Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

OSCAR

Nowy użytkownik
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II Ph I
  • Silnik
    1.5 dCi 101KM k9k 728
  • Przebieg (tys.km)
    166000

Profil

  • Zainteresowania
    elektronika i telekomunikacja

Ostatnie wizyty

338 wyświetleń profilu
  1. Witam, Poprzedniej zimy podczas zabawy na śniegu przestał mi chwytać ręczny. Jako iż linki opornie chodziły w kołnierzu zostały wymienione na nowe. Średnio to pomogło. Głębsza analiza wykazała iż ramie jednego hamulca na które założona jest końcówka linki nie powraca po zwolnieniu. Próbowałem rozruszać ... doraźnie pomogło ale ostatecznie problem powrócił więc założyłem sprężynki takie jak ma scenic II na zaciskach wspomagające powrót dźwigienek. Jest lepiej ale strasznie ciężko zaciąga się i zwalnia ręczny. Ostatecznie zakupiłem używany zacisk TRW i zestaw recepturek i na podstawie manuala z forum zregenerowałem go. I tu zaczyna się problem ... zacisk jest z scenic II i różni się jak spojrzeć od tyłu ale zasada pracy i wszytko wygląda podobnie. Mogę zakładać czy nie?? Scenic II Megane II Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76 Poprawiono.
  2. Witam, W zeszlym tygodniu zakupilem komplet 3 szt na prawą stronę w tej chwili koszt w aso 58zl (wrocław - ul. sienkiewicza). pozdrawiam
  3. Parę dni temu dotarł do mnie mój clip v141 zamawiany przez aliexpress.com, to mój pierwszy interfejs do renault więc chwilkę zajeło zanim obczaiłem co i jak z grubsza i aktywowałem funkcję tempomatu . Wszystko działa jak do tej pory ... kupiłem wyłącznie na własny użytek bo mieszkam poza pl i koszt jednorazowego diagnozowania jest większy znacznie ... mam nadzieję iż podziała troszkę :) Przesyłka z Chin zajeła 2 tygodnie ... sprzedawca wpisał w formularzu celnym że jest to gift i wartość 15USD wiec obyło się bez opłat celno/podatkowych. PS. Jeśli by ktoś kupował warto pamiętać iż na win7 64 bit nie działa - chyba iż zainstalujemy wirtualną maszynę i postawimy inny system na nim.
  4. Racja. Dziękuje za odpowiedź. Naprawione - mój błąd, źle podpięta wtyczka do licznika zespolonego była powodem tego zamieszania.
  5. Właśnie dołożyłem tempomat do swojej megi. Pomimo braku aktywacji w liczniku tempomat działa :) W swojej megi wymieniałem kierownice na skórzaną i poduszkę ... i tu zaczyna się kłopot ponieważ po złożeniu wyświetlał mi komunikat service + air bag. Zdemontowałem poduszkę ponownie i sie okazało iż źle podpiełem lewą wtyczkę do naboju poduszki - jednak po poprawieniu a w zasadzie podpięciu tego złącza komunikat pozostał. Chcąc zdiagnozować czy nowa poducha nie jest walnięta podpiełem starą - to samo. Orientuje się ktoś czy ten błąd zapisał się w komputerze i trzeba go wykasować czy powinnien zniknąć w momencie kiedy cała instalacja jest sprawna bez kasowania z kompa ???
  6. Witam kolegów/koleżanki, Od zeszłego piątku słyszę stuki w silniku i jak się naczytałem najczęściej jest to problem z: 1- kołem pasowym 2- panewkami 3- zawieszonym wtryskiem 4- przestawionym rozrządem. Można coś w bardzo prosty sposób samemu wykluczyć?? Stuki dochodzą patrząc z góry od strony pasków, nie słychać ich prawie w ogóle na zimnym silniku po odpaleniu rano ale po kilkunastu sekundach już są słyszalne. Nagrałem filmiki koła pasowego, może ktoś z was potrafi na podstawie dźwięku i obrazy przeważyć szale na jakąś z usterek albo zaproponować coś od siebie. Zdarzyło mi się dwa razy iż stojąc na światłach silnik zgubił parę obrotów a następnie je wyrównał - wcześniej nigdy tak nie miałem. Silnikowi nie brakuje mocy, trochę większe ma wibrację, nie ma problemu z odpalaniem. https://www.youtube.com/watch?v=7sZOhZrTvVw https://www.youtube.com/watch?v=9sSXsbvwjwY Dziękuję za wszelką pomoc. Auto: megane ii ph 1 1.5 dci k9k 172.000 ps. Auto po wymianie rozrządu, sprzęgła, przekładni kierowniczej i tulei rozrusznika jakieś 2,5 miesiąca / 4 tys.km temu. Dla potomnych: Uszkodzone było koło pasowe alternatora.
  7. Dzieki za odpowiedź ale to raczej nie olej choć pojade sprawdzić dla pewności. Jak pisałem olej był wymieniany więc na 99% jest tyle ile powinno go być a wszytkie uszczelniacze nowe.
  8. Witam, Jakieś 3 miesiące temu stanąłem na światłach i już nie ruszyłem. Scholowałem auto do mechanika, który wskazał przyczynę w braku przekazania napędu na skrzynię biegów a jako iż on się nie podejmował jej naprawy kazał skrzynię zabrać do "znachora". Jako iż posiadałem kontakt na dobry punkt gdzie robią skrzynie zawiozłem ją tam, gdzie stwierdzono że wszystkie biegi wchodzą i napęd przekazuje z osi gdzie jest sprzęgło na oś napędową więc jeśli coś rzeczywiście jest nie tak to trzeba rozebrać. Przy mnie rozebraliśmy skrzynię i wszystko wydawało się OK. Jedynie do czego można się było doczepić to naruszone lekko frezy na półosi wychodzącej z układu różnicowego na prawą półoś napędową. Jak się okazało w tulei łączącej skrzynie z półosią prawą tych frezów nie było prawie w ogóle więc wymieniłem tą tuleję (takie coś http://allegro.pl/oryginalna-tuleja-prawej-polosi-laguna-ii-scenic-i2766329776.html) a że skrzynia była rozebrana to dla pewności wymieniono mi tą półoś układu różnicowego, sprawdzono stan zużycia łożysk, założono nowe uszczelniacze i zalano nowym olejem. Po ok. 600km 5 bieg zaczął świszczeć, a po 1200km zablokował się (nie mogłem go wrzucić), problemy były też czasem z wrzucaniem innych biegów i coś chrobotało wewnątrz na luzie. Mechanik od skrzyni dostał auto na lawecie, rozebrał i okazało się iż spalona jest 5 bieg, synchronizator (tu mogę się mylić w nazewnictwie), a łożysko które jest w tych skrzyniach w plastikowej koronce stopiło się. Diagnoza: "niedopatrzenie poprzedniej naprawy bo widocznie łożysko było zużyte". Wymieniono cały 5 bieg oraz łożyska 4 i 5 biegu i zalano nowym olejem. Zrobiłem 450km i znowu to samo czyli po paru kilometrach przejechanych na piątym biegu zaczyna świszczeć coraz głośniej (jak by sie nagrzewał). Teraz mam 640km od ostatniej naprawy i świszczy od razu lub prawie od razu po wbiciu piątki. Ktoś coś z tego rozumie?? Mam do zrobienia za 3 tygodnie trasę 1200km (a później powrót) i boję się jechać w takim stanie. Przyda się każda pomocna wskazówka :(
  9. Jakiś miesiąc temu miałem identyczny przypadek jak ty. Też nie ruszyłem z pod świateł. U mnie delikatnie zjechał się ten frez tej osi mechanizmu różnicowego co wychodzi ze skrzyni czyli idealnie zaznaczyłeś na zdjęciu. Z tym iż ta oś nachodzi na taką tuleję która jest nabijana na półoś prawą i głównym problemem braku napędu nie były płytsze o 0,2 mm ząbki frezu z osi skrzyni biegów tylko frezy wewnerzne w tuleji (praktycznie nie było już ich). Jak się okazało mogłem wymienić tylko tą tuleję która ma frezy wewnętrzne z obi stron łącząć z jednej strony oś skrzyni a z drugiej prawą oś napędową ale jako iż zamierzam jeszcze pojeździć tym autkiem i zawsze lubie jak coś jest zrobione dobrze to wymianiłem też tą oś z frezem która wychodzi ze skrzyni. Oczywiście zanim było wiadomo co w autku się stało to zwiedziełem parę pkt. w poszukiwaniu skrzyni i powiem iż trudno znaleźć dobrą skrzynie. Samą oś z innej skrzyni można kupić za 100zł. Ja oddałem skrzynie do punktu gdzie robią jednie skrzynie (a bylo to dobrzy znajomi mojego kolegi) i za wymianę tej osi w skrzyni biegów wraz z nowym olejem i uszczelniacem obudowy i wybieraka zaplaciłem 650,- +69zł za tuleję skrzynia-oś napędowa; i dodatkowo warto sprawdzić sprzęgło i poduszkę skrzyni biegów. U mnie wymienione: - komplet sprzęgła valeo 450,- - poduszka skrzyni 45,- podaje adresik do tuleji o którą mi chodzi - sprawdz może tylko to to: http://allegro.pl/oryginalna-tuleja-prawej-polosi-laguna-ii-scenic-i2543136911.html
  10. Witam, podepnę się po temat żeby nie zakładać nowego. Zauważylem u siebie w dci 102km iż ta rura wychodząca z elementu zaznaczonego przez Mad2Max-a jest u mnie dziurawa. Jak sugerował bodzioprince w turbo dieslach powinnien być zawór membranowy. Zamierzam wymienić rurkę jednak zastanawiam się czy dziura mogła powodować jakieś objawy w pracy silnika?
  11. Ja mam w lifcie takie coś: http://allegro.pl/podlokietnik-uniwersalny-audi-vw-opel-super-cena-i2415183899.html. Włożył go tam poprzedni właściciel a ja jakoś się do niego przyzwyczaiłem. Dostosowałem go nawet tak iż jak jade w trasę to wkładam tam CB radio (z przodu wychodzi tylko słuchawka, kabel zasilający a a tyłu kabel antenowy). Tani i pojemny choć wiem iż wyglądem może nie kusić no i czasem się przesuwa do tyłu ale jako iż nie przykręcony to można go dostosować do swoich potrzeb. Bez niego nie wiedziałbym co zrobić z ręką :)
  12. Skoro numer jest taki sam to wtrysk będzie pasował moim zdaniem. Kiedyś koledze w kangoo padł wtrysk i mechanik wymienił też jeden wtrysk ale wiem że go programował bo mówił iż wtryski pracują w parach i że musi ten nowy wtrysk zaprogramować na takie same parametry jak ten co pracuje w parze bo inaczej ten starszy szybciej padnie. Niewiem ile w tym prawdy ...
  13. Trzeba by zapewne zczytać błędy clipem to by moglo naprowadzić na usterkę.
  14. Tutaj masz interfejs do korekcji http://viaken.pl/pl/korygowanie-licznikow/interfejs-do-renault-jaeger.html Niestety bedziesz musiał zdjąc półkę i odkręcić licznik żeby go skorygować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!