Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
67 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Renault Megane
-
Silnik
1.4
-
Przebieg (tys.km)
189
-
Myślę że wymiana odmy to nie będzie jakiś duży koszt i problem (chociaż mogę się mylić) "zyżucie slinika duże" przebieg niecałe 220tys auto nie było nigdy zajeżdzane, robiona była uszczelka pod głowicą jakiś czas temu od tamtej pory z silnikiem nie ma problemów. Jedyne co jeszcze jest problemem to co jakiś czas ubywa płynu w chłodnicy, nigdzie nie widać wycieków. Auto jest garażowane i ewentualne wycieki były by widoczne na podłodze w garażu, środek auta też suchy. Na tą chwilę nie zlokalizowałem miejsca gdzie płyn może uciekać. Jakieś pomysły? A może oba problemy mają ze sobą związek?
-
Witam Wszystkich Mój samochód to Renault Megane I ph II 1999r 1.4 75KM Mam do Was dwa pytania. Pytanie pierwsze: 1. W obudowie gdzie mieści się filtr powietrza pojawił mi się olej. Pojawił się już jakiś czas temu ale w mniejszej ilości, powycierałem, umyłem obudowę i zapomniałem o temacie. Kilka dni temu udałem się na urlop i zrobiłem autem łącznie 1200km po powrocie sprawdziłem jak wygląda obudowa od środka. Zastałem tam taki widok jak na zdjęciu. Dodam tylko że nigdy nie pojawił się żadne komunikat o zbyt małej ilości oleju. Czy ktoś z Was wie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Może ktoś miał podobną sytuację i udało mu się ją zdiagnozować? Pytanie drugie: 2. Jeszcze przed wyjazdem chyba nawet na dzień przed podczas odpalania silnika pojawił się dziwny dzwięk. Trudno jest mi go opisać dlatego postanowiłem to nagrać (chodzi tutaj o dzwięk od 0:03 do 0:04s - link do filmiku: ) Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam
-
Megane I phI Poprzeczka przed tylmymi kołami
Sitar88 odpowiedział(a) na lewel temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane I, Scenic I
Nie będę oryginalny. U mnie ten sam problem owy element (wspornik, poprzeczka) to jedna wielka rdza. Wydech oparł się na tej "belce" i zostawił na niej wgłębienie, bałem się tego ruszać żeby się całkiem nie posypało. Szukałem tego elementu na aukcjach ceny różne od 25zł w górę mam na miejscu "szrot" gdzie mają części do Renówek ale tam wołają 60zł. Minus jest taki że to używki więc jeśli w wielu przypadkach co widać po komentarzach ta część rdzewieje to kupno używanej jest ryzykowne chyba ze za jakieś grosze i wtedy papier ścierny potem jakaś farba z ochroną przed rdzą i może trochę posłuży. Dowiem się jeszcze ile kosztuje u mnie nówka (w sklepie który prowadzi sprzedaż części do Renówek) jeśli koszt będzie do 100zł to chyba bardziej opłaca się kupić nowy element. -
Megane I phII Jaki olej do wspomagania?
Sitar88 odpowiedział(a) na Sitar88 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Dzięki. Temat do zamknięcia. -
Megane I phII Jaki olej do wspomagania?
Sitar88 odpowiedział(a) na Sitar88 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
A jeszcze zapomniałem zapytać. Wiecie może ile tego oleju należy wlać? (tak plus/minus) Dziękuję. -
Chodzi o ELF Tranself TRX 75W80W ? Jeśli nie to proszę o informację. Dzięki
-
Uszczelka pod głowicą wymieniona. Przed wymianą głowica oddana do planowania. Niestety nie jest metalowa/stalowa ale może to co zostało wstawione trochę czasu wytrzyma. Tak więc cała robocizna obejmowała wymiany takie jak: -uszczelka kolektora wydechowego -uszczelka kolektora ssącego -uszczelka pokrywy zaworów (Corteco) -uszczelka pod głowicą (Corteco) -simering -pompa wody -pasek rozrządu -napinacz paska -napinacz paska klinowego -zaślepka rozrządu Koszt był spory, ale jak się dowiadywałem w 2 innych warsztatach to koszty mieli takie same lub bardzo zbliżone (robocizne wyceniali na 400 do 450zł) a za części to już kwestia kto i gdzie ma dojścia. Łącznie zapłaciłem 1200zł Pozdrawiam
-
Witam Wszystkich Moje pytanie jest następujące jaki olej wlać do skrzyni w Megane I ph II 99r poj. 1.4 75KM/55KW Od nowości raczej nie był zmieniany a przebieg to prawie 190tys km. Czasami biegi ciężko wchodzą więc może wymiana oleju poprawi działanie skrzyni. Dzięki za informację Pozdrawiam
-
Nie mylę tych uszczelek. Wiem że co innego to uszczelka pod pokrywę zaworów a co innego pod głowicę. Wiem że pod klawiaturę są metalowe bo taką teraz mam. Zastanawiam się tylko czy pod głowicę też są takie metalowe? Tak jak pisałem w pierwszym poście. Na allegro znalazłem metalową elringa ale do silnika 1.4 16V całkiem możliwe że do 1.4 8V takiej uszczelki nie ma. Ale pytam bo może ktoś z taką się spotkał.
-
Witam Wszystkich Moje pytanie jest następujące czy spotkaliście się z metalową uszczelką pod głowicę do Megane I ph II rok 1999 poj 1.4 8V 75km , 55kw oznaczenie silnika E7J ? Wiem że do 1.4 16V są metalowe uszczelki m.in z firmy elring. Jeśli nie ma to jaką uszczelkę proponujecie? Najtańsze "papierowe" mnie nie interesują bo bardzo szybko kończą swój żywot. Dziękuję za informacje. Pozdrawiam
-
Ja u siebie w Megane 1.4 8V 75km też miałem swego czasu klekotanie (wiadomo nie wiem jakie jest u Ciebie) ale w moim przypadku okazało się że uszczelka pod głowicą padła i nie było ciśnienia na zaworach.
-
Witam Uszczelka zakupiona (Metalowa Elringa) czekam tylko aż się trochę ociepli i będziemy wymieniać Mam jeszcze jedno pytanie czy dodatkowo do założenia nowej uszczelki muszę wykorzystać jakiś sylikon lub może jakiś klej? Pozdrawiam
-
Witam U mnie w Megane (1.4 , 75 KM , 1999r) jakiś czas temu też pojawił się problem że uszczelka pokrywy zaworów zacząła przeciekać podobno mechanik ją zmieniał przy innych naprawach i było to robione ponad 3tys km tylko lub aż tego nie wiem ale wydaje mi się że powinna trochę dłużej wytrzymać , szczególnie że auto nie było jakoś ekstremalnie używane. Zamówiłem już nową uszczelkę firmy Elring która podobno ma być uszczelką tzw "stalową" przynajmniej taka znalazłem na aukcji i potem podałem jej numer w sklepie motoryzacyjnym i tam w opisie też było że jest niby stalowa , koszt to 35 zł. Uszczelka będzie wymieniana przez mojego kolegę i teraz pytanie jak dokręcać śruby czy jest określona jakaś siła czy wszystko na wyczucie? Najbardziej mi chodzi żeby nie uszkodzić śruby lub czegoś w pokrywie. Pozdrawiam