Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

B-Rey

Użytkownik
  • Postów

    90
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII AIR+
  • Silnik
    1.4 16V 95HP (K4J)
  • Przebieg (tys.km)
    160

Ostatnie wizyty

668 wyświetleń profilu
  1. Witam

    Post stary ale mnie spotkało to dopiero teraz , identyczne objawy czyli w upalne dni po dłuższej jeździe sztywnieje pedał hamulca i czuć lekkie blokowanie kół . Jak się zatrzymam  i mocno nacisnę pedał słychać ciche pyk i wszystko wraca do normy . Jak został rozwiązany problem ? 

  2. Parę dni temu zauważyłem dość spory wyciek oleju spod silnika. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że 3 miesiące temu miałem robiony rozrząd z pompą wody (pociła się a rozrząd i tak miał 5 lat). Wymienione były wtedy simeringi wałków oraz wału, pokrywa zaworów została uszczelniona Loctite'm 518, założona została uszczelka pod odstojnik oleju, ogólnie tip top. Po rozkręceniu wszystkiego okazało się, że żaden simering nie puścił. Spod pokrywy zaworów też nie leje. Olej jest na bloku co sugeruje uszczelkę pod głowicą ale mocno wali też z pod miski olejowej (zauważyłem resztkę wiszącej uszczelki). Olej jest na podłużnicy i na półosi, ogólnie cały rozrząd jest w oleju. Moje pytanie brzmi czy nieszczelność na misce olejowej może powodować taki rozbryzg oleju na blok?
  3. Ja bym próbował dalej ;)
  4. Witam. Prowadopodobnie mam mały wyciek z pompy wody, rorząd był robiony przy przebiegu 95kkm, aktualnie jest 125kkm. Czy po rozebraniu rozrządu i uszczelnieniu pompy muszę założyć nowy pasek z napinaczem? W ksiażce "sam naprawiam" pisze, że zdemontowany pasek nie nadaje się do montażu, ale to jest chyba przesada przy tym przebiegu. Co siądzicie?
  5. Tak to jest do Megane I phI i phII. Parę lat temu były na allegro chyba 2 razy. Cena ok 250zł. Miesiąc temu były na ebay.de w podobnej kwocie. Trzeba szukać bo mało tego.
  6. To może ja pomogę: http://www.tnd-france.com/notice_e.htm Zestaw TND FN10 załatwia sprawę przeciekającego uszczelniacza wybieraka w skrzyniach JB/JC bez ich rozbierania, wiercenia, spawania. Koszt 42 Euro + przesyłka do Polski. Moim zdaniem gra jest warta świeczki bo za ok. 200zł mamy skutecznie i w miarę bezinwazyjnie rozwiązany problem. Jedni twierdzą, że nawet wymiana simmeringu "zgodnie ze sztuką" jest tymczasowa i nie załatwia sprawy na dłuższą metę. Jest to prawda pod warunkiem, że ktoś wymieni simmering bez usunięcia przyczyny jego uszkodzenia czyli moim zdaniem wyrobionej łapy skrzyni (dogbone'a). Usztywnienie poduszki skrzyni + uszczelnienie wybieraka czy to simmeringiem czy zestawem FN10 musi przynieść długotrwały efekt. Parę osób skorzystało z tego rozwiązania na cliosport.net. Myślę żę we Francji każde Renault jeździ na tym zestawie.
  7. Luz na maglownicy można zlikwidować za pomocą nakrętki popychacza przekładni. Czasami nawet to nie pomaga i trzeba regenerować maglownicę. Najpierw sprawdź czy to wogóle przekładnia. Wsadź rękę pomiędzy zbiornik wyrównawczy i kolektor i złap przez osłonę za listwę zębatą i pociągnij do góry i na dół. Jak będzie luz to znaczy że stuka popychacz przekładni.
  8. Oczywiście podstawa to wywalić wszystko z bagażnika i się przejechać. Nawet komuś tam głośniki się obluzowały i waliły o plastik.
  9. Ja osobiście jeździłem w bagażniku i powiem Ci, że jak przyłożysz rękę do nadkola to czuć te stuki o ile to amortyzatory. Naciskanie Ci nic nie da. To musi być szybka zmiana skoku amortyzatora.
  10. Jeśli sprawdziłeś już wszystko tzn. klapa, wydech, półka, zagłówki (też drgają), śruby mocujące amortyzator to wszystko wskazuje na amortyzator. Ja miałem tak samo: http://megane.com.pl/topic/28616-stuki-z-tylu-na-nierownosciach/page__p__227967#entry227967. Cuda robiłem aż w końcu dowiedziałem się że moje roczne Bilstein B4 mają system tłumienia dwururowy, który nie jest najlepszy i w każdym aucie B4 na dwururce głośno pracuje (szczególnie przy szybkim skoku amora np. kostka brukowa, małe poprzeczne nierówności). Stuki były cichsze jak z tyłu był komplet pasażerów. Od czerwca mam z tyłu Bilstein B6 na jednorurce i systemie upside-down z przodu KONI Sport i jest MEGA!!! Jeszcze raz napiszę to na tym forum: BILSTEIN ZACZYNA SIĘ OD B6! EDIT: Sprawdziłem i twoje amory też są na dwururce :D
  11. Przypuszczam, że amortyzatory w niektórych przypadkach są produkowane dla dwóch modeli ponieważ w zestawie znajduje się tuleja dystansowa, która w zależności od modelu ma być zainstalowana według instrukcji. Czy to na górnym mocowaniu czy dolnym z prawej lub z lewej strony.
  12. Tłoczki w zaciskach jak nowe. Blokowanie się hamulca to nie sprawa zacisków. Zastanawiam się nad wymianą zaworu zwrotnego serwa. PS: Dzisiaj przy odłączeniu lewego przewodu hamulcowego byłem przygotowany na jego zatkanie lecz tylko kapnęło z niego parę razy. Natomiast z prawej leciało ciurkiem. Może faktycznie ten lewy przewód jest do dupy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!