Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zejman

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic
  • Silnik
    1.8 16V 2002 LPG Stella OBD
  • Przebieg (tys.km)
    119
  1. przyda się ten manual bo właśnie się przymierzam do wymiany owych gumek ;-) Pozdrawiam
  2. U mnie problem się rozwiązał jakiś czas temu. Stało się to gdy przed wyjazdem w dłuższą trasę sprawdziłem i wyrównałem ciśnienie w kołach. I to był strzał w dziesiątkę. Minęło pół roku i jest cacy, kontrolka ESP już się nie zapala. Pozdrawiam szanownych kolegów i myślę że warto i u was zrobić próbę z wyrównaniem ciśnień w kołach.
  3. Zejman

    Dobór instalacji

    Założona jednak "stella eobd" przejechane na razie jakieś 200 km bez uwag na nie. pierwszy przegląd między 1000 a 1500 km, wtedy napiszę ciś więcej o pierwszych wrażeniach ;)
  4. Prawdę mówiąc też tak myślę bo nawet wydaje mi się że kierownica lekko patrzy w prawo podczas jazdy na wprost. Tylko teraz pytanie czy tej kalibracji można dokonać poza ASO bo u nich to na pewno będzie słono kosztowało!?
  5. Witam U mnie skrzypiała klapa bagażnika pryskanie sylikonem nie przyniosło zadowalających rezultatów ale, pomogło ustawienie takich małych zderzaków umieszczonych po obu stronach tyłu auta bezpośrednio nad światłami zespolonymi. Zderzaki te unieruchamiają klapę bagażnika po jej zamknięciu i ta nie może już poruszać się na boki, a co za tym idzie nastała tak wyczekiwana cisza. Teraz ;) słyszę jakieś trzeszczenie pochodzące od przykrywki poduszki powietrznej tej w kierownicy i szukam jakiejś instrukcji jak się do tego ustrojstwa dobrać, by czegoś nie spieprzyć! P.S. Ciekawe co następne będzie trzeszczało !?
  6. Witam moje doświadczenie z olejami nie jest zbyt wielkie Cilo 1.2 rocznik 1995 przebieg 180tys w tym 100 na gazie, przez cały okres eksploatacji stosowany olej pełen syntetyk, do 5 lat elf potem Lotos syntetyk 5w-40. Oleju nie bierze do dziś bo 05l na 15tys średnio rocznie to raczej niewiele i chyba nawet mniej niż mówi norma. Teraz od tygodnia równolegle posiadam scenica 1.8 16v z 2002 roku, przebieg sprawdzony w ASO 119tys km i zastanawiam się tylko jaki pełen syntetyk!? Czy zostać przy lotosie czy też wymagania tego silnika są wyższe i zalać go raczej olejem jakiejś renomowanej firmy. A dodam jeszcze że auto będzie jeździło na gazie od przyszłego tygodnia, a renault zaleca do co prawda fabrycznej instalacji gazowej ale olej 5w-30. Co wy na to!?
  7. No i stało się ! Auto kupione. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=762242792 Padło na auto z importu ale po wcześniejszej wizycie w ASO i sprawdzeniu po vinie historii auta zapisanej gdzieś w kompach serwisu. Przebieg zgodny bo ostatnia wizyta w aso jest z maja tego roku przy przebiegu 114tys a dziś ma 119tys. Historia dobra bo bezwypadkowa co potwierdza kontrola czujnikiem grubości lakieru na wszystkich metalowych elementach, no i kontrola spodu auta tak moja jak i mojego zaprzyjaźnionego blacharza. Serwisowany systematycznie bo wpisów sporo, ale dotyczących wymian płynów, tylnych amortyzatorów i innych związanych z normalną eksploatacją części. Na szarpaczach OK, hamulce spoko, tylko komp wykazał padniętą sondę lambda i wzrost zawartości CO2 w spalinach ale już dziś odstawiłem auto na wymianę sondy, kompletnego rozrządu (razem z pompą) oraz paska napędu oprzyrządowania, filtrów, oleju i świec zapłonowych. Trochę będzie mnie to kosztowało ale tak moim zdaniem trzeba, tym bardziej że chcę zaraz zagazować motor sekwencją "Stella EOBD" Mam nadzieję że scenic odwdzięczy się za te wszystkie zabiegi podobną bezawaryjnością jak moje stare ale ciągle jare clio
  8. Zejman

    Dobór instalacji

    Witam Podczepię się ze swoim pytaniem. Podobnie jak kolega piotrg chcę zagazować motor ale w scenicu 1.8 16v z dwoma sondami lambda, ciekawi mnie czy macie jakieś doświadczenia z instalacją sekwencyjną "Stella EOBD". Montaż takowej poleca gazownik w Bydgoszczy na Gajowej a w necie znalazłem informacje że to to instalacja IV generacji instalowana w tej wersji od tego roku. Z góry dzięki za ciekawe sugestie w tym temacie.
  9. Dzięki robstro Ale tak po prawdzie to za bardzo to mnie nie pocieszyłeś te ceny! to jest straszne ale zobaczymy bo wybieram się na dniach do speca od aut francuskich w Osielsku pod Bydgoszczą jeżdżę do niego z moim Clio I, bardzo uczciwa firma, zobaczymy co powie!? Oczywiście efekt wizyty opiszę mam nadzieję z pozytywnym finałem. Zastanawiające jest tylko to że zrobiło to dopiero jak auto było dobrze rozgrzane, dziś jeździłem ale tylko jakieś 20km i to w ratach, z przerwami na spacery po lesie i nic wszystko OK Pozdrawiam
  10. Witam dziś stałem się posiadacze scenica 1.8 16v z 2002 roku i po kupnie i przejechaniu łącznie z jazdą testowa jakichś 30 może 40 kilometrów spotkało mnie to samo. Znaczy ni stąd ni z owąt zapaliła się kontrolka kontroli trakcji. Po wygaszeniu motoru wszytko wraca do normy bo zrobiłem kilka prób. Dzieje się tak jak już opisał kolega szOrstki, bez widocznego powodu podczas jazdy na wprost ale po nagrzaniu silnika. A instrukcja mówi tak "Nieprawidłowości w działaniu. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w działaniu, lampki kontrolne 1 (kontolka E.S.P.) i 3 (servis) zapala się. Skontaktować się z Partnerem Renault. U mnie zapala się tylko ta pierwsza w związku z tym, wszelkie sensowne sugestie inne od tych z instrukcji mile widziane. Z góry za nie dzięki.
  11. Panowie macie rację z tymi oponami to poszedłem trochę po bandzie. Ja na moich jeździłem do jakichś 140tys zmieniając opony na zimowe jeszcze w listopadzie a letnie zakładałem w kwietniu, czyli w zasadzie po 70tysięcy na letnich i zimowych a do tego nigdy nie paliłem gum, co też jak myślę ma spory wpływ na szybkość zużywania się opon.
  12. Witam ponownie Na wstępie wielkie dzięki za porady i wskazówki dotyczące tytułu tematu. Dziś byłem na rekonesansie scenica z importu, tego z linku zamieszczonego w tytułowym poście. Obejrzałem autko ze wszystkich stron, sprawdziłem działanie wszystkiego co mi przyszło do głowy, odpaliłem motor 1,8 16v zagrało od maską no i prawie byłem gotów powiedzieć sprzedawcy "BIORĘ" , ale rozsądek nakazał mi wstrzemięźliwość i nie okazywanie emocji. A teraz do rzeczy. Zewnętrznie auto prawie jak na fotkach , prawie bo znalazło się jeszcze parę rys głównie z tyłu i przodu autka, których na fotkach nie było widać, minimalne "parkingowe" wgniecenie drzwi kierowcy, jakiś feler utrudniający lekkie zamykanie tylnych drzwi po stronie pasażera, co wzbudziło mocno moją czujność. Poza tym chyba oki, brak widocznych śladów odkręcania na wszystkich widocznych wkrętach czy śrubach, no i czysty, suchy, choć nie myty do sprzedaży silnik. Autku zrobiono polerkę, co również możne maskować malowanie po stłuczce, ale mimo mojej zawziętości w szukaniu wszelkich wad, nie udało mi się znaleźć niczego dyskwalifikującego to auto w moich oczach. O jest jeszcze coś, opony na przodzie i tyle są od innych producentów co mnie trochę zaniepokoiło bo przy deklarowanym przebiegu 119tys km auto powinno mieć jeszcze komplet oryginalnych opon. Trochę się napaliłem i dopiero wizyta u znajomego, który trudni się od czasu do czasu sprowadzaniem aut z za zachodniej strony UE sprowadziło mnie na ziemię. Teraz mam dylemat czy oby na pewno autko w benzynie + gaz czy może z motorem dci, na który mnie ów koleś mocno namawiał. Wyraźcie proszę swoje opinie w tym temacie, za które z góry wielkie dzięki
  13. Witam Jestem tu nowy jako zarejestrowany user, ale pozwoliłem sobie poczytac conieco zanim się zajrejesrowałem. Mam do stałych bywalców pytanie, jak to właściwie jest czy warto czekać na gołąbka z za zachodniej granicy czy raczej szukać miejscowego wróbla!? Czyli czy szukać auta za granicą czy w kraju? Na zakup mogę przeznaczyć około 20tys + jakieś 2tys na startowe koszty, + koszt instalacji gazu, mam nadzieje jakieś 2,5tys. W kraju a uściślając niedaleko mego miejsca zamieszkania znalazłem to http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=762242792 mnie pasi ma jakieś drobne wgniecenia na tylnym podszybiu ale poza tym wyglada fajnie. Nie wiem jednak jak będzie z instakacją gazową, znaczy jak z montażem i jego kosztami do tego motorka. Z góry dzieki za wskazówki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!