Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wiewior1234

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 96
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    193
  1. Przepustnica czysta. Problem wciąż występuje. Kolejne obserwacje: 1. Podczas jazdy na trójce a obroty około 2.5 tys, dwu sekundowy spadek mocy. Pedał gazu trzymałem w jednej pozycji, a na obrotomierzu wskazówka nie drgnęła pomimo wyraźnego spadku mocy i pozostała na poziomie 2.5 tys. obrotów 2. Czasami podczas zatrzymania na światłach silnik zaczyna się dławić ale po przy gazowaniu silnik nie gaśnie. 3. Podczas takiego dławienia słychać jak pompa paliwowa zaczyna słabiej chodzić, ale to chyba ze względu na ogólny spadek prądu. Pytanie: Czy istnieje możliwość sprawdzenia świec i przewodów inaczej niż wymieniając na nowe?
  2. Witam, Od dwóch tygodni mam problem, który dziś się na silił. Opiszę etapy jakie zaobserwowałem: <><><><><><><><><><><><><><> 1. Zaczęło się od spadku mocy w trasie (na kilka sekund) po czym przejechałem ok. 200 km bez problemu. <><><><><><><><><><><><><><> 2. Następie sadki mocy zaczęły się powtarzać. Trwało to czasem trochę dłużej. Silnik tracił moc, obroty zaczynały wariować i po paru sekundach wracało do normy. <><><><><><><><><><><><><><> 3. Dziś natomiast po takim spadku mocy i wahaniu obrotów silnik zaczął się dusić, dławić, zaczęło nim i wydechem mocna trząść. Wcisnąłem sprzęgło, trochę przy gazowałem i wróciło na chwilę do normy. Za chwilę to samo. Kolejne dławienie ale silnik nie zgasł. Trochę przy gazowałem i wrócił do normalnej pracy. <><><><><><><><><><><><><><> 4. Następnie na parkingu ok. 2-3 minut pracował normalnie (obroty na luzie stabilne) i nastąpiło lekkie przygaszenie, więc znów gaz i wrócił do normalnej pracy. <><><><><><><><><><><><><><> Około miesiąca temu, będąc na kanale zaobserwowałem, a raczej usłyszałem dość głośną pracę w okolicach baku paliwa. Zakładam, że mogła to być pompa paliwowa. <><><><><><><><><><><><><><> Czy uszkodzona pompa paliwowa może powodować takie objawy? Jeśli nie to proszę o podanie rzeczy do ewentualnego sprawdzenia. Zacząłbym od czyszczenia przepustnicy. Co w dalszej kolejności? <><><><><><><><><><><><><><> Dzięki wielkie :) Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  3. Super zdjęcie! Nie mogłem tego odszukać. Co może być przyczyną, że nie palą się u mnie te "małe pozycyjne"? Masa (powołując się na zdjęcie powyżej) to jest druga "wiązka" (sorry ale nie mam pojęcia jak to fachowo nazwać) czy środkowa?
  4. Witam wszystkich serdecznie, Mam takie pytanie. Do czego powinna być środkowa dolna żarówka ( ta najmniejsza) w tylnej lampie. Na przykładzie prawej lampy u mnie jest tak: - żarówka lewa góra - cofanie - żarówka prawa góra - kierunkowskaz - żarówka lewy dół - przeciwmgielne - żarówka środek dół - nie działa, nie wiem do czego?? - żarówka prawy dół - pozycyjne + stop. Dodatkowo problem z kierunkiem z tyłu. W prawej lampie po włączeniu kierunku zaczyna migać światło pozycyjne. Masa w obu lampach połączona do karoserii w sposób prawidłowy. Styki w kostkach przeczyszczone. Dodam, że w lewej lampie mam zrobiony taki myk (nie ja go robiłem). Od żarówki pozycyjne + stop idzie kabelek do kostki i wpina się w drugie miejsce w kostce. Po odłączeniu tego kabelka pojawia się sytuacja jak w drugiej lampie (miganie pozycji + stop gdy kierunek włączony). Po podłączeniu kabelka w sposób analogiczny do drugiej lampy pozycja + stop nie miga przy włączonym kierunku ale stop świeci cały czas. Czy ktoś ma pomysł albo stosował podobne rozwiązanie jak w sprawnie działającej lampie (zastosowany dodatkowy kabel). Czy ktoś mógłby ewentualnie wskazać jak posłużyć się miernikiem - co przede wszystkim sprawdzić. Mam dostęp do miernika.
  5. Objawy te same: - nie działa centralny zamek - nie miga lampka od immo - nie działają awaryjne Rozwiązanie: - wymiana uszkodzonego bezpiecznika (czas i wilgoć zniszczyły doszczętnie jedną z końcówek która się urwała) Uwagi: - bezpiecznik 60A, trzeci patrząc od kabiny, wyczytałem że jest to "bezpiecznik bezpieczników w kabinie" - najtrudniejsze okazało się wyjęcie końcówki która została w gnieździe. Poradziłem sobie z tym odłączając wszystkie bezpieczniki i wyciągając cały panel. Zabrałem do domu. Wyjąłem dolną część którą płynie prąd z akumulatora. Za pomocą cienkiej blaszki wypchnąłem pozostający element. - z uwagi na ta, że odłączyłem akumulator na noc rozkodował się immo i kluczyki będę musiał skorzystać z porady znajdującej się w temacie: http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 Post nr 361588 Pozdrawiam
  6. Aha, no to spróbuję najpierw pociągnąć do góry a później ewentualnie zdejmę ten panel mocujący. Rozumiem, że mówisz o tej plastikowej otoczce wokół tych przycisków? Zastanawiałem się własnie czy można ją zdemontować.
  7. Mam do was pytanie. Jak wydłubać te przełączniki. Znalazłem, że trzeba je podważyć od boku ale nie udało mi się tak i bałem się, że je urwę. Możecie jakoś poradzić co z tym fantem zrobić?
  8. A ja mam takie pytanie. Chcąc wymienić linkę od tego zamka nie muszę zdejmować osłony linki? Zastanawiam się czy nowa swobodnie przejdzie przez pancerz aż do kabiny? Dodam,że linka zerwała się przy samym zamku.
  9. No tak tylko że od dłuższego czasu jeździłem bez klimy, a i tak brzęczało
  10. Odnośnie sprężarki dziś ucichła, jak wyłączyłem nawiew w samochodzie. Niestety pada i nie miałem jak zerknąć pod maskę. Ale i tak już jestem umówiony do mechanika i zobaczymy jak się sprawa rozwinie. A co do mocy w dowodzie, faktycznie jest silnik o mocy 75 KM oznaczony jako BA0L, ale na stronie inter cars jest jeszcze jedna informacja, a mianowicie 1.6 i, a ja na drzwiach mam 1,6 e. Coś tu nie gra. A dodam, że 1,6 e to oczywiście ten mocniejszy 90 KM silnik.
  11. Witam serdecznie! Mam do was kilka pytań. Od jakiegoś czasu w mojej meganie da się zaobserwować, a raczej usłyszeć metaliczny dźwięk spod maski (stukanie, brzęczenie, ciężko powiedzieć). Po otwarciu maski zorientowałem się, że ten dźwięk dochodzi mniej więcej od sprężarki klimy. I w tym miejscu moje pierwsze pytanie, bo jestem prawie pewien ale chciałbym się upewnić. Czy zaznaczone miejsce to na pewno sprężarka klimy?: Jeśli tak, to kolejne uwagi. Nie wiem jak się konkretnie nazywa, ale te koło, co je pasek napędza nie kręci się swobodnie. Robi pół obrotu, staje, dalej robi obrót albo kilka i znów staje. Orientuje się, że tak być nie powinno. Ponadto robiąc zdjęcia zaobserwowałem, że jest ono chyba poluzowane, co widać na poniższym zdjęciu: Ok a teraz odnośnie diagnozy usterki. Czy to może być łożysko sprężarki, sprzęgło, czy może sprężarkę trzeba będzie wymienić? Czytałem, że montowali różne sprężarki w meganach, więc chciałbym się dowiedzieć w którym miejscu sprawdzić jaką ja mam albo ewentualnie po zobaczeniu zdjęcia, czy ktoś byłby w stanie powiedzieć mi jaki to model. Dodam, że silnik mam 1,6 rocznik 96. Jeśli byłoby to łożysko to czy ktoś mógłby mi wskazać stronkę z łożyskami do sprężarek. Ja znalazłem taka stronę, ale obawiam się, że do megany nic nie mają. http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/LOZYSKA_Klimatyzacji-k49-0-3-default.html No dobrze a teraz coś innego. Podczas poszukiwań usterki otworzyłem książkę RENAULT MEGANE wydawnictwa komunikacji i łączności. Odnalazłem mój model po silniku ale bardzo się zdziwiłem, bo w dowodzie rejestracyjnym mam 55 kW, a w książce jest 66 kW. Zastanawiam się, gdzie jest błąd? W dowodzie, czy w książce? Wrzucam zdjęcie książki i dowodu: Serdecznie pozdrawiam wszystkich i życzę udanych wakacji i dobrej pogody. Z góry dziękuję.
  12. Witam wszystkich forumowiczów! Nie było mnie tutaj chwilkę czasu i moim oczom ukazało się bardzo ładne forum- gratuluję! Ale do rzeczy. Mam taki problem, że gdy zgaszę silnik to nie mogę zamknąć centralnego zamka. Gdy ponownie wchodzę do samochodu i przekręcam kluczyk nie świecą się kontrolki. Wtedy muszę podnieść maskę, poruszyć klemami od akumulatora (ale nie dokręcać tylko poruszać, bo są dokręcone) i prąd wraca. Mam więc pytanie, czy to mogą być zabrudzone w jakiś sposób klemy, a jeśli tak to jak to wyczyścić, albo może coś innego. Akumulator jest ok bo jak już prąd "wróci" to zapala bez problemu. Pozdrawiam!
  13. Mam takie pytanie czy do mojej megi I phI HB bedą pasować teleskopy z megi I phII ? Wydaje mi się żę tak ale chciałbym się upewnić. Z góry dzięki.
  14. o widzisz wielkie dzięki!! Tak tez myslalem u używanym. Na allegro widziałem za 30 dyszki.
  15. U mnie także paliła się ta kontrolka "z zygzakiem". Dwa razy byłem u mechaników (raz w aso renault). Po restarcie kompa megana sie naprawiła lecz po kilku dniach znów pojawiał się problem. Dziś odebrałem ją od trzeciego mechanika, który po podłaczeniu kompa zobaczył bład przepustnicy. Wyczyścił ją i wszysko gra. Powiedzieli mi jednak, że jeśli znowu by się coś działo to trzeba wymienic czujnik przepustnicy. I tu moje pytanie.. powiedzieli ze kosztuje on 600 zł i nie ma zamienników.. czy aby na pewno tak jest?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!