Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitervan

Nowy użytkownik
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    133

Ostatnie wizyty

449 wyświetleń profilu
  1. Jak dobrze pamiętam, to ok godziny mi to zajęło ale z kombinowaniem jak się dobrać więc z moim manualem to pewnie 15 min :). Ja wymieniałem na zwykłe żarówki.
  2. Mógł by ktoś napisać jeszcze w którym dokładnie miejscu znajduje się ten zawór i ewentualnie ile kosztuje nowy?
  3. Witam! Przestrzegam przed zbyt wysokim poziomem oleju czyli ponad max! W pewnym warsztacie gdzie oddałem auto na wymianę oleju jakiś "fachowiec" nalał ponad stan i olej cofnął mi się przez odmę do kolektora ssącego co spowodowało zaklejenie przepustnicy i gaśnięcie auta na wolnych obrotach. Niestety zanim do tego doszedłem sporo się namęczyłem szukając usterki. Pozdrawiam!
  4. Witam! Zgadzam się z "mfikkk" przednie ograniczniki są na 3 a tylne na 2 no i kąt otwierania sie zmieni bo tylne otwierają się trochę mocniej. Ja zamontowałem tylny do przodu i bezwątpienia się da tylko drzwi delikatnie mogą dotykać do lusterka przy maksymalnym otwarciu. Jeśli chodzi o naprawę to wygląda to tak że można pospawać to miejsce i nie powinno to uszkodzić nic we wnętrzu, tylko nie ma pewności że tu też nie będzie luzu a tam to już trudniej się dostać. Przy okazji radzę sprawdzić czy przyczyną strzelania nie są pęknięte drzwi przy zawiasie bo u mnie ostatnio właśnie taki problem się pojawił. Ja wymieniałem bez demontażu całych drzwi. Wystarczy że ktoś po odkręceniu drzwi lekko je uniesie. Pozdrawiam!
  5. Mam pytanie. Moje auto jest sprowadzone z Niemiec w związku z tym jeżeli nie ma go na "czarnej liście" to czy mimo wszystko muszę się dowiadywać w serwisie czy u mnie jest ok z tym hamulcem?
  6. Jestem już po wymianie kzfr. Faktycznie w tej chwili jest lepiej a nawet dobrze. Zamieszczę kilka fotek rozebranego koła żeby zdementować pogłoski jakoby było tam coś do ułożenia po montażu albo że pada jakaś sprężynka (chociaż faktycznie 1 sprężynka znajduje się pod zatrzaskiem ). Koło "sterowane" jest olejem a właściwie zaworem który dozuje ten olej do kanalików koła. na zdjęciu jest widoczne zużycie tulejki co powoduje nie wracanie koła (i wałka rozrządu) w pozycję wyjściową i dla tego zawory klekoczą przy starcie. Dla tego bardzo ważne jest stosowanie i regularna wymiana dobrego oleju. A jeśli idzie o montaż koła to instrukcja ściśle określa jak ma być zamontowane względem wałka rozrządu i innych kół rozrządu, także jest możliwość złego montażu. To tak pokrótce. Pozdrawiam! Jeszcze taka sugestia. Przyczyną hałasowania zaworów krótko po wymianie kzfr może być, oprócz wady tego koła, nieprawidłowe ustawienie rozrządu. W silnikach K4M ustawienie rozrządu wymaga wielkiej precyzji, przyrządów i najważniejsze dużego doświadczenia (miałem możliwość obserwowania całej operacji w moim samochodzie) . Jak wiemy kompetencje niektórych serwisów renault są różne. Czasami lepiej zlecić tą sprawę dobremu, zaufanemu mechanikowi niż wracać do tego samego serwisu który zwala winę na kzfr a w rzeczywistości nie potrafi ustawić rozrządu.
  7. Generalnie im mniej elektroniki w scenic-u tym lepiej ;-) Mojego scenic-a kupiłem też z Niemiec tylko że miał 133000 i ponoć to jest nie dużo jak na ten rocznik, twój robił ok 700 km miesięcznie - możliwe ale rzadko spotykane. Biegi w podłodze - wg mnie mniej wygodne niż te w kokpicie i ponoć przy drążku w podłodze wybierak w skrzyni jest od spodu i lubi sobie czasem cieknąć. Należało by to skontrolować.
  8. Jeśli idzie o spalanie to mi po przejechaniu ok 1500 km w warunkach mieszanych (miasto - trasa) komputer pokazuje średnie spalanie 7,1 l/100km a przy tankowaniu od pełnego zbiornika do pełnego i policzeniu ilości paliwa wychodzi mi trochę mniej czyli ok 6,8. Wymiana oleju co 30000 km a rozrząd co 120000 km.
  9. No to dzięki Waldek708 zakupione, wymienione i nareszcie nic nie strzela przy otwieraniu. Próbowałem te zdemontowane ograniczniki rozebrać żeby sprawdzić czy się da naprawić. Musiałem zniszczyć tą całą pokrywkę żeby ją zdjąć - jest raczej nierozbieralna - a to i tak niewiele daję bo widoczna jest tylko sprężyna a reszta jest zakryta. Podejrzewam że jak nawet się da to rozebrać to potem nie da się złożyć. Szkoda zachodu lepiej kupić używki ;)
  10. Witam! Odświeżę temat. Jest chwilowy brak ograniczników drzwi lewy przód i prawy przód. I dla tego chciałem zapytać czy tylne ograniczniki pasują do przodu (czy ktoś próbował tak zamontować) Dzięki!
  11. Witam! Miałem chwilkę wolną i wziąłem się za tą nieszczęsną wymianę podświetlenia. Jest to instrukcja dla nie posiadających kodu do radia ;) 1.Najpierw oczywiście trzeba wyjąć radio (najlepiej całkowicie bo wtedy jest wygodniej) ja wysunąłem je tylko i przez całą naprawę wisiało na kablach. Do wyjęcia użyłem zwykłych gwoździ ;) fot. 1 2.Następnie trzeba podważyć osłonę lewarka zmiany biegów, najlepiej równomiernie fot.2 3.Teraz podważamy od tyłu część z przyciskami awaryjnych i blokady centralnego, u mnie poszło lekko fot. 3 4.demontujemy dolną obudowę dźwigni zmiany biegów, śruby są trzy jak na fot. 4 5.teraz odkręcamy 2 dolne śruby konsoli środkowej fot.5 i wyszarpujemy konsolę z zatrzasków patrz też fot. 6 6.odkręcamy dwie śrubki przy pokrętłach i wysuwamy je fot. 6 a następnie delikatnie odpinamy przednią część pokręteł wystarczy podważyć paznokciami. Uwaga! Jak już wspomniał „nimrod32” trzeba uważać na sprężynki i przedłużenia diod, najlepiej kiedy się to robi w aucie tak jak ja to podłożyć jakąś szmatę pod pokrętła żeby nic nie uciekło Fot.7 te sprężynki są w części którą zdejmujemy fot. 8 7.No i mamy żaróweczki fot. 9 Składamy oczywiście w odwrotnej kolejności. Życzę powodzenia!
  12. No to u mnie na 90% padnięte kzfr i od tego muszę zacząć. Dzięki za odpowiedź hirek219! [ Dodano: 2010-06-01, 10:51 ] Jestem już po wymianie kzfr. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Jednak przyczyną trudności w odpalaniu nie koniecznie było to koło, bo w trakcie wymiany zauważyliśmy kilka innych drobiazgów które mogły to powodować. Wymienię je bo może komuś się to przydać a są łatwe do usunięcia. 1. Pierwsze i najważniejsze (czytaj najśmieszniejsze :) ) to było to że w servisie renault, w którym na początku przez pomyłkę się znalazłem :) , wlali mi za dużo oleju do silnika czyli ponad górny znaczek na bagnecie. Spowodowało to, że olej przez odmę dostawał się do kolektora ssącego a dalej zalewał przepustnicę. 2. Pęknięta była rura gumowa łącząca filtr powietrza i przepustnicę, przez co kurz osadzał się na oleju który się tam znajdował a w konsekwencji skutecznie zaklejał szczelinę i przez to mogło nie być wolnych obrotów. 3. rozszczelniony był map sensor, jest on uszczelniony 2 oringami, w silniku K4M znajduje się on z lewej strony kolektora ssącego. Nieszczelność może powodować zaciąganie "lewego" powietrza i zakłócanie pracy zwłaszcza przy rozruchu. 4. wymieniłem też uszczelki gumowe kolektora ssącego, były stwardniałe i mogły wpuszczać również lewe powietrze. U mnie koło zmiennych faz rozrządu hałasowało z powodu niskich obrotów wału korbowego przy rozruchu, dlatego dodatkowo była konieczna wymiana. Jest też fajna metoda sprawdzenia szczelności układu kolektora ssącego którą zdradził mi mój brat-mechanik, wystarczy po rozruchu zimnego silnika rozpylić w okolicach kolektora (najlepiej tam gdzie znajdują się czujniki i uszczelki) "samostart". Jak obroty silnika wzrosną, będzie to znaczyło że układ jest nieszczelny. Sprawdzenie tych 4 przyczyn nie jest kłopotliwe a może znacząco poprawić parametry i sprawność silnika. Pozdrawiam!
  13. Jeśli nie masz przesuwanej konsoli między siedzeniami to wtedy jest tylko 1 od ręcznego.
  14. Witam! Po wymianie świec u mnie nie wiele się zmieniło. Po konsultacji z mechanikiem nie wymieniłem filtra paliwa (jak proponował "Merkaba") ponieważ gdyby filtr był zanieczyszczony to raczej miało by wpływ na pracę silnika w całym zakresie temperatur a zwłaszcza przy wyższych prędkościach obrotowych. U mnie natomiast chodzi o (podobnie jak u "hirek219") problem z odpaleniem ciepłego silnika po kilku godzinnym postoju. W najbliższym czasie spróbuję posprawdzać czujniki (załączam pdf-a z opisem czujników może ktoś jeszcze nie ma i się przyda). U mnie dodatkowo to utrudnione odpalanie jest połączone z klekotem zaworów (na zimnym silniku tego nie robi), w związku z tym moje pytania czy macie podobnie? Zastanawiam się czy to nie padnięte kzfr? Tak przy okazji mógł by ktoś opisać objawy padniętego kzfr? Dzięki i pozdro! Czujniki_w_silniku_1_4_i_1_6_16V.pdf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!