Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ari72

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    poj. 1870/ 98KM
  • Przebieg (tys.km)
    166
  1. Rakietą to się nie stał, ale nigdy też nie nią nie był. ;) Efekt jest taki, że już przy lekko powyżej 2000 tys. obrotów dostaje wyraźnego kopa. Wcześniej dostawał dopiero przy 3000 tys. i to też nie tak wyraźnego. Długo jeździłem z zamulonym silnikiem, więc teraz odczuwam różnicę. Dziś wyprzedzałem samochody, których jeszcze przedwczoraj nie odważyłbym się wyprzedzać nawet gdybym miał spory kawałek pustej prostej drogi. Nadal jednak nie miałem możliwości sprawdzić czy rozpędza się do 185 km/h.
  2. Witam po długiej przerwie. Cieszę się, że wątek nadal jest aktualny. Natychmiast po przeczytaniu ostatnich wpisów wsiadłem do autka z odpiętym przepływomierzem i ....nastąpiła wyraźna poprawa mocy . Zbiera się dużo lepiej na biegu 2, 3 i 4. Po pracy spróbuję rozpędzić się za miastem, żeby sprawdzić jaką osiągnie maksymalną prędkość na 5 biegu. [ Dodano: 2007-09-18, 12:01 ] Jeśli okaże się, że za spadek osiągów odpowiedzialny był jedynie zapchany katalizator i uszkodzony przepływomierz, to się chyba załamię. Biorąc pod uwagę jakie wymyślne przyczyny wynajdywali mi różni mechanicy, zamiast zacząć od prostego odłączenia jednego kabelka.
  3. Katalizator to dobry trop. Spora poprawa, choć turbiny nadal nie czuć, to można już przyspieszać. Maksymalne osiągi sprawdzę w weekend. [ Dodano: 2007-06-16, 08:54 ] Teraz szybciej przyspiesza i osiąga dość szybko prędkość 140 km/h. Po dłuższym czasie dochodzi nawet do 160 km/h, ale dalej nie idzie. Na piątym biegu dochodzi maksymalnie do 3,5 tys. obrotów. Wyraźnie brakuje mu mocy, jaką pewnie daje sprawna turbina. [ Dodano: 2007-06-21, 09:23 ] Dzięki niebywałej uprzejmości jednego z czytelników tego forum, mogłem sprawdzić działanie mojej turbiny. Okazało się, że ciśnienie przy dodawaniu gazu jest prawidłowe. Zatem wykluczam w moim przypadku turbinę jako sprawcę problemu z mocą silnika. Po próbnej jeździe podobnym modelem meganki, stwierdzam, że przyspieszenie jest w normie. Pozostaje mi jednak nadal, znalezienie przyczyny, tak niskiej prędkości maksymalnej pojazdu. Po kolejnej jeździe za miastem, maksymalna prędkość 140 km/h podczas wyprzedzania okazała się dość dyskomfortowa. Szczególnie, że od 120 km/h do 140 km/h silnik potrzebuje sporo czasu aby przyspieszyć (natomiast do 160 km/h, to już potrzeba kilku minut prostej i pustej drogi). Pozdrawiam i dziękuję za pomoc koledze Grzegorzowi.
  4. Byłem w kolejnym warsztacie, wykluczyli problem z tarczą sprzęgła. Powiedzieli, że to raczej wina słabej turbiny i powinienem poszukać warsztatu gdzie ją zregenerują. Faktycznie, jak dodaje gazu to ten przewód od intercoolera prawie nie reaguje (powinien się naprężyć). Nie słychać charakterystycznego świstu i od dawna nie czułem tego specyficznego wypchnięcia do przodu przy 2 tys. obrotów. Sprawdzę to jeszcze przed wymianą przepływomierza i napisze co ustaliłem. Intercooler też podobno trzeba sprawdzić ? [ Dodano: 2007-06-12, 15:57 ] Byłem u speca od turbin, przejechał się i stwierdził, że nie ma co mierzyć mocy, turbina nie "dmucha". Poradził jednak aby przed kosztowną naprawą turbiny, wyciąć katalizator, bo już jest dawno do bani przy przejechaniu 166.000 km. Twierdzi, że zna wiele przypadków kiedy to pomogło i nie trzeba było ruszać turbiny.
  5. Hadson, Podjadę jutro do warsztatu, żeby to sprawdzili. Czytałem na forum, że czasami uszkodzenie przepływomierza nie wychodzi na badaniu komputerowym. Może pójść tym tropem ? Tylko jak to sprawdzić, żeby nie być zmuszony w serwisie do zakupu nowego przepływomierza za 800 zł, nie mając gwarancji załatwienia sprawy ?
  6. [center:66cac444ed]Ranault Megane 1.9 dTi z 1999 r., Silnik F9Q [/center:66cac444ed] Opis usterki: Problem narastał stopniowo, w ciągu kilku miesięcy nastąpił drastyczny spadek mocy silnika. Przyspieszenie fatalne, natomiast maksymalna osiągalna możliwa prędkość to 120 km/h (przy długim, kilku minutowym wciśnięciu gazu do oporu w trasie można rozpędzić samochód do 130 km/h, kiedyś przed usterką do 185 km/h). Podczas dodawania gazu efekt jest taki że, silnik przyspiesza dopiero po dłuższej chwili, ale reaguje na wciskanie pedału tylko do połowy. Wciśnięcie od połowy do końca (czyli do podłogi) nie powoduje już praktycznie żadnej zauważalnej reakcji silnika. Obroty na biegach 2 i 3 dochodzą do 4 tys. Natomiast na biegu 4 i 5 jedynie do 2,5 tys. Kiedyś mogłem powoli jechać na drugim biegu bez wciskania gazu, bo sam utrzymywał prędkość. Teraz po chwili sam się zatrzymuje, jakby coś go hamowało. Nadmienię jeszcze tylko, że : - Wszystkie filtry wymienione na nowe - Od 4 lat paliwo tylko ze stacji Shell - Rozrząd wymieniany 2 lata temu - Przy skrzyni biegów było coś robione 3 lata temu W celu znalezienia przyczyny byłem już kilkakrotnie w różnych warsztatach, nie rzadko płacąc jedynie za obejrzenie silnika i hipotetyczną diagnozę. Do tej pory udało mi się ustalić : - Przepływomierz raczej jest OK. (dwa badania komputerowe w stacji Bosh i Renault "clipem" nie wykazały żadnych błędów w układzie elektroniki). - Turbina jeszcze sprawna, choć już nie „dmucha” pełną mocą. - Zawór EGR sprawny. - Wtryski raczej też OK. (spec od wtrysków stwierdził „skoro nie pali więcej i nie ma problemu podczas uruchamiania, to nie wtryski”. - Pompa wtryskowa raczej też OK. (spec od pomp wyregulował pompę oraz poprawił recyrkulację spalin, co spowodowało nieznaczną poprawę). Proszę o pomoc. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w ustaleniu przyczyny takiej pracy silnika, lub polecić kogoś kto pomoże ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!