Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MrNeo

Użytkownik
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II PH I
  • Silnik
    1.4 16V 98KM
  • Przebieg (tys.km)
    255
  1. Dzięki za pomoc, wymieniłem akumulator i na ten moment działa.
  2. Koledzy, od dwóch dni mam dziwny problem ze swoją Meganką. Wieczorem zrobiłem trasę ok. 20km, zaparkowałem pod domem i samochód zachowywał się całkowicie normalnie, palił ok, żadnych błędów, itp. Rano wsiadam do samochodu, wkładam kartę, naciskam START i klops - zamiast zapalić wszystkie kontrolki zaczęły migać, zegary zaczęły się ruszać, a do tego co chwilę silniczek od szyberdachu wydawał z siebie dziwne dźwięki. Po wyjęciu karty komputer pokazywał dziwne komunikaty, tak jakby nie wykrył że karta została wyciągnięta, światła nie gasły a drzwi nie chciały się zamknąć z pilota. Dopiero po kilku naciśnięciach przycisku START/STOP na ekranie pokazał się standardowy komunikat po zgaszeniu samochodu i dało się zamknąć drzwi z pilota. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą i wyglądają ok. Odpiąłem na chwilę klemę z akumulatora bo przeczytałem gdzieś w sieci, że komputer mógł się zawiesić i trzeba go w ten sposób zresetować - nie pomogło. Kilkukrotnie próbowałem zapalić samochód ale ciągle objawy były takie same. Następnego dnia rano przyszedłem do samochodu i akumulator był kompletnie rozładowany. Do tego stopnia że nawet kontrolna immobilizera przestała w ogóle świecić, a drzwi muszę otwierać kluczykiem. W załączniku dodałem nagranie pokazujące jak samochód zachowywał się po naciśnięci przycisku START/STOP. Macie jakiekolwiek pomysły co jeszcze sprawdzić i co mogło nawalić? Dość głupi moment na awarię bo żaden mechanik w okolicy nie zgodził się rzucić okiem, a jednak samochód potrzebny do życia :( IMG_5310.MOV
  3. W moim Megane II mam szyberdach i uwielbiam go. Jest cicho nawet przy wyższych prędkościach. Może i klima wydajniejsza ale nic nie zastąpi dostępu świeżego powietrza :) Zastanawiałem się nad wymianą na Megane III ale warunek posiadania szyberdachu znacznie utrudnia poszukiwania :)
  4. Jeśli chodzi o sondę lambda to nie tak dawno mechanik zakładał mi nówkę bo w starej zerwałem przewody na wysokim krawężniku :( Możesz polecić jakiś dobry program do ELMa? Update/10.06.2016: Problem sam praktycznie zniknął - samochód pali tyle ile palił, moc taka jak wcześniej, zero komunikatów o błędach. Jedyne co, to czasami w całkowicie przypadkowych momentach wyrzuca komunikat o błędzie ESP i problemie z wtryskami. Samochód dostaje wtedy kopa (delikatne muśnięcie gazu powoduje mocny skok obrotów) i skacze do góry spalanie. Wystarczy wtedy uruchomić silnik ponownie i jest spokój na dłuższy czas. Dodano: 23 lis 2016 - 10:57 Od czerwca problem praktycznie nie występował, ale teraz niestety wrócił. Zwykle po przejechaniu ok. 1-2 km zapala się serwis, a na wyświetlaczu pojawia się błąd ESP i wtrysków. Mój mechanik podpiął samochód pod komputer i stwierdził następujące błędy: P0105 - Czujnik ciśnienia absol. kolektora / ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem. P0606 - Procesor modułu sterującego ECM / PCM - usterka. P0638 - Sterownik przepustnicy - zakłócenia działania. Przeczyścił przepustnicę i posprawdzał przewody ale problem nie ustąpił. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może generować taką sytuację?
  5. Mam od jakiegoś czasu dziwny problem z moją Meganką - postaram się opisać wszystko po kolei. Po wymianie przez mechanika sprzęgła zaczął pojawiać się problem z wypadaniem zapłonów. Poniżej 2500 obrotów wszystko było ok, ale jak przekroczyłem te granicę to zaczynała mrugać kontrolka silnika, a po chwili wyskakiwały komunikaty "Check injection" oraz "ESP/ASR System fault". W tym momencie samochód zaczynał pracować jak traktor, obroty skakały, a moc spadała praktycznie do zera. Wystarczyło zgasić silnik, zapalić ponownie i znów było dobrze. Mechanik stwierdził, że to świece - wymienił komplet. Jednocześnie stwierdził, że cewki są w porządku. Niestety, po wymianie świec problem nadal występuje ale objawy są inne. Teraz silnik cały czas jest dosyć słaby, obroty minimalnie falują, spalanie jest wysokie, a w całkowicie losowych momentach pojawiają się komunikaty "Check injection" oraz "ESP/ASR System fault". Gdy pojawią się komunikaty silnik pracuje równo, ale delikatne muśnięcie gazu powoduje, że obroty rosną jakbym wdusił gaz do dechy. Podobnie jak na początku, wystarczy zgasić i zapalić silnik żeby kontrolki zgasły, a samochód wrócił do stanu początkowego. Na obecne problemy nie ma wpływu to czy silnik jest zimny czy ciepły. Raz kontrolki zapalają się na wyjeździe z parkingu, a innym razem przejeżdżam 100 km i nic się nie dzieje. Tyle udało mi się samemu ustalić: ELM pokazuje błąd P0300 - "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" Wtyczki przy cewkach są czyste, ani trochę zaśniedziałe, dobrze siedzą w cewkach Wszystkie wtyczki jakie widziałem pod maską siedzą dobrze w gniazdach i nie są zanieczyszczone Rezystancja wszystkich cewek wynosi ok. 12,4 kΩ Na jednej z cewek był rudawy tłusty nalot, który usunąłem ale problem nie zniknął Filtr powietrza jest w dobrym stanie Mechanik podejrzewa, że problemem może być "lewe powietrze" - cokolwiek to znaczy... Czy ktoś ma jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić?
  6. Dlatego mówię, że warto przyjrzeć się dowodowi rejestracyjnemu żeby to zweryfikować.
  7. Na stronie https://historiapojazdu.gov.pl po podaniu danych samochodu wątpliwość budzi nieregularność przeglądów. Pojawia się np. informacja, że samochód miał robiony przegląd 19.12.2011, a następny dopiero 22.02.2014. Na mój gust trochę podejrzane. Warto by rzucić okiem do dowodu czy to tylko błąd systemu, czy może auto rzeczywiście ponad rok nie było używane (a jeśli tak to dlaczego?).
  8. 1. Z tego co ja zaobserwowałem po mojej Megane przed liftem i Megance po lifcie, którą jeździ mój znajomy - różnic raczej nie ma. W obu przypadkach nie mieliśmy żadnych awarii i problemów poza naturalnie zużywającymi się podzespołami. Ceny tych podzespołów też są raczej takie same. 2. Na temat KZFR ciężko mi się wypowiadać bo w moim 1.4 16V go nie ma :) 3. Ja osobiście wymieniam w każdym samochodzie po ok. 90 000 - 100 000 km. W Megane jeszcze nie wymieniałem, ale z tego co się orientowałem koszt raczej standardowy - ok. 600 zł. 4. Moja jest z 2003 i ma przebieg 160 000 km, na który mam pełne udokumentowanie - więc można, ale rzadko się zdarza. 5. Według tego: 1.6 - ok. 7,5 l, 2.0 - ok. 9,5 l 6. Po zakupie rozmawiałem z mechanikiem o zakładaniu gazu i wtedy mówił mi, że wszystkie benzyniaki w Megane dobrze znoszą montaż instalacji gazowej.
  9. W pierwszym przebieg może być realny, tylko po co ktoś montował gaz skoro nie jeździ samochodem dużo?
  10. Kolega miał w swojej Megance podobny problem i wtedy chodziło o uszkodzony bendix. Rozrusznik kręcił ale ząbki były wyrobione i słychać było tylko kilka zgrzytów.
  11. Wprowadziłem Was jednak w błąd. Do niedawna na stronie https://www.renault.pl/moje-konto.html była dostępna taka funkcja, ale teraz została usunięta: Mimo to, wystarczył mail na [email protected] i w odpowiedzi dostałem plik z listą wyposażenia.
  12. Może łatwiej po prostu zarejestrować się na stronie Renault? Dodasz pojazd i dostaniesz całe zestawienie z wyposażeniem, wersją, liczbą poduszek, itd.
  13. Sądziłem, że od strony zamka cięgno jest zamocowane na stałe. Dzięki za trop!
  14. Od kilku dni mam problem z drzwiami przednimi od strony pasażera. Z zewnątrz klamka działa bez żadnego problemu, a od środka rusza się z minimalnym oporem i nie otwiera drzwi. Sądziłem, że może pękł jakiś plastik przy klamce i linka uciekła, ale po rozłożeniu tapicerki wyszło na to, że haczyk na klamce dobrze łapie linkę. Zresztą, pociągnąłem za linkę kombinerkami i drzwi się także nie otworzyły. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny mojego problemu z drzwiami?
  15. W zeszłym miesiącu zarejestrowałem firmę i w przeciągu tygodnia dostałem 5 wezwań do zapłaty. Wszystkie od firm z nazwami nawiązującymi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, np. Centralna Ewidencja o Działalności Gospodarczej, Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczych, itd. Wszystkie na kwotę ok. 150 - 250 zł, zawierające po kilkanaście odniesień do różnych ustaw. Oczywiście wszystko to pic na wodę, ale warto się wyczulić na tym punkcie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!