Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pzak

Nowy użytkownik
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    MI phI coupe
  • Silnik
    2.0 16v turbo
  • Przebieg (tys.km)
    237

Ostatnie wizyty

681 wyświetleń profilu
  1. Więc jednak dałeś się naciągnąć ... Tam się nie ma co zepsuć/zużyć ,wymieniasz gumki, membrany, oringi i będzie słuzył nawet 100 lat!!! To tylko odlew metalu, jak nie będziesz naparzał młotkiem to nic się z nim nie stanie
  2. Tylko nie daj się wkręcić w jakieś dziwne wymiany "zepsutych" części. Moim zdaniem instalka wymaga jedynie wyregulowania. Choć mogę się mylić, gdyż nie mamy żadnych informacji nt. genezy problemu i co dokładnie jest nie tak jak ma być. Nie che mi się teraz szukać i podpierać się cytatami z paragrafów. Jest ustawa, która mówi, że jeśli zagazowane auto ma sondę lambda to musi mieć również automatyczną korekcję dawki wg jej wskazań - czyli minimum II-generacja (z elektroniką odczytującą wskazania sondy i z silniczkiem krokowym na wężu do miksera). Pomijam fakt, że 99% diagnostów nie ma o tym pojęcia, jak również to, że na drogach jeździ od groma aut z sondą i gazem na śrubkę...
  3. No nareszcie piszesz jak człowiek! Nic dodać nic ująć. No może tylko z tym podziałem na II i III-gen bym się nie zgodził II-gen to jest to co nazwałeś trzecią (sonda, krokowiec itp.) III-gen to tzw. wtrysk ciągły gazu w wfazie lotnej, bardzo rzadko spotykana instalacja tu żródło A wracająć do problemu autora tematu: Pobawmy się we wróżkę. Parownik na zdjęciu jest podciśnieniowy, więc będzie to I lub II-gen. I-gen raczej odpada bo nawet przeglądu by nie przeszedł. Jest sonda (a wszystkie benzynowe meganki mają) więc musi być korekcja dawki gazu wg jej wskazań - takie prawo (choć różne druciarstwa się zdarzają). Autor kręci śrubką od czułości membrany II stopnia i dziwi się że obroty się nie zmieniają (oczywiście bez żadnego podglądu AFR). Jeśli usilnie pragniesz sam to wyregulować to kup sobie kabelek do swojego sterownika, nie wiecej jak 50pln zapłacisz i będziesz miał podgląd. Wtedy jeszcze troszkę doczytać, dokształcić się i dopiero można kręcić śrubkami.
  4. Ale doprecyzuj swoją wypowiedż, jakiego sterowania? Jeśli masz na myśli skład mieszanki to owszem, niewiele ma do powiedzenia, ale wolnymi obrotami steruje w dalszym ciągu ECU, i nie ma znaczenia która generacja gazu
  5. Silnik wprost stworzony do gazu, wystarczy II-gen. A nie lepiej kupić zagazowanego?
  6. No to działaj, z tym że "gotowców" na turbo do tego silnika to musisz już szukać gdzieś po zagranicznych forach. Podstawowe info już podałem. Trzymam kciuki, byłbyś chyba pierwszy w PL z k7m+T
  7. Cały ten temat to jeden wielki kibel, mylenie pojęć, rodzajów instalacji lpg. Nie istnieje żadna "śruba regulacji obrotów biegu jałowego" to co pokazałeś na zdjęciu to: Czytamy dalej: Bzdura totalna! Gdyż: No i na koniec: Ręce i nogi opadają... Podsumowując: nic nie rozbierać, oddać auto w ręce fachowca
  8. Dokładnie tak jak napisał poprzednik. Nie powinno się kręcić śrubkami na "pałę" bo jedynie można zepsuć
  9. A czemu w ogóle się bierzesz za coś o czym nie masz pojęcia? Choć widzę, że jest to bardzo często powielany błąd na forach. Jedż do prawdziwego gazownika (btw. rada tego pierwszego - bezcenna) Wolne obroty ustala ECU za pomocą silniczka krokowego, śrubką to się w maluchu ustawiało.
  10. No w sumie racja bo z 1.6+turbo i tak raczej nie wyciągnie więcej jak te 150KM. Kupić jakiegoś lekko bitego angola coupe lub cabrio i przerzucić cały przód. A najlepiej to zeswapować F7R-a i uturbić :-D
  11. Obczaj Mój temat Wrzuciłem turbo metodą chałupniczą. Co prawda to F7R ale zasada jest podobna. U Ciebie byłoby nawet łatwiej bo kolektor wydechowy masz z przodu. Podstawowe pytanie to czy zamierzasz robić sam czy zlecić komuś? Przedstawię krótki kosztorys: 1. turbo, używane 300-500pln 2. przewody olejowe do turbo 100-200pln (zasilanie z podstawki pod filtr, powrót w miskę) 3. zawór upustowy tzw. BOV (200-300pln), często można sie obejść bez niego gdyż wiele turbosprężarek ma zintegrowany (np. seria TD04 z Volvo) 3. intercooler, jakaś używka np. Renault Master 100pln 4. kolektor wydechowy, trzeba spawać, koszta bardzo zróżnicowane, polecam kol. z focusa 1.8 i przespawanie flansz (łącznie 300-800pln) 5. rurki alu/nierdzewka/pcv na dolot + jakieś silikony 200-500pln 6. jakieś wskażniki: boost, oil press, oil temp, AFR, EGT (500-1500pln) 7. sterowanie, temat rzeka: - standalone np. EMU (2kpln) lub EasyEcu (850 pln lecz mniejsze możliwości) - świnka (500-600) lecz tu może być problem z korektą zapłonu który trzeba opóżniać przy doładowaniu (w 2-ch pierwszych pozycjach dochodzi jeszcze koszt podłączenia i strojenia 1-1.5kpln, + ewentualna wymiana pompy paliwa, regulatora paliwa i wtrysków) - FMU czyli regulator ciśnienia paliwa (300-400pln), zadziała tylko do ok 0.3-0.4 bara, zapłon olewamy (PB98 obowiązkowe) - jesli masz LPG to jest najprostsza droga, mnie wyniosło 0pln (nie licząc szerokopasmowego AFR za 800pln) musiałem tylko przerobić parownik na nadciśnieniowy. Wiele sterowników IV-gen (tzw. sekwencja) ma opcję korekty po nadciśnieniu którą można wykorzystać po podlania większej ilości paliwa. Zapłon też olewamy, choć tu pomaga wyższe LO gazu Po podliczeniu kosztów zakładany budżet mnożymy razy 1.5-2.0 Mnie samo uturbienie wyszło 3,5klpn, z tym że robiłem sam a spawanie wydechu i dolotu miałem za dobrą flachę u znajomego. Pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia napędu (sprzegło, skrzynia, półosie) nie wiem ile u Ciebie zniesie seria. Niewykluczone że można bedzie dobrać coś z mocniejszych wersji silnikowych Renaulta. U mnie seryjne sprzęgło trzyma do 0,6-0.7 bara (obstawiam jakieś 230-250Nm), zawsze mozna zrobić podwójny docisk i zapomnieć o problemie. W F7R wsadzali skrzynię JC5 (ta sama co w dieslach), spokojnie znosi 300-320Nm, możliwe że podejdzie p&p do Ciebie. Trzymam kciuki...
  12. Witam!

    Czy udalo ci sie odpalic jakis interfejs do twojej meganki ?

    pozdrawiam

    Dominik

  13. Zakupiłem, sprawdziłem i nie działa :-( Meganka 2.0 8v z 96r. fenix 5. Jeszcze powalczę.
  14. PatrykGDA, kolega Aris ma AE. W Coupe taka zmiana jest banalnie prosta, wystarczy wyjąć lub włożyc 1 bezpiecznik. Tu opisane : http://forum.meganecoupe.pl//viewtopic.php?t=16022 Nie widzę jaką masz wersję nadwozia, spróbuj może zadziała. Rolnik to ja
  15. To tylko kilka elementów, jednakże ja poszedłem na skróty i przerobiłem stary kabel od nokii 3100. Od razu mam na usb. Jakby jeszcze ktoś nie dowierzał to mogę wrzucić jakiś filmik z pracy całości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!