Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Diwix
Nowy użytkownik-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II Ph I
-
Silnik
1.9 dci
-
Przebieg (tys.km)
210
-
Megane II phII problem z silnikiem turbina chyba sie koncz
Diwix odpowiedział(a) na biggg temat w 1.5 diesel
Nie będę zakładał nowego tematu i pozwolę sobie zadać pytanie tutaj. Czy odczuwacie w swoich dieslach moment w którym turbina zaczyna efektywniej działać? Nie mylić z turbo dziurą. Opiszę jak jest u mnie: 1. Przy delikatnym przyspieszaniu od 1500 obr/min auto wkręca się na obroty równomiernie bez odczuwalnej przerwy do 3500 obr/min 2. Przy mocnym wciśnięciu gazu i przyspieszaniu od 1500 obr/min czuje półsekundową przerwę w przyspieszaniu przy około 2200 obr/min. i dalej przyspiesza równo. Turbina ma niby zmienną geometrię łopatek a i tak występuje zjawisko krótkotrwałej przerwy. Pytam, ponieważ ostatnio jechałem Mondeo 2.0tdci i tam przyspiesza bez tej przerwy. Podobnie w Corolli 1,4 d4d. Jak jest u Was? Dzięki z góry za podzielenie się swoimi uwagami. -
Megane II phI Problem z pasami bezpieczeństwa
Diwix odpowiedział(a) na petros28 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Koledzy nic nie trzeba rozbierać. Pasy po prostu się brudzą i to brud jest przyczyną słabego zwijania mechanizmu. Rada na to jest bardzo prosta: płyn do mycia naczyń z wodą i szczotka. Wyczyścić pasy, osuszyć i wszystko działa jak nowe. Pasy suszyć jak są rozwinięte (zablokować na kierownicy lub drążku zmiany biegów). Sprawdzone w dwóch autach. Silikon to tylko półśrodek dający poślizg ale brud zostaje. Taki sam efekt jak silikon daje plak w sprayu. Podczas mycia zobaczycie jaka jest brudna woda:) Pozdrawiam -
Megane II phI Megane II phII FELGI STALOWE
Diwix odpowiedział(a) na kraulista temat w Felgi i opony - Megane II
W zeszłym roku miałem ten sam dylemat. Tyle, że ja szukałem felg 15" i czujników (pasują do 1.9dci i opony zimowe są tańsze). W tej samej firmie chciałem kupić komplet felg i czujników, niestety miał tylko felgi 6Jx15 ET43 a ja potrzebowałem 6,5Jx15 ET45. Kupiłem tylko czujniki - były niby nowe (nieużywane) ale jak się okazało były z demontażu (tutaj uwaga nie były używane i programowane). Po prostu gość ściągnął skądś komplety felga plus czujnik. Aluminiowy pierścień czujnika był odkształcony (dopasowuje się do felgi podczas montażu). Czujnik kosztował 50% ceny nowego w kartoniku. Pierścienie udało się wyprostować. Zamontowałem i zaprogramowałem je w ASO i całą zimę nie było problemów. Moim zdaniem te czujniki były montowane od razu do felg na sprzedaż w kompletach a koleś sprzedaje osobno felgi i czujniki. Z felgami jest podobnie. Są nieużywane ale mogą być ślady po czujnikach (wentylach) - na fotach są właśnie puste otwory na czujnik. Na pewno są proste, nie malowane, nie używane w autach i w bardzo dobrym stanie. Zresztą jak się przyjrzeć to nie mają śladu montażu (krawędzie wszystkich otworów są czyste i nie porysowane) - uwierz mi po montażu i małym przebiegu takie ślady na bank pozostają (sprawdzone). Ja bym brał bez zastanowienia. Poproś o ładny komplet - niezakurzony:) Pozdrawiam -
Megane II phI Jak zdjąć mocowanie tylnego siedliska
Diwix odpowiedział(a) na robertokot25 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Cześć, spinkę odepniesz w następujący sposób: - wprowadź śrubokręt płaski w otwór spinki (otwór na górze spinki) - w otworze jest taki zatrzask, należy go odbezpieczyć (zatrzask wyginasz w stronę przodu auta) - wyjmujesz spinkę do góry (śrubokręt ma być cały czas w otworze, ponieważ ma odginać zatrzask). Montaż jest bardzo łatwy - po prostu wkładasz spinkę w otwór. Powodzenia -
Zakładam nowy temat z pozoru wydawać by się mogło podobny do przerabianych. Niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi. Mój problem dotyczy wrażeń jakie mam związane z kulturą pracy silnika 1.9dci w zakresie 900-1500 obr/min. Nie ma znaczenia czy auto jest na luzie czy w trakcie jazdy na biegu. Sytuacja wgląda następująco: - przy delikatnym naciśnięciu gazu w kabinie czuć delikatne drżenie - nie jest one duże ale delikatnie je czuć. - jak gazu nie dodaję lub jak dodaje go dosyć gwałtownie to tych objawów nie ma i silnik pracuje cicho, bez drgań. - powyżej 1500-1600 obr/min przy dodawaniu gazu brak delikatnych drgań itp. Wymieniłem: poduszki (komplet). Zresztą na luzie bez dodawania gazu brak drgań. Sprawdziłem: tłumik drgań, układ wydechowy, układ wtryskowy. Brak: wycieków, dymienia, przerywania czy utraty mocy Brak pomysłów na dalsze interwencje. Może moje obawy są bezpodstawne i tak ma być? Ja nie mam możliwości sprawdzenia takiego samego silnika. Dla porównania dosyć często jeżdżę Corollą z silnikiem D4D 1.4 i tak takich objawów nie ma. Czyżby te silniki były lepiej wyważone i lepiej zamocowane na ramie? Mam prośbę do użytkowników auta z silnikiem 1.9dci aby zaobserwowali swoje auta i napisali swoje odczucia. Dziękuję z góry Pozdrawiam Dawid
-
Megane II phI megane II 1.9 dci - przerywanie
Diwix odpowiedział(a) na karol_w temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Prawdopodobnie może byc uszkodzona wiązka przewodów koło akumulatora, która idzie do sterownika. Ktoś na tym forum miał chyba podobny problem, nie wiem tylko czy chodziło o tą konkretną wiązkę. Pozdrawiam -
Sartek u mnie podobnie. Zimą mam felgi stalowe 15" i wyło na zakrętach jak dodawałem gazu. Efekt pojawił się około 5tyś. od wymiany kół. W sobotę wymieniałem na letnie 17" i jest cisza. Nic nie słychac. Nie ma drgań i dziwnych dźwięków. Ja i mechanicy nie maja pomysłu co to może byc. Nie ma luzów w zawieszeniu. Skrzynia ok. Paski i osprzęt ok. Geometria ok. Temat zostawiam sobie na listopad: ) Jedyne co mi przyszło do głowy to, że felga stalowa ma nieco inne podparcie - bliżej tarczy hamulcowej i jej nacisk jest na mniejszej powierzchni styku z gniazdem. Felga aluminiowa ma szersze podparcie o kilka mm. Mogło by to miec jakieś znaczenie, tyle że stopnie swobody felgi są ograniczone przez śruby. Może jesienią do stalówek dorobie jakieś pierścienie dystansowe (3-5mm) i zrobię próby. Narazie delektuje się ciszą Pozdrawiam
-
Megane II phI megane II 1.9 dci - przerywanie
Diwix odpowiedział(a) na karol_w temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
U mnie były identyczne objawy. Przyczyną były drobne zanieczyszczenia pochodzące od paliwa (tankuje tylko klasy premium i wszystkie filtry wymieniam co 15tys.). Pomogło wyczyszczenie zaworu egr i listwy wysokiego ciśnienia. Objawy ustąpiły i silnik nieco ciszej chodzi. Nasze paliwo niestety nie należy do najlepszych. -
Megane II phI drgania przy ruszniu i na wolnych obrotach n
Diwix odpowiedział(a) na bobomix temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Jeśli można wiedzieć, jaki był koszt wymiany koła alternatora? Pozdr. -
Megane II phI Pioro wycieraczki tyl
Diwix odpowiedział(a) na hubert_kielce temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam, jesienią wymieniałem komplet wycieraczek. Nie ma sensu bawić się w wyciąganie samych gum. Wyciągasz z zatrzasku całą ruchomą część wycieraczki i wymieniasz. Można kupić za niewielkie pieniądze całe wycieraczki z plastykowym uchwytem w identycznym kolorze jak oryginalna. Ja polecam wycieraczki Valeo Silence. Są bardzo ciche, ładnie zbierają wodę i brud. Na popularnych portalach z aukcjami na pewno coś znajdziesz. Ja mam kombi i idealnie pasuje coś takiego: wycieraczka tył Pozdrawiam -
Megane II phI Zapalające się kontrolki STOP i hamulca ręcz
Diwix odpowiedział(a) na ractime temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam, problem z kontrolką STOP, kontrolką hamulca ręcznego i sygnałem dźwiękowym dotyczy układu hamulcowego. Miałem już tak dwa razy. Za każdym razem wymiana klocków hamulcowych pomagała. Sygnalizacja ta pojawiała się na maks. sekundę. Warto też wymienić płyn hamulcowy - koszt niewielki, a odpowietrzysz porządnie cały układ hydrauliczny. Podsumowując przyczyny w moim wypadku były dwie: klocki i starszy niż 2 lata płyn hamulcowy przez co było małe zapowietrzenie. Płynu nie powinno ubywać. Jeśli jest go mało to znaczy, że jest już bardzo stary lub jest mały wyciek. -
Megane II phI FELGI Z LEKKICH STOPÓW
Diwix odpowiedział(a) na Robak temat w Felgi i opony - Megane II
Witam, Latem mam felgi 17" i opony 225/45, a zimą felgi 15" i opony 195/65. Moje spostrzeżenia pozwolę sobie wymienić w punktach: 1. Na 17" czuć każdą nierówność, zawieszenie reaguje bardziej agresywnie na nierównościach - zużywa się bardziej ale moim zdaniem nie tak znacząco. 2. na 17" jest troszkę głośniej przy wyższych prędkościach (można to korygować poprzez dobór odpowiednich opon i ale to trwa i kosztuje - odpuść sobie te tańsze np. Barumy, Klebery itp.). 3. 17" bija na głowę jeśli chodzi o przyczepność. Rewelacja. 4. Spalanie: latem mam 17" a zimą 15". Zimą auto pali maks 1litr oleju napędowego więcej. W mieście zimą wychodzi około 7-7,5 l/100km, latem 6-6,6l/100km. Na trasie spalanie średnie jest bardzo podobne w obu przypadkach od 5 do 5,6l/100km. Trudno doszukać się różnic w spalaniu spowodowanych wymiarami opon. Większe znaczenie ma pora roku. 5. Oryginalne Felgi 17" prezentują się elegancko przy czarnym lakierze i na pewno ich nie zamienie. 6. Nasze drogi jakie są takie są i trzeba uważać na większe dziury. Ja jeszcze felgi nie uszkodziłem i nie mają śladu przetarć itp. Przy tym profilu nie można parkować na styk z krawężnikiem. Opona ma niski profil i można łatwo uszkodzić felgę. 7. Do wad należy także zaliczyć koszt zakupu kompletu nowych opon - 2tyś. zł to cena przeciętna. Mam nadzieje, że pomogłem Pozdrawiam -
Bralin tez odpada. Zauważ tam też są ksenony ale nie ma spryskiwaczy. Gość wydaje się być na tyle fair, że nie pisze "bezwypadkowy". A coś musiało być na 100%, nie ma też naklejki na przedniej szybie z numerami rejestracyjnymi. Gorzej u sprzedawcy z ortografią: "Udokumętowany przebieg". Wiem czepiam się ale kupno auto to nie jest zakup TV lub komputera. Często całe nasze oszczędności na to idą. Ja auta szukałem 3 miesiące i było warto. Żal mi tylko tych co kupili szroty, które odrzucałem. Panowie przestroga pytać, pytać, pytać ja też mimo sporej wiedzy w tym zakresie się konsultowałem. Różne cyrki widziałem. Taka mała dygresja, handlarze są niezłymi psychologami z zakresu handlu i potrafią tak owinąć potencjalnego klienta, że głowa boli. Zauważcie, że jak coś znajdziecie nie tak w aucie to się zaczynają teksty: odepniemy akumulator i będzie ok, a bo stał nieodpalany i coś tam nie styka w obwodzie, kontrolka to drobiazg podłączymy kompa i usuniemy info o błędzie (przyczyny oczywiście nie), Panie jak nie Pan to mam następnego klienta, który czeka w kolejce itd. Przepraszam, że to nie było w temacie ale mam nadzieję, że choć część osób wyciągnie z tego jakieś wnioski.