Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mantev

Użytkownik
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.4 16v
  • Przebieg (tys.km)
    178000

Ostatnie wizyty

365 wyświetleń profilu
  1. A gdyby tak wziąć pod uwagę że te kontrolki stop i oleju zapalają się po rozgrzaniu silnika to coś zmienia?Na zimnym mam spokój gdzieś 5-10min,w zależności od tego czy wchodzę na obroty szybko (trasa). przemowielkie dzięki za dotychczasowe wskazówki [ Dodano: 2009-09-21, 17:33 ] I się okazało.Pluje olejem spod głowicy.I mam już go dość.Będę tak jeździł aż go zajadę.Chyba że silnik wymienię.Ale to dopiero jak się uspokoję. pozdrawiam i dziękuję za pomoc temat do zamknięcia
  2. Co do przygasania,pare osób na tym forum miało z tym problem niestety nie udało mi się dowiedzieć czy sobie z tym poradziły.Przy skręcie lub dojeżdżaniu do skrzyżowań i hamowaniu zdarza się że gaśnie.Przepustnica czyszczona,filtr czysty,profilaktycznie wyczyszczony czujnik położenia wału natomiast na jałowym często jest na "granicy drgań" +-500 obr/min. Wymiana oleju oczywiście zbyt rzadka,ale trochę dałem się ponieść teorii o niewymienianiu oleju+dorobiłem sobie następną teorię że przy dolewkach filtr załatwi resztę.Brak jest nalotu i objawów zgęstnienia pod korkiem wlewu. Przebieg 275000 km olej półsyntetyk.Nie ma objawów uszczelki brak oleju w płynie chłodniczym,moc w normie.Jedyne co mnie zastanawia to piszczenie a okolic paska klinowego,napinacz już mocno dokręcony a dalej pisk przy starcie(dlatego pytałem o związek z pompą).nie wiem od czego zacząć (tzn.wiem od wymiany oleju ) pozdrawiam
  3. przemo"na bagnecie normalnie 1/2 stanu."Czytaj ze zrozumieniem,coś chyba poranek miałeś kiepski. "Przynajmniej raz w miesiącu powinieneś otworzyć maskę i popatrzyć co się pod nią dzieje przy okazji wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju. " -posiadając megi zagląda się pod maskę codziennie,nie posądzaj mnie o aż taki dyletantyzm. "Przemo:ten łańcuszek co napędza?" może i stwierdziłeś że jestem mało bystry,ale niepotrzebnie się irytyujesz,no chyba że to perpetum mobile.Dalej nie wiem "co ten łańcuszek napędza". Zangażowałeś się w pomoc i była konstruktywna,ale np . "Chymm! Mechanik Ci tak doradził? Po takich "remontach" zawsze się zmienia olej na świeży. Nawet jak niedawno był wlany, filtr oleju również. " Mechanik mi nie doradza,on jest od naprawy,może mnie co najwyżej oszukać,co chyba uczynił. W ogóle w tym kraju trzeba się znać na wszystkim żeby skorzystać z jakiejkolwiek usługi. Na forum szukam zrozumienia a nie potępienia. Potrzebuję odpowiedzi na pytania: czy jedynym sposobem sprawdzenia pompy oleju jest jej wymontowanie/zamiana? czy wymienić olej czy już raczej czekać na wymianę oleju po wymianie pompy(jeśli tak się czyni? Czy przy tych objawach+przygasanie na jałowych(nowy krokowy,nowe cewki,nowe świece) da się zdiagnozować co jest przyczyną.
  4. meganecoupe02:Ja to raczej dolewam oleju bo wskaźnik cały czas informuje o niskim stanie,na bagnecie normalnie 1/2 stanu. Przemo:ten łańcuszek co napędza? Zmianę taką (zapalające się stop i olej) zaobserwowałem po zmianie uszczelki na głowicy.(pół roku temu-myślałem że się unormuje a cały czas jest mi auto niezbędne) Mógł coś żle złożyć mechanik? Stary olej może być przyczyną? Jak można w warunkach nie-warsztatowych sprawdzić pompę oleju? pozdrawiam
  5. witam, b.dziękuje,znalazłem natomiast niejasne jest dla mnie to sformułowanie: Natomiast zmiana czujnika nie przyniosła zmiany-dzieje się to samo co przedtem-cały czas na niskich obrotach i przy odsprzęglaniu swiecą się kontrolki stop i oleju,które gasną przy zwiększaniu obrotów (+-2000,2500 obr/min niestety nie działa obrotomierz). Nie wiem czy pada pompa ,czy może pasek akcesoriów ślizgając się i piszcząc (piszczy chyba też koło na alternatorze) nie napędza pompy przy niskich obrotach-po prostu nie wiem czy jest to jakaś zależność. pomóżcie pozdrawiam nie zmieniałem dawno oleju -ok.35.000km temu (ale dolewam 1l na 5000km,więc jest duża rotacja) -jakie jest prawdopodobieństwo że to jest przyczyna?
  6. Witam, Czy żeby wymienić czujnik ciśnienia oleju muszę wjechać na kanał?Tak w ogóle to gdzie go znajdę na silniku-bo przez szukaj nie dałem rady? silnik k4j750 Potrzebuję na szybko gdyż muszę wymienić czujnik by wiedzieć czy nie wymienić pompy. pozdrawiam
  7. witam, jako że jest sezon na siadające belki,moja też raczyła się spartaczyć(lewa strona) Pytania jest następujące:Czy do kombi,pasuje belka tylna z hb (też po lifcie 99r)? oraz czy wersja angielska jest taka sama jak europejska? pozdrawiam
  8. Witam! Od pewnego czasu zapalają się na rozgrzanym silniku (na zimnym objawy nie występują) kontrolki stop i oleju.Dzieje się tak podczas redukcji biegów,nie podczas przyspieszana (zmiany na wyższy bieg).Na światłach (bez biegu na zapalonym silniku)kontrolki migają nieregularnie jakby coś nie łączyło-zależy to od drgań samochodu.Czasami samochód gaśnie,w ogóle mam wrażenie że przy dojeżdżaniu do świateł i redukcji biegu gdybym nie dodał gazu to by zgasł( co się zresztą czasami zdarza).Po długiej trasie poziom oleju wskazywany jest jako minimalny (migają wszystkie kreseczki),po dłuższym postoju wraca do normy -poziom 3-4 "kółek". Moje refleksje co do przyczyn:jakiś czujnik oleju,ale dlaczego w takim razie czasami gaśnie ? uszczelniacze zaworów?,olej w skrzyni biegów?,układ wspomagania kierownicy(płyn)?cewka?krokowiec? proszę o opinie,najbardziej oczywiście doskwiera przygasanie
  9. mantev

    benzyna z gazem?

    Tryb testowy jest też bez kompa?tzn w moim nie ma... bo kiedyś próbowałem wejść w diagnostykę.Jak to zrobić-wejść w tryb pomiaru paliwa?
  10. mantev

    benzyna z gazem?

    Witam! Od pewnego czasu mam wrażenie,że przy jeździe na gazie pobiera mi zbyt duże ilości benzyny.Pomijając błąd wskazań,wycieki i tym podobne ( bo nie ma widocznych),czy jest możliwe żeby benzyna była spalana razem z gazem? mam brc seq24,1.4 16v pzdr
  11. Witam! od wczoraj pali się kontrolka ABS i SERV, samochód jeździ normalnie,normalnie hamuje ("nie przy podłodze").Chcąc sprawdzić -na razie bez zdejmowania kół-czy to nie czujnik ABS, natknąłem się na wyciek w okolicach tego cylindrycznego pojemniczka za tarczą prawego przedniego koła(dokładnie nie widać skąd).Jestem w kropce bo to na pewno nie jest bezpieczne-ale z czego może wyciekać? pozdrawiam ps.płyn w normie
  12. Witam! proszę o próbę lokalizacji zużyć/uszkodzeń elementów podwozia (jeśli ktoś wie) objawiających się skrzypieniem w środkowej części podwozia ,czasami lekkim stukiem/pukiem/luzem (mam takie mieszane uczucia... :P )przenoszącymi się czasami na przód/tył .Objawy występują przy wolnej jeździe,skrętach.Mam wrażenie jakby spód się wyluzował-może gumy stabilizatorów...czy wydech ,bo łącznik elastyczny mam poluzowany(w takim razie ile naprawa) przeszukałem nie ma takiego tematu pozdrawiam
  13. Trzeba zmienić uszczelki przepustnicy,niby powinny być takie same objawy dla gazu i pb,więc to nie do końca logiczne ale u mnie zadziałało.Też falowało tylko na gazie regulowałem kilkakrotnie gaz i nic.Bo diagnoza z reguły brzmi "lewe" powietrze,-wskazanie: uszczelki przepustnicy które w starszych samochodach z czasem tracą swe właściwości.Jak nie macie uszczelek (czasami są tylko w ASO a wiadomo że tam najtaniej ;-)) to silikon i 1 godz. pracy.Małe ryzyko a przy okazji można przeczyścić przepustnice.Temat rozgryzł Colln from italy. za co szacun z rispektem. pozdrawiam
  14. mantev

    Gwarancja

    Chciałem sobie poczytać temat ale styl powyższego pisarstwa (888EX888) jest dla mnie zbyt trudny ;-) A i logika nieco nie przystająca do podstawowej wiedzy "ekonomiki lojalnościowej". pzdr
  15. Witam! Robiłem ostanio uszczelkę pod głowicą w zakładzie rekomendowanym na tym forum.Została zobiona żle (dalej dymił parą wodną) więc była reklamowana.Przy reklamacji dowiedziałem się że głowica nie była splanowana za pierwszym razem,ponieważ: 1.nie zamawiałem takiej usługi-tylko wymianę uszczelki 2.robi się to ZAWSZE tylko w dieslach W związku z tym czy nie uważacie że nieplanowanie głowicy w 8-letnim samochodzie to błąd w sztuce? Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to to że w tym "cwaniackim" kraju trzeba się znać na wszystkim,żeby cię nie oszukali. Po drugie czy może dymić przy dobrej uszcelce,założeniu że głowica nie jest pęknięta-zauważyłem że samochody na gaz (jak mój )generalnie więcej dymią? pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!