Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

llat

Użytkownik
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane
  • Silnik
    1.6 8V K7M BA0L
  • Przebieg (tys.km)
    160
  1. Lekko mnie uspokoiłeś. Odbyłem jazdę próbną po dość wyboistej drodze. Nic się nie działo. Zastanawiam się czy jeśli ta spinka dostanie się w tryby to czy mogłaby dokonać jakiś poważnych szkód?
  2. Witam! Chyba mam poważny problem, bo w szczelinę, gdzie jest czujnik położenia wału wpadła mi spinka od linki gazu. Już było po wymianie linki i na sam koniec taka sytuacja... Mam pytanie do was forumowicze czy sytuacja jest krytczna i może się stać coś poważnego? Moje auto to Megane '97 1,6 K7M BA0L Pozdrawiam! Załączam zdjęcia miejsca, gdzie mi wpadła ta spinka (prawdopodobnie).
  3. Jest taka firma co produkuję różne spinki, zaczepy, zatrzaski itd. do Renault Megane/Scenic. Chyba te elementy mechanizmu podnoszenia/opuszczania szyby też są. Link do tej strony
  4. Ja kupowałem cały mechanizm na szrocie pod Radomiem. Konkretnie, to kolega kupił i mi przytransportował. Potem trochę wolnego czasu i minimum zdolności manualnych i przełożysz mechanizm nawet pod blokiem w weekend. Poszukaj szrotu francuzów pod Radomiem. Jak chcesz to zapytam o nr kumpla.
  5. Najczęściej to jest tak, że te zębatki rdzewieją. Zęby się wykruszają i wyskakuje błąd ABS. Sprawdź to. Koła zębate są na przegubie. Może być i tak, że poszedł, któryś z czujników ABS. Najpierw je przeczyść, jeśli możesz. Jak to nie pomoże, to udaj się na diagnostykę CLIP'em. Jeśli to czujnik, to program pokaże, który z nich jest uszkodzony. W załączniku masz jak wyglądają te zębatki, do których je przystawiony czujnik ABS. Zęby ABS
  6. Wymieniłem czujnik ciśnienia, sondę lambda i czujnik położenia wału. Może tak na chybił trafił, ale coś z tych 3 części pomogło.
  7. Kolego, jak sam możesz przeczytać w pierwszym temacie, temat się odnosi do danych technicznych. Naginając temat można myśleć też o sposobie mocowania, bo też o to mi chodziło. Dałem link do tych głośników, ponieważ jak na zdj. widać są one przystosowane pod fabryczne mocowanie głośników w mojej wersji Megane. To ja też mogę Ci sprzedać :) i dodać, że Twój post to :P . Wyluzuj trochę. Powodzenia w tworzeniu "kliniki dźwięku" ! :)
  8. Oj... i będą już przechwałki audio. Powodzenia! :)
  9. Odgrzewamy temat??? :) Znalazłem stronę w necie, gdzie można kupić głośniki, które pasują na te kołeczki. (głośniki w drzwiach)
  10. Ja też nie wiem, co tu zrobić, żeby się z tym uporać. Po prostu powoli się do tego przyzwyczajam. Ten typ tak ma... A może nieszczelny kolektor, albo któraś uszczelka przylegająca do niego. To jeszcze sprawdzę. Dzięki kristofs za odpowiedź z tym serwem.
  11. Dobrze napisane, polać mu. Dodano: 26 lis 2011 - 23:05 Jak się natkniesz to podeślij. kristofs nie chce skłamać, żeby mnie ktoś tu nie skarcił, ale można jeszcze szukać przyczyny w zaworze zwrotnym. Coś mi ostatnio z netu wpadło w oko, że jak przepuszcza powietrze w obie strony to jest źle i może być uszkodzony. Ja wyjąłem sondę lambda, przeczyściłem styki i sam element nieco przeczyściłem. Wydaję mi się, że jest nieco lepiej. Przypadłość nie występuje już tak często i dobitnie. Niestety nie miałem miernika, żeby sondę sprawdzić jak należy. Na dniach zakręcę się przy szrocie i zrobię podmianę. Może pomóc, na pewno nie zaszkodzi. kristofs najpierw sprawdź ten zawór zwrotny, zanim weźmiesz się za serwo. Będę obserwował temat.
  12. P_r_z_e_m_o racja, ale zajmijmy się problemem. Oczywiście zakładamy, że filtr paliwowy jest wymieniony i pompa również (czy też sprawna). Czytałem również, że "psikus" z tym naszym problemem czai się w zaśniedziałych stykach elementów. Warto przeczyścić i posprawdzać. Ja mam zamiar się dobrać do sondy lambda na dniach i przeczyścić styki. Napiszę o rezultacie. Pozdrawiam!
  13. Mam podobny problem i sam do tego jeszcze nie doszedłem co jest nie tak, koledzy nie odezwali się na forum. Mam Megane '97 1.6 8V 75KM K7M BA0L. Dokładnie mój problem polega na tym, że obroty spadają np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wysprzęgleniu i hamowaniu. Czy też na postoju, kiedy pompuje hamulcem to obroty spadają z 750 nawet do 500 obrotów. Co zrobiłem ja: - czyściłem czujnik położenia wału (nie był bardzo zanieczyszczony), - sprawdzałem filtr powietrza, w jakiej jest kondycji, - czyściłem przepustnicę, - czyściłem silniczek krokowy, - sprawdzałem rurkę do MAP SENSORA i sam sensor. Jeśli chodzi o sprawdzenie serwa. Niektórzy polecają, aby sprawdzić tak: na zgaszonym silniku naciskaj hamulec aż się pedał zrobi twardy, potem zapal silnik i jak pedał opadnie w dół, to serwo jest prawdopodobnie OK. Radzę, żebyś sprawdził poziom płynu hamulcowego. Serwo może go zaciągać i może być uszkodzona jego membrana. Co do układu hamulcowego. Sprawdź szczelność przewodów hamulcowych. Jeśli były hamulce niedawno wymieniane, to może być tak, że nie zostały one należycie odpowietrzone. Podobno jest właściwa kolejność odpowietrzania hamulców w stosunku do odległości od pompy. Na internecie spotkałem się z wpisem na innym forum, że kolesiowi wymieniali klocki czy szczęki, bo stwierdzili, że ma "ostre hamulce". Szczęki czy też klocki są za blisko tarczy czy bębna i nie wytwarza się odpowiednie ciśnienie. Co do lokalizacji Serwa. Jest za zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Taka czarna membrana. Jak sam wiesz i jak napisali Ci koledzy, rurek od kolektora ssącego idzie dosyć sporo. Niektóre są nawet nieźle dostępne. Sprawdź na zapalony silniku czy przy przegięciu jednej z gumowych rurek nie zmienią się obroty silnika. Ja tak wykryłem nieszczelność rurki od MAP SENSORA w tamtą zimę. Wymiana rurki za 1zł i zaoszczędzone prawdopodobnie 150zł na robocie mechanika i kupnie elementu. Ty masz lekko inny problem kolego niż ja, ale problem krążący w temacie "obroty silnika". Gdybyś trochę pomęczył przeglądarkę internetową, to byś wiedział, że to bardz, bardzo, bardzo częsta przypadłość Renault z tych właśnie lat. Mało kto znalazł problem i rozwiązanie. Jak już znalazł, to było to: krokowiec, brudna przepustnica, map sensor czy czujnik położenia wału. Serwo rzadko lub też sporadycznie. Moja rada. Poczekaj co napiszą jeszcze koledzy. Może ktoś trafi w "10" i Ci pomoże. Jak sobie poradzisz i się z tym uporasz to napisz co to było. Jeszcze jedno. Co możesz, sprawdź sam. Nie daj się naciągać jak wcześniej na kable i świece. Każdy pospolity mechanik od razu o tym śpiewa, a to może w 10% skuteczna diagnoza. Pozdrawiam i życzę powodzenia ! Kolego... ważne! Zmierz też czujnik położenia wału (multimetrem). Może jedź na jakiś szrot. Przekręć tą używkę do siebie. Powiedz, że jak będzie ok to za niego zapłacisz. I jeszcze coś: spotkałem się z opinią, że podobno po rozłączeniu akumulatora, po to żeby odpiąć silniczek krokowy, czy też czujnik położenia wału, to i jedno i drugie należy przyuczyć pod CLIP'em. Sam widzisz. Temat rzeka. Dodano: 24 lis 2011 - 20:05 Nikt się nie odzywa. Tak jak wspomniałem. Temat rzeka. Nikt tak przez forum lekarstwa Ci kolego nie da. Musisz trafić na dobrego mechanika.
  14. Witam! Po wciśnięciu pedału hamulca na wolnych obrotach spadają obroty. To może być chyba uszkodzone serwo. Jak najlepiej to sprawdzić? Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!