącza obd2. Można zamienić piny i zrobić sobie odpowiednia przejściówkę , można w miejscu gdzie jest złącze zostawić tzw fake obd czyli atrapę a złącze poprzez przedłużkę wyprowadzić w innym miejscu itd.
  10. Ostatnio ktoś mi podpowiedział na FB jak to zrobić. W moim przypadku skrzynia automatyczna ustawiamy d i wciskamy przycisk start na więcej niż 5 sek. nie dotykając pedałów . Zasilanie trzyma tak że spokojnie pyrenem skanowałem całe auto.W tym czasie na liczniku mruga sobie litera D i świecą wszystkie kontrolki.
  11. Możesz wytłumaczyć na jakich zasadach to jest połączone z lokalizatorem ? Czy tylko pierwszy rozruch przy otwarciu auta wymaga przyłożenia pastylki , czy za każdym zgaszeniem silnika itd . Pastylka ma tą wadę że wymaga ujawnienia miejsca w przypadku nie wtajemniczonych pasażerów . Tu transponder jest bardziej przydatny. Blokada następuje przez obd2 .. czyli po CANie ? kol. Omega .. myślę że złodzieje również kochają samochody i nie powinni ich niszczyć traktując jak sport " zawody " kto kogo przechytrzy ;). Choć pewnie jestem w błędzie. Pytanie , lepiej zastać zdewastowane auto na parkingu czy nie mieć go wcale i co lepiej potraktuje ubezpieczyciel ;).
  12. tak śledzę ten wątek i postanowiłem sprawdzić w sieci czy " francuzy " są tak atrakcyjne dla złodziei .. okazuje się że są : https://krosno24.pl/informacje/na-osiedlu-markiewicza-skradziono-samochod-nacieszylem-sie-nim-5-miesiecy-i3583 https://skradzione-samochody.pl/renault-megane-iv-gt/ itd. Identyczne jak moje niebieskie GT :(. A że dość długo myślałem nad zabezpieczeniem i przerobiłem parę sposobów to mogę się z Wami podzielić. Jeśli chodzi o odcięcie pompy paliwa to zawsze to robiłem wykorzystując taki transponder Proxima _Zero który odcinał przez przekaźnik pompę np. w M3 i nie było problemów . M4 ma jednak sterownik przy zbiorniku paliwa do którego dochodzi tylko CAN i zasilanie. Dopiero za sterownikiem mamy osobne kable do pompy i czujników poziomu paliwa i temperatury. Jest to w wersji DCi. Benzyna nie ma ponoć sterownika ... ale nie chciało mi się rozkręcać dekla pod siedzeniem tylnych foteli aby to sprawdzić a tym bardziej ciąć kable. Przypuszczam że sterowanie będzie szerokością impulsu zasilania pompy co wiąże się z dodatkowym zasilaniem stabilnym plusem układu a i pewnie i błędami w komputerze auta. Może nawet i awarią bo oprócz pompy w zbiorniku jest ponoć pompa wysokiego ciśnienia itd. Postanowiłem że spróbuje tak dość często ostatnio reklamowany immobilizer SEO CAN blu https://sklephadron.pl/immobilizery-i-transpondery/5246-immobilizer-seo-canblu-1id.html oczywiście nie w tych pieniądzach które oferuje / z montażem / sklep hadron. Wszystko pięknie ale w przypadku Megane IV ilość możliwych kombinacji przycisków na kierownicy czy swichy na pedale hamulca i przyspieszenia zawęża się do samego hamulca i gazu. Podłączony jest tylko 1 CAN a po tym CAN 2 idą sygnały z kierownicy do radia / np. w Leonie itd. /. Czyli poszli na łatwiznę.Również proponowany sposób podłączenia dla instalatorów jest tak trywialnie prosty że mało rozgarnięty złodziej zauważy sposób podpięcia urządzenia pod kierownicą. Dzisiaj zamówiłem to cudo i po montażu zupełnie w innym miejscu którego oczywiście tu nie zdradzę zdam Wam relację czy warto .
  13. Teraz kradną auta na części. Granice zamknięte i brak dostaw. Ceny wzrosły .. jak maska którą muszę jeszcze wymienić kosztowała np. 8 stówek teraz dwa razy tyle ;). Myślę że obejdzie się bez wymiany sterownika. Ale należy wszystko wyczyścić i zaprogramować Twoje karty na nowo. No chyba że musisz kupić nowe karty ..zapytaj chłopaków w dziale interfejsy. Rysę można spolerować, ważne że autko ocalało. Widzę że masz GT.
  14. Nie tacy amatorzy. Albo ktoś ich wystraszył bo zdążyli wykasować Twoją kartę i nie odjechali albo masz sterownik którego ich program jeszcze nie obsługiwał. Otwarli auto bezinwazyjnie bez ryski na lakierze. Jakie to miasto ? Pomyśl o dodatkowym zabezpieczeniu albo AC. Aby kraść na walizkę muszą zbliżyć się do Twojej karty. Walizka to też dość droga sprawa .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!