Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

vorph

Użytkownik
  • Postów

    150
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence ph2, Peugeot 208
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    37

Ostatnie wizyty

1551 wyświetleń profilu
  1. 1. Powiedziałbym, że raczej chodzi tutaj o spadek mocy w momencie załączenia niż szarpanie. 2. U mnie taki problem do tej pory się nie pojawił.
  2. Też miałem takie wrażenie, tylko że w drugą stronę :) Pisałem już kiedyś, że oglądając przed laty w salonie jedno i drugie auto, porównanie wyszło na niekorzyść Megane. To kwestia wersji. Kiedy porównuje się wersję Privilege z wersją Expression, wiadomo która zrobi większe wrażenie. I tak było w salonie. Megane to był prawie golas i do tego ciasny z tyłu bo w wersji hatchback, a Fluence miał prawie wszystko + masę miejsca na nogi, co było dla mnie istotne. Kiedy później szukałem już auta dla siebie, łatwiej było znaleźć bogatą wersję Fluence niż Megane. I padło na Fluence. Ma swoje wady i zalety podobnie jak Megane, ale moja wersja ma rzeczy, których próżno szukać w Megane. Podsumowując: co kto lubi...
  3. Wygląda na to, że koncepcja wyodrębnienia sedana z gamy Megane jako odrębnego modelu się nie sprawdziła. Renault wraca w nowym modelu do nazwy Megane, a Fluence kończy swój żywot po niemal siedmiu latach produkcji. Nawiasem mówiąc od samego początku uważałem, że niepotrzebnie wymyślali "nowy" model. http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/nowe-renault-megane-sedan-nastepca-fluence-a/br2hh9
  4. Sprawdziłem w katalogu Megane z 2012 roku. ESC występował w wersji Dynamique jako opcja. Tylko z silnikiem 1.5 DCi 110 KM EDC był montowany w standardzie. Myślę, że niekoniecznie diler chciał cię oszukać, po prostu sprzedawca nawet nie sprawdzając z góry założył, że auto ma ten system. Co do kupowania w komisie u handlarza - kiedyś trafiłem w ten sposób na Clio II - odpicowane do sprzedaży - miesiącami wychodziły coraz to nowe, ukryte wady. Już kilka dni po zakupie okazało się na dobry początek, że opony mają 14 lat (!), podczas gdy auto miało 8 :). Oglądałem bieżnik podczas zakupu, ale nie wpadłem, żeby sprawdzić daty... Nigdy więcej komisu, takie mam wnioski.
  5. Jestem mocno zdziwiony takim brakiem. Kupowałem w 2013 r. Fluence i pamiętam, że tylko najuboższa wersja Authentique nie miała ESC. Od Expression wzwyż był to standard. Jeżeli masz bogatszą wersję to ten system powinien być...
  6. Ale właśnie rzecz w tym, że silnik był rozgrzany, nie był to zimny start z rana. Auto przejechało wcześniej kilkadziesiąt kilometrów.
  7. Witam. Temat może jest nieco dziwny, ale czy to normalne, że w temperaturze ok. 13 stopni na dworze widać spaliny wydobywające się z wydechu? Nie widać ich cały czas, ale np. podczas lekkiego przyspieszania już tak. Wydawało mi się, że jednak powinno być chłodniej, tzn. powietrze bardziej rozrzedzone, bliżej 0 stopni. Sama końcówka rury też jakaś okopcona jak w dieslu. Co o tym sądzicie? W drugim aucie (też benzyniak) nie mam takich objawów. Czyżby świece? Auto nie ma jeszcze 30 tys. przebiegu.
  8. Witam. Sytuacja z wczoraj. Sprzątanie auta, parę godzin pootwierane drzwi, klapa, gra radio. Efekt - padł akumulator. Kilka prób rozruchu bez efektu. Podpinam prostownik. Po 20 min, odpalam auto. Kręci od razu, ale... silnik wchodzi na jakieś 5000 obr, po czym spada na 2000 i do 1700, po czym wraca na 2000 i znowu na 1700. Takie falowanie w te i wewte. Gaszę auto, po chwili odpalam i znowu to samo. Żadna kontrolka się nie pali, żadnych komunikatów o awarii. Gaszę auto, odpinam na kilka minut akumulator. Po chwili odpalam silnik i... wszystko jest ok!!! O co chodziło? Czy ktoś miał taką sytuację? Komputer się zawiesił czy jaka cholera? Trzeba coś z tym robić czy cieszyć się, że wróciło do normy?
  9. Ja mam fabrycznie 60Ah 510A. Auto ma 2,5 roku a już dwa razy mi padł. Wystarczyło mieć za długo pootwierane drzwi i klapę bagażnika przy sprzątaniu (ok. 2h). Auto żre prąd niesamowicie. Pogrzebałem już za nowym i faktycznie okazuje się, że przewidziany jest 52-54Ah. Jakaś masakra.
  10. Jak najbardziej demo - kupiłem i jestem zadowolony. Przebieg był symboliczny, auto bez żadnych uszkodzeń, wersja Privilege + dodatki. Nie było by mnie stać na nówkę z takim wypasem, więc mam niemal nówkę za znacznie mniejszą kwotę. Przy przebiegu 2000 km nie ma znaczenia czy było to auto demo - przy 20000 km - nie kupiłbym.
  11. Do porównania raporty spalania Megane III i Fluence z silnikami 1.6 16V. W Meganie jest to średnia ze 120 raportów, we Fluence z 66. Zadziwiająco zbieżne wyniki - w każdym przypadku różnica tylko 0,1 litra Pb. Średnia 7,5 - 7,6 l. Tak czy inaczej - kolega Wred ma zdecydowanie za duże spalanie. http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/iii/silnik-benzynowy-1.6-16v-110km-2008-2011/ http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/fluence/silnik-benzynowy-1.6-16v-110km-od-2009/
  12. Ja od niedawna jeżdżę na Goodyear Vector4Seasons 2 Gen - nowość na rynku. Przejechałem ok. 5000 km i jest bardzo dobrze. Wcześniej miałem Michelin CrossClimate ale poszły do sprzedaży razem z autem, więc nie zdążyłem pojeździć zimą - natomiast od wiosny do jesieni było super. Dobrze wspominam też Kleber Quadraxer. Dobre opinie u znajomych zbierają też całoroczne Uniroyale Allseason i Hankook Optimo. Myślę że wszystkie wymienione będą lepsze od Nexena. Podsumowując - zdecydowanie całoroczne, tylko zależy które :)
  13. Trzeba by auto podpiąć pod komputer - nie jest przypadkiem na gwarancji jeszcze? Bo jak tak, to jedź do ASO i niech działają. Tu masz różne opcje przyczyn: http://www.motofakty.pl/artykul/przyczyny-wiekszego-zuzycia-paliwa.html
  14. Mam tak samo. Bardziej istotne jest średnie spalanie, a te utrzymuje się bez zmian.
  15. Jedne i drugie są ciche. Nie zauważyłem też większego wpływu na zużycie paliwa - przy Michelinach podniosło się o 0,1 l. po zmianie z letnich, przy Goodyearach nic się nie zmieniło. Ale te testy (liki na początku postu) też pokazują, że GY mają najniższe zużycie paliwa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!