Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gilusc

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II 2.0 phI
  • Silnik
    2.0
  • Przebieg (tys.km)
    200000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam serdecznie. Ze względu, że nie znalazłem dokladnego opisu na forum, tylko szczątkowe informacje wyżej wymienionego problemu, po uporaniu się z ową sondą postanowiłem zamiescic krótki opis jak ją wymienić na przykładzie Scenica II 2.0 16v. Temat dotyczy sondy przed katalizatorem Przede wszystkim wymienimy ją od góry. 1. Odkrecamy plastiki podszybia, troszkę tego jest. 2. Odkrecamy i ściągamy wycieraczki. Nie potrzeba żadnego ściągacza. Dół, góra i schodzą z wieloklinu. 3. Po ściągnięciu wycieraczek również i plastiki podszybia Odkrecamy. 4. Odkrecamy 3 śruby mechanizmu wycieraczek. Wyciągamy delikatnie i odpinamy wtyczkę elektryczną. 5. Odkrecamy metalowe podszybie na którym oparty był mechanizm wycieraczek. Bodajże 3 elementy, kilka srubek na klucz 10. 6. Odkrecamy 2 cybanty rury gumowej od obudowy filtra powietrza i przepustnicy. Wyciągamy gumową rurę, będzie dostęp do wtyczki sondy Podsumowując 15 min roboty i teren przygotowany do wymiany sondy. Przyda się latarka. Od strony kierowcy za silnikiem w podszybiu odnajdujemy kabelek od sondy rozłączamy elektryczne połączenie, odpinamy wtyczke. Tym razem od strony pasażera świecimy za silnik głęboko za kolektor, widzimy sondę. Można użyć preparatu nie zaszkodzi typu wd40 Do odkrecenia musimy zaopatrzyć się w nasadkę do sondy, 30 zł w castoramie. Kupcie taką srebrną dłuższą ok 10 cm. Bo jest taka krótka czarna nasadka, jej nie testowałem przy tym modelu. Do odkrecenia będzie potrzebna duża grzechotka i dwie przedluzki krótka i dłuższą. Mniej więcej producenci robią tej samej długości. Oczywiście silnik rozgrzejcie przed odkreceniem. I tak, zakładamy nasadkę na sondę, następnie krótka przedłużka i dłuższa. Albo odwrotnie. W tym momencie przy tych dwóch przedłużkach mamy wyprowadzenie nad silnik za kolektorem. Możemy podpiąć grzechotke. I Odkrecamy. Napewno na początku będzie opór ale musi pójść. I tyle. Teraz wkrecamy dłonią nową sondę , z czuciem żeby gwint ładnie usiadł. Na końcu też z czuciem dokręcamy nasadką z przygotowaną przedluzką I nie słuchajcie tych co piszą że bez ściągania kolektora się nie obejdzie. Narobicie sobie niepotrzebnej roboty a być może i problemów Całość na spokojnie zajmie wam 1,5h Gdyby ktoś miał jakieś pytanie zapraszam, można pisać tutaj. Ewentualnie forumowiczów że Śląska mogę pomóc osobiście Mam nadzieję że pomogłem
  2. pawi778 Twoj kod do immo to 7372 Wszyscy nam robią łaske. Wszedłem do kolegi na laptoa co ma win XP i dosłowie 30 sek. wygenerowanie kodu. Takze pamietałem o Tobie A pozostałym forumowiczom zycze aby wam sie samochod zepsuł tak ze zadne forum wam nie pomoze A moderator przemo moze sobie usuwac posty bo tylko to potrafi Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Przydzielam upomnienie, za brak znajomości regulaminu, a powinieneś znać go bardzo dobrze po tylu latach obecności na forum. P_r_z_e_m_o
  3. Chyba wszystko podalem Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  4. Witam. Czy moglym prosic o kod immo VF1DA0GOC17884400 - vin 98023 , S17T5 - kod z kluczyka Kluczyk na podczerwien Z gory dziekuje Pozdrawiam Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  5. Witam Chciałbym opisac swoj problem ze Sceniciem II 2.0 16v benzyna . Mysle ze jest nietypowy niz zwykle wypadanie zapłonów. Objawy szarpanie na gazie Na benzynie jezdzi chodz odczuwam lekki spadek mocy Od dwoch miesiecy nie moge jezdzic na gazie , podjechalem do gazownika Stwierdzil ze z instalacja jest wszystko ok i jest blad p0303 cylinder 3 wypadanie Zapłonów oraz p0300 wielokrotne wypadanie zaplonow. Drugi gazownik potwierdzil Wymienilem swiece. Sprawdzona kompresja 10,5 bara na kazdym cyl. lecz to nic nie pomoglo. Wymienilem dwie cewki na 1 i 2 cylindrze I o dziwo objawy ustapily. Podjechalem do gazownika skalibrowal instalacje po wymianie cewek. Blędy skasowane juz nie wyskoczyly. I jezdzilo sie super przez 3 tyg az do dzis. Na autostradzie doslownie jedno mocniejsze wyprzedzanie 150km/h i nagle znow szarpanie I znowu brak mozliwosci jazdy na gazie. Bledy znowu sie pojawily. Kupilem w ciemno dwie następne cewki i .....nic . W roznych kombinacjach i nic nie pomaga Zaraz osiwieje .....co sie dzieje. Czy dwie stare cewki mogly uszkodzic dwie nowe ? Zaznaczam ze wsxystkie nowe cewki firmy beru. Czy ktos ma jakis pomysl ? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  6. Widzisz jasiu4 nie masz zielonego pojęcia,chcesz pomocy a się wymądrzasz. Zawieszenie rurowe montowane w modelach - hatchback silniki 1.4 i 1.6 - coupe silnik 1.6 Zawieszenie czterodrążkowe montowane w modelach - hatchback silnik 2.0 - sedan i Scenic silniki 1.4 , 1,6 i 2.0 - coupe silniki 2.0 i 2.0 16v Jeśli ciebie jest inaczej miałeś coś grzebane A co do linijki to do twojej informacji właśnie tak szukałem belki , bo pewnie nie wiesz ze pomiędzy amortyzatorami w belce od kombi jest 114 cm a np. w coupe jest 104 Wiekszość szrotów nie wie bądź nie pamięta z jakiego modelu ją wymontowali Po zakupie sam wszystko przełożyłem od linek ręcznego, przewodów i abs. Sam nawet pewnie do dziś nie wiesz gdzie w samochodzie masz tą belkę czy pod spodem czy w schowku wiec nie wymądrzaj się i jak chcesz rzeczowej informacji słuchaj grzecznie tych co mieli z tym do czynienia
  7. Kurcze mierzysz swoją belkę , jedziesz na szrot porównujesz wymiary i tyle
  8. jasiu4 od kiedy w silnikach 1.4 montowane byly czterodrążkowe , pierwsze słysze
  9. Samej belki nie przerabiasz. Ja przekładałem bębny , absy , linki ręcznego. Po tym po prostu ją przykręciłem, odpowietrzyłem i jazda. Prosta sprawa w dodatku prócz odpowietrzenia wszystko wykonałem sam, więc wiem że jest to do zrobienia.
  10. Dzięki Przemo. Myślę że teraz ten post będzie bazowym dla nowych jak i starszych użytkowników ,wkońcu zwięźle i na temat , jeszcze raz dzięki.
  11. Witam . Powiedzcie mi jak to jest z tą diagnostyką... Od wczoraj zainteresowałem sie tematem kupna kabla jak i dowiedzeniem się jakie oprogramowanie bedzie pasowało do mojego samochodu i jedyne czego się dowiedziałem to pisanie przez administratorów " TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY - ZAMYKAM" .Nie wiem może ja głupi jestem ale w dziale diagnostyka jest 9 podstron , i w żadnym z tematów nie ma jasno wyjaśnione ze do phI pasuje taki kabel i takie oprogramowanie , do phII takie i takie do disli takie i takie . Jedyne co widać to wielki chaos i niewiedza użytkowników do czego jest ddt , elm a do czego clip , bo najlepiej napisać TEMAT WIELOKROTNIE POWTARZANY ZAMYKAM. I co z tego ze powtarzany jak nic z tego nie wynika. Sam mam meganke coupe 2.0 8v i po lekturze 9 stron są interfejsy obdI obdII zresztą podobno różnopinowe , jednym mogę kasować błedy ale już nie diagnozować silnik. Istna paranoja. No dobra może ja głupi jestem , może czytam z brakiem zrozumienia ale najważniejsze jest napisać TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY ZAMYKAM.I jeszcze jedna uwaga , z ilości 9 stron nic nie wynika. Nie ilość a jakość postów powinna się liczyć.
  12. Z racji dostepnosci w woj. Śląskim. Wszyscy ktorzy juz mieli czterodrążkowa spiewali 500 - 700 zl, wiec juz bym wolal zregenerowac swoja i powymieniac popekane drazki. A tak na rynku jest ogrom rurowych, tylko wybrac trzeba dobrze. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  13. Witam. Właśnie jestem po wymianie belki z czterodrążkowej na rurowa. Jeśli ktoś potrzebowalby rady , wiedzy , porady służe pomocą. Męczyłem temat bardzo długo , obejrzałem nie jedną belkę , więc jeśli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości zapraszam Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  14. grzechu786 a skad jestes? bo w sosbote mialem okazje ogladac belke do kombi , niestety ja mam coupe i inny rozstaw montazu amortyzatorow jest wiec nie kupilem Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!