Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rufuse

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phI 1996
  • Silnik
    1.6 kat
  • Przebieg (tys.km)
    200
  1. MAP sensor mam nówke dwa tygodnie temu kupiony :!:
  2. Wykonałem reset komputera kontrolka już się nie zapala. Samochód trochę ciężko odpala. I na postoju na benzynie obroty falują 1000-1500. Do tego na benzynie jak się rozgrzeje silnik to szarpie i chodzi jak ciągnik. Czy to może być któryś z wtrysków ?? Czy raczej cewka zapłonowa?? Na gazie mam tylko problem z falującymi obrotami 500-900. Tutaj bede musiał zmierzyć czujnik połozenia przepustnicy.
  3. Witam Mam problem. Jak wiadomo u megi odwieczny problem to obroty biegu jałowego. W mojej Mogi od dłuższego czasu był z tym problem ale jakoś nie przejmowałem się tym za bardzo. A teraz mam inny problem. Megi po nocy odpaliła od strzału. Przejechałem 15km zostawiłem autko na jakaś godzine i już nie chciała odpalić. Po całej nocy rano mnie coś tkneło i wcisnąłem przycisk ten w silniku który odłącza zasilanie po uderzeniu. Choć ja w nic nie uderzyłem. Autko odpaliło chodziło przez 10min normalnie aż zgasło potem po odpaleniu autko wbija na obroty 5tys i nie chcą spaść po włączeniu gazu(LPG) autko gaśnie. Wyciściłem silnik krokowy nic nie pomogło. Lecz zacząłem odpinać czujniki najpierw czujnik położenia przepustnicy, silnik nie odpalił potem odłączyłem czujnik podciśnienia. obroty spadają ale nie utrzymują się na danym poziomie ciągle trzeba dodawać gazu żeby nie zgasł silnik. Po podłączeniu czujnika ponownie znowu wbijają obroty na 5tys i nie spadają. Czy to oznacza że czujnik podciśnienia jest uszkodzony?? Miałem pęknięty wężyk ale uszczelnienie go nic nie pomogło. Żeby sprawdzić autko muszę podjechać do kumpla i pytanie czy ewentualnie kupić czujnik czy silnik krokowy?? Dodano: 30 gru 2012 - 13:26 Aktualizacja: WYmieniłem czujnik jak się okazało to nic nie dało. Stwierdziłem że wsiądę w auto i pojade nim do domu w Gdańsku mam większe możliwości. Jak się okazało co skrzyżowanie auto gasło po odpaleniu wchodziło na bardzo wysokie oboty 5-6tyś, i nie ważne czy jechałem na gazie czy na benzynie w trakcie jazdy zapalała się kontrolka EKG :!: czyli coś z elektryką i ewidentnie autko traciło na mocy. Na sam koniec pod blokiem tak się przydusił że fuknął mi olejem ale nie mam pojęcia skąd. Generalnie 3 oraz 4 świaca zalana olejem i trójnik chłodziwa tam gdzie wkręcone są czujniki temperatury. W poniedziałek jadę na warsztat pod kompa zobycz c się dzieję. A może ktoś wie skąd mogło wydobyć się ten olej może to być spod uszczelki klawiatury?? Bo ostatnio mi popusćiła i autko zaczeło się mocno pocić ale nie wiem czy tak by mogło żygnąć z tamtąd ten olej, Dodano: 31 gru 2012 - 13:48 Kolejny dzień walki zakończony sukcesem Witam Po długich walkach znalazłem przyczynę uszkodzenia. Ale tutaj tego jednak nie znalazłem. Uszkodzeniu uległ wężyk ale nie ten od MAP sensor. Uszkodzony wężyk zaznaczyłem na rysunku. Teraz podczas jazdy jedynie od czasu do czasu wchodzi mi kontrolka cheek enginer (EKG) ale samochód chodzi normalnie może trzeba zrobić reset kompa??
  4. Sprawdzałeś czujnik ciśnienia paliwa?? MIałem coś podobnego.
  5. No zobaczę jakimś kontaktem może znajdę coś na budowie a tutaj właśnie wypowiedz że szyba od pasażera jsest bezpośrednio z przełączników http://megane.com.pl/topic/38913-awaria-elektryki-przedniej-szyby/page__p__299291__hl__przeka%C5%BAnik__fromsearch__1#entry299291 Dodano: 07 wrz 2012 - 10:02 Witam wczoraj udało mi się uruchomić szybę. Po głębokich analizach schematów oraz fizycznych połączeń udało się to naprawić. Przyczyna brak +12V idących na szybę po przekręceniu kluczyka. Popsuł się przekaźnik żeby nie ingerować w skrzynkę wziołem 12V z akumulatora. Uciołem orginalne zasilanie i podałem z akumulatora przez bezpiecznik i szyba działa ;) tyle że działa niezależnie od tego czy kluczyki są w samochodzie czy ich nie ma. Sterowanie szybami faktycznie odbywa się poprzez przyciski a nie jak sądziłem wcześniej wysterowanie przekaźnika. Przekaźnik uruchamia się tylko w momencie odpalenia silnika i on cały czas jest załączony.
  6. Kolega ja to nazywam bengiksem nie wiem jak sie to powinno nazywać fachowo ale jak podniesiesz samochód na lewarku z lewej strony przód i wejdziesz pod autko to ozbaczyć o czym mówie i tam ten kabelek powinien wejść na wsówkę ;D mam to samo co jakiś czas mi spada i wtedy cisza rozrusznik nie rusza ;D
  7. No właśnie wiem dlatego mnie to zdziwiło stwierdzenie któregoś z użytkowników. Reasumując ze schematu można wywnioskować że to będą dwa różne przekaźniki chodzi o wielkkość
  8. No postaram się znaleźć a pytanko jeszcze bo tak przeglądam czytam i padła jedna treść że podobno na okna pasażera nie ma przekaźnika tylko wszystko idzie bezpośrednio przez przełączniki jest to prawdą ??
  9. Wiem jak wyjąć skrzynkę wiem które przekażniki są od wycieraczek tylnich ale nie wiem które od okien :)
  10. No własnie jest tam kilka przekaźników druga sprawa to czy przekaźniki są wyjmowane czy lutowane jeśli lutowane to jak wyjąć to skrzyneczkę z przekaźnikami spod kierownicy??
  11. Właśnie tego cykania nie słychać wiem o którym mówisz bo przy działającej szybie od kierowcy to klikanie słychać :) A bezpieczniki są dobre cykanie powinno być słychać niezależnie od stanu stanu bezpiecznika
  12. Witam Posiadał Megane I z 1996 elektryczne szyby z przodu działają impulsowo. Poczytałem trochę tematów sprawdziłem wszystko ale nadal szyba martwa. Ale zacznę od początku. Jakiś czas temu szyba po stronie pasażera raz działała raz nie przycisk od strony pasażeraz szwankował ale od strony kierowcy działał dobrze. Na dzień dzisiejszy nie działa szyba zarówno z przycisku kierowcy jak i pasażera. Sprawdziełem bezpiecznik jest dobry ale napięcie 12V żadne nie dochodzi do przycisku od pasażera jedynie szczątkowe małe 0,8V. Ściągnąłem jakiś schemat z netu w załączniku sprawdziłem styki w drzwiach przyczyściłem i nadal nic. Może ktoś miał podobny problem. Czy od szyb jest odpowiedzialny tylko jeden bezpiecznik??
  13. Witam forumowiczów :) Szukałem coś podobnego ale nic nie znalazłem. Dwa dni temu strasznie zaczął mi stukać prawy tył do końca nie wiedziałęm co to podejżewałem amorek dzisiaj byłem w stacji diagnostycznej Pan powiedział że to amor do wymiany. Faktycznie przy mnie ruszając go cały latał ale to nie w tym rzecz okazuję się że mam złamaną podłużnicę ( autko wiekowe bo 1996r 1.6 kat Megane I) napewno po prawej stronie nie wiem jak jest z lewej bo tam akurat jest osłona od tłumika. Jaki jest koszt spawania takiej podłużnicy w okolicach Gdańska czy wogóle jest to opłacalne żeby robić. Wszelkie info mile widziane. Jutro jestem umówiony z mechanikiem.
  14. Witam. Dokładnie 1500km temu zrobiłem kapitalny remont silnika w mojej megi planowanie uszczelka rozrząd wszystkie paski nowa pompa swiece przewody i jeszcze trochę podwozia. Od paru dni mam problem ponieważ mam wyciek i nie wiem co to może być pierwszy wyciek pojawił sie przy 500km ale to delikatny wytarłem i potem był spokój teraz już jest dość mocny i zastanawia mnie co to za płytka na zdjęciu ponieważ spod niej wycieka mi tak jak by olej.
  15. Witam. I ja się dołączę do tematu. Zacznę od początku. Mam problemy z elektryką w swojej Megane 1996 1.6 kat. Kiedyś nie chciał zapalić znalazłem przyczynę masa nad rozrusznikiem odpadła przewód 4mm2 niebiesko-zielony podłączyłem go ale były tam dwa takiego samego koloru. odpalił mi od razu po podłączeniu tylko jednego. Drugiego nie ruszałem więcej. Zaraz po tym padł mi prędkościomierz raz działał raz nie. Następnie padł mi wskaźnik paliwa. Dzisiaj postanowiłem dobrać się do deski rozdzielczej i poprawić styki oraz podłączyć ten drugi przewód (wywnioskowałem że to też masa) po tych zabawach nie mogłem odpalić auta :) kręcił rozrusznik ale nie łapał zapłon po dłuższym czasie w końcu załapał silnik ale pracował bardzo nie równo i zaraz gasł. Od razu pomyślałem że to jednak wina tego drugiego przewodu odłączyłem go ale objaw nie ustąpił ciągle to samo, kręci silnik ale nie pali po dłuższym trzymaniu kluczyka w końcu załapał ale zaraz gasł. Pomyślałem że to czujnik położenia wału ( w trakcie prób czytałem też forum co tutaj jest napisane;) wyjąłem czujnik przeczyściłem zmierzyłem oporność 197ohm i teraz pytanie czy taka oporność jest dobra?? Z drugiej strony dziwna sprawa wjechałem normalnie do garażu autem ale już nie dałem rady go odpalić. Jakieś sugestie co to może być?? Walka dalsza z autkiem dzisiaj dobrałem się do silniczka krokowego po przeczyszczeniu autko w końcu trzyma obroty ale nadal ciężko odpala. Teraz sprawdzę świece ich stan podejrzewam że coś się dzieje z cewkami bo silnik bardzo nie równo pracuje, dodatkowo dzisiaj jadę z autem na komputer.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!