Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

_Big_Mac_

Użytkownik
  • Postów

    180
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Laguna II ph I kombi
  • Silnik
    2.0 16v
  • Przebieg (tys.km)
    212
  1. ZTCP nie różnią się. Mogą się różnić między tylnymi i przednimi, ale lewo-prawo są wymienne.
  2. Sądzę, że naprawa dobrego tapicera, który zastosowałby porządne materiały, a nie ekoszajs, byłaby trwalsza i ja bym to preferował od wymiany w ASO w tej samej cenie. Ale nie ma co krakać, może ta nowa wstawka da radę...
  3. Cóż, miałem nadzieję, że będzie się dało dostać równolegle 1.4 TCe i Energy TCe, ale jednak nie. Patrzę dziś na konfigurator na renault.pl i 1.4 wyleciało z oferty. Jedyne "cywilne" benzyniaki to 1.6 16v i 1.2 (115KM lub 130KM). Co smutniejsze, ten 130KM ma przyspieszenie do setki gorsze o prawie sekundę od 1.4 TCe. Ba, jest teraz takie samo, jak w 1.6 16V (10,7 vs 10,8s)! Jak dla mnie, cywilne Megany nie mają już fajnych, mocnych silników benzynowych :unsure: Szkoda, bo to świetne auta i w zasadzie tylko przez silnik zamówiłem Focusa z benzynowym 1.6T 150KM (240nm, jak w 1.5 dci, jest czym jechać). Wiem, że Renault umie zrobić fajny silnik 1.6 turbo, bo taki napędza np. Clio RS. Gdyby z niego zdjąć parę koni (bo 200 to już rejony mocno sportowe) to byłby spoko do cywilnej Megi. Albo żeby 2.0 TCe 190KM było dostępne w HB i kombi, jak w Niemczech.
  4. Rolkę można zdobyć na forum Laguny. Tutaj temat http://renaultlaguna.pl/forum/topic/68935-strzelajace-drzwi-przy-otwieraniu/ Można uderzyć do mariansq(maupa)tlen(kropa)pl w Zielonej Górze, on wyrabia "zamienniki"
  5. Problem znany z Lagun II, da się naprawić jeśli ktoś się lubi pobawić. W ograniczniku jest plastikowa rolka, która się wyrabia i odkształca. Jeśli go rozbierzemy, rolkę możemy wymienić. Ale za 150zł (pół tankowania dzisiaj...) mnie się nie chciało. W LII ogranicznik da się wymienić przez otwór głośnika, jeśli ktoś ma w miarę giętką łapę, nie wiem jak w MIII.
  6. Może to być też odgłos przestawiania się klapki nawiewu. Jeśli masz automatyczną klimę, która sama wybiera, czy dmucha w twarz czy w nogi, to przy starcie może się przestawiać w jakąś konfigurację. Może to też faktycznie być silniczek od napędu CD - próbuje raz wciągnąć płytkę, nie wyczuwa niczego więc daje za wygraną i włącza się radio.
  7. Ja to inaczej rozumiem, w kwietniu ma wejść do sprzedaży 1.2 TCe 130, który przejmuje pozycję 1.4 TCe 130, ale nie znaczy to, że 1.4 od razu wyleci ze sprzedaży. Na tej samej zasadzie był opisywany TCe 115, że zastępuje 1.6 110, a sprzedają oba równolegle już chyba od roku. Przynajmniej mam taką nadzieję, w połowie roku będę kupował nowe auto i przymierzałem się do MIII 1.4, do tego 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i start-stopem jakoś nie jestem przekonany :/
  8. Skąd info że odchodzi? Przecież mamy już 2013 i wciąż są oferowane "antyczne" 1.6 16V, a co dopiero 1.4 TCe.
  9. Wiadomo, czy w wersji po lifcie coś w kwestii tej belki się zmieniło? Montują jakąś inną? Jest tu może ktoś z tym problemem z MIIIphII?
  10. Podejrzewam, że 1.2 140 też będzie porównywalnie paliwożerny. Jeśli silnik ma wydatkować X momentu i Y mocy to musi w tym celu spalić Z paliwa - można mieć zyski na wydajności spalania i np. zmniejszaniu oporów wewnątrz silnika, ale 1.4 jest już pod tym względem podejrzewam całkiem przyzwoity i nie uda się ugrać wiele samymi optymalizacjami tego typu. Pojemność w silnikach doładowanych ma umiarkowany wpływ na spalanie w porównaniu z wolnossącymi. Wolnossący silnik musi mieć dużą pojemność aby dużo powietrza zassał na jednym wdechu. A jak już zassie dużo powietrza, to komputer wstrzyknie dużo paliwa, stąd większe spalanie (i większe bum) niż w małym silniku. W turbodoładowanych jednostkach powietrza do cylindrów naleci tyle, na ile będzie ustawiona sprężarka i pojemność jest drugorzędna - jeśli nadmuchamy tam tyle powietrza, ile zasysa wolnossące 2.0, to spali tyle paliwa, ile spaliłby 2.0. Jedyny sposób na oszczędność, to jazda tak, żeby nie pompować tak dużo powietrza do tych cylindrów, także de facto turlanie się przy niskim zapotrzebowaniu na moc, tj. niska prędkość, małe obroty, muskany pedał gazu - w ten sposób można nakręcić fajne wyniki spalania do broszur, a przy normalnej jeździe, o ile nie stosujemy konkretnego ecodrivingu, będzie zawód. TCe 115 co prawda różni się od 1.4 nie tylko pojemnością ale też np. rodzajem wtrysku, także coś tam się może uda zmniejszyć, ale nie ma co się nastawiać na dramatycznie lepsze spalanie. Wycofanie 1.4 TCe byłoby dziwnym zagraniem. Te silniki są na rynku dopiero 5 lat czy jakoś tak? Nie są archaiczne, nie są bublami w stylu 2.0 IDE, jakoś nikt na nie nie narzeka, więc czemu je zmieniać? Może ujednolicanie linii produkcyjnych czy jakieś kwestie logistyczne, nie wiem...
  11. Miałem coś podobnego w Megance I tylko że z piątką, bodajże linka od dźwigni do skrzyni haczyła o osłonę termiczną wydechu. Zajedź do ASO, nie ma co zgadywać, od tego jest gwarancja :lol:
  12. IMO jedź do ASO. Telepiące się szyby zdarzają się w MIII (jak we wszystkich innych autach) ale na ogół po sporych przebiegach. Ja bym się upierał, że to wadliwy montaż albo materiały.
  13. Odłączanie akumulatora to patent który działał w starszych Reno, ale słyszałem z paru źródeł, że to nie jest dobry pomysł w MIII.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!