Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
arturtg
Nowy użytkownik-
Postów
8 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I phII 2002r 1.4i 16V
-
Silnik
K4JC750
-
Przebieg (tys.km)
200 tys.
-
Witam serdecznie. Tak jak mówi kolega wypinamy wtyczkę z 3 przewodami (dla wersji z klimą), tak jest w moim Megane. Widziałem gdzieś na forum post mówiący o wtyczce z 2 przewodami - to chyba bez klimy auto. Wycieraczek nie udało mi się zdjąć stąd musiałem nagiąć do góry plastikowy element okalający podszybie, wpierw zdejmując klapkę prowadzącą do filtru przeciwpyłkowego. I jeszcze jest pod plastikiem "przyszybowym" dodatkowa osłona również plastikowa na 2 śrubach. Wtyczkę i gniazdko zabezpieczamy no i pozbywamy się "wystrzałów" raz na zawsze, jak również zamkniętego obiegu powietrza.
-
Megane I phII Pompa wodna z SKF, niekompletna?
arturtg odpowiedział(a) na arturtg temat w Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I
Mój rozrząd już wymieniony (konkretnie 05.09). Od 107.700 km są nowe paski, napinacz, rolka, pompa i płyn. Uparłem się na tego mechanika, gdyż jest wyjątkowo dokładny, a przy tym bardzo uczciwy. Zwrócił mi uwagę na stan tarcz hamulcowych. Jeżdżę raczej spokojnie, a tu tarcze do wymiany. Nie bacząc na koszty wymieniłem na Textara, klocki również. Płyn hamulcowy jeszcze dobry. Mam jeszcze problem z silnikiem krokowym (nowy, oryginalny :-? ), ale to na innym wątku. -
On już raz robił rozrząd w takiej megance, tylko nie dostał nowej śruby od właściciela i musiał kombinowac ze starą.
-
Megane I phII Pompa wodna z SKF, niekompletna?
arturtg odpowiedział(a) na arturtg temat w Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I
Dzięki za odpowiedzi. Jestem już spokojniejszy. Mój mechanik pewnie ma taki silikon, pastę czy co tam potrzeba. -
Witam serdecznie Przygotowuje się do wymiany rozrządu. Jako laik chciałem poradzić się odnośnie kupionej pompy SKF o symbolu VKPC 85416 (mam nadzieję, że będzie pasować). Nie było żadnego silikonu, czy też pasty uszczelniającej, o oringu nie wspomnę, tylko "goła" pompa w kartonie. Czy tak są sprzedawane te pompy?
-
O tym oleju piszą tylko w książce, mój mechanik słyszał o kleju lub silikonie. Zaznaczam, że ta praktyka dot. śruby używanej, natomiast nowa jest wkręcana podobno bez niczego, i to wzbudziło zaniepokojenie mechanika, ze względu na przeciążenia, jakie panują w tym miejscu i groźbę poluzowania tej śruby. Radzę przeczytać regulamin forum bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie poprawić post. - Prezes Już dobrze?
-
W tej książce jest napisane, że używaną śrubę należy wpierw przesmarować olejem maszynowym :shock: Albo tłumaczenie z francuskiego jest kiepskie, albo autorzy nie należą do biegłych w temacie.
-
Witam Pierwszy post na forum. Mam nową śrubę z oryginalnego kompletu. Mechanik ma pewne "opory" do wymiany rozrządu z powodu tej śruby. Używaną podobno się klei. A nową wkręca się "na sucho"? Żadnych klejów, silikonów itp? Zmieniam pasek klinowy. Czy także trzeba rolki, napinacz? Ile cieczy chłodzącej może wchodzić do układu chłodzącego w mojej megi? Płyn z salonu warty polecenia? Jakie może mieć parametry, do minus ilu wytrzyma?. Ksiązka, którą mam dla modeli Megane I 1999-2002 zawiera błędy. Wolałbym się upewnić. Dzięki za ewentualne odpowiedzi.