Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nesh

Nowy użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault scenic
  • Silnik
    1.6e
  • Przebieg (tys.km)
    202123
  1. No widzisz nie wziąłem sam się domyśłiłem. Szczerze mówic poprostu sie cieszę, że wszystko jest już ok. A z tego co widzę to nikt o tym nie pisze. Hmmm no, że chyba to jest logiczne a ja wyszedłem na głupka, który nie widział.
  2. Udało mi się wyczyścić nagrzewnice . Zakupiłem preparat do oczyszczania chłodnic firmy K2 (nie chcę reklamować firmy, ale napewno się przyda komuś). Odłączyłem przewody od silnika, które idą do nagrzewnicy i dobrze przepłukałem wężem ogrodowym. Wyleciało troszkę brązowej mazi, a później zalałem tym preparatem dolewając wrzątku. Po ok 20min. jeszcze raz przepłukałem wodą wydmuchałem i zalałem płynem. W aucie gorąco nie idzie wysiedzieć. A co do temperatury silnika rewelacja!! Nie ma już wahań tylko temperatura zatrzymuje się przy ok 85stp. i stoi!! :( WNIOSEK!! Wszyscy piszą o zaworze, aby go sprawdzić. Hmm z tego, co się naczytałem i przeglądałem schematy to nie ma zaworu na nagrzewnice. Jest ona częścią układu chłodzącego i wraz z silnikiem nagrzewa się. Regulacja ciepło - zimno jest tylko klapą (tak mi się wydaje), która puszcza powietrze przez nagrzewnice lub ją omija. Dlaczego miałem takie wahania temperatury? W układnie było około 5L płynu z tego, co zauważyłem to do nagrzewnicy wchodzi około 1L wiec silnik nagrzewał tylko zaledwie może 1,5L, które znajdowały się w bloku i dlatego w przeciągu kilku km auto juz miało 90stp. i po otwarciu termostatu temp. spadała. Teraz bajka!! Mam nadzieje, że Ci, który będą mieli podobny problem z temp. silnika tak jak ja zaczną od przeczyszczenia nagrzewnicy. Oczywiście wnioski to tylko moje przemyślenia. Pozdrawiam!!
  3. Szylo a płynu Ci nie ubywało? Skoro ssał powierzę to gdzieś musiało ciec, tak mi się wydaje. Zacząłem się zastanawiać, dlaczego mi tak skacze ta temperatura i faktycznie jest możliwe, że to nagrzewnica. Wyczytałem, że w układ wchodzi 6L płynu a ja wlałem nie całe 5l, więc możliwe, że jest mniejszy obieg (zabita nagrzewnica) i auto szybciej się nagrzewa. W tygodniu mam zamiar zalać ją kretem i środkiem do mycia silników, dobrze przepłukać. Mam nadzieje, że to pomoże jak nie to czekam na słoneczko i rozbieram kokpit.
  4. Witam Wszystkich. Doczytałem się w końcu coś dla mnie ważnego, ale chciałbym potwierdzenia, bo nie wiem, w co mam inwestować. Chodzi mi o grzanie się silnika a dokładnie o falowanie temperatury. Autko nagrzewa sie bardzo szybko, bo zaledwie 3.5 km i mam już 90stp. otwiera sie termostat i spada do 80 i tak faluje 2 razy na 1km. Mechanicy mówili, że to wina czujnika termostatu. Tutaj doczytałem się ze może to być wina nagrzewnicy. Fakt rewelacji nie ma leci letnie powietrze i mam zamiar zabrać się najpierw na płukanie i odkamienianie jak to nie pomoże to wymianę. Potwierdźcie mi czy to może być wina nagrzewnicy z tym falowaniem temp. Autko scenic 1.6e 1998 Napewno rozwiązanie napisze jak znajdę :P Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!