Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pil

Nowy użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny
  1. Witam. Ostatnio wymieniałem rozrząd w mojej megi 1.4 16V 99r. Pod nóż poszła pompa wody, pasek, pasek akcesoriów , napinacze i rolki. I na wolnych obrotach na biegu jałowym z tamtych okolic wydobywa się cos na kształt mruczenia kota ;-) . Dodatkowo na wolnych obrotach tak do 1200 delikatnie słychać jakby delikatne cykliczne piszczenie. Powyżej 2000 obrotów jest już cisza. Silnik pracuje znacznie lepiej niż przed wymiana rozrządu. Do 140kmh praktycznie go nie słychać, tylko szum powietrza i opon. Byłem w tym warsztacie i mi powiedzieli że to wszystko nowe więc się dociera a te cykliczne piszczenie to kwestia ułożenia się paska akcesoriów w rolce. Poziom tych hałasów jest raczej niski bo gdy włączę nawiew na 1 to praca wentylatora jest głośniejsza. Co o tym wszystkim myślicie? Coś może być nie tak czy to kwestia dotarcia się wymienionych elementów?
  2. Ha miałem ten sam ból. Też po przekręceniu kluczyka stukało cos tam. Okazało się że ułamał się ogranicznik siłownika, kótry bez niego wariował. Trzeba by było go przykleić spowrotem na swoje miejsce lub dorobić go w innej postaci. Robota żadna ale strasznie dużo odkręcania. Odczepiłem zasilanie od siłowniczka i po sprawie. Jeżdżę tak juz rok i na brak obiegu wewnętrznego nie narzekam. Nawet zapomiałem o tym problemie. Jednego jestem pewny że na obecnym modelu meganki kończę znajomośc z franncuzami. Samochód jest do jeżdżenia a nie do grzebania w nim. Wiem, że ten temat pojawia się często, ale żeby w każdym pisać tą sama odpowiedź to juz przesada. Lewy
  3. Koszt nowego czujnika, z tego co mi w serwisie powiedzieli to ok 300 - 350 + 200 robocizna i do tego koszt diagnozy, czyli podpięcie do kompa też powyżej 100. Ale nie ma co panikować najpierw trzeba podskoczyć do serwisu i niech sprawdzą co jest, bo tak jak w moim przypadku wszelkie objawy wskazywały na uszkodzony czujnik a okazało się że to był przetarty przewód od sterownika absu.
  4. Witam. Ja również miałem problem z ABS. Objawiało się to najpierw miganiem kontrolki abs, servis, stop i hamulca ręcznego + wyłączenie szybkościomerza. Migało to zupełnie przypadkowo, aż w końcu zapaliło się na stałe. Myślałem że to coś z czujnikiem przy kole. A okazało się że przetarł się kabelek od sterownika abs. Wypięta wiązka z przewodami obcierała się, aż w końcu jeden z przewodów się przetarł. Koszt diagnostyki i naprawy 8o zeta.
  5. Dzięki dzięki. O odpięciu akumulatorka słyszałem, że trzeba to zrobić bo różnie może być. Jak przełożę to dam znać. Ale znając swoje chęci żeby się za to zabrać to pewno jeszcze trochę na starej pojeżdzę. Pozdrawiam
  6. Dzięki za podpowiedzi. Kierownica jest używana, wyciągnięta ze stuknietej megany i będzie kosztować mnie "dobrą wódkę" i pewno lekkiego kaca następnego dnia :). Ale wiem, że podobne kółko można kupić za 100-150 zeta. Nie wiem tylko czy zmiana kierownicy i przełożenie do niej poduszki powietrznej nie będzie miało wpływu na poprawność działania tej poduszki.
  7. Witam. Zastanawiam się nad wymianą kierownicy w moim megi 99r. Moja jest juz troche przechodzona i lekko podtarta tu i ówdzie. A mam możliwośc kupienia skórzanej kierownicy. I tak się zastanawiam czy nie będzie niespodzianek przy przekładaniu poduszki z obecnego kółka do tego skórkowego. Tak się zastanawiam czy będzie porawnie działać i nie będzie jakis nieprzewidziancyh komplikacji. Jak to mówią lepiej zapytać Pozdrawiam
  8. Znajomy jakiś miesiąc temu podjechał do ASO w Poznaniu celem dowiedzenia się ile impreza wymiany rozrządu będzie kosztowała. No i zaśpiewali mu....1800zł!!! Paranoja.Koleś ma Clio ale pewno róznica będzie nieznaczna w stosunku do Megane. Lepiej wymienić to gdzie indziej. Porządnej firmy tzw zestaw naprawczy, czyli pasek, rolki i inne pierdoły + pompa wodna firmy SKF to ok 600zl + do tego robocizna. A mamy ten sam efekt co w ASO. Ta sama jakość. Oczywiście można też kupić znacznie tańsze części.
  9. A czy ktoś cos takiego zasugerował hi hi. Każdy ma na ten temat jakąś teorię wziętą nie wiadomo z czego. Producent zaleca tak a nie inaczej, ale trzeba brać też poprawkę jak auto jest użytkowane, co innego jazda płynna na trasie, a co innego ciągłe ruszeanie w korku. No ale po to jest forum np takie jak to żeby wymieniać się zdaniami. Zawsze warto posłuchać co inni mają do powiedzenia.
  10. Każdy mówi co innego. W swoim meganie rozrząd wymieniłem przy 80tys, a potem sugerują wymieniać co 60 tys, ale....znajomy mechanik twierdzi że lepiej o 10 tys wcześniej. Poniżej jest link gdzie można sobie poczytać co kiedy należy zrobić. http://www.renault.com.pl/RenaultSITe/cust...adow/index.html
  11. Oki. Kloce ok 170 podobnie szczęki, tarcze ponoć po 350 (ale na szczęście poprzedni właściciel je wymienil tuż przed sprzedażą), a bembenki po 220. No i niestety to są te złe strony.
  12. Witam. Ja do swojego megana założyłem hamulce ATE, klocki, tarcze, szczęki i bębny no i oczywiście płyn też tej samej firmy. I muszę przyznać że są rewelacyjne. Zero pisków, a autko zatrzymuje się niemal w miejscu. Wytrzymałość też mają niezłą. Gdzieś wyczytałem że ta firma dostarcza podzespoły do bmw albo audi. Niestety wadą tego zestawu jest cena. Ale mimo to polecam. Zakładasz i zapominasz o tych elementach na bardzo długo.
  13. No też tak obstawiam. Podskocze do mechanika niech sobie posłucha i powie co z tym trza zrobić. [ Dodano: 2006-12-13, 20:17 ] No i się wyjaśniło. Diabli wzieli na szczęście tylko złączkę elastyczną. Po wymianie już nie mruczy i nastała błoga cisza, oczywiście do 3 tys obrotów bo potem już tak przyjemnie niestety nie jest
  14. Ostatnio zauważyłem, że silnik zaczął inaczej pracować. Pracuje głośniej no i bliżej mu do małego traktorka. A dźwięk ten wydostaje się z okoliczy cewek niestety. Nie wiem co myśleć, czy któraś poszła w diabły czy może to jeszcze co innego. Samochód ładnie odpala, czy to na zimno czy na ciepłym silniku, spadku mocy też nie ma... Nie wiem co o tym myśleć. Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!