Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

roboski

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1,9DCI
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. być może. Ale u tylu ludzi też koła byłyby krzywe? Kiedy na nie patrzę to nie widać aby były jakieś bicia. Ponadto od marca do końca czerwca ni c się takiego nie działo. :-(
  2. Cze Przemo. Pasek jak pisałem jest firmy Bosch i jest w rowkach. Kiedy sprawdzałem ręcznie to nie natknąłem się na jakieś zadziory. No nie wiem już co jest
  3. Sory że znowu podaje ten temat ale chyba mnie trafi. Niecały m-c temu wymieniłem pasek wieloklinowy ponieważ się postrzepił. Dzisiaj (przygotowuję się do wyjazdu nad morze) przeglądałem silnik i osprzęt i co zauważyłem???? Na brzegu paska odstaje biała nić (czyli zaczyna się strzępić) Kuna co to jest. Wszystko jest nowe, napinacz rolka, pasek (firmy Bosch). Co jest kurde - poradźcie bo mnie trafi. No strach normalnie jeździć tymi Megankami (piszę tak ponieważ strzępienie się paska to częsty temat na forum). Może ktoś z Was znalazł przyczynę tego strzępienia się (chyba że te typy tak mają). Przepraszam że tak się rozpisałem. Poradźcie coś :cry:
  4. Przepaliła ci się żarówka. Zrób dokładnie tak jak napisał ci Przemo. Miałem to samo. Padła mi żarówka. Dostaniesz ją prawie w każdym sklepie. Cze.
  5. Najpierw zacznij od sprawdzania świec. Jeżeli jedna z nich lub więcej nie pali to jest mozliwe kopcenie z rury przy dodaniu gazu. Tak miałem przy swojej megi 1,9 dCi 2001r Dopiero później kombinuj z wtryskami cze
  6. Witam Przemo Kompresji nie mam gdzie zmierzyć. W jednym warsztacie nie mają odpowiednich końcówek do pompowtrskiwaczy a wdrugim musiałbym zostawić samochód na KILKA dni (no szok). Ale wymieniłem świece żarowe, no i ten dzwięk przy zimnym silniku jest o wiele cichszy. Kiedy sprawdzałem stare świece to trzy wogóle nie zakopciły (sprawdzałem na prostowniku). Samochód ma odpowiedniego kopa, więc może i mnie się zawory wymkły :) Ale kiedy odpalam silnik to słychać takie, ni to metaliczne ni to takie głuche pukanie (ale nie równomierne). Po nagrzaniu silnika wszystko cichnie i jest spokój. Myślę że to napianacz paska wieloklinowego (zresztą dykutowałem już na forum na jego temat). Cze. [ Dodano: 2007-07-19, 22:28 ] oki i tak dzieki Przemo.
  7. [CIACH!!!][nie cytujemy postów w całości pod którymi bezpośrednio odpowiadamy patrz pkt 9 regulaminu forum] -Robak Sorry - nie doczytałem. Myślałem że w tamtych postach nie będzie o tym mówione. dziękuję za odpowiedź, o to mnie chodziło[/b]
  8. [Cięcie] Witam. Wiwaldy a to stukanie to masz przez cały czas jazdy? czy tylko na początku? U mnie stukanie ustaje po paru minutach jazdy. To tak jak gdyby się wszystko nagrzało i jest ok. Ale denerwuje mnie to, a na dodatek chyba padła mi klima (temat założyłem na klimatyzacjach) No bo normalnie cza pchać ten faaaaaajny samochód. Cze. Proszę poczytać regulamin i się do niego stosować - Prezes
  9. Witam Prawdopodobnie padła mi sprężarka. Piszę "prawdopodobnie", ponieważ kiedy włączam klime nie leci zimne powietrze i przy włączaniu i wyłączaniu AC obrtoty silnika się nie zmieniają. Nigdy nie miałem klimy więc nie wiem czy padła sprężarka czy czynnik mnie zwiał. :) Powiedźcie mi jak sprawdzić czy sprężarka działa (kiedy przy pracującym silniku prezyglądałem się jej to pasek wieloklinowy się kręcił na tym kole od sprężarki ale ta przednia część koła (wybaczcie ale nie wiem jak to opisać) się nie kręciła czy tak ma być czy to właśnie wskazuje że sprężarka padła? Za wszelkie sugestie dzięki. Życzę wszystkim szerokich dróg i brak problemów w swoich megankach,:)))
  10. Witaj Roberto. Musisz uważać. U mnie w Megi z 2001r taki pasek zaczął się strzępic i owinął się na razrządzie uszkadzając go. Koszr wymiany rozrządu (całość) i wymiany klinowego i napinacza i rolki kosztowało mnie 1300zł. U mnie również po wymianie pasek zaczął zchodzić z prowadnic. dobrze że to zauważyłem. Pojechałem do mechanika i tan go ponownie dobrze założył i docisnął napinacz. Od tego czasu co jakiś czas sprawdzam czy siedzi na miejscu. A tak pozatym to chcę sprzedac moją megi, nie stać mnie na tak kosztowne naprawy. Cze.
  11. Witam syrdecznie. Mam Megankę Kombi Diesel 2001 w której podło mi podświetlenie zegara (tzn wskazującego godziny) oraz temperaturę na zewnątrz. Czy tam jest jakaś żaróweczka lub dioda podświetlająca ten zegar?. Jak się tam dostać? Czy będzie sie to wiązało z demontażem calej deski rozdzielczej. Zaznaczam, że zegar działą, (ale widać go bardzo słabiutttttttko). Za wszelkie porady dzięki.
  12. Dzięki Przemo. Dzisiaj dzwoniłem do mechanika i z tego co mógł mi powiedzieć to chyba strzępy paska wieloklinowego dostały się pod pasek rozrządu i jest on przestawiony o jeden (napewno) lub dwa (przypuszcza) ząbki. Nie powiedział jednak czy coś stało się z zaworami. Prawdopodobnie będzie coś wiadome jak po zmianie paska i napinacza uruchomi silnik (alt to zrobi dopiero jutro). Przemo- poinformuje co z silnikiem dopiero w piątek wieczorem lub w sobotę (od jutra jestem w delegacji i samochód będę miał możliwość odebrać dopiero w czwartek wieczorem. Dzięki. Cze. [ Dodano: 2007-06-28, 21:46 ] A więc jest tak. Napinacz paska wieloklinowego (tego od alternatora, wspomagania itd) miał małe uszczerbienie. To prawdopodobnie było przyczyną jego strzępienia się. Wg mechanika, kawałki tego paska dostały się pod pasek rozrządu co spowodowało przeskoczenie o jeden, dwa ząbki. Ale co ciekawe jedno z kółek zębatych rozrządu zostało zerwane na wieloklinie i podlega wymianie (toż to siła musiała być że wieloklin poszedł - no szok). Za wymianę paska rozrządu, jednego kółka rozrządu, napinacza i dwóch pozostałych rolek oraz paska wieloklinowego i napinacza tegoż paska 1,000zł + 200zł robocizna. A teraz pytanie do Przema. Po tej całej wymianie kiedy odpalam zimny silnik jego odgłos jest jakiś dziwny (tak jakby pracował głośniej niż przed awarią) dopiero jak się nagrzeje jest trochę inny (cichszy). Mechanior mówi, że mogły dostać zawory (na trzech przetrwa jest, 0,10 a na pozostałych 0,40). Powiedz czy te przerwy mieszczą się w granicach normy i czy rzeczywiście mogły pójść zawory. Silnik pracuje w miarę stabilnie (tylko klekotanie jest głośniejsze) nie ma skoków i nie rzuca nim . Inny mój znajomy powiedział, że ta głośna praca to źle ustawiony zapłon, rozrząd. Niemniej mechanik który to robił to dobry mechanik- sprawdzony. O SO CHOZI?????? głowy już nie mam co to się porobiło. Czy można jakoś sprawdzić czy zawory są dobre bez zdejmowania głowicy??? Za wszelkie sugestie dziękuje.
  13. Przemo -sorki że dopiero teraz odpowiadam, ale napisałeś że jedną z przyczyn może być jazda na krótkich dystansach- czy to ma coś wspólnego z rozrządem??. Pytam ponieważ bardzo często pokonuję krótkie dystanse. Dzięki za odpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!