Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

maciebie

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Coupe
  • Silnik
    2.0
  • Przebieg (tys.km)
    150000
  1. No właśnie, może ktoś coś napisać w tym temacie :roll: ? Wczoraj ze znajomym mechanikiem wymieniałem pasek rozrządu, rolkę i napinacz. I teraz trochę żałuje tego posunięcia... Pierwsze odpalenie i cały silnik nierówno pracuje trzęsie całym silnikiem. Kumpel powiedział, że przy zakładaniu rozrząd o jeden ząbek musiał przeskoczyć. Paliła się kontrolka usterki i z tego wniosek, że nie ma synchronizacji między wałkiem rozrządu a korbowym. Przestawiliśmy o jeden ząbek do przodu silnik odpalił w miarę normalnie, nie trząsł się tak w miarę równo pracował i paliła się również kontrolka usterki elektronicznej. Przestawiliśmy o kolejny ząbek do przodu i skutki takie jak przy pierwszym odpaleniu. Cofneliśmy zatem o jeden ząbek i wszystko poskręcaliśmy. Samochód odpalił ładnie, wolne obroty równo trzymają się na 750 ale przy delikatnym ruszaniu dźwięk trochę jak od traktora, powyżej 2000 obr jest już dobrze. Niestety nadal świeci się kontrolka usterki elektronicznej... Położenie kół rozrządu wygląda teraz tak jak tu: Czy to możliwe, że nadal jest rozrząd przestawiony Czy może komputer złapał jakieś błędy przy tych próbach i źle zapłon jest ustawiony. Reset kompa nic nie pomaga... A co do samej wymiany to nie chce mi się wierzyć, że popełniliśmy błąd. Na starym pasku koło wału korbowego ustawione na znak (kropka na bloku silnika). Koło wałka rozrządu nie miało żadnego znaku odniesienia więc na górze obudowy zrobiliśmy kreskę. Parę obrotów silnika, znaki się pokryły i zmieniliśmy pasek.
  2. Naprawione :-P Trzeba było wyczyścić ten przełącznik od blokady szyb bo nie stykał i dogiąć styk w jednym sterowniku szyb.
  3. Blokady żadnej nie ma, jedyny przełącznik to ten od centralnego zamka ;-) Chyba będę zmuszony wyjąć ten panel bezpieczników i tam czegoś poszukać... Dziwne jest to, że nawet na sterownikach tylnych szyb brak jest jakiegokolwiek napięcia :roll:
  4. Witam serdecznie Wszystkich ;-) Od chwili zakupu Meganki Coupe 2.0 8V z 98r. nie działają mi 2 tylnie szyby. Dosłownie zero reakcji, dźwięku itp. Myślałem, że usterka tkwi w napędzie szyb (zaśniedziałe styki na silniku). Ale po wykręceniu mechanizmu okazał się on sprawny :roll: Na wtyczce tego mechanizmu nie pojawia się napięcie przy sterowaniu sterownikiem szyb. Na sterowniku szyb również brak napięcia. Bezpieczniki OK, kable raczej też... Może mi ktoś powiedzieć czy znajduje się gdzieś jeszcze jakaś elektronika sterująca tylnymi szybami oprócz tej na skrzynce bezpiecznikowej. Na razie nie chce ryzykować przypadkowym uszkodzeniem np. immo podczas próby wyjęcia skrzynki bezpiecznikowej i jej naprawy :-P ale jak nic innego nie pozostanie to będę musiał zaryzykować i się za to wziąć. Może wadliwy jest jakiś przekaźnik, który steruje tylnymi szybkami... Miał ktoś podobną przypadłość z tymi szybkami :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!