Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
424 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
15 DobrySamochód
-
Auto
Megane II Grandtour (2005) K84
-
Silnik
1.9 dCi 120 KM F9Q 800 soft 9.05 śr:6,5l/100k
-
Przebieg (tys.km)
300 / 140
Profil
-
Zainteresowania
elektronika, informatyka
-
Megane II phII Daszek na klapie w kombi
wopa odpowiedział(a) na [email protected] temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Niestety inny -
wopa obserwuje zawartość Podłączenie Zmieniarki , Wycieraczka przedniej szyby nie działa w trybie szybkim , Megane II usterka automatycznej wycieraczki przedniej szyby i 2 innych
-
Czy ktoś miał taki problem? Jest to o tyle niebezpieczne gdyż jak wycieraczki pracują i nagle jest ulewa, to zamiast wycierać szybciej - wycieraczki się zatrzymują. W związku z tym nie bardzo można wyprzedzać np. na autostradzie przy padającym deszczu, gdyż fala wody powoduje zamiast przyśpieszyć wycieraczkę na maksimum - wycieraczka się zatrzymuje. Muszę szybko rozwiązać ten problem.
-
Megane II phII Nie działa tempomat
wopa odpowiedział(a) na Adamerio temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Wygląda na to, że musisz podłączyć auto pod komputer mający program do Renault. Muszą ci coś się pokazać jakieś błędy i być może nie związane z tempomatem. Układ komputerowy auta wyłącza tempomat jeżeli jest coś niesprawnego w samochodzie co może wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. -
Megane II phII Nie działa tempomat
wopa odpowiedział(a) na Adamerio temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
wyiskana Wszystko zostało już napisane wcześniej. Poszukaj to znajdziesz. Ja po przeanalizowaniu postów już nie wiem co ci nie działa i co chcesz wiedzieć. Tempomat albo działa w całości albo nie. Jeżeli nie działa i jednocześnie pokazuje się awaria poduszek powietrznych to na 100% urwana jest taśma w kierownicy, gdyż przez taśmę idą sygnały do poduszki powietrznej. Jeżeli nie świeci awaria poduszek powietrznych to taśma nie jest uszkodzona (chyba, ze masz spaloną kontrolkę poduszek ale to musiałaby być "kumulacja"). Jeżeli działa ogranicznik a nie działa "ręczny" regulator prędkości to awarii należy szukać poza tempomatem. Komputer wyłącza regulator prędkości jeżeli nie jest sprawny inny układ w samochodzie - jaki to trzeba podłączyć samochód do komputera. Mogą też nie działać przyciski w kierownicy, ale tu nie ma elektroniki tylko sprawdza to się mechaniczne czy stykają czy nie, A to aby zrobić trzeba wyciągnąć poduszkę z kierownicy. A jak ktoś nie ma w tym doświadczenia to radziłbym samemu tego nie ruszać. -
Megane II phII Nie działa tempomat
wopa odpowiedział(a) na Adamerio temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Z tego co pamiętam tempomat działa i można go ustawić w czasie jazdy od 30 km/h w górę -
Megane II phII Nie działa tempomat
wopa odpowiedział(a) na Adamerio temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Wszystko zostało wcześniej już napisane: 29 Sierpnia 2017 -
Ogólne Megane II usterka automatycznej wycieraczki przedniej szyby
wopa odpowiedział(a) na wopa temat w Forum Ogólne
Dzięki - czyli wymiana silniczka wycieraczek -
Ogólne Megane II usterka automatycznej wycieraczki przedniej szyby
wopa opublikował(a) temat w Forum Ogólne
Na wyświetlaczu pojawił się komunikat po włosku i po przetłumaczeniu brzmi jak w tytule. Po kilku minutach komunikat zniknął. Wycieraczka dziwnie chodzi np. nie zatrzymuje się przy zatrzymaniu pojazdu. Moje pytanie brzmi: czy jest to uszkodzenie elektroniki czy samego silnika wycieraczki przedniej szyby? -
Megane II phI Megane II phI - pedał sprzęgła
wopa odpowiedział(a) na lukiasz95 temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Z wymianą pedału sprzęgła trzeba bardzo uważać. Najczęstszą przyczyną ruszającego się poprzecznie pedału sprzęgła jest wypadnięcie z niego tzw, wspomagania. Znajduje się ono bezpośrednio nad poruszającą się częścią z tworzywa sztucznego. Wygląda jak kołek z nawiniętą bardzo mocną sprężyną. Umocowane to jest z jednej strony bezpośrednio na górnym wgłębieniu ruszającego się padała z tworzywa sztucznego a z drugiej strony na metalowym pręcie umocowanym na pionowej metalowej części pedała. Brak tego wspomagania lub niewłaściwa praca może spowodować w czasie zmiany biegów wypadnięcie mocowania pompy sprzęgła co skutkuje nagłym brakiem sprzęgła w czasie jazdy, A to może być bardzo niebezpieczne .- 3 odpowiedzi
-
Mam sprawne 2 szt. Kiedyś wymieniłem w swoim samochodzie, Okazało się, że niesprawne były z powodu zaparowania okienek bo okazało się, że się rozszczelniły (często tylko z tego powodu nie działa otwieranie po włożeniu ręki). Po osuszeniu i uszczelnieniu (sklejone "kropelką") działają jak nowe. Sprawdziłem je bo to było w trakcie wymiany na nowe; Możesz to sprawdzić czy nie masz podobnie. Ale wtedy musisz rozebrać klamkę od strony tapicerki.
-
Jeszcze wrócę do tematu zaślepienia EGR-u. Otóż zaślepić można nawet starym nie sprawnym EGR-em byle był włożony w pozycji zamkniętej, czyli ruszające się zawory przylegały do obudowy EGR-u - oczywiście w części nie widocznej na zewnątrz silnika. Wtedy kostka musi być wyciągnięta z EGR-u. Powoduje to palenie się na kokpicie światełka pomarańczowego silniczka oraz pomarańczowego service. Jak komuś to nie przeszkadza to może tak jeździć. Natomiast w aucie posiadającym temopmat komputer wychwyci błąd EGR-u i wyłączy możliwość ustawienia i regulacji prędkości - natomiast ustawienie ograniczenia prędkości będzie możliwe. Sprawę opisałem przy temacie z tempomatem:
-
Megane II phI Podłączenie Zmieniarki
wopa odpowiedział(a) na MechanikAmator temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Dalej za mało danych. Podaj Symbol Radia i Symbol Zmieniarki -
Megane II phI Blokada wypadania linek od hamulca
wopa odpowiedział(a) na tu_es temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
U nie jest podobnie. Przy silnym pociągnięciu hamulca ręcznego jest trzask i wrażenie, że się linka urwała. Okazuje się, że jedna linka trzyma mocno a druga jest luźna. Powoduje to przechył na jedną stronę zaczepu linek i wypadnięcie jednej z linek z zaczepu. W najbliższych dniach jadę do znajomego, który pracował w dawnym Polmozbycie - teraz jest diagnostą w stacji kontroli pojazdów i mamy zdiagnozować przyczynę takiego stanu rzeczy. Może być ich kilka. np. niesprawny zacisk hamulcowy - tylko który? lub linka hamulcowa niesprawna. Wszystko się okaże. O wynikach diagnozy powiadomię. -
Zapewne była już tutaj mowa o braku reakcji na włożenie dłoni między klamkę a drzwi. Ale może to będzie coś innego. Po rozmontowaniu całej klamki okazało się, ze czujnik - sensor z dwoma oczkami był zaparowany kroplami wody od wewnątrz czujnika. Można było to zobaczyć od zewnątrz. Wystarczyło ogrzać aby para zeszła i założyć powtórnie. Wszystko zadziałało. Dodatkowo boki tego czujnika zamazałem "kropelką" do wyschnięcia, bo jakoś para musiała wejść do środka. Mam nadzieję, że teraz nie wejdzie. Jeszcze coś jak już jesteśmy przy rozmontowaniu klamki. Może ktoś mieć problemy ze ściągnięciem osłony wewnętrznej drzwi. Zrobiłem zdjęcia tej osłony (tylne drzwi za kierowcą) tak by były widoczne zaczepy. Oraz zdjęcie czujnika z kropelkami wody od wewnątrz.
-
Megane II phI Podłączenie Zmieniarki
wopa odpowiedział(a) na MechanikAmator temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Za mało danych. Jakie radio i jaka zmieniarka