Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Sroqraf
Użytkownik-
Postów
212 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Citroen C5 Mk1
-
Silnik
2,0 16V
-
Przebieg (tys.km)
195
-
Scenic I phII Włącznik świateł awaryjnych
Sroqraf odpowiedział(a) na duckyk temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Czyli jednak przycisk. No nic, obserwujemy sytuację. Generalnie od tego feralnego dnia jest spokój, ale pytanie kiedy znowu się odezwie. -
Scenic I phII Włącznik świateł awaryjnych
Sroqraf odpowiedział(a) na duckyk temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witajcie, dawno mnie nie było, bo w rodzinie została już tylko jedna Megane - ojca. Ostatnio pojawił się problem jaki opisuje duckyk. Dwukrotnie w ciągu dnia. Auto normalnie zamknięte i po krótkim postoju samoistnie włączają się światła awaryjne - dają sie wyłączyć tylko przyciskiem. Po wyłączeniu, minęło kilka chwil i włączyły się ponownie. Póki co (parę godzin) jest spokój, ale jeśli problem się powtórzy, chcę wydłubać przycisk i odłączyć go - na dalsze obserwacje. Czy problem może powodować coś poważniejszego? Pozdrawiam -
Po długiej nieobecności potwierdzam - walnięty czujnik położenia wału. Przestrzegam przed szukaniem tego na szrocie - ja przez szrot straciłem kupę czasu i nerwów. Jak pisałem wcześniej, czujnik podmieniałem na takie samo g***o jak moje i usterkę wykluczyłem. BŁĄD. Kupiłem nowy czujnik w Focie - koszt 80-90 zł, wymieniłem sam i auto pojechało ze mną do gorącej Chorwacji - to najlepszy test sprawności. Problem już się nie pojawiał. Uleczony. Grunt to nowy czujnik - uwaga- w najtańszych nie pasuje wtyczka (znaczniki blokujące w lustrzanym odbiciu). Pozdrawiam
-
Megane I phII Klakson traci "parę" na zejściu z obrotów
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Więc gdzie szukać tego "słabnięcia"? Na wysokich obrotach wyje, na luzie słabnie. -
Megane I phII Klakson traci "parę" na zejściu z obrotów
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Zbadałem temat jak radziłeś. Po odpaleniu na jałowym mam 14,20-14,22V. Przy włączonych wszystkich odbiornikach (+CB) 13,66-13,68V. -
Megane I phII Klakson traci "parę" na zejściu z obrotów
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Nie mam miernika przyjacielu. A zwykły multimetr spalę przy takiej próbie. No ale ...trzeba będzie zbadać ten temat. -
Megane I phII Klakson traci "parę" na zejściu z obrotów
Sroqraf opublikował(a) temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Witam, zauważyłem ostatnio, że klakson traci moc w momencie wysprzęglenia. W sytuacji hamowania do zera i dłuższym "alarmowaniu" trąbka ryczała coraz słabiej, sytuacja nie powtarza się na wyższych obrotach. Co może być przyczyną? Zastanawiam się nad regulatorem napięcia, ale mam wiedzy jak to sprawdzić i ewentualnie wymienić :/ Wdzięczny za sugestie,pozdrawiam! -
Sroqraf obserwuje zawartość Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala i Klakson traci "parę" na zejściu z obrotów
-
Megane I phII Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Ja też kupowałem nowy, ale niestety wtyczka nie przypasowała, oddałem. Potem pojechałem na szrot i tam podmiankę zrobiłem - po włożeniu drugiego, z automatu był ten sam problem - odpalił i zgasł. Nie wiem czy to nie za duży zbieg okoliczności, oba czujniki walnięte? -
Megane I phII Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Ok, doprecyzowuję: - podczas kręcenia wszystko zachowuje się normalnie - podczas odpalania - naciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje - zero reakcji - nie próbowałem zmostkować czujnika - pompa była pierwszym tropem - wymieniona i to samo. Dodam, że auto może przejechać 1000-2000km bez problemu, a po zgaszeniu samochodu i ponownej próbie odpalenia obroty spadną do zera i problem z odpaleniem wraca. Ostatnio po zelżeniu upałów przelatałem pół jesieni, aż zrobiło się cieplej i pojechałem w trasę. W Biskupinie auto nie chciało odpalić, krótko próbowałem on/off c.zamek i odpaliło, potem w Gnieźnie i następnych przystankach problemu nie było. -
Megane I phII Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala
Sroqraf odpowiedział(a) na Sroqraf temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
haha zgoda. Okazja nie do przegapienia ;) A wracając do tematu, problem jest ogromnie skomplikowany. Spróbuję zbadać ten czujnik. Póki co kupiłem pierścień czytający IMMO - tak na wszelki wypadek. Wiązkę do ECU oglądałem - żadnych uszkodzeń, problemów po drodze, styki czyste - rozdziewiczyłem tę wtyczkę - przynajmniej tak to wygląda. Pamiętam jedną sytuację z ubiegłego roku (właśnie dzień "wytrzepania" akku). Po wzięciu prądu z innego auta, wóz odpalił (!) To znowu kieruje podejrzenia na akumulator/alternator. Co sądzisz? -
Megane I phII Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala
Sroqraf opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić. Obserwacje: - dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie - być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku. - CLIP nic nie znalazł - na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo - czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra). - problem ustał sam po gorącym lecie (?) Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu. Czy stary akumulator może powodować takie problemy? Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki. -
hahaha, no tak nie od dziś wiadomo, że oszczędzanie zabija, ale nie sądziłem że tak poważna jest skala problemu :P
-
Oczywiście masz rację. Póki nie zajdzie jakaś negatywna zmiana - nie mam zamiaru oleju zmieniać (klasy lepkości oczywiście ;)). Na chwilę obecną od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli co niezmiernie mnie cieszy ;)