Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sudam

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    160

Ostatnie wizyty

357 wyświetleń profilu
  1. Pasujące sprężynki znalazłem na allegro w cenie około 1 zł za sztukę :) Moje mają 4 cm długości i są z wystarczająco grubego drutu, by poprawnie odciągały blokującą się linkę
  2. Sudam

    Wlew oleju

    1)Zaciekawił mnie identyczny korek jak przy misce olejowej i był on znacznie łatwiejszy do odkręcenia. Gdy go usunąłem w prawie 8 latku, gdzie nigdy wcześniej nie był spuszczany - ukazał się niemal całkowicie czarny olej, nie wiele różniący się w barwie od tego znajdującego się od 2 lat w silniku 2)Wymiana przebiega bez większych problemów z odpowiednio dopasowanym wężykiem i lejkiem. Po wymianie różnicy w działaniu skrzyni raczej się nie dostrzega - chodzi tu o to by wydłużyć jej żywotność, a nie doprowadzić do jej szybszego zużycia U mnie weszło 1.8 litra oleju Elf 75W80 NFP do skrzyni biegów, a do silnika wlałem Elf 5W40 NF 4L. Cenowo jedno i drugie wyszło po niecałe 60 zł.
  3. Sudam

    Wlew oleju

    Witam Chcę wymienić olej w skrzyni biegów, ale nie mogę znaleźć miejsca do jego wlewu Ze spuszczeniem nie ma żadnego problemu - korek jest taki sam jak do spuszczania oleju z silnika, wystarczy stara klamka do odkręcania Wydaję mi się, że w miejscu gdzie powinien być korek w kształcie motylka jest jakiś pusty otwór Może Renault w tej skrzyni z 1.6 110 koni zastosowało jakieś nowe rozwiązanie Pomóżcie proszę Dodano: 01 lip 2017 - 13:42 Sam rozwiązałem problem w tej skrzyni sześciobiegowej sięgając po instrukcje serwisową z tego forum :) Sprawdziłem typ skrzyni z naklejki przyklejonej na skrzynię widoczną z góry od strony akumulatora (u mnie to TL4) Okazało się że korek motylkowy wlewu umieszczony jest od strony koła, a dostęp na wyczucie jest również przez górę przy akumulatorze
  4. a ten kapsel jest zrobiony z aluminium czy to tylko plastik pomalowany farbą?
  5. No ja wam chyba jeden pomysł podsunąłem, dodam że czas naprawy moją metodą to kilka minut, nie trzeba niczego rozklejać, sklejać itp. Wyciąga się klamkę, robi w niej dziurkę żeby było przez co gumkę przeciągnąć, dwa małe wkręty na zew. i po robocie . A i jeszcze koszty takiej naprawy niemal zerowe, ja użyłem tego co miałem pod ręką. Trochę mnie śmiech ogarnia, że w ASO muszą cały schowek wymienić i koszt naprawy = 500 zł.
  6. Ja swój schowek naprawiłem dzięki gumce i dwóm śrubkom. Wprawdzie gumka jest widoczna, ale może się przydać jako np. zaczepka pod wizytówki. Schowek funkcjonuje jak nowy albo stary przed awarią jak kto woli
  7. Potwierdzam utratę mocy silnika przy jeździe z odpiętym czujnikiem. Chodzi o to, że samochód nie wciska mnie w fotel jak to miało miejsce wcześniej przy szybkim przyśpieszaniu:(. Ktoś może wie czy można kupić zamiennik tego czujnika tańszy niż w serwisie Renault (niecałe 300 zł)
  8. Jeżdżąc z odpiętym czujnikiem złych objawów nie zauważyłem. Trochę mnie zaskoczyłeś kolo1232 z tego co słyszałeś. Czy ma to negatywny wpływ na katalizator, KZFR oby nie. Wydawało mi się, że ten czujnik jest głównie odpowiedzialny za przesyłanie info. o złej pracy silnika. Co do KZFR to nie miałem z nim problemów, nie było nigdy wymieniane. Rozrząd kazałem zrobić pierwszy raz pół roku temu, samochód jest z 2003 r.
  9. Dzisiaj spotkało mnie miłe zaskoczenie - po przejechaniu dłuższej trasy ~50 km napis service i pomarańczowa ikonka silniczka zgasły! Czyli wychodzi na to, że jazda z odłączonym czujnikiem rozwiązuje problem. Mimo braku problemów z samochodem planuje wymienić ten pechowy element, tylko coś nie widzę właściwego modelu na allegro
  10. Nie wspomniałem, że kontrolki zaświeciły się ponownie w następnym dniu po przejechaniu ok. 50 km. Z podpięcia do kompa cieszy mnie zmienienie języka z francuskiego na angielski, polski podobno był niedostępny. Odłączyłem też wtyczkę czujnika położenia wałka rozrządu kilka dni temu. Wielokrotna jazda samochodem bez podpiętego czujnika nie spowodowała zgaśnięcia kontrolek.
  11. Podpinam się pod temat z podobnym problemem - lampki service + układu oczyszczania spalin (te pomarańczowe) obie świecą się w sposób ciągły bez wyraźnej przyczyny. zapaliły się podczas jazdy, a samochód chodzi bez problemów. Byłem na komputerze, nie w ASO (koszt 50 zł), skasowali mi błędy i dostałem wydruk. Niech ktoś doświadczony w temacie spojrzy na dołączony wykaz i się wypowie czy to będzie problem po stronie czujnika położenia wałka rozrządu czy też może czegoś innego
  12. Przyłączam się do pytania, mam zamiar kupić te: http://www.allegro.pl/item934696913_promoc...ota_kia_vw.html ale czy na pewno nie będzie problemów z tym ET 35. Samochód to oczywiście Megane II z 2003r
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!