Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diwix

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph I
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    210
  1. Cześć, mógłbyś kolego napisać bardziej precyzyjnie o jaką blaszkę chodzi? Może jakiś rysunek lub fotografia:) Pozdrawiam
  2. U mnie podobnie problem powrócił. Zimówki plus stalowe felgi 15" = buczenie na skręcie(najbardziej w lewo i tylko jak dodaje gazu) Letnie plus aluminiowe felgi 17" = absolutna cisza Nikt nie potrafi mi pomóc. Jeśli ktoś sobie z tym poradził lub ma nowe pomysły proszę o poradę. Pozdr.
  3. Nie będę zakładał nowego tematu i pozwolę sobie zadać pytanie tutaj. Czy odczuwacie w swoich dieslach moment w którym turbina zaczyna efektywniej działać? Nie mylić z turbo dziurą. Opiszę jak jest u mnie: 1. Przy delikatnym przyspieszaniu od 1500 obr/min auto wkręca się na obroty równomiernie bez odczuwalnej przerwy do 3500 obr/min 2. Przy mocnym wciśnięciu gazu i przyspieszaniu od 1500 obr/min czuje półsekundową przerwę w przyspieszaniu przy około 2200 obr/min. i dalej przyspiesza równo. Turbina ma niby zmienną geometrię łopatek a i tak występuje zjawisko krótkotrwałej przerwy. Pytam, ponieważ ostatnio jechałem Mondeo 2.0tdci i tam przyspiesza bez tej przerwy. Podobnie w Corolli 1,4 d4d. Jak jest u Was? Dzięki z góry za podzielenie się swoimi uwagami.
  4. Koledzy nic nie trzeba rozbierać. Pasy po prostu się brudzą i to brud jest przyczyną słabego zwijania mechanizmu. Rada na to jest bardzo prosta: płyn do mycia naczyń z wodą i szczotka. Wyczyścić pasy, osuszyć i wszystko działa jak nowe. Pasy suszyć jak są rozwinięte (zablokować na kierownicy lub drążku zmiany biegów). Sprawdzone w dwóch autach. Silikon to tylko półśrodek dający poślizg ale brud zostaje. Taki sam efekt jak silikon daje plak w sprayu. Podczas mycia zobaczycie jaka jest brudna woda:) Pozdrawiam
  5. W zeszłym roku miałem ten sam dylemat. Tyle, że ja szukałem felg 15" i czujników (pasują do 1.9dci i opony zimowe są tańsze). W tej samej firmie chciałem kupić komplet felg i czujników, niestety miał tylko felgi 6Jx15 ET43 a ja potrzebowałem 6,5Jx15 ET45. Kupiłem tylko czujniki - były niby nowe (nieużywane) ale jak się okazało były z demontażu (tutaj uwaga nie były używane i programowane). Po prostu gość ściągnął skądś komplety felga plus czujnik. Aluminiowy pierścień czujnika był odkształcony (dopasowuje się do felgi podczas montażu). Czujnik kosztował 50% ceny nowego w kartoniku. Pierścienie udało się wyprostować. Zamontowałem i zaprogramowałem je w ASO i całą zimę nie było problemów. Moim zdaniem te czujniki były montowane od razu do felg na sprzedaż w kompletach a koleś sprzedaje osobno felgi i czujniki. Z felgami jest podobnie. Są nieużywane ale mogą być ślady po czujnikach (wentylach) - na fotach są właśnie puste otwory na czujnik. Na pewno są proste, nie malowane, nie używane w autach i w bardzo dobrym stanie. Zresztą jak się przyjrzeć to nie mają śladu montażu (krawędzie wszystkich otworów są czyste i nie porysowane) - uwierz mi po montażu i małym przebiegu takie ślady na bank pozostają (sprawdzone). Ja bym brał bez zastanowienia. Poproś o ładny komplet - niezakurzony:) Pozdrawiam
  6. Cześć, spinkę odepniesz w następujący sposób: - wprowadź śrubokręt płaski w otwór spinki (otwór na górze spinki) - w otworze jest taki zatrzask, należy go odbezpieczyć (zatrzask wyginasz w stronę przodu auta) - wyjmujesz spinkę do góry (śrubokręt ma być cały czas w otworze, ponieważ ma odginać zatrzask). Montaż jest bardzo łatwy - po prostu wkładasz spinkę w otwór. Powodzenia
  7. Zakładam nowy temat z pozoru wydawać by się mogło podobny do przerabianych. Niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi. Mój problem dotyczy wrażeń jakie mam związane z kulturą pracy silnika 1.9dci w zakresie 900-1500 obr/min. Nie ma znaczenia czy auto jest na luzie czy w trakcie jazdy na biegu. Sytuacja wgląda następująco: - przy delikatnym naciśnięciu gazu w kabinie czuć delikatne drżenie - nie jest one duże ale delikatnie je czuć. - jak gazu nie dodaję lub jak dodaje go dosyć gwałtownie to tych objawów nie ma i silnik pracuje cicho, bez drgań. - powyżej 1500-1600 obr/min przy dodawaniu gazu brak delikatnych drgań itp. Wymieniłem: poduszki (komplet). Zresztą na luzie bez dodawania gazu brak drgań. Sprawdziłem: tłumik drgań, układ wydechowy, układ wtryskowy. Brak: wycieków, dymienia, przerywania czy utraty mocy Brak pomysłów na dalsze interwencje. Może moje obawy są bezpodstawne i tak ma być? Ja nie mam możliwości sprawdzenia takiego samego silnika. Dla porównania dosyć często jeżdżę Corollą z silnikiem D4D 1.4 i tak takich objawów nie ma. Czyżby te silniki były lepiej wyważone i lepiej zamocowane na ramie? Mam prośbę do użytkowników auta z silnikiem 1.9dci aby zaobserwowali swoje auta i napisali swoje odczucia. Dziękuję z góry Pozdrawiam Dawid
  8. Prawdopodobnie może byc uszkodzona wiązka przewodów koło akumulatora, która idzie do sterownika. Ktoś na tym forum miał chyba podobny problem, nie wiem tylko czy chodziło o tą konkretną wiązkę. Pozdrawiam
  9. Sartek u mnie podobnie. Zimą mam felgi stalowe 15" i wyło na zakrętach jak dodawałem gazu. Efekt pojawił się około 5tyś. od wymiany kół. W sobotę wymieniałem na letnie 17" i jest cisza. Nic nie słychac. Nie ma drgań i dziwnych dźwięków. Ja i mechanicy nie maja pomysłu co to może byc. Nie ma luzów w zawieszeniu. Skrzynia ok. Paski i osprzęt ok. Geometria ok. Temat zostawiam sobie na listopad: ) Jedyne co mi przyszło do głowy to, że felga stalowa ma nieco inne podparcie - bliżej tarczy hamulcowej i jej nacisk jest na mniejszej powierzchni styku z gniazdem. Felga aluminiowa ma szersze podparcie o kilka mm. Mogło by to miec jakieś znaczenie, tyle że stopnie swobody felgi są ograniczone przez śruby. Może jesienią do stalówek dorobie jakieś pierścienie dystansowe (3-5mm) i zrobię próby. Narazie delektuje się ciszą Pozdrawiam
  10. U mnie były identyczne objawy. Przyczyną były drobne zanieczyszczenia pochodzące od paliwa (tankuje tylko klasy premium i wszystkie filtry wymieniam co 15tys.). Pomogło wyczyszczenie zaworu egr i listwy wysokiego ciśnienia. Objawy ustąpiły i silnik nieco ciszej chodzi. Nasze paliwo niestety nie należy do najlepszych.
  11. Jeśli można wiedzieć, jaki był koszt wymiany koła alternatora? Pozdr.
  12. Witam, jesienią wymieniałem komplet wycieraczek. Nie ma sensu bawić się w wyciąganie samych gum. Wyciągasz z zatrzasku całą ruchomą część wycieraczki i wymieniasz. Można kupić za niewielkie pieniądze całe wycieraczki z plastykowym uchwytem w identycznym kolorze jak oryginalna. Ja polecam wycieraczki Valeo Silence. Są bardzo ciche, ładnie zbierają wodę i brud. Na popularnych portalach z aukcjami na pewno coś znajdziesz. Ja mam kombi i idealnie pasuje coś takiego: wycieraczka tył Pozdrawiam
  13. Witam, problem z kontrolką STOP, kontrolką hamulca ręcznego i sygnałem dźwiękowym dotyczy układu hamulcowego. Miałem już tak dwa razy. Za każdym razem wymiana klocków hamulcowych pomagała. Sygnalizacja ta pojawiała się na maks. sekundę. Warto też wymienić płyn hamulcowy - koszt niewielki, a odpowietrzysz porządnie cały układ hydrauliczny. Podsumowując przyczyny w moim wypadku były dwie: klocki i starszy niż 2 lata płyn hamulcowy przez co było małe zapowietrzenie. Płynu nie powinno ubywać. Jeśli jest go mało to znaczy, że jest już bardzo stary lub jest mały wyciek.
  14. Witam, Latem mam felgi 17" i opony 225/45, a zimą felgi 15" i opony 195/65. Moje spostrzeżenia pozwolę sobie wymienić w punktach: 1. Na 17" czuć każdą nierówność, zawieszenie reaguje bardziej agresywnie na nierównościach - zużywa się bardziej ale moim zdaniem nie tak znacząco. 2. na 17" jest troszkę głośniej przy wyższych prędkościach (można to korygować poprzez dobór odpowiednich opon i ale to trwa i kosztuje - odpuść sobie te tańsze np. Barumy, Klebery itp.). 3. 17" bija na głowę jeśli chodzi o przyczepność. Rewelacja. 4. Spalanie: latem mam 17" a zimą 15". Zimą auto pali maks 1litr oleju napędowego więcej. W mieście zimą wychodzi około 7-7,5 l/100km, latem 6-6,6l/100km. Na trasie spalanie średnie jest bardzo podobne w obu przypadkach od 5 do 5,6l/100km. Trudno doszukać się różnic w spalaniu spowodowanych wymiarami opon. Większe znaczenie ma pora roku. 5. Oryginalne Felgi 17" prezentują się elegancko przy czarnym lakierze i na pewno ich nie zamienie. 6. Nasze drogi jakie są takie są i trzeba uważać na większe dziury. Ja jeszcze felgi nie uszkodziłem i nie mają śladu przetarć itp. Przy tym profilu nie można parkować na styk z krawężnikiem. Opona ma niski profil i można łatwo uszkodzić felgę. 7. Do wad należy także zaliczyć koszt zakupu kompletu nowych opon - 2tyś. zł to cena przeciętna. Mam nadzieje, że pomogłem Pozdrawiam
  15. Bralin tez odpada. Zauważ tam też są ksenony ale nie ma spryskiwaczy. Gość wydaje się być na tyle fair, że nie pisze "bezwypadkowy". A coś musiało być na 100%, nie ma też naklejki na przedniej szybie z numerami rejestracyjnymi. Gorzej u sprzedawcy z ortografią: "Udokumętowany przebieg". Wiem czepiam się ale kupno auto to nie jest zakup TV lub komputera. Często całe nasze oszczędności na to idą. Ja auta szukałem 3 miesiące i było warto. Żal mi tylko tych co kupili szroty, które odrzucałem. Panowie przestroga pytać, pytać, pytać ja też mimo sporej wiedzy w tym zakresie się konsultowałem. Różne cyrki widziałem. Taka mała dygresja, handlarze są niezłymi psychologami z zakresu handlu i potrafią tak owinąć potencjalnego klienta, że głowa boli. Zauważcie, że jak coś znajdziecie nie tak w aucie to się zaczynają teksty: odepniemy akumulator i będzie ok, a bo stał nieodpalany i coś tam nie styka w obwodzie, kontrolka to drobiazg podłączymy kompa i usuniemy info o błędzie (przyczyny oczywiście nie), Panie jak nie Pan to mam następnego klienta, który czeka w kolejce itd. Przepraszam, że to nie było w temacie ale mam nadzieję, że choć część osób wyciągnie z tego jakieś wnioski.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!