Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
zonzi
Nowy użytkownik-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Grand Scenic II 2004
-
Silnik
1.9 dCi
-
Przebieg (tys.km)
195 000
Ostatnie wizyty
340 wyświetleń profilu
-
Scenic II phI Brak pełnego zaresu obrotów tryb awaryjny 1.9dci scenic II
zonzi odpowiedział(a) na Ryba4 temat w 1.9 diesel
Ryba, na początek odepnij wtyczkę od czujnika doładowania turbosprężarki - na rurze dolotowej. Jak będzie normalnie jeździł to masz winowajcę. Jak ten czujnik padł to silnik ogranicza obroty i pokazuje Injection Error. -
Megane II phI Silnik 1.9 DCI przerywa podczas stałej prędkości
zonzi odpowiedział(a) na maciej9876 temat w 1.9 diesel
Dzięki, że napisałeś co było przyczyną. Dodam tylko że podobne objawy dają nieszczelne przewody paliwowe pomiędzy filtrem a pompą. Można to zobaczyć bo pojawiają się pęcherzyki powietrza na przewodzie od gruszki. -
Właśnie jestem po wymianie dwumasy. 2 lata temu włożyłem zamiennik LUK. Objawy - stuknięcie przy zatrzymaniu silnika, wibracje w całym zakresie obrotów i huczenie pow 3-4 tyś obrotów. Na początku wymieniłem poduszki silnika ale to nie pomogło. W takim przypadku zostaje albo dwumasa albo mogą też być łożyska korbowodu czy wtryski.
-
Megane II phI Wyciek oleju na postoju
zonzi odpowiedział(a) na sajmplus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Niestety nie można tego jednoznacznie stwierdzić. Mogli źle dokręcić korek spustu oleju, może to być miska. Bez zajrzenia, oczyszczenia i lokalizacji źródła to wrózenie z fusów. Ale jak ci tak mocno cieknie to albo coś z miską albo ze styku miski ze skrzynią. Z moich bojów z cieknącym scenicem takie miałem np źródła wycieków: -uszczelniacze wału -oring klapy gaszącej -zapchana odma i szwankujący zawór odmy -uszczelniacze półosi -
Może ktoś się już spotkał z takim problemem z klimą. Po dużym obciążeniu - kilka, kilkanaście godzin w upałach +30 pada klima. Sprężarka się nie załącza. Po dobiciu klimy o ok 150g jest ok do następnego razu. Serwis niby nie znalazł wycieków w komorze silnika ale to nie znaczy, że ich nie ma. Zanim pojadę do innego serwisu to prośba o ukierunkowanie co może być problemem.
-
Megane II phI Dziwne świszczenie.
zonzi odpowiedział(a) na pamel temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Obroty max 3 tys oznaczają, że silnik jest w trybie awaryjnym. Dziwi mnie, że nie ma komunikatu check injection. Robi się tak na przykład jak są problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania albo z ciśnieniem doładowania. Świst może oznaczać wykańczanie turbo lub niedokręcony kolektor czy uszczelkę. Tak czy tak skontroluj ilość oleju bo jak turbo pójdzie to w ciagu minuty wypluje wszystko i zatrzesz silnik. Turbo do demontażu i sprawdzenia jak najszybciej. Zaworek odmy oleju też do sprawdzenia jak nie było robione. Zmiana mechanika też zalecana bo powinien podłaczyć do CLIPa i sprawdzić czy nie ma błędów. -
Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo
zonzi odpowiedział(a) na bodzioprince temat w 1.9 diesel
Objawem padniętego zaworku odmy odmy jest większe zaolejenie dolotu a na koniec zabicie turbo. Jak nie wymieniałeś to na 100% jest czas na wymianę. Twoje objawy moga wskazywac na inną typową usterkę - czujnik doładowania turbosprężarki. Odepnij kostkę z czujnika na dolocie i zobacz czy wróciła moc. Jeśli tak to masz winowajcę. -
wopa dzięki za opis remontu silnika. Mało kto się na to decyduje.
-
Takie stukanie będziesz też miał jak kończy się przekładnia. Miałeś już to robione ? Jeśli nie to obstawiam ten element.
-
Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo
zonzi odpowiedział(a) na bodzioprince temat w 1.9 diesel
Dużo oleju wypluwa bo nie ma zaworu zwrotnego i turbo zaciąga olej. Lepiej chwilowo zatkać ten wężyk do czasu wymiany zaworu. Osadnik jak sama nazwa wskazuje :lol: zbiera spływający olej i tą rurką co Ci odpadła trafia z powrotem do skrzyni korbowej. W ramach porządków możesz jeszcze wyczyścić intercooler - szczególnie jak Ci się poci na złączkach. -
Megane II phI Awaria elektrycznej szyby
zonzi odpowiedział(a) na mirecc temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Prawdopodobnie masz gdzieś zwarcie. Moim zdaniem na wiązce przy drzwiach albo siłownik już nie daje rady i przeciąża układ. Rozebrać, podłączyć zasilanie bezpośrednio do kostki i jak działa poprawnie to szukać przetarć. -
Ja jeździłem z Warszawy do Łodzi na regenerację 4 lata temu. Niestety po wyjęciu okazało się, że nie nadaje się do regeneracji i była wymieniona na nową. Jedyne zastrzeżenie miałem, że nie zrobili geometrii na miejscu. Po 4 latach problem znów powrócił i stuka. Znalazłem nowy zamiennik za 350 i też się zastanawiam czy wymienić czy znów spróbować regenerować.
-
Niekoniecznie padły tarcze, chociaż zdarzają się wady fabryczne. Mógł puszczać uszczelniacz wału i masz olej na tarczach etc. Niestety sprzęgło do zrzucenia i sprawdzenia.
-
A jak jedziesz dłużej to po rozgrzaniu też Ci wchodzi w taki tryb czy tylko w przypadku zgaszenia i odpalenia po krótkiej jeździe? Jakbyś komunikaty na komputerze sprawdził to pewnie by było wiadomo dlaczego wchodzi w tryb awaryjny :) . Problemy z czujnikiem doładowania powszechne w naszych scenicach powodują ograniczenie prędkości obrotowej (odepnij i zobacz czy wtedy jedzie). Te falowanie obrotów to mi bardziej pasuje do zasilania paliwem czyli wymienić filtr paliwa, sprawdzić przelewanie wtrysków no i pompę.
-
Po pierwsze dobrze by było zdiagnozować pierwszą przyczynę awarii turbo żeby ew. wyeliminować (sprawdzić membranę odmy czy nie poszła w dolot i ciśnienie oleju na turbo). <><><><><><><><><><>><><><><> Jak wywaliło olej to poszedł w wylot i dolot. Z tego co piszesz to prawdopodobnie czyszczone były rury do intercoolera, pytanie czy czyszczony był sam intercooler (konieczne zdjęcie zderzaka), odma i przewód od komory korbowej do odmy. <><><><><><><><><><>><><><><> Jak Ci dymi i nie jedzie to prawdopodobnie zawalony jest olejem katalizator - do wycięcia. Mogła to być przyczyna drugiego wywalenia oleju (wystarczyłoby też, że zapchany był olejem np intercooler, odma etc.) Zatkany wydech przez katalizator doprowadził do wzrostu ciśnienia i olej wyszedł tam gdzie mu było bliżej. <><><><><><><><><><>><><><><> Podsumowując: na początek to bym proponował zmienić mechanika bo tak na moje oko to na nowoczesnych dieslach się słabo zna skoro pomysłów nie ma ... <><><><><><><><><><>><><><><> Spróbować ustalić gdzie poszedł olej, porządnie wyczyścić cały dolot - rury, intercooler, odmę, sprawdzić kolektor wydechowy i katalizator, wyciąć/wymienić jak zapchany. Założyć turbo z przestrzeganiem zaleceń montażowych. Podjechać na kompa żeby sprawdzić ciśnienie doładowania i inne parametry. Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76