Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ko-ma

Użytkownik
  • Postów

    177
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

19 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III Ph I , Scenic II ph. II
  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    107 , 180

Ostatnie wizyty

1281 wyświetleń profilu
  1. Pytanie pomocnicze: czy szarpanie występuje losowo, czy w konkretnej sytuacji, np. przy przyspieszaniu i zwalnianiu na biegu, a nie występuje przy jeździe ze stałym obciążeniem silnika? Przyczyn może być dużo, wskazane było by przeprowadzenie choć podstawowej diagnostyki. Nie napiszę, od czego zacząć, wróżką nie jestem, a metody losowego podmieniania elementów po prostu nie lubię.
  2. Łopatologicznie : jak dostać się do czujnika temperatury parownika klimatyzacji: Ewidentnie walnięty, albo przerwa w obwodzie - odczytywana temperatura parownika to -38 , -40 stopni. I klimatyzacja nie chłodzi, choć sprężarka pracuje, czynnik jest. Megane III Ph1 coupe 1,5 dci, klimatyzacja manualna.
  3. Biorąc pod uwagę wszystkie dotychczas podane informacje - skłaniał bym się do solidnego sprawdzenia mechanizmu serwa pompy hamulcowej.
  4. Pedał ma współpracować z tłoczkiem czujnika (z bardzo lekkim, lub wręcz bez luzu). Obudowa jest o 2-3 cm od pedału i nigdy się z nim nie styka. Opis sytuacji sugeruje wręcz, że pedał cały czas znajduje się poniżej położenia "zerowego" , moze w wyniku jakiegoś uszkodzenia? W tej sytuacji opisany problem świadczy o tym, że serwo pracuje przez cały czas i lekko wciska tłok pompy hamulcowej. Dziwne, że nie są odczuwalne żadne objawy blokowania hamulców (czy aby na pewno ?) Trzeba by spróbować ręką "podnieść" pedał, a jak się to uda - popatrzeć, czy nic nie jest uszkodzone (sprężyna, ogranicznik). opis problemu z czujnikiem sugeruje, że coś jest naprawdę nie tak.
  5. U mnie też szumiały tylne zaciski. Wymieniłem tłoczki z reperaturkami - teraz jest cicho...
  6. Jak dla mnie - typowe (wentylator chłodnicy, wycieraczki, wspomaganie, lista błędów) objawy błędów zasilania modułów - czyli prawdopodobnie padający akumulator, przed sprzedażą podładowany na szybko. I żaden test nic nie załatwi - tylko podstawienie sprawnego, najlepiej nowego akumulatora. I jedna uwaga: Renault są dość czułe na kondycję akumulatora: fakt, że inny samochód przy jego wykorzystaniu zapala i jedzie - jeszcze o niczym nie świadczy. Przerabiane wielokrotnie, zwłaszcza w Scenicu II .
  7. Wymieniłeś kupę gratów, a czujnika ciśnienia paliwa na listwie (szynie) zbiorczej common-rail nie podmieniłeś, choćby na używkę ? Komunikat sugeruje to wprost (nie sugeruj się wartością ciśnienia paliwa, którego zresztą nie zmierzyłeś), załóż wstępnie uszkodzenie czujnika (zdarza się często, czujnik niedrogi, używki do sprawdzenia są za grosze). Uwaga: usterka tego czujnika (jeśli to to właśnie) może dość niespodziewanie unieruchomić samochód, uniemożliwiając trwale uruchomienie silnika - sygnał z tego czujnika jest jednym z parametrów warunkujących podanie sygnału otwierającego wtryskiwacze.
  8. Do sprawdzenia na początek - połączenia w module zabezpieczeń za akumulatorem oraz wszelkie złącza związane z modułem przekaźników i zabezpieczeń obok akumulatora (plus ew. sam moduł).
  9. Nie, nie przesadzasz z dbałością o mocowanie. ostatecznie to ładne kilkanaście kg swobodnie przemieszczającej się masy. Uchwyty w podłodze bagażnika to ideał w połączeniu z np. wąskimi pasami transportowymi - ale takie ułożenie pozbawia bagażnik funkcjonalności. W Sceniku da się wykombinować mocowanie do bocznej ściany, w Meganie to rozwiązanie odpada ze względu na wysokość kola. A co do rozmiaru opony pokazanej na zdjęciu - oponę 195/65R15 założono na tarczę oryginalnej dojazdówki 15" - tyle, że opona jest dla niej zbyt szeroka. Oryginalnie, o ile pamiętam, stosowano opony 155R15 (pełnoprofilowe) - zresztą rozmiar taki sam, jak stosowany w ... Syrenie 105...
  10. Nie jest to norma, zazwyczaj swiadczy o zużyciu poduszek zespołu napędowego, najczęściej dolnej "ósemki".
  11. To jednak wygląda na błędy zasilania modułów. Do sprawdzenia główne masy + skrzynka zabezpieczeń akumulatora.
  12. Kołnierz dla otworu centrującego ma szerokość zaledwie kilku mm - i na taką głebokość wejdzie felga, dalej nie pójdzie, oprze się o płaszczyznę tarczy. Stalówka wchodzi wyraźnie - bo jest cienka, alufelga ma tu znacznie większą grubość, poza tym otwór centralny jest dość głęboki i faktycznie, może to sprawiać wrażenie niesolidnego osadzenia. Ale kolo przy zakładaniu wyraźnie wchodzi na to odsadzenie i nawet się na nim trzyma (bez zbytniego luzu), choć to jest tylko ustalenie położeni koła względem piasty - rzeczywistym mocowaniem i tak są nadal śruby koła. A otwór centralny felgi i tak jest zamykany dekielkiem - i nie wygląda "głupio".
  13. Nie tak dawno wymieniałem jedną alu w mojej Megane III Generalnie - zacznij od rzetelnego ustalenia rozmiaru felgi - na felgach fabrycznie montowanych rozmiar jest zazwyczaj w postaci nadlewu w centralnej części, na płaszczyźnie z otworami pod śruby koła. Jeśli dokupujesz jedną, brakującą sztukę - musi się zgadzać średnica osadzenia opony, szerokość osadzenia, średnica otworu centrującego i odsadzenie (ET). Zaręczam - dokupic jedną sztukę wcale nie jest tak trudno, bez problemu znalazłem znacznie rzadziej spotykany wzór. natomiast - daj sobie spokój z OLX, zacznij od Allegro. Wiem, że nieco drożej, ale zazwyczaj kupuje się od firmy, jest pewność dostawy (ubezpieczenie transakcji), jest możliwość wrotu czy wymiany, zdecydowanie łatwiej jest trafić felgę nie pokrzywioną, z nie obdartym lakierem. W moim przypadku dochodziła kwestia faktury(samochód firmowy) - na olx nikt nie zaproponował.
  14. Należy sprawdzić, czy są zachowane wszystkie czynniki warunkujące uruchomienie procedury rozruchu. Najczęstsze przyczyny odmowy rozruchu (systemowej) to - nieprawidłowe wartości zasilania modułów - nie zachowane warunki rozruchu z konfiguracji pedały-położenie skrzyni biegów (czujniki) - uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa bądź zapamiętana zbyt niska wartość ciśnienia w listwie zbiorczej CR - skuteczne odblokowanie wałka kierownicy itd Opisany objaw sugeruje, że któryś z warunków rozpoczecia rozruchu nie jest spełniony. Z doświadczenia - zacznij od podmiany akumulatora na inny, najlepiej nowy ( ) Renault generalnie są czułe na słabą kondycję akumulatora, fakt, że zmierzono na zaciskach SEM o wartości ponad 12 V o niczym nie świadczy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!