Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
escape9
Nowy użytkownik-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II
-
Silnik
2.0 dCi
-
Przebieg (tys.km)
200
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Problem rozwiązany. Winowajcą była jednak linka. Rozwiązanie przesmarowanie linki i założenie sprężyny ściągającej. Żeby dobrze przesmarować linkę należy odpiąć z zaczepów dźwigni hamulca ręcznego w kabinie, uzyskamy lepszy dostęp do linki. Ważne. Jeżeli ktoś nie posiada sprężyn w zacisku - warto je założyć.
-
Prowadnice w jarzmach i uszczelki sprawdzone oraz nasmarowane, blaszki wyczyszczone i przesmarowane ATE Plastitube. Chodzi wszystko pięknie. Linka z pozoru chodzi, ale nie sprawdziłem czy sama linka odbija z ręcznego po spuszczeniu z zaczepu. Tłoczek wkręcałem wszedł bez większego oporu, mam zestaw do tłoczków. Wydaje mi się, że dźwignia coś niedomaga. Najlepiej będzie zdjąć dwa koła i porównać jak chodzi prawa i lewa strona. Akurat u mnie problem dotyczy wyłączenie strony prawej.
-
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Na pewno musisz kupić jarzma. Zacisk powinien pasować, ale ja osobiście kupiłem komplet zacisk+jarzmo. Masz wtedy 100% pewności, że będzie ok. -
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Kupiłem używane zaciski ATE z jarzmami od grand scenic ii 1.9 dci w cenie 80 zł z wysyłką. Same jarzma są trudno dostępne. Systemy Bosch i ATE są różne z wyglądu. U mnie w galerii dwa posty wyżej masz foty ATE. Na 1 stronie tematu są umieszczone foty Bosch przez użytkownika wazzabii. Jeżeli nie masz felg aluminiowych musisz skręcić kołem max i zajrzeć. Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes -
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Tak tarcza od Espace rozmiar 308 mm jest na 5 śrub. Megane II, Scenic II, Grand Scenic II z silnikiem 2.0 dci również posiadają tarcze na 5 śrub. Jeżeli chodzi o system hamulcowy Bosch w Megane II zacisk i klocki są te same. Natomiast te z systemem ATE nie są zgodne. Jest minimalna różnica w wysokości klocka, szerokość jest taka sama. Klocki do tarczy 280 i 300 porównanie Zaciski mają też inne oznaczenia w wersji 280 i 300. Natomiast fizycznie mogą pasować. Aktualizacja Hamulce przednie wymienione. Jako dawca części posłużył również mój dotychczasowy zacisk. Przy okazji zregenerowałem tylne jarzma. Wymieniłem dwie prowadnice z osłonami, jarzma zostały wyczyszczone i otrzymały nowy smar. Tylne zaciski otrzymały nowy lakier. Do smarowania jarzma i klocków używałem smaru Ate plastitube, do montażu cylinderków w zaciskach smar ATE do cylinderków hamulcowych. Klocki w wersji ATE 300 są większe od tych w wersji 280. Mocowania w jarzmie są identyczne. W zaciskach nie widziałem istotnych różnic. Wrzucam fotki z wymiany. Fotki z wymiany -
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Zacisk od 280 powinien pasować. Pisałem na prv do użytkownika chelchow, który pisał kilka postów wyżej o ATE. Wymieniał tylko jarzmo bez zacisku. Za tydzień dam znać po operacji wymiany. Porównamy wymiary obu wersji klocków i zacisków. -
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Od Espace IV zaciski ATE i tarcze 308 powinny pasować. Sporo czasu spędziłem nad katalogami. Ja wybrałem prostszy swap mianowicie zaciski z grand scenic ii. Tarcze do 2.0 dci kod 7701208849. -
Megane II phI Większe hamulce na przód
escape9 odpowiedział(a) na wazzabii temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Jeżeli chodzi o system hamulcowy ATE można bez problemu kupić kompletny zacisk z jarzmem od grand scenic ii w rozmiarze 300 mm. Zacisk ATE ma nieco inne oznaczenie dla wersji 280 mm i 300 mm. Dlatego mając w dobrym stanie zacisk od scenic ii wyczyściłem go dokładnie i polakierowałem, lakierem w spray do zacisków. Najpierw wyjąłem tłoczek za pomocą sprężonego powietrza. Następnie czyszczenie jarzma i zacisku, używając śrubokręta pilnika, szczotek na wiertarkę itd. Na piaskowanie się nie zdecydowałem. Nie mam zdjęć z samej operacji czyszczenia, ale wstawiam już po lakierowaniu. Uszczelnienia były w dobrym stanie więc nie wymieniam, wymyłem w wodzie z płynem do mycia naczyń. Aktualnie czekam na smar do cylinderków ATE oraz pastę do zacisków. Tarcze i klocki już czekają. ATE 300 -
Moim zdaniem nie warto, chyba że Laguna z początku produkcji, nie domaga lub szukasz młodszego auta. Ja poszukiwałem dla siebie poliftowych wersji LII z 2.0T lub MII z 2.O. Ostatecznie padł wybór na MII 2.0 dci, silnik którego na początku nie brałem nawet pod uwagę. Użytkowałem długo clio 1,6 16V. W clio silnik super, choć skrzynia była zestrojona za krótko. Natomiast Megane II z silnikiem 1.6 tylko daje radę, ma lepsze wyciszenie wnętrza niż clio, komfort, ale z dynamiką zdecydowanie gorzej. MII z silnikiem 2.0 jeździłem jazdy próbne, na ten silnik stawiałem, niestety miernik lakieru odrzucił wszystkie auta. Kup to co znajdziesz szybciej i z czego będziesz zadowolony. Osobiście z 2.0T bym nie rezygnował. Czy wersja tapicerki Dynamique zawsze miała skórzaną kierownicę z perforacją, czy bywały też bez? Moja jest z perforacją.
-
Megane II phII nierówna praca po odpaleniu na zimnym silniku 2.0 dci
escape9 odpowiedział(a) na escape9 temat w 2.0 diesel
Problem się nie powtarzał dlatego opuściłem na razie temat, po części z braku czasu. Zmieniłem też stacje na inna. Planuje kupić dodatkowy filtr odmy, by wyeliminować olej z dolotu od strony odmy. Dodatkowo czyszczenie całego dolotu, egr, ale najwcześniej za miesiąc, aż się cieplej zrobi. -
Megane II phII nierówna praca po odpaleniu na zimnym silniku 2.0 dci
escape9 odpowiedział(a) na escape9 temat w 2.0 diesel
Świece wykluczone. Na wszystkich ta sama rezystancja 0.8 Ohm. -
Megane II phII nierówna praca po odpaleniu na zimnym silniku 2.0 dci
escape9 odpowiedział(a) na escape9 temat w 2.0 diesel
Zgłasza Ci błąd po podpięciu w clip?? -
Megane II phII nierówna praca po odpaleniu na zimnym silniku 2.0 dci
escape9 odpowiedział(a) na escape9 temat w 2.0 diesel
Poprzedni właściciel wymieniał turbinę. Powodu nie znam. Dostałem fakturę z aso za wymianę turbo przy kupnie megane. Clip pokaże problemy z turbo czy należy diagnozować mechanicznie. Sprawdzić stan wirnika, czy ma luzy? Dziś może uda się sprawdzić świece miernikiem. Nie udało się sprawdzić ale wrócę do tego w weekend. -
Megane II phII nierówna praca po odpaleniu na zimnym silniku 2.0 dci
escape9 odpowiedział(a) na escape9 temat w 2.0 diesel
Nie jestem znawcą ale uszkodzona turbina dym na biało. U mnie jest to para, jeżeli jest dym to niewiele. Dziś rano po odpaleniu problemu nie było. Nie liczę że magicznie problem znikł i się nie powtórzy. Turbina ma przebieg ok 95 tys. Poprzednia padła została wymieniona w ASO.