Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kmichal

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III Grandtour
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    72000
  1. Zwróć uwagę na moment obrotowy...silnik 1,6 110km przy tym momencie nie daje rady z autem....do tego niedopracowana skrzynia...spokojna jazda może być pojęciem względnym....może moja spokojna jazda ma wpływ na większe spalanie...ale fakty są takie...tankowanie gazu na full to ok 33 litry a przejeżdżam w zaokrągleniu 330km więc 10/100 jak nic;p W silniku 2.0 masz większy moment, większą moc i lżejsze auto....czysta fizyka...:)
  2. Wydaje się, że auto jest sprawne. Serwisowane, filtry, świece, olej itp wszystko regularnie wymieniane. Brak błędów na komputerze. Charakterystyka pracy silnika prawidłowa. Chyba, że komputer spalania chwilowego oszukuje...test robiłem jadąc 30km z tą samą prędkością po autostradzie analizując wahania średniego spalania, które praktycznie wskazywało te same wartości (bierzemy pod uwagę wpływ czynników zewnętrznych takich jak np. wiatr). Przy tak długim dystansie zakładam, że prawdopodobieństwo błędu jest małe. Dodam, że mieszkam pod Poznaniem więc raczej nie jeżdżę po mieście. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7,5l / 100km (wg. wskazań komputera). jeżdżę na gazie więc mając spalanie w granicy 10 - 11 l przy spokojnej jeździe i wyliczając zużycie gazu względem prawidłowego stosunku spalania gazu a paliwa przyjmując 15-20% to rzeczywiste zużycie pokrywałoby się ze wskazaniem komputera. Chyba, że jazda na gazie ma wpływ na wskazania średniego spalania wyświetlanego na komputerze...Dodam, że instalacja jest montowana przy zakupie auta na bazie podzespołów Elpigaz. Najniższe spalanie gazu jakie udało mi się osiągnąć to 10l/100km (odejmując więc tj. na ok 33l zrobilem 330km). Ale powracając do tematu...jeździłem wieloma samochodami...i skrzynia 6 biegowa w MIII 1,6 16v 110km to tragedia!!! Wcześniej miałem MII 1,5DCi 106km i złego słowa nie powiem...ale w MIII...a najgorszy ten hałas...:(
  3. Problem w tym, że ta zasada nie dotyczy chyba megane 1,6 16v 110km....auto nie przyśpiesza, całkowity brak elastyczności, pojęcie ekonomia nie istnieje (9l/100km w trasie przy spokojnej jeździe) a w dodatku krótsze biegi.... Dodano: 19 sty 2015 - 15:15 Ja robiłem test ... 140km/h na odcinku 30km - spalanie na poziomie 12l-13l/100km no i ten hałas....Dodam, że auto sprawne, opony seryjne, brak obciążenia (brak pasażerów i ładunku), równa nawierzchnia. Spalanie na poziomie 9l to mam przy spokojnej jeździe do 100km/h
  4. Michał.kania rozumiem, że radio zaparte jest o siedzenie w jego dolnej części aby utrzymać kąt i by się nie zsuwało? Przy tak ustawionym siedzeniu pasażera nie ma on miejsca na nogi prawda? Poza powyższymi uwagami patent bezinwazyjny i pomysłowy!:)
  5. Moją nie jestem w stanie zejść poniżej 9,5l gazu. Średnie spalanie na trasach 10 - 11 l/100. Spalanie waha się w przedziale 15% - 20% ponad średnie spalanie PB wg. wskazań komputera. Testowałem w różnych warunkach (autostrada, miasto) i na różnych odcinkach i zejście poniżej 9,5l jest możliwe w przypadku nie przekraczania 80km/h i przy zmianach biegów idealnie tak jak wskazuje asystent! Delikatne przyspieszanie i pilnowanie aby utrzymywać stałe obroty (ewentualnie na tempomacie)!!! Przy takiej jeździe można zejść do 8,7l gazu ale jazda taka nawet emeryta mogłaby wyprowadzić z równowagi:p
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!