Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

opad83

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Classic II phII
  • Silnik
    1.5 dci 105 KM
  • Przebieg (tys.km)
    72
  1. Czy clip z aliexpress np. CLIP będzie działał poprawnie pod virtual boxem z zainstalowanym windowsem xp? W opisie aukcji wymagany jest win xp sp3. Na codzień używam linuxa i przygtowanie laptopa z systemem tylko do obsługi clipa byłoby bardzo kłopotliwe. Ktoś już testował?
  2. Odkopuję temat, Pamięta może ktoś jaki jest rozmiar tej nakrętki, tzn na jaki rozmiar klucza ona jest? PS. W pudełku z łożyskiem SNR nie ma nakrętki, ani pierścienia. Znalazłem tę nakrętkę. U mnie w sklepie moto kosztowała 12 zł, proponuję iść do dobrego sklepu metalowego, pewnie będą mieli nakrętki i może nawet taniej, podkładkę do nich można dołożyć osobno (jeśli nie będzie z kołnierzem).
  3. Arczi92, dzisiaj po pracy podjadę na stację diagnostyczną gdzie robię przeglądy. Mają tam taką maszynkę do rozpędzania koła (nie wiem jak ona się nazywa), ale uniesione na lewarku koło rozpędzają do dużej prędkości i przy zgaszonym silniku powinno słychać lepiej co i gdzie buczy. Tylko wtedy auto jest nieobciążone, ale może nie będzie to robiło wielkiej różnicy. Może wtedy szybciej się dojdzie, które łożysko. Dzięki za wskazówki! chester3663 opony jako przyczynę wykluczam, mają dopiero 1 sezon i w zeszłym roku wcale tak nie buczały. Na stacji okazało się, że wyje łożysko lewego tylnego koła, sprawa rozwiązana. Dzięki za pomoc Arczi92!
  4. Na łożyska w tyle to bym jednak nie wpadł... A jak wytłumaczyć, że przy skręcaniu w zależności od strony (lewa czy prawa) to buczenie ustaje przy zakręcie w lewo a wzmaga się na zakręcie w prawo?
  5. Witajcie, Przy jeździe na wprost słychać buczenie powyżej prędkości 40 km/h, przy zakręcie z obrotem kierownicy 25 stopnie w prawo buczenie jest jeszcze większe, przy zakręcie 25 stopni w lewo ustaje całkowicie. Nie jest to tłumik bo na biegu jałowym (wciśnięte sprzęgło) przy każdej prędkości nic się nie zmienia. Aktualnie ciśnienie przód 2.2 atm, tył 2.0 atm. Na oponach zimowych auto też mi buczało, myślałem że to wina tych opon (10 letnia Dębica Frigo) ale po zmianie na letnie (Micheline Energy Saver 185/60 R15)) buczenie nie ustało. Poza tym opony zimowe starły się na prawej stronie z przodu po zewnętrznej stronie. W lutym wymieniałem kompletne zawieszenie przód, ale po tym była ustawiona zbieżność. Dla pewności podjechałem jeszcze tuż po zmianie na letnie opony do warsztatu, w którym robili zbieżność, bo letnie opony mają dopiero 1 sezon i nie chcę, żeby mi się przytarły. Podłączyli przyrząd i stwierdzili, że wszystko jest ok. I teraz już nie wiem co wyje. W zeszłym roku na letnich oponach wszystko było super, poza odgłosem silnikiem żadnego wycia. Także doradźcie proszę co może być przyczyną? Celować w łożysko?
  6. Witajcie, Mam luzy na kole od pompy wspomagania, wycieków oleju jak dotąd brak. Czy ktoś rozbierał samodzielnie taką pompę? Czy istnieją zestawy naprawcze, w który można się zapatrzeć przed przystąpieniem do rozbiórki? Regeneracja w warsztacie w łodzi to koszt 300 zł netto, także może udałoby się to zrobić samodzielnie? Szukałem jeszcze opinii w innym warsztacie naprawczym i facet odpowiedział mi, że jeżeli pompa w tym modelu jest na łożysku to się da coś z tym zrobić ale jeśli na panewkach to tylko nowa wchodzi w grę. I pytanie do Was, jaka jest konstrukcja tej pompy? Naciągaczy nie brakuje co z chęcią zregenerują a za 3 miesiące i tak padnie?
  7. Chciałbym zapytać, po założeniu nowych łożysk i poduszek oraz skręceniu, wewnętrzna część poduszki pod wpływem skręcenia kierownicy i ogólnie jeżdżenia zmieniła swoją pozycję - okręciła się. Dodam, że okręciła się ona symetrycznie na obu kolumnach. Czy za słabo dokręciłem nakrętkę? Czasem przy maksymalnym skręcie kół, słychać jak ten element się przesuwa (coś jakby strzelanie). Dzięki! Znalazłem winowajcę. W kielichu jest luz pomiędzy ściankami kielicha i łożyskiem. Łożysko ocierało się o kielich i to powodowało, że kolumna nie obracała się swobodnie wydając dziwne dźwięki. Opukałem to młotkiem i jakoś znalazło swoje miejsce, ale chyba do wjechania w następną dziurę... Podejrzewam, że nowy kielich i amortyzator załatwiłby sprawę, ale póki co nie narażam się na koszta.
  8. Konkretne opukanie młotkiem było konieczne, śruby pionowej nie trzeba było całkowicie wyjmować, wystarczyło ją wysunąć do do momentu jak się oprze od śrubę mocowania zacisku. Dzięki za pomoc!
  9. Witam, Jestem w trakcje kompleksowej wymiany elementów zawieszenia w moim bolidzie i natrafiłem na problem jak w temacie. Jakiego ściągacza użyć, żeby wypchnąć sworzeń albo jakiej techniki jeżeli niepotrzebny jest do tego ściągacz. Śrubę mocującą już wybiłem, co prawda nie wyszła ona do końca, bo opiera się o nakrętkę innej śruby, ale samego sworznia wydaje się że nie blokuje. Dzięki!
  10. Dziękuję za pomoc w rozmontowaniu! Kolejny problem to znalezienie przesłony, ponieważ stara ułamała się na ramieniu od cięgna sterującego jej zamykaniem i otwieraniem. Przesłonę z lewej strony bardzo trudno znaleźć, od anglika nie pasuje, bo jest cała deska przesunięta i wymiary się nie zgadzają. Pytanie czy będzie pasowała przesłona od strony pasażera, bo jej kratka wygląda na całkiem podobną tylko obróconą o 180 stopni?
  11. Witam, przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podobnego tematu. Popsuło mi się pokrętło zamykania wylotu nawiewu z lewej strony. W tej chwili to nie jest duży problem ale, kiedy zrobi się cieplej przy włączonej klimatyzacji, chciałbym mieć możliwość zamknięcia tego wylotu. Jak wyjąć kratkę i ewentualnie naprawić mechanizm bez zniszczenia deski i połamania kratki? Dzięki!
  12. Witam! Dzisiaj będę wymieniał szczeki hamulcowe i mam kilka pytań: 1) Czy cylinderki trzeba wymieniać parami? Jeden ma lekki wyciek natomiast drugi jest w porządku. Czy powinienem wymienić oba jak zalecają w WKŁ? 2) Czy procedura odpowietrzania w moim aucie Megane Classic I, 2001 rok z ABS jest taka, jak opisana w WKŁ, czy już w tym modelu istnieje jakiś tryb serwisowy, który odpowietrza układ? 3) W instrukcji odpowietrzania układu z ABS, napisano aby unieruchomić korektor siły hamowania... Czy ktoś może wie w jaki sposób to zrobić ponieważ, wydawało mi się że śruba zaciskowa oznaczona na rysunku nr. 1 jest cały czas skręcona. To w jaki inny sposób mam unieruchomić ten korektor? Z góry dziękuję za odpowiedź! Już po wymianie, sprawdzone empirycznie: Ad. 1 Cylinderki wymienia się, kiedy potrzeba bez konieczności wymiany parami - rada faceta w sklepie. Moja rada jest taka, że posłuchałem się kolesia ze sklepu i po pół roku musiałem wymieniać drugi cylinderek bo zaczął cieknąć. Zmieniły się ustawienia szczęk i może przez. Wynik jest taki, że na mrozie musiałem to jeszcze raz rozkręcać... Jak wymieniacie całość to nie żałujcie dodatkowych 30 zł na drugi cylinderek. Ad. 2 i 3 Instrukcja w moim przypadku różniła się o o tyle, że nie było wcale korektora siły hamowania, nie wiem dlaczego... Może poprzedni właściciel (a raczej jego mechanik) zdjął to urządzenie, albo w moim modelu z niego zrezygnowano. Znam poprzedniego i jedynego przede mną właściciela auta i przy okazji następnego spotkania będę drążył ten temat.
  13. Wskrzeszam temat, na allegro widziałem specjalne szczypce do złączek przewodów paliwowych. Można się w nie zaopatrzyć, ale nie wiadomo jakiego typu kupić: http://allegro.pl/item962353883_szczypce_d..._jonnesway.html Te są typu click/click-r http://allegro.pl/item978525850_szczypce_d..._jonnesway.html Te z kolei nie wiadomo do jakiego typu złączek... Jakieś pomysły? Niestety koszt tych szczypców jest stosunkowo wysoki w stosunku do ceny samego filtra. Chyba się nie opłaca ich kupować...
  14. Dzięki za odpowiedź! Rozumiem, że wyczyścić można WD40 albo czymś podobnym, ale czym powinienem nasmarować? Towot będzie się do tego nadawał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!