Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kazbis

Nowy użytkownik
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny
  1. Wibracji nie ma, pienić się nie pieni, co do koloru trudno odpowiedzieć bo to nowy płyn po wymianie - raczej jasnoróżowy. Natomiast podczas skrętu kierownicą -dopóki czuje się opór- pompa dużo głośniej pracuje. Tylko jeśli to powietrze w układzie to w jaki sposób odpowietrzyć, skoro kręcenie kierownicą kilkanaście razy do oporu w prawo i w lewo nic nie dało.
  2. Megane 1.6 16V. Zanikło wspomaganie. Na postoju wielki problem ze skrętem kół, podczas jazdy wspomaganie też nie działało, ale po pewnym czasie coś się odblokowało i podczas jazdy zaczęło działać. Poczytałem trochę forum i wykonałem część zaleceń. Wymieniłem łożyska skrętne - bez rezultatu, wymieniłem płyn w układzie wspomagania - bez zmian, wymienione zostały amortyzatory, sworznie zwrotnicy i to samo. Ponieważ był wyciek z pompy wspomagania wymieniłem na używkę - dolałem płynu i nic się nie zmieniło, a wręcz przeciwnie znowu ciężej chodzi - przy odpalonym silniku i zdjętym korku i filtrze zbiornika wspomagania widać wybrzuszenie na ok. 0,5cm płynu więc pompa raczej podaje płyn. Oczywiście układ odpowietrzałem kręcąc kierownicą w obie strony do oporu. Są jakieś sugestie w tej sprawie czy szykować się do wymiany maglownicy?
  3. Mam taką samą megi. Założyłem 55Ah -krótkie trasy, dojazd do pracy 2km. Sprawuje się super. Oryginalny był 44Ah.
  4. Panowie okazuje się,że wszyscy macie rację - ale fabryka dopasowuje akumulator przede wszystkim ze względu na rezystancje wewnętrzną aku - prąd rozruchu jest bardzo istotny, pojemność troszkę mniej - przerabiałem ten temat na ,,diagnostyce w pojazdach" (polibuda). Chodzi o dopasowanie rezystancji wewnętrznej aku do rezystancji rozrusznika- najlepiej byłoby aby były sobie równe- wtedy mamy największą siłę rozruchu. Niestety w europie a zwłaszcza u nas producenci nie podają rezystancji wewnętrznej, tak jest tylko w stanach. Nie przesadzaj z pojemnością bo będziesz na krótkich trasach miał problemy z doładowaniem, za mała może powodować możliwość nieuruchomienia silnika (przecież zaparkowany samochód pobiera prąd na układy alarmowe, liczników,zegara,podtrzymanie pamięci itp). Jeżeli chcesz większy to tylko o jakieś 15Ah, a najlepiej fabryczny-sporo ludzi siedziało nad tym aby optymalnie dopasować wszystkie układy. Mój ojciec ma Clio 1.5dci 65KM 2002rok i do tej pory nie miał problemów z rozruchem, nawet w mrozy przy aucie stojącym na parkingu.
  5. dzięki za przesłanie instrukcji czy może ktoś mi napisac gdzie mam szukać usterki gdy komputer w teście wykrył ,,d- wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów" Jeszcze napiszę co się działo po kasowaniu usterki i grzebaniu przy okablowaniu przy różnych czujnikach (nie wiem który szwankuje). Odpalenie silnika i w trase- przełączam wskazania wyświetlacza -zdziwienie nie ma mrugających myślników a normalne wskazania; średnie spalanie bardzo wysokie i powoli spada (czyli tak jak opisują w instrukcji) Niestety po ok 30km zapaliła się kontrolka rezerwy, a wskazówka pokazuje ok pół zbiornika (powinno być ok 30l więc wskażówka nie kłamie). Przełączam na średnie spalanie a tam wynik 99.9l/100 - więc miał prawo komputer zapalić lampkę rezerwy( braknie paliwa przy tak wyliczonym spalaniu na 100km). Z zapaloną lampką rezerwy dojechałem do celu - trasa 76km. Test komputera i słynna awaria d. W drodze powrotnej migające myślniki w opcjach spalania.
  6. zrobiłem ten test w/g opisu paliwo 30l (tyle gdzieś powinno być ) - ok. zużycie godzinowe 0,0 - ok. zapamiętane usterki h,d - i to mnie zmartwiło. Co do zużycia na km byłem raczej przygotowany, ale poziom oleju skoro po przekręceniu kluczyka jest oil ok to juz przesada, miarka pokazuje właściwy poziom. Dobra, dobra przecież to są usterki zapamiętane, może poprzedni właściciel miał tą awarię i nie skasował pamięci. Jutro rano wykasuję pamięć i się przejadę, a póżniej zrobię ponownie test- napiszę o wynikach. Sądzę, że pozostanie tylko ten nieszczęsny obwód przepływu paliwa (zobaczę czy to rzeczywistość czy tylko moje pobożne życzenia) Odnośnie obwodu przepływu paliwa- czy to jest jeden czujnik, czy więcej elementów i gdzie się znajduje, gdzie jest wpięty oraz jak go sprawdzić ( może to tylko przerwa na przewodach, a może uszkodzony czujnik) [ Dodano: 2006-09-22, 07:33 ] Zrobiłem tak jak pisałem. Przejechałem ok.3 km i ponowny test - jest czyściutko, ale wiem, że spalanie pokaże się dopiero po 16 km. Proszę o instrukcję o której rozmawialiśmy. Jeszcze raz proszę o informację na temat obwodu przepływu paliwa.
  7. niestety moja skrzynka przepuszcza tylko 20Mb w jednej wiadomości. Jakby się dało podzielić na 3 wiadomości byłoby super. [email protected] Byłbym bardzo wdzięczny.
  8. zrobiłem ten test, pokazał wszystko, nawet litry; ale po wyłączeniu jest bez zmian nadal brak zużycia - może brak połączenia z jakimś czujnikiem [ Dodano: 2006-09-20, 10:26 ] Dla pewności - wyświetla mi przebieg, kilometry od kasowania licznika, jeszcze jakieś kilometry, ale brak zużycia średniego, chwilowego i od kasowania licznika oraz drogi do tankowania. Jak przełączę na tą funkcję w miejscu na wartość liczbową mam mrugające myślniki. Komputer to siemens sirius 32. Auto jest sprowadzone z niemiec, nie mam polskiej wersji instrukcji obsługi - czy rozrząd wymienia się co 90tys.km ,bo taki przebieg jest wpisany przy wymianie. Jeszcze jedno jaki olej jest do niego najlepszy? Może ma ktoś polską instrukcję w wersji elektronicznej?
  9. Jestem posiadaczem meganki 1.6 16V z komputerem. Jest jednak problem, a mianowicie nie wyświetla mi spalania i wszystkiego z tym związanego (średniego, chwilówki, drogi do następnego tankowania). Co może być przyczyną tego faktu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!