Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sroqraf

Użytkownik
  • Postów

    212
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Citroen C5 Mk1
  • Silnik
    2,0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    195
  1. Czyli jednak przycisk. No nic, obserwujemy sytuację. Generalnie od tego feralnego dnia jest spokój, ale pytanie kiedy znowu się odezwie.
  2. Witajcie, dawno mnie nie było, bo w rodzinie została już tylko jedna Megane - ojca. Ostatnio pojawił się problem jaki opisuje duckyk. Dwukrotnie w ciągu dnia. Auto normalnie zamknięte i po krótkim postoju samoistnie włączają się światła awaryjne - dają sie wyłączyć tylko przyciskiem. Po wyłączeniu, minęło kilka chwil i włączyły się ponownie. Póki co (parę godzin) jest spokój, ale jeśli problem się powtórzy, chcę wydłubać przycisk i odłączyć go - na dalsze obserwacje. Czy problem może powodować coś poważniejszego? Pozdrawiam
  3. Po długiej nieobecności potwierdzam - walnięty czujnik położenia wału. Przestrzegam przed szukaniem tego na szrocie - ja przez szrot straciłem kupę czasu i nerwów. Jak pisałem wcześniej, czujnik podmieniałem na takie samo g***o jak moje i usterkę wykluczyłem. BŁĄD. Kupiłem nowy czujnik w Focie - koszt 80-90 zł, wymieniłem sam i auto pojechało ze mną do gorącej Chorwacji - to najlepszy test sprawności. Problem już się nie pojawiał. Uleczony. Grunt to nowy czujnik - uwaga- w najtańszych nie pasuje wtyczka (znaczniki blokujące w lustrzanym odbiciu). Pozdrawiam
  4. A ile Ciebie to kosztowało? Też planuję, bo coś mi tam stuka na przegięciach, ale trudno zlokalizować. Rozmawiałem z Antałexem i twierdzą, że mogą pukać tylko tuleje metalowo-gumowe, ale te wyglądają dobrze (oczywiście zbadane organoleptycznie )
  5. Więc gdzie szukać tego "słabnięcia"? Na wysokich obrotach wyje, na luzie słabnie.
  6. Zbadałem temat jak radziłeś. Po odpaleniu na jałowym mam 14,20-14,22V. Przy włączonych wszystkich odbiornikach (+CB) 13,66-13,68V.
  7. Nie mam miernika przyjacielu. A zwykły multimetr spalę przy takiej próbie. No ale ...trzeba będzie zbadać ten temat.
  8. Witam, zauważyłem ostatnio, że klakson traci moc w momencie wysprzęglenia. W sytuacji hamowania do zera i dłuższym "alarmowaniu" trąbka ryczała coraz słabiej, sytuacja nie powtarza się na wyższych obrotach. Co może być przyczyną? Zastanawiam się nad regulatorem napięcia, ale mam wiedzy jak to sprawdzić i ewentualnie wymienić :/ Wdzięczny za sugestie,pozdrawiam!
  9. Ja też kupowałem nowy, ale niestety wtyczka nie przypasowała, oddałem. Potem pojechałem na szrot i tam podmiankę zrobiłem - po włożeniu drugiego, z automatu był ten sam problem - odpalił i zgasł. Nie wiem czy to nie za duży zbieg okoliczności, oba czujniki walnięte?
  10. Ok, doprecyzowuję: - podczas kręcenia wszystko zachowuje się normalnie - podczas odpalania - naciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje - zero reakcji - nie próbowałem zmostkować czujnika - pompa była pierwszym tropem - wymieniona i to samo. Dodam, że auto może przejechać 1000-2000km bez problemu, a po zgaszeniu samochodu i ponownej próbie odpalenia obroty spadną do zera i problem z odpaleniem wraca. Ostatnio po zelżeniu upałów przelatałem pół jesieni, aż zrobiło się cieplej i pojechałem w trasę. W Biskupinie auto nie chciało odpalić, krótko próbowałem on/off c.zamek i odpaliło, potem w Gnieźnie i następnych przystankach problemu nie było.
  11. haha zgoda. Okazja nie do przegapienia ;) A wracając do tematu, problem jest ogromnie skomplikowany. Spróbuję zbadać ten czujnik. Póki co kupiłem pierścień czytający IMMO - tak na wszelki wypadek. Wiązkę do ECU oglądałem - żadnych uszkodzeń, problemów po drodze, styki czyste - rozdziewiczyłem tę wtyczkę - przynajmniej tak to wygląda. Pamiętam jedną sytuację z ubiegłego roku (właśnie dzień "wytrzepania" akku). Po wzięciu prądu z innego auta, wóz odpalił (!) To znowu kieruje podejrzenia na akumulator/alternator. Co sądzisz?
  12. Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić. Obserwacje: - dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie - być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku. - CLIP nic nie znalazł - na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo - czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra). - problem ustał sam po gorącym lecie (?) Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu. Czy stary akumulator może powodować takie problemy? Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki.
  13. hahaha, no tak nie od dziś wiadomo, że oszczędzanie zabija, ale nie sądziłem że tak poważna jest skala problemu :P
  14. Oczywiście masz rację. Póki nie zajdzie jakaś negatywna zmiana - nie mam zamiaru oleju zmieniać (klasy lepkości oczywiście ;)). Na chwilę obecną od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli co niezmiernie mnie cieszy ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!