Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brzozka

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane mk3
  • Silnik
    1.5DCi 110
  • Przebieg (tys.km)
    70

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Servis stwierdził brak błędów, poddałem się i sprzedałem auto bo wyraźnie coś było nie tak i mulił niemiłosiernie. Dodam jeszcze że silnik pod obciążeniem na pierwszym i drugim biegu zaczął postukiwac od 1000 do 1500tys obrotów szczególnie słyszalne było na zimnym silniku.
  2. Tak sprzęgło było odkręcone z silnika jednak przed demontażem chodziło poprawnie.
  3. Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła w megane II 1.5 dci 6 biegowa skrzynia. A więc skrzynia została zdjęta oraz dwunastu,tarcz i docisk także ze silnika podczas remontu. Silnik był robiony, skrzynia i sprzęgło działało bez zarzutu. Po złożeniu spowrotem silnik chodzi ok ale przy próbie wciśnięcia sprzęgła zaczyna mocno hałasowac że tak to nazwę żebrować i silnik jakby tracił obroty. Oczywiście nie wduszałem sprzęgła do dechy tylko zgasiłem auto. Ktoś wie co się mogło stać? Pozdr Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi Pawel
  4. Tak posiadam dwie megane II i III. Remont silnika nieopłacalny w misce olejowej opiłki i kawałki jakieś, szukam silnika.
  5. Witam. Niestety u mnie w megane 2006 po lifcie 1.5dci 106hp 6 biegowa skrzynia, kod silnika 732 poszła panewka dolna.przebieg orginalny 190tys, olej regularnie zmieniany co 15tys. Nie ma reguły z tego widać.
  6. Witam ponownie. Kolejne godziny spędzone przy aucie i ręce opadają. Gruszka egr pracuje prawidłowo, sprawdzałem za pomocą strzykawki i wężyka i ładnie się zamyka i owiera. Wczesniej mi nie otierala bo był silnik rozgrzany. Także spowrotem do zaworu n75 i tak: podcisnienie mierzone przed nim to -0.9 czyli idealne tak jak daje pompa ale już za nim zaczynają sie cuda. Na wolnych obrotach -0.5 po dodaaniu gazu maleje lekko, potem wzrasta i znowu maleje do zera praktycznie czyli zamyka. Już go obstawiłem za winowajcę ale podmieniłem na inny i te same parametry czyli sam zawór jest ok. Także pytanie co nim steruje? Co ma wpływ na jego działanie? A i jeszcze zrobiłem test przelewów wtrysków i pracują idealnie, żaden nie leje. Can clip żadnych błędów nie widzi. Możę jakieś sugestie jeszcze? Pojechałbym drugi raz do servisu renault ale błędów nie ma i mnie pewnie odeślą z kwitkiem.
  7. Typowy objaw nieszczelnej turbiny, upewnij się czy to aby na pewno nie ona.
  8. Witam. Poświęciłem dzisiaj trochę czasuna pomiary manometrem, gruszka turbo chodzi dobrze, zawór n75 pracuje dobrze, nawet dla pewności podmieniłem na inny i bez zmian. Wszystkie wężyki sprawdzone dokładnie. I tak idąc po kolei doszedłem do pomiaru z wężykiem idącym do płaskiej gruszki vacum egr(tak mi się wydaje) i zero aktywności. Odrazu zauważyłem że cięgno idące z tej gruszki wogóle nie pracuje , dla pewności podpiąłem manometr i przejechałem się trochę i nic. Może ktoś powiedzieć jakie ma zadanie ta gruszka? jak i kiedy powinna pracowac?
  9. Wyciągał już ktoś może turbo z tego modelu? Przydały by się jakieś rady, za dużo tam miejsca nie widzę z dojściem do niego, instrukcji (sercice manual) też jeszcze chyba nie ma bo szukałem dosyć długo i nic. Myślę że może łopatki w turbinie ciężko chodzą i by się dało je wyczyścic chociaż ręką jak poruszam sztangę to chodzi góra i dół chociaż z lekkim oporem ale to pewnie przez to ze tej sztangi nie odłączyłem od gruszki. A i jeszcze będę miał manometr to sprawdzę elektrozawór czy jest sprawny i jak pracuje.
  10. Witam. Mam problem odnośnie pracy turbiny. Auto jakby brakowało mocy, turbina rusza jakby od 1800rpm ale nie jest to pełna moc i dopiero powyżej 2500-2800rpm dostaje kopa. udostępniam tutaj filmik żeby było widać jak w tym czasie pracuje sztanga turbiny, dodam że gaz dodaję równomiernie do dechy a na filmiku widać jak sztanga sie podnosi i po chwili opada i dalej idzie na max. Proszę o pomoc i podpowiedź czy to wina turbo czy wastgate(tej puszki) czy coś innego. Pozdr.
  11. Nie robiłem nic więcej. Po zabawie z can clip wszystko wygląda dobrze. Myślałem nawet że może to wina wtrysku bo był wymieniany ale jest dobrze zakodowany i parametry wszystkich są w normie. Auto mi trochę dużo pali (7.10 litra/ 100km) gdzie ponad połowa to spokojna jazda poza miastem ale już się poddałem. Niby wszystko sprawne, auto chodzi także nie będę wydawał pieniędzy w ciemno, chociaż trzy razy się już zastanowię nad zakupem kolejnego renault. Mam jeszcze megan II z 1.5dci 106km i dynamika auta, spalanie i praca silnika moim zdaniem lepsza w starszej wersji o dziwo. Pewnie jakbym nie miał takiego porównania to bym się cieszył z megan III ale niestety oba stoją u mnie i widać różnicę czarno na białym.
  12. Witam, może ktoś napisać jak gdzie sprawdzić w Can clip czy wtryski są odpowiednio przypisane w megane? Gdzie odczytać ich numery w programie? Dziękuję i pozdrawiam. Dodam tylko że po ściągnięciu osłony plastikowej silnika widzę że wtrysk jest maźnięty białą farbą (kropka zrobiona) i widać że był wymieniany. Chcę po prostu mieć pewność że po wymianie został przypisany prawidłowo. Auto dość dużo pali jak na ten silnik i może to być przyczyną. Już temat ogarnięty.
  13. Możesz napisać jakie średnie spalanie u Ciebie w aucie? Mam ten sam model i w porównaniu do wersji megane II z silnikiem 1.5dci 106 koni to nowsza pali mi więcej przy tych samych trasach i takiej samej jeździe, nie zszedłem jeszcze poniżej 7 litrów.
  14. Witam. Nic luźnego nie stwierdzono. Po podpieciu pod can clip zero błędów. Wtryski wygladają ok, rzadnych odstępst i dużych różnic miedzy nimi. Zabieram się za test przelewowy wtrysków robiony metodą mechaniczną(wężyki i pojemniczki od przelewów) zobaczymy co wyjdzie. Jeżeli wszystko będzie ok to dam sobie spokój. A i mała uwaga. Po sciągnięciu pokrywy wygłuszającej silnika z góry, w megane II 1.5dci silnik pracuje podobnie do tego mojego w megane III 1.5dci. Może poprostu w starszej wersji jest lepiej to przygłuszone i dlatego tak nie słychac tego "chrapania" . W nowym megane jest tylko kawałek plastku na górze silnika co napewno tak nie tłumi odgłosów.
  15. Witam. Może ktoś będzie wiedział czy wartości odczytane są poprawne. Auto megane III 1.5dci Z czytałem te same dane z megane II 1.5dci i te dwa parametry są prawie identyczne a tutaj mam dużą rozbieżność. Auto wydaje się, że mogło by palić trochę mniej i nie wiem czy to nie jest przyczyna. Żadnych błędów clip nie wykazał poza przepływomierzem, który był wymieniony dość dawno na nowy oryginał i to był stary błąd po wykasowaniu którego już nie wrócił. Proszę o opinie. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!