Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

escape9

Nowy użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    2.0 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    200

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Problem rozwiązany. Winowajcą była jednak linka. Rozwiązanie przesmarowanie linki i założenie sprężyny ściągającej. Żeby dobrze przesmarować linkę należy odpiąć z zaczepów dźwigni hamulca ręcznego w kabinie, uzyskamy lepszy dostęp do linki. Ważne. Jeżeli ktoś nie posiada sprężyn w zacisku - warto je założyć.
  2. Prowadnice w jarzmach i uszczelki sprawdzone oraz nasmarowane, blaszki wyczyszczone i przesmarowane ATE Plastitube. Chodzi wszystko pięknie. Linka z pozoru chodzi, ale nie sprawdziłem czy sama linka odbija z ręcznego po spuszczeniu z zaczepu. Tłoczek wkręcałem wszedł bez większego oporu, mam zestaw do tłoczków. Wydaje mi się, że dźwignia coś niedomaga. Najlepiej będzie zdjąć dwa koła i porównać jak chodzi prawa i lewa strona. Akurat u mnie problem dotyczy wyłączenie strony prawej.
  3. Dźwignia w zacisku?? Mam podobny problem od tygodnia. Linka luźno chodzi, a hamulec blokuje w trakcie jazdy i grzeją się hamulce.
  4. Na pewno musisz kupić jarzma. Zacisk powinien pasować, ale ja osobiście kupiłem komplet zacisk+jarzmo. Masz wtedy 100% pewności, że będzie ok.
  5. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Kupiłem używane zaciski ATE z jarzmami od grand scenic ii 1.9 dci w cenie 80 zł z wysyłką. Same jarzma są trudno dostępne. Systemy Bosch i ATE są różne z wyglądu. U mnie w galerii dwa posty wyżej masz foty ATE. Na 1 stronie tematu są umieszczone foty Bosch przez użytkownika wazzabii. Jeżeli nie masz felg aluminiowych musisz skręcić kołem max i zajrzeć. Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes
  6. Tak tarcza od Espace rozmiar 308 mm jest na 5 śrub. Megane II, Scenic II, Grand Scenic II z silnikiem 2.0 dci również posiadają tarcze na 5 śrub. Jeżeli chodzi o system hamulcowy Bosch w Megane II zacisk i klocki są te same. Natomiast te z systemem ATE nie są zgodne. Jest minimalna różnica w wysokości klocka, szerokość jest taka sama. Klocki do tarczy 280 i 300 porównanie Zaciski mają też inne oznaczenia w wersji 280 i 300. Natomiast fizycznie mogą pasować. Aktualizacja Hamulce przednie wymienione. Jako dawca części posłużył również mój dotychczasowy zacisk. Przy okazji zregenerowałem tylne jarzma. Wymieniłem dwie prowadnice z osłonami, jarzma zostały wyczyszczone i otrzymały nowy smar. Tylne zaciski otrzymały nowy lakier. Do smarowania jarzma i klocków używałem smaru Ate plastitube, do montażu cylinderków w zaciskach smar ATE do cylinderków hamulcowych. Klocki w wersji ATE 300 są większe od tych w wersji 280. Mocowania w jarzmie są identyczne. W zaciskach nie widziałem istotnych różnic. Wrzucam fotki z wymiany. Fotki z wymiany
  7. Zacisk od 280 powinien pasować. Pisałem na prv do użytkownika chelchow, który pisał kilka postów wyżej o ATE. Wymieniał tylko jarzmo bez zacisku. Za tydzień dam znać po operacji wymiany. Porównamy wymiary obu wersji klocków i zacisków.
  8. Od Espace IV zaciski ATE i tarcze 308 powinny pasować. Sporo czasu spędziłem nad katalogami. Ja wybrałem prostszy swap mianowicie zaciski z grand scenic ii. Tarcze do 2.0 dci kod 7701208849.
  9. Jeżeli chodzi o system hamulcowy ATE można bez problemu kupić kompletny zacisk z jarzmem od grand scenic ii w rozmiarze 300 mm. Zacisk ATE ma nieco inne oznaczenie dla wersji 280 mm i 300 mm. Dlatego mając w dobrym stanie zacisk od scenic ii wyczyściłem go dokładnie i polakierowałem, lakierem w spray do zacisków. Najpierw wyjąłem tłoczek za pomocą sprężonego powietrza. Następnie czyszczenie jarzma i zacisku, używając śrubokręta pilnika, szczotek na wiertarkę itd. Na piaskowanie się nie zdecydowałem. Nie mam zdjęć z samej operacji czyszczenia, ale wstawiam już po lakierowaniu. Uszczelnienia były w dobrym stanie więc nie wymieniam, wymyłem w wodzie z płynem do mycia naczyń. Aktualnie czekam na smar do cylinderków ATE oraz pastę do zacisków. Tarcze i klocki już czekają. ATE 300
  10. Moim zdaniem nie warto, chyba że Laguna z początku produkcji, nie domaga lub szukasz młodszego auta. Ja poszukiwałem dla siebie poliftowych wersji LII z 2.0T lub MII z 2.O. Ostatecznie padł wybór na MII 2.0 dci, silnik którego na początku nie brałem nawet pod uwagę. Użytkowałem długo clio 1,6 16V. W clio silnik super, choć skrzynia była zestrojona za krótko. Natomiast Megane II z silnikiem 1.6 tylko daje radę, ma lepsze wyciszenie wnętrza niż clio, komfort, ale z dynamiką zdecydowanie gorzej. MII z silnikiem 2.0 jeździłem jazdy próbne, na ten silnik stawiałem, niestety miernik lakieru odrzucił wszystkie auta. Kup to co znajdziesz szybciej i z czego będziesz zadowolony. Osobiście z 2.0T bym nie rezygnował. Czy wersja tapicerki Dynamique zawsze miała skórzaną kierownicę z perforacją, czy bywały też bez? Moja jest z perforacją.
  11. Problem się nie powtarzał dlatego opuściłem na razie temat, po części z braku czasu. Zmieniłem też stacje na inna. Planuje kupić dodatkowy filtr odmy, by wyeliminować olej z dolotu od strony odmy. Dodatkowo czyszczenie całego dolotu, egr, ale najwcześniej za miesiąc, aż się cieplej zrobi.
  12. Świece wykluczone. Na wszystkich ta sama rezystancja 0.8 Ohm.
  13. Poprzedni właściciel wymieniał turbinę. Powodu nie znam. Dostałem fakturę z aso za wymianę turbo przy kupnie megane. Clip pokaże problemy z turbo czy należy diagnozować mechanicznie. Sprawdzić stan wirnika, czy ma luzy? Dziś może uda się sprawdzić świece miernikiem. Nie udało się sprawdzić ale wrócę do tego w weekend.
  14. Nie jestem znawcą ale uszkodzona turbina dym na biało. U mnie jest to para, jeżeli jest dym to niewiele. Dziś rano po odpaleniu problemu nie było. Nie liczę że magicznie problem znikł i się nie powtórzy. Turbina ma przebieg ok 95 tys. Poprzednia padła została wymieniona w ASO.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!