Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
mantev
Użytkownik-
Postów
69 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Silnik
1.4 16v
-
Przebieg (tys.km)
178000
Ostatnie wizyty
365 wyświetleń profilu
-
A gdyby tak wziąć pod uwagę że te kontrolki stop i oleju zapalają się po rozgrzaniu silnika to coś zmienia?Na zimnym mam spokój gdzieś 5-10min,w zależności od tego czy wchodzę na obroty szybko (trasa). przemowielkie dzięki za dotychczasowe wskazówki [ Dodano: 2009-09-21, 17:33 ] I się okazało.Pluje olejem spod głowicy.I mam już go dość.Będę tak jeździł aż go zajadę.Chyba że silnik wymienię.Ale to dopiero jak się uspokoję. pozdrawiam i dziękuję za pomoc temat do zamknięcia
-
Co do przygasania,pare osób na tym forum miało z tym problem niestety nie udało mi się dowiedzieć czy sobie z tym poradziły.Przy skręcie lub dojeżdżaniu do skrzyżowań i hamowaniu zdarza się że gaśnie.Przepustnica czyszczona,filtr czysty,profilaktycznie wyczyszczony czujnik położenia wału natomiast na jałowym często jest na "granicy drgań" +-500 obr/min. Wymiana oleju oczywiście zbyt rzadka,ale trochę dałem się ponieść teorii o niewymienianiu oleju+dorobiłem sobie następną teorię że przy dolewkach filtr załatwi resztę.Brak jest nalotu i objawów zgęstnienia pod korkiem wlewu. Przebieg 275000 km olej półsyntetyk.Nie ma objawów uszczelki brak oleju w płynie chłodniczym,moc w normie.Jedyne co mnie zastanawia to piszczenie a okolic paska klinowego,napinacz już mocno dokręcony a dalej pisk przy starcie(dlatego pytałem o związek z pompą).nie wiem od czego zacząć (tzn.wiem od wymiany oleju ) pozdrawiam
-
przemo"na bagnecie normalnie 1/2 stanu."Czytaj ze zrozumieniem,coś chyba poranek miałeś kiepski. "Przynajmniej raz w miesiącu powinieneś otworzyć maskę i popatrzyć co się pod nią dzieje przy okazji wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju. " -posiadając megi zagląda się pod maskę codziennie,nie posądzaj mnie o aż taki dyletantyzm. "Przemo:ten łańcuszek co napędza?" może i stwierdziłeś że jestem mało bystry,ale niepotrzebnie się irytyujesz,no chyba że to perpetum mobile.Dalej nie wiem "co ten łańcuszek napędza". Zangażowałeś się w pomoc i była konstruktywna,ale np . "Chymm! Mechanik Ci tak doradził? Po takich "remontach" zawsze się zmienia olej na świeży. Nawet jak niedawno był wlany, filtr oleju również. " Mechanik mi nie doradza,on jest od naprawy,może mnie co najwyżej oszukać,co chyba uczynił. W ogóle w tym kraju trzeba się znać na wszystkim żeby skorzystać z jakiejkolwiek usługi. Na forum szukam zrozumienia a nie potępienia. Potrzebuję odpowiedzi na pytania: czy jedynym sposobem sprawdzenia pompy oleju jest jej wymontowanie/zamiana? czy wymienić olej czy już raczej czekać na wymianę oleju po wymianie pompy(jeśli tak się czyni? Czy przy tych objawach+przygasanie na jałowych(nowy krokowy,nowe cewki,nowe świece) da się zdiagnozować co jest przyczyną.
-
meganecoupe02:Ja to raczej dolewam oleju bo wskaźnik cały czas informuje o niskim stanie,na bagnecie normalnie 1/2 stanu. Przemo:ten łańcuszek co napędza? Zmianę taką (zapalające się stop i olej) zaobserwowałem po zmianie uszczelki na głowicy.(pół roku temu-myślałem że się unormuje a cały czas jest mi auto niezbędne) Mógł coś żle złożyć mechanik? Stary olej może być przyczyną? Jak można w warunkach nie-warsztatowych sprawdzić pompę oleju? pozdrawiam
-
witam, b.dziękuje,znalazłem natomiast niejasne jest dla mnie to sformułowanie: Natomiast zmiana czujnika nie przyniosła zmiany-dzieje się to samo co przedtem-cały czas na niskich obrotach i przy odsprzęglaniu swiecą się kontrolki stop i oleju,które gasną przy zwiększaniu obrotów (+-2000,2500 obr/min niestety nie działa obrotomierz). Nie wiem czy pada pompa ,czy może pasek akcesoriów ślizgając się i piszcząc (piszczy chyba też koło na alternatorze) nie napędza pompy przy niskich obrotach-po prostu nie wiem czy jest to jakaś zależność. pomóżcie pozdrawiam nie zmieniałem dawno oleju -ok.35.000km temu (ale dolewam 1l na 5000km,więc jest duża rotacja) -jakie jest prawdopodobieństwo że to jest przyczyna?
-
Witam, Czy żeby wymienić czujnik ciśnienia oleju muszę wjechać na kanał?Tak w ogóle to gdzie go znajdę na silniku-bo przez szukaj nie dałem rady? silnik k4j750 Potrzebuję na szybko gdyż muszę wymienić czujnik by wiedzieć czy nie wymienić pompy. pozdrawiam
-
Megane I phII belka tylna
mantev opublikował(a) temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
witam, jako że jest sezon na siadające belki,moja też raczyła się spartaczyć(lewa strona) Pytania jest następujące:Czy do kombi,pasuje belka tylna z hb (też po lifcie 99r)? oraz czy wersja angielska jest taka sama jak europejska? pozdrawiam -
Witam! Od pewnego czasu zapalają się na rozgrzanym silniku (na zimnym objawy nie występują) kontrolki stop i oleju.Dzieje się tak podczas redukcji biegów,nie podczas przyspieszana (zmiany na wyższy bieg).Na światłach (bez biegu na zapalonym silniku)kontrolki migają nieregularnie jakby coś nie łączyło-zależy to od drgań samochodu.Czasami samochód gaśnie,w ogóle mam wrażenie że przy dojeżdżaniu do świateł i redukcji biegu gdybym nie dodał gazu to by zgasł( co się zresztą czasami zdarza).Po długiej trasie poziom oleju wskazywany jest jako minimalny (migają wszystkie kreseczki),po dłuższym postoju wraca do normy -poziom 3-4 "kółek". Moje refleksje co do przyczyn:jakiś czujnik oleju,ale dlaczego w takim razie czasami gaśnie ? uszczelniacze zaworów?,olej w skrzyni biegów?,układ wspomagania kierownicy(płyn)?cewka?krokowiec? proszę o opinie,najbardziej oczywiście doskwiera przygasanie
-
Tryb testowy jest też bez kompa?tzn w moim nie ma... bo kiedyś próbowałem wejść w diagnostykę.Jak to zrobić-wejść w tryb pomiaru paliwa?
-
Witam! Od pewnego czasu mam wrażenie,że przy jeździe na gazie pobiera mi zbyt duże ilości benzyny.Pomijając błąd wskazań,wycieki i tym podobne ( bo nie ma widocznych),czy jest możliwe żeby benzyna była spalana razem z gazem? mam brc seq24,1.4 16v pzdr
-
Megane I phII wyciek
mantev opublikował(a) temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Witam! od wczoraj pali się kontrolka ABS i SERV, samochód jeździ normalnie,normalnie hamuje ("nie przy podłodze").Chcąc sprawdzić -na razie bez zdejmowania kół-czy to nie czujnik ABS, natknąłem się na wyciek w okolicach tego cylindrycznego pojemniczka za tarczą prawego przedniego koła(dokładnie nie widać skąd).Jestem w kropce bo to na pewno nie jest bezpieczne-ale z czego może wyciekać? pozdrawiam ps.płyn w normie -
Megane I phI skrzypy(nie zioła),puki
mantev opublikował(a) temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane I, Scenic I
Witam! proszę o próbę lokalizacji zużyć/uszkodzeń elementów podwozia (jeśli ktoś wie) objawiających się skrzypieniem w środkowej części podwozia ,czasami lekkim stukiem/pukiem/luzem (mam takie mieszane uczucia... :P )przenoszącymi się czasami na przód/tył .Objawy występują przy wolnej jeździe,skrętach.Mam wrażenie jakby spód się wyluzował-może gumy stabilizatorów...czy wydech ,bo łącznik elastyczny mam poluzowany(w takim razie ile naprawa) przeszukałem nie ma takiego tematu pozdrawiam -
Trzeba zmienić uszczelki przepustnicy,niby powinny być takie same objawy dla gazu i pb,więc to nie do końca logiczne ale u mnie zadziałało.Też falowało tylko na gazie regulowałem kilkakrotnie gaz i nic.Bo diagnoza z reguły brzmi "lewe" powietrze,-wskazanie: uszczelki przepustnicy które w starszych samochodach z czasem tracą swe właściwości.Jak nie macie uszczelek (czasami są tylko w ASO a wiadomo że tam najtaniej ;-)) to silikon i 1 godz. pracy.Małe ryzyko a przy okazji można przeczyścić przepustnice.Temat rozgryzł Colln from italy. za co szacun z rispektem. pozdrawiam
-
Chciałem sobie poczytać temat ale styl powyższego pisarstwa (888EX888) jest dla mnie zbyt trudny ;-) A i logika nieco nie przystająca do podstawowej wiedzy "ekonomiki lojalnościowej". pzdr
-
Witam! Robiłem ostanio uszczelkę pod głowicą w zakładzie rekomendowanym na tym forum.Została zobiona żle (dalej dymił parą wodną) więc była reklamowana.Przy reklamacji dowiedziałem się że głowica nie była splanowana za pierwszym razem,ponieważ: 1.nie zamawiałem takiej usługi-tylko wymianę uszczelki 2.robi się to ZAWSZE tylko w dieslach W związku z tym czy nie uważacie że nieplanowanie głowicy w 8-letnim samochodzie to błąd w sztuce? Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to to że w tym "cwaniackim" kraju trzeba się znać na wszystkim,żeby cię nie oszukali. Po drugie czy może dymić przy dobrej uszcelce,założeniu że głowica nie jest pęknięta-zauważyłem że samochody na gaz (jak mój )generalnie więcej dymią? pozdrawiam