Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jacky

Użytkownik
  • Postów

    130
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour Expression 2005r
  • Silnik
    1.5 dCI 101PS
  • Przebieg (tys.km)
    67

Ostatnie wizyty

777 wyświetleń profilu
  1. Witam Po sprzedaży mojej Reni szukam czegoś nowszego :) Zainteresowałem się tym ogłoszeniem ( miał ktoś już kontakt z tym komisem?) http://moto.gratka.pl/tresc/renault-grand-scenic-iv-1-6-dci-130km-17969767.html#072583ea5ac91dc2,1 dostałem też numer VIN VF1JZ00B646073962 Zarejestrowałem się na stronie my-renault ale po dołączeniu samochodu o tym numerze vin pokazuje mi że "Dane dotyczące pojazdu, są w tej chwili niedostępn...".
  2. Miałem podobne objawy. Hałasowało tylko jak jechałem bez obciążenia, wystarczyło dodać gazy lub przyhamować i cisza. Początkowo myślałem że to łożyska w kołach ale okazało się że to łożysko w skrzyni biegów!!. Dokładnie na wałku sprzęgłowym, Takie dziwne łożysko z plastikową tulejką uszczelniacza. Co ciekawe to łożysko jest praktycznie nie do zdobycia poza serwisem, W serwisie koszt ok 250 zł. Do tego od razu najlepiej wymienić łożysko z drugiej strony wałka (90 zł). Łącznie kosztowało mnie to z wymianą (poza ASO) 900 zł i 2 tygodnie czasu.
  3. Jak otworzysz drzwi koło zamka jest taka plastikowa śruba, po przekręceniu o 1/4 obrotu blokujesz otwarcie od zewnątrz.
  4. Dzięki inspiracji od kolegów z forum w mojej Megi też już działa tempomat Mam ESP więc wystarczyło kupić przełącznik (ASO 89 zł) Dla pewności coby nie namieszać na oryginalnym, kupiłem sobie drugi pilot od radia i w nim schowałem switche (wg wzoru DrNO). Dla chcących iść tą drogą podpowiem że trzeba skrócić w przyciskach + i - pilota te plastiki które naciskają switche i podciąć z boku te "płetwy" naciskające switche w górnym i dolnym przycisku (jakieś 2 mm) wtedy jest dość miejsca na dołożenie przycisków. Przyciski z bolcem ok 3 mm są najlepsze, wystają na tyle wysoko że bez problemu wciskasz a nie przeszkadzają przy rolce. Przed klejeniem (klej dwuskładnikowy) boki przycisków i wewnętrzną część obudowy zmatowiłem papierem ściernym aby klej lepiej trzymał. Połączenia wewnątrz srebrzanką w koszulce teflonowej, rezystory 100, 300 i 910 ohm. W kostce do zwijacza (po zdjęciu pomarańczowej maskownicy kostki) przy pomocy miniaturowego wkrętaka rozchyliłem plastiki i wyjąłem kabelki z metalowymi złączkami. kabelki z pilota oblutowałem tylko grubo i wystarczyło wcisnąć w złączki. Całość zabezpieczyłem koszulkami termo. Wszystko zadziałało od razu. Zostało tylko uaktywnienie licznika.
  5. Zanim zaczniesz wymieniać karty spróbuj tego sposobu: 1. otwórz samochód drugą kartą lub kluczykiem 2. włóż nieaktywną kartę do slotu i spróbuj załączyć silnik. 3. jak załączy to wyłącz silnik, wyjmij kartę i spróbuj czy działa mi już parę razy zdarzyła się taka sytuacja że próbuje otworzyć drzwi a tu cisza. a po tym sposobie działa dalej.
  6. Pierwszy problem z moją meganką Mam zerwany gwint na jednej śrubie w lewej przedniej piaście. I tu pytanie. Czy we wszystkich megankach jest taka sama piasta? Znalazłem taki numer ref piasty 82 00 308 649. Taki sam numer jest przy Modusie i Clio III Mam możliwość kupienia całej zwrotnicy z piastą od wersji 2,0 ale nie jestem pewien czy będzie pasować a nie mam na razie możliwości porównania. ew mój numer VIN VF1KMR2053344xxxx
  7. Jest to specjalny olej do skrzyń automatycznych, nie znam nazwy (elfmatic?) ale jak się w sieci poszuka to się znajdzie. Warto też przeczytać ten link i ten link
  8. i zapamiętaj. Wbrew powszechnej opini (również ASO) skrzynia automatyczna nie jest bezobsługowa!!! Olej trzeba wymieniać.i to nie rzadziej niż co 90kk a lepiej 60kk
  9. W moim autku wyciemniłem wszystkie szyby oprócz czołowej cały tył najciemniejszą, przednie najjaśniejszą (15% ) Ani na przeglądzie ani z policją nie miałem żadnego problemu, a delikatne przyciemnienie przednich ma jeszcze tą zaletę że nie grzeją gdy świeci słońce. Jedynie co teraz żałuję to że tylnią szybę nie przyciemniłem o ton jaśniejszą ale da się z tym żyć
  10. Witam Poszukuję schematu z wymiarami do samodzielnego wykonania haka holowniczego. Coś w stylu TEGO Potrzebuję tylko wymiary belki głównej i tych elementów które montuje się do nadwozia. (szczególnie chodzi o rozstawy śrub). To co będę robił to nie będzie typowy hak tak więc problem z kulą , homologacją , instalacją odpada.
  11. Najpierw miałem unidena 510 potem Albrechta 4500 aż wreszcie trafiłem na STABO xm 5012. jak dla mnie to radio jest rewelacyjne. Podstawowa zaleta - cisza - jak nikt nie gada to czasami muszę sprawdzać czy jest włączone bo zero szumu. A odbiór czysty i wyraźny. Na co dzień jeżdżę z anteną President Florida (mogę z nią wjechać do garażu bez demontażu) i słyszę auta w promieniu 5-8 kilometrów. Na dłuższe trasy zakładam Sirio ML145 i wtedy mam odsłuch ok 20 km wokoło. Najdalsza rozmowa z innym mobilkiem 32 km w lini prostej (wg. gps). Wady: rozmiar, jest to standardowe radio 1 din i było trochę kombinacji z jego upchnięciem (musiałem wyciąć dziurę w dnie schowka). Druga wada: jak każde radio niemieckie ma tylko 1W nadawania w AM. Przy ML145 nie było to wielkim problemem ale przy florydzie trochę wkurzało jak ty gościa słyszałeś a on ciebie nie. Sprawę rozwiązał mały 5W dopalacz w bagażniku :D Radio można czasami dostać na ALLe za ok 100-150 zł za tą cenę nie znajdziesz nic lepszego. Ja zapłaciłem 120 zł i póżniej jeszcze 65 zł zza dopał.
  12. Mam nowy Trick do MII. (no chyba że jest znany to wtedy nie nowy a nie rozpowszechniony ;P ) Jak uruchomić Meganę na pych: 1. Karta w slot. 2. Włączyć bieg, wcisnąć hamulec i nacisnąć przycisk start. 3. Powinna się załączyć cała elektryka samochodu, odblokować kierownica i w większości samochodów załączyć wspomaganie (nie działa w pierwszych modelach MII). I dalej klasycznie Popchnąć samochód i próbować odpalać na 2 lub 3 biegu. Przećwiczone na 1.5 dCI znajomego. Padło mu ako prądu było dość dla elektryki ale rozrusznika nie pociągnął. Kabli rozruchowych nikt nie miał ale ten sposób zadziałał. Podobnie możemy przygotować auto gdy musimy je holować Oby nikt nie musiał z niego korzystać ale warto znać. PS. Odnośnie kabli rozruchowych. Większość kabli jakie są dostępne w marketach nadaje się jedynie do ozdoby. Mają dopuszczalny prąd rzędu 200A gdy do rozruchu potrzeba ok 400-500A. Ale jest też na to sposób. Spiąć dwa samochody takim kablem, sprawny samochód ma załączony silnik i tak połączone zostawić na 10-15 min. Podładuje to padnięty ako. Dopiero wtedy próbować uruchomić , działa przy rozładowanym ale nieuszkodzonym akumulatorze, kable dla pewności odłączyć.
  13. Jest jeszcze w jednym miejscu. Jak otworzysz maskę to po lewej stronie jak zdejmiesz ten plastik co osłania zbiornik płynu chłodzącego to powinieneś go zobaczyć.
  14. Jak masz rezystory we wtyczce to masz system SRS (Se Rezystor Siedzi) Fabrycznie na pewno nie ma rezystorów tylko w kompie są wyłączone. Te rezystory mają właśnie oszukać komputer że wszystko jest OK. Może po prosto poprzedni właściciel opchnął napinacze przed sprzedażą, lecz raczej wystrzelone napinacze zamieniono na zwykłe a komputer oszukano rezystorem.
  15. Jakby kogoś to interesowało to mam kompletny mechanizm podnoszenia szyby z tylnych lewych drzwi kombi MII. A tak po prawdzie to prawie całe rozebrane drzwi Brakuje tylko przełącznika od podnoszenia szyb i blachy są lekko pogięte. Szyby, uszczelki kable, zamek i podnośnik całe. pisać na PW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!