Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bkoza

Nowy użytkownik
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III Coupe / Koleos
  • Silnik
    1.4 TCE / 2.0 DCI
  • Przebieg (tys.km)
    25000
  1. Użyj zwykłego płynu do mycia naczyń a potem szybę zmyj płynem do mycia szyb. Ja tak myję szyby po wizytach na myjniach jak mi upaćkają woskiem w płynie szyby i wycieraczki tylko smużą. Na tłuste ślady nie znalazłem nic lepszego jak zwykły "Ludwik".
  2. 1.4 Tce to mały smok łasy na paliwo. W trasie spalanie około 7.5 (przy spokojnej jeździe) w mieście pewnie coś około 10 (jakoś nie miałem okazji sprawdzić :) ). Generalnie to co piszą w broszurach to brednie. Silniczek jest za to super dynamiczny i elastyczny. Nie zamieniłbym go na diesla. No chyba że musiałbym zostać królem jazdy o kropelce. Nie wiem jak zachowuje się 1.5 dci ale mam w drugiej "reni" 2.0 dci i moim zdaniem kultura pracy benzyniaka powala a silnik ma dużo większy zakres użytecznych obrotów niż diesel. Mi taka charakterystyka bardziej odpowiada. No i koszty serwisowania diesla w przyszłości będą duuuuuuużo wyższe. Ewentualne naprawy układu paliwowego idą w tysiące, wymiana FAP też kilka tyś. W dieslu turbina ma zmienną geometrię więc ewentualna wymiana/naprawa też będzie droższa niż wymiana turbo w benzynie. Przy dzisiejszych cenach diesla i ewentualnych kosztach jego serwisu, żeby zakup się opłacił trzeba robić potężne przebiegi roczne. Cytat z basha: <sieja> samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie. Popieram to w 100% :)
  3. Kompa zeruję w zasadzie po każdym tankowaniu. Często latam na trasie Zamość-Słupsk-Zamość (jakieś 740 km w jedną stronę). Tankuję zawsze w Zamościu do pełna przed wyjazdem a potem gdzieś w okolicach Gdańska. Spalanie wg kompa 7.7, wg obliczeń ręcznych 7.4. Przez okres docierania wychodziło mi spalanie w okolicach 8 ltr. Teraz mam jakieś 0.5 ltr mniej. W trasie latam na tempomacie właśnie w okolicach 100 km/h. Udało mi się raz zejść ze spalaniem poniżej 7 ltr (trasa Zamość-Lublin-Zamość) ale wtedy prędkości max do 90 km/h i w zasadzie głaskałem pedał gazu. Przy normalnej jeździe i normalnym wyprzedzaniu spalanie mam zawsze powyżej 7. Na autostradzie przy stałej prędkości 140 km/h spalanie komp pokazał na 8 z małym haczykiem. Mam wrażenie że ten silnik pali mniej jak turbo ledwo chodzi (czyli poniżej 2000 obr/min). W momencie w którym turbina zaczyna dmuchać można autko katować a spalanie i tak jakoś znacząco nie wzrasta i trzyma się na poziomie 7.5 - 8.5 ltr. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale autko od nowości zalewam tylko paliwem 98 typu Verva, Dynamic i inne tego typu wynalazki.
  4. Generalnie to 1.4 Tce nie ma nawet 100 KM z litra więc nie powiedziłbym, że jest jakoś przesadnie wyżyłowany. Poza tym czytając to forum to wygląda na ro że najwięcej problemów z Megi III mają właściciele silników 1.6. Ja swoim przelatałem do tej pory kilka tyś km i poza spalaniem nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Spalanie w trasie wychodzi mi około 7.5 ltr / 100 km przy spokojnej jeździe, uważam że jak na taką pojemność to jest to o jakiś litr za dużo.
  5. Silnik 1.4 Tce jest super elastyczny. W trasie śmiga się tym naprawdę super bezstresowo. Tylko spalanie pozostawia wiele do życzenia. Śmigałem swojego czasu Stilo z silnikiem 1.8 (podobne gabaryty autka i moc silnika) i palił przynajmniej litr mniej. Jak dla mnie idea downsizingu w tym przypadku jest wielkim znakiem zapytania. Co do Altei: Przed "reniami" miałem Toledo (w zasadzie to samo co Altea tylko tył trochę inny). Moje obserwacje: - jakoś wykończenia seata w porównaniu do Meganki to przepaść na korzyść Meganki - fotele zdecydowanie wygodniejsze niż w Renault (szczególnie w długiej trasie) - skrzynia biegów zdecydowanie lepsza/precyzyjniejsza niż w Renault - nawet po kilku latach eksploatacji - zawieszenie moim zdaniem lepsze niż w Megance, jakoś lepiej czułem samochód w dynamicznie pokonywanych zakrętach Co do silnika 2.0 to nie wiem nic. Miałem 1.6 w benzynie i było OK. Przesiadłem się do niego z Peugeota 206 1.1 (dumne 60 KM) i wydawało mi się że to rakieta, jednak po jakimś czasie zaczął mi doskwierać brak elastyczności. Dużo jeżdżę w długie trasy i niestety 1.6 jest słaby i ciężko się wyprzedza kawalkady TIR'ów. 1.4 Tce zdecydowanie lepiej się sprawdzi. Ciągnie od samego dołu.
  6. Ja bym dał łapówkę pani w pośredniaku żeby mi jakąś fajną robotę znalazła ;-)
  7. Mam dwie "renie" w domu i obie mają beznadziejne skrzynie. Wcześniej miałem dwa seaty i po 3 latach w obu skrzynia pracowała lepiej niż w tych francuskich wynalazkach prosto z salonu. Megane: przy dynamicznej jeździe biegów trzeba szukać żeby np. przy redukowaniu z 6 na 4 nie wbić 2 Koleos: czasami nie można wbić 1 i 2, trzeba wysprzęglić kilka razy Ale i tak je lubię :) Całe szczęście mam jeszcze gwarancję, więc jak się coś rozleci to mam nadzieję że ktoś to poskłada nieodpłatnie.
  8. ASO? To zwykłe felgi od RS'a. Pewnie za komplet z oponami dasz coś około 10k PLN.
  9. Allegro http://allegro.pl/rarytas-renault-megane-sport-rs-laguna-koleos-19-i1582095407.html
  10. bkoza

    Chip Boxy

    Przed Meganką miałem Seata Leona II 1.9 TDI. Ze względu na gwarancję nie zdecydowałem się na chip tylko właśnie na box. Miałem go od nowości i przejechałem z nim około 60tyś km. W tym czasie żadnych problemów z autkiem nie miałem. Box był dedykowany do silnika TDI z V-Techu. Miał w środku coś w rodzaju potencjometra, którym można było regulować wielkość przyrostu mocy. Ja miałem box ustawiony na połowę skali. Miało to związek z dymieniem na czarno. Wstępnie potencjometr został ustawiony na max a potem stopniowo skręcany, żeby autko przestało dymić jak się je deptało w podłogę. Samochodu nigdy nie hamowałem więc nie wiem ile miał koni z boxem a ile bez. Jednak różnica była zdecydowanie wyraźna. Na piątym biegu do wyprzedania autko zbierało się jak wściekłe w porównaniu do fabrycznego ustawienia.
  11. Dodam jeszcze, że jeżeli mowa o oszczędnościach to Diesel raczej odpada. Koszty ewentualnych napraw potrafią zrujnować domowy budżet.
  12. V-Tech do 1.4 Tce oferuje tylko box :-(
  13. W takim razie rację ma Zygmunt Małek, Jest to Ford T w wersji Coupe - jak widać po "lekkich" modyfikacjach ;-)
  14. Sick6, kolega Lucass, ma silnik wolnossący więc u niego chip tuning nie przyniesie zbyt dużych wzrostów mocy. Tak naprawdę tego silnika nie da się wzmocnić tanim kosztem. Żeby mówić o jakiś sensownych wzrostach mocy trzeba wyłożyć naprawdę duuuuuużo kasy i silnik kompletnie przekonstruować. Dołożenie turbo też nie jest takie super proste + pytanie czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają nowy moment obrotowy (lub jak długo wytrzymają). Moim zdaniem gra niewarta świeczki. Szybciej i taniej sprzedać to autko i kupić coś z mocniejszym silnikiem/bardziej podatnym na tuning i wtedy dumać nad modzeniem. Pozdrawiam
  15. tomuś, Zygmunt Małek, autko jak najbardziej było seryjne a regulamin w pierwszym poście pozwala na autka tuningowane
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!