Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
brzozka
Nowy użytkownik-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane mk3
-
Silnik
1.5DCi 110
-
Przebieg (tys.km)
70
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Servis stwierdził brak błędów, poddałem się i sprzedałem auto bo wyraźnie coś było nie tak i mulił niemiłosiernie. Dodam jeszcze że silnik pod obciążeniem na pierwszym i drugim biegu zaczął postukiwac od 1000 do 1500tys obrotów szczególnie słyszalne było na zimnym silniku.
-
Tak sprzęgło było odkręcone z silnika jednak przed demontażem chodziło poprawnie.
-
Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła w megane II 1.5 dci 6 biegowa skrzynia. A więc skrzynia została zdjęta oraz dwunastu,tarcz i docisk także ze silnika podczas remontu. Silnik był robiony, skrzynia i sprzęgło działało bez zarzutu. Po złożeniu spowrotem silnik chodzi ok ale przy próbie wciśnięcia sprzęgła zaczyna mocno hałasowac że tak to nazwę żebrować i silnik jakby tracił obroty. Oczywiście nie wduszałem sprzęgła do dechy tylko zgasiłem auto. Ktoś wie co się mogło stać? Pozdr Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi Pawel
-
Tak posiadam dwie megane II i III. Remont silnika nieopłacalny w misce olejowej opiłki i kawałki jakieś, szukam silnika.
-
Witam. Niestety u mnie w megane 2006 po lifcie 1.5dci 106hp 6 biegowa skrzynia, kod silnika 732 poszła panewka dolna.przebieg orginalny 190tys, olej regularnie zmieniany co 15tys. Nie ma reguły z tego widać.
-
Witam ponownie. Kolejne godziny spędzone przy aucie i ręce opadają. Gruszka egr pracuje prawidłowo, sprawdzałem za pomocą strzykawki i wężyka i ładnie się zamyka i owiera. Wczesniej mi nie otierala bo był silnik rozgrzany. Także spowrotem do zaworu n75 i tak: podcisnienie mierzone przed nim to -0.9 czyli idealne tak jak daje pompa ale już za nim zaczynają sie cuda. Na wolnych obrotach -0.5 po dodaaniu gazu maleje lekko, potem wzrasta i znowu maleje do zera praktycznie czyli zamyka. Już go obstawiłem za winowajcę ale podmieniłem na inny i te same parametry czyli sam zawór jest ok. Także pytanie co nim steruje? Co ma wpływ na jego działanie? A i jeszcze zrobiłem test przelewów wtrysków i pracują idealnie, żaden nie leje. Can clip żadnych błędów nie widzi. Możę jakieś sugestie jeszcze? Pojechałbym drugi raz do servisu renault ale błędów nie ma i mnie pewnie odeślą z kwitkiem.
-
Megane II phI dymi na biało i pali potężnie olej
brzozka odpowiedział(a) na gradex130268 temat w 1.5 diesel
Typowy objaw nieszczelnej turbiny, upewnij się czy to aby na pewno nie ona. -
Witam. Poświęciłem dzisiaj trochę czasuna pomiary manometrem, gruszka turbo chodzi dobrze, zawór n75 pracuje dobrze, nawet dla pewności podmieniłem na inny i bez zmian. Wszystkie wężyki sprawdzone dokładnie. I tak idąc po kolei doszedłem do pomiaru z wężykiem idącym do płaskiej gruszki vacum egr(tak mi się wydaje) i zero aktywności. Odrazu zauważyłem że cięgno idące z tej gruszki wogóle nie pracuje , dla pewności podpiąłem manometr i przejechałem się trochę i nic. Może ktoś powiedzieć jakie ma zadanie ta gruszka? jak i kiedy powinna pracowac?
-
Wyciągał już ktoś może turbo z tego modelu? Przydały by się jakieś rady, za dużo tam miejsca nie widzę z dojściem do niego, instrukcji (sercice manual) też jeszcze chyba nie ma bo szukałem dosyć długo i nic. Myślę że może łopatki w turbinie ciężko chodzą i by się dało je wyczyścic chociaż ręką jak poruszam sztangę to chodzi góra i dół chociaż z lekkim oporem ale to pewnie przez to ze tej sztangi nie odłączyłem od gruszki. A i jeszcze będę miał manometr to sprawdzę elektrozawór czy jest sprawny i jak pracuje.
-
brzozka obserwuje zawartość Praca turbiny i regulacja?
-
Witam. Mam problem odnośnie pracy turbiny. Auto jakby brakowało mocy, turbina rusza jakby od 1800rpm ale nie jest to pełna moc i dopiero powyżej 2500-2800rpm dostaje kopa. udostępniam tutaj filmik żeby było widać jak w tym czasie pracuje sztanga turbiny, dodam że gaz dodaję równomiernie do dechy a na filmiku widać jak sztanga sie podnosi i po chwili opada i dalej idzie na max. Proszę o pomoc i podpowiedź czy to wina turbo czy wastgate(tej puszki) czy coś innego. Pozdr.
-
Nie robiłem nic więcej. Po zabawie z can clip wszystko wygląda dobrze. Myślałem nawet że może to wina wtrysku bo był wymieniany ale jest dobrze zakodowany i parametry wszystkich są w normie. Auto mi trochę dużo pali (7.10 litra/ 100km) gdzie ponad połowa to spokojna jazda poza miastem ale już się poddałem. Niby wszystko sprawne, auto chodzi także nie będę wydawał pieniędzy w ciemno, chociaż trzy razy się już zastanowię nad zakupem kolejnego renault. Mam jeszcze megan II z 1.5dci 106km i dynamika auta, spalanie i praca silnika moim zdaniem lepsza w starszej wersji o dziwo. Pewnie jakbym nie miał takiego porównania to bym się cieszył z megan III ale niestety oba stoją u mnie i widać różnicę czarno na białym.
-
Przypisywanie wtrysków megane
brzozka opublikował(a) temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Witam, może ktoś napisać jak gdzie sprawdzić w Can clip czy wtryski są odpowiednio przypisane w megane? Gdzie odczytać ich numery w programie? Dziękuję i pozdrawiam. Dodam tylko że po ściągnięciu osłony plastikowej silnika widzę że wtrysk jest maźnięty białą farbą (kropka zrobiona) i widać że był wymieniany. Chcę po prostu mieć pewność że po wymianie został przypisany prawidłowo. Auto dość dużo pali jak na ten silnik i może to być przyczyną. Już temat ogarnięty. -
Możesz napisać jakie średnie spalanie u Ciebie w aucie? Mam ten sam model i w porównaniu do wersji megane II z silnikiem 1.5dci 106 koni to nowsza pali mi więcej przy tych samych trasach i takiej samej jeździe, nie zszedłem jeszcze poniżej 7 litrów.
-
Witam. Nic luźnego nie stwierdzono. Po podpieciu pod can clip zero błędów. Wtryski wygladają ok, rzadnych odstępst i dużych różnic miedzy nimi. Zabieram się za test przelewowy wtrysków robiony metodą mechaniczną(wężyki i pojemniczki od przelewów) zobaczymy co wyjdzie. Jeżeli wszystko będzie ok to dam sobie spokój. A i mała uwaga. Po sciągnięciu pokrywy wygłuszającej silnika z góry, w megane II 1.5dci silnik pracuje podobnie do tego mojego w megane III 1.5dci. Może poprostu w starszej wersji jest lepiej to przygłuszone i dlatego tak nie słychac tego "chrapania" . W nowym megane jest tylko kawałek plastku na górze silnika co napewno tak nie tłumi odgłosów.
-
Megane III phI wydatek powietrza dolotowego odczyt can clip
brzozka opublikował(a) temat w 1.5 diesel
Witam. Może ktoś będzie wiedział czy wartości odczytane są poprawne. Auto megane III 1.5dci Z czytałem te same dane z megane II 1.5dci i te dwa parametry są prawie identyczne a tutaj mam dużą rozbieżność. Auto wydaje się, że mogło by palić trochę mniej i nie wiem czy to nie jest przyczyna. Żadnych błędów clip nie wykazał poza przepływomierzem, który był wymieniony dość dawno na nowy oryginał i to był stary błąd po wykasowaniu którego już nie wrócił. Proszę o opinie. Pozdrawiam.