Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

arturtg

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII 2002r 1.4i 16V
  • Silnik
    K4JC750
  • Przebieg (tys.km)
    200 tys.
  1. Witam serdecznie. Tak jak mówi kolega wypinamy wtyczkę z 3 przewodami (dla wersji z klimą), tak jest w moim Megane. Widziałem gdzieś na forum post mówiący o wtyczce z 2 przewodami - to chyba bez klimy auto. Wycieraczek nie udało mi się zdjąć stąd musiałem nagiąć do góry plastikowy element okalający podszybie, wpierw zdejmując klapkę prowadzącą do filtru przeciwpyłkowego. I jeszcze jest pod plastikiem "przyszybowym" dodatkowa osłona również plastikowa na 2 śrubach. Wtyczkę i gniazdko zabezpieczamy no i pozbywamy się "wystrzałów" raz na zawsze, jak również zamkniętego obiegu powietrza.
  2. Mój rozrząd już wymieniony (konkretnie 05.09). Od 107.700 km są nowe paski, napinacz, rolka, pompa i płyn. Uparłem się na tego mechanika, gdyż jest wyjątkowo dokładny, a przy tym bardzo uczciwy. Zwrócił mi uwagę na stan tarcz hamulcowych. Jeżdżę raczej spokojnie, a tu tarcze do wymiany. Nie bacząc na koszty wymieniłem na Textara, klocki również. Płyn hamulcowy jeszcze dobry. Mam jeszcze problem z silnikiem krokowym (nowy, oryginalny :-? ), ale to na innym wątku.
  3. On już raz robił rozrząd w takiej megance, tylko nie dostał nowej śruby od właściciela i musiał kombinowac ze starą.
  4. Dzięki za odpowiedzi. Jestem już spokojniejszy. Mój mechanik pewnie ma taki silikon, pastę czy co tam potrzeba.
  5. Witam serdecznie Przygotowuje się do wymiany rozrządu. Jako laik chciałem poradzić się odnośnie kupionej pompy SKF o symbolu VKPC 85416 (mam nadzieję, że będzie pasować). Nie było żadnego silikonu, czy też pasty uszczelniającej, o oringu nie wspomnę, tylko "goła" pompa w kartonie. Czy tak są sprzedawane te pompy?
  6. O tym oleju piszą tylko w książce, mój mechanik słyszał o kleju lub silikonie. Zaznaczam, że ta praktyka dot. śruby używanej, natomiast nowa jest wkręcana podobno bez niczego, i to wzbudziło zaniepokojenie mechanika, ze względu na przeciążenia, jakie panują w tym miejscu i groźbę poluzowania tej śruby. Radzę przeczytać regulamin forum bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie poprawić post. - Prezes Już dobrze?
  7. W tej książce jest napisane, że używaną śrubę należy wpierw przesmarować olejem maszynowym :shock: Albo tłumaczenie z francuskiego jest kiepskie, albo autorzy nie należą do biegłych w temacie.
  8. Witam Pierwszy post na forum. Mam nową śrubę z oryginalnego kompletu. Mechanik ma pewne "opory" do wymiany rozrządu z powodu tej śruby. Używaną podobno się klei. A nową wkręca się "na sucho"? Żadnych klejów, silikonów itp? Zmieniam pasek klinowy. Czy także trzeba rolki, napinacz? Ile cieczy chłodzącej może wchodzić do układu chłodzącego w mojej megi? Płyn z salonu warty polecenia? Jakie może mieć parametry, do minus ilu wytrzyma?. Ksiązka, którą mam dla modeli Megane I 1999-2002 zawiera błędy. Wolałbym się upewnić. Dzięki za ewentualne odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!