Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kgasin

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II/Megane III
  • Silnik
    1,6/1,6
  • Przebieg (tys.km)
    191/63

Ostatnie wizyty

355 wyświetleń profilu
  1. Dzięki za wskazówki. Faktycznie jest dostęp bez demontażu zderzaka. Trzeba odkręcić plastyk, od zderzaka pod maską, ten nad zamkiem maski, wyjąć spod niego plastyk nad chłodnica po odpieciu dwóch zatrzaskow i jest dostęp do klaksonu, który jest po lewej stronie przed chłodnica patrząc od przodu samochodu. U mnie niestety klaksonu był ok. Klakson jest przykrecony nakretka na gwint M6 - klucz 10. U mnie jest jakieś zwarcie na obwodzie klaksonu, bo pali bezpiecznik.. Przekaźnik jest też ok, bo po wyjęciu przekaźnika tez pali bezpiecznik wiec temat mnie przerósł i musze oddać auto do elektryka.
  2. Witam, oryginalne osłony są na opaskach zgrzewanych w fabryce, gdzie produkują zestawy na pierwszy montaż. U mnie w odstępie 20 tyś obie opaski rozerwały się od korozji na zgrzewie. Nic nie dało dołożenie smaru, bo przegub jeździł w zimie bez smaru. No i stukał nawet po dołożeniu smaru i opaski. Wymiana z robocizną 550. Na nowy zamiennik. Sama opaska jest dość sprytna bo ma takie zaczepy (kolce) które wchodzą w dziurki na opasce. A potem trzeba zacisną obcęgami (nie kombinerkami) taki wypuszczony garbik, który ściąga opaskę i napina ją na osłonie przegubu. Ale dla mnie to znaczy, że to wcześniej czy później znowu skoroduje i się rozleci. Dlatego wymienię tą "oryginalną" opaskę na taką z wkrętem. opaska kosztuje 3zł, a wymiana przegubu 550. Wszystko przez cięcie kosztów w fabryce. trzeba zaglądać na te przeguby co paręnaście tysięcy. Widać, że coś niedobrze, bo od środka będzie smar rozrzucony na piaście koła. Znowu producent oszczędza kosztem użytkownika.
  3. Tungsram to dość biedne żarówki. Ale może masz źle założone. Na zdjęciu jest fotka lewej lampy w pionie tak jest w aucie. Prawa str. lustrzane odbicie. Czyli H7 jest trochę przechylona w prawo i szeroka blaszka wchodzi pomiędzy dwie kostki i musi być wkliknięta pomiędzy te dwie blaszki-sprężynki 45 stopni po lewej i prawej. Niesety da się to wcisną ze źle ułożoną żarówką i wtedy marnie świeci.
  4. Witam, w 2015 założyłem mam dwie Meganki na gaz 1.6 (2006 i 2013) obie przejechały około 40tys. każda Na zużycie oleju LPG nie wpływa, bo to nie ma związku. Instalacja BRC 32 sequent.cena wtedy 2700. Na razie zero problemów. Rozważ założenie instalacji ciekłego wtrysku zamiast sekwencyjnego - cena około 5000zł .Tylko wybierz tą instalację do pośredniego wtrysku, gdzie się nie przerabia pompy paliwowej tylko dodaje się dodatkową pompę do zb. gazu. W ostatnim Autoświat był o tym artykuł. Mam w innym miejscu mogę skopiować w przyszłym tygodniu.
  5. Witam, mam w rodzinie dwie meganki Grandtour 1,6 2006 - 225 tys. - kupiony jako nowy w 2006. Teraz jeździ nim syn. Przy 205 tys. był wymieniany drugi raz rozrząd. Wraz KZFR. Przy 220tys. silnik po nocnym postoju terkocze przez chwilę. Druga Megane to 1.6 Gtour z 2013 roku - kupiona nowa. Przy 90 tys silnik słabo reaguje na przyspieszanie z niskich obrotów. Kupiłem zawór an Allegro (370 Zł oryginał renault - od części francuskie po numerze VIN gość mi sprawdził dla obu że pasuje do obu silników), Do nowej założyłem nowy zawór - nastąpiła poprawa reakcji na gaz z niskich obrotów - jest ok. Stary zawór z nowej megane założyłem do starszego auta, aby sprawdzić czy terkotanie ustanie. Za parę dni będę wiedział, czy wymiana zaworu wpłynęła na terkotanie. Jeżeli tak to wymienię i w drugim zawór na nowy. Ale po sprawdzeniu, czy stary wpłynął na dynamikę. Ciekawe, że w nowej Megane śruba mocująca to klucz 8 a w starszej 10. Trzeba sztorcowy klucz z trzonkiem o dł 15cm. Przed wyjęciem zaworu trzeba wyczyścić jego gniazdo z piasku i brudu. Popryskać innym silikonowym preparatem i małym wkrętakiem i płatkiem do demakijażu, aby przy wyjmowaniu zaworu piasek nie wsypał się na wałek rozrządu. Zawór po prosu się wyciąga do góry i najlepiej potem odpiąć wtyczkę po podważeniu do spodu zatrzasku. Montaż w odwrotnej kolejności. Wtyczka na końcu. W obu autach na zaworach nie było żadnego syfu - olej syntetyk wymieniany co 30 tyś. pozdr Krzysztof
  6. Witam, zużycie LPG 8,1 do 10 litrów zależnie od stylu jazdy i proporcji autostrada/szosa/miasto.Skrzynia pięciobiegowa. Instalacja BRC 32. Benzyna 0,5l/100km.(wczesna zima/ zima). Na zimno samochód przełącza się po 2-3km na LPG. Na ciepło po kilkunastu metrach. Ale przesłoniłem 3/4 atrapy i kratkę po stronie reduktora. Duże różnice w zużyciu mogą wynikać z manipulacji przy dystrybutorach, składu gazu, temperatury powietrza (bardzo zmienia się gęstość propanu i butanu zależnie od temperatury) Aby pomiary były wiarygodne trzeba tankować gaz o tej same temperaturze. Różnice w gęstości to może być nawet kilka procent + różnice przy dystrybutorze mogą mocno wpływać na wyniki.
  7. Witam, przy ostatnich mrozach kilkanaście stopni nie chciał w czasie jazdy się przełączyć na gaz podczas szybkiej autostradowej jazdy. Po zatrzymaniu przełączył się i potem działał bez problemu. Reduktor jest pod aku. Zasłoniłem 3/4 atrapy i kratki wlotu po tej stronie i od tego momentu temat znikł - przełącza się po około 2km. Na wskaźniku temperatury nie ma żadnej różnicy. Oczywiście to dla rozsądnych - kto jeździ dużo w korkach to z przesłanianiem musi być ostrożny - i potem obserwować termometr - ale bez spinki układ chłodzenia w temperaturach koło zera stopni daje radę bez żadnych problemów. Ale broń boże nie wkładać żadnych zasłon czy tekturek na samą chłodnicę - radiatory chłodnicy muszą mieć przewiew wtedy gdyby się przegrzewał to wentylator da radę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!