Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

andrew271

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane GrandTour
  • Silnik
    1,2 tce 130 kM
  • Przebieg (tys.km)
    3500

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Na początku tego wątku pisałem o swojej przygodzie ze Scenikiem 1,2 tce 115 kM, którego sprzedałem po 30000 tys. bo brał oleju 1l/1000. Następnie kupiłem także nowego z salonu scenica 1,5 dci z 2015 r., który po przejechaniu 49000 tys. w ogóle nie brał oleju (sprzedałem 2 miesiące temu). Aktualnie posiadam nowe z salonu megane kombi 1,2 tce 130 kM i po przebiegu 3500 tys. nie widzę żadnych objaw poboru oleju (sprawdzam po przejechaniu każdych 500 km). Pragnę zaznaczyć że tak jak przy pierwszym i drugim scenicu, tak i meganką jeżdzę około 3000 km miesięcznie (cykl mieszany miasto/trasa). Oczywiście nie wiem jak dalej będzie zachowywała się nowa meganka, nie mniej wydaje mi się że rzeczywiście silniki benzynowe z lat 2014, 2015 tce 115 i 130 kM miały problemy z olejem, a w nowych z poprawiono ten problem.
  2. Pisząc na ten temat trochę czasu temu, widzę teraz że z tym silnikiem mają problem ludzie z silnikami z 2014 r., może późniejsze zostały poprawione ?
  3. W październiku 2014 r. kupiłem nowego SCENICA z silnikiem 1,2 tce 115 kM. W rok czasu (do momentu sprzedaży) przejechałem 33000 km. Pierwszy olej zmieniłem po 5000 km i zacząłem sprawdzać za pomocą bagnetu stan oleju (niestety Scenic nie ma innej możliwości sprawdzenia poziomu oleju np. na wyświetlaczu). Sprawdzając systematycznie zaobserwowałem że po kolejnych 5000 km trzeba dolać 1,5 l, a po kolejnych 5000 km także 1,5 l. Zgłaszałem sprawę w serwisie. Dokonano płukanki silnika, potem zmianę oprogramowania. Niestety z upływem przejechanych kilometrów zaczynał coraz bardziej brać olej. Aż do momentu sprzedaży, gdzie brał już 1l na 1000 km. Serwis zakwalifikował go do rozebrania i zbadania. Już na to się nie godziłem tylko sprzedałem. Nie mniej chciałem się z "forumowiczami" podzielić obserwacją innego scenica który w rok przejechał niecałe 10000 km od nowości. W tym przypadku przy wymianie oleju silnik wziął 1l. Być może intensywne użytkowanie determinuje zużycie oleju w takim stopniu. Podsumowując słyszałem różne opinie że będzie brał do 60000 km, że będzie nowe oprogramowanie, a w ogóle to wadliwa partia silników itd. itp. Patrząc na wpisy na tym forum i inne w internecie dotyczy to także silników z 2015 rok. A na koniec najlepszy HIT i przestroga dla innych użytkowników SCENICA. Mianowice kontrolka oleju nie zapali się w przypadku niskiego poziomu oleju w silniku np. przy granicy poziomu minimalnego. Zapali się tylko wtedy gdyż jest zbyt niskie ciśnienie tzn. zostało np. 0,5 litra oleju w silniku. Wtedy to jest za późno i z gwarancji nie skorzysta się. Zdziwiło mnie to bo w innych modelach, które miałem np. fluence, thalia było to normalne w zakresie wcześniejszego zapalenia oraz to że na wyświetlaczu można było "zgrubnie" sprawdzić poziom oleju. W chwili obecnej jeżdżę od dwóch tygodni takim samym, nowym scenikiem tylko z silnikiem diesla i oczywiście .... sprawdzam poziom oleju (jest ok).
  4. Witam. Potwierdzam objaw jaki ma kolega. Co więcej u mnie krawędzie klapy bagażnika są już porysowane ostro. Zglosilem dziś w renault to jako wade fabryczna i czekam na odpowiedz. Ale w salonie potwierdzaja ta wade. Mowia że odboje powinny byc regulowane. Tak czy siak jak renault Polska zdecyduje do lakierowania klapa bagaznika i caly zderzak. Warto zglosic jak najszybciej.
  5. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi. :) Według mnie przy zakupie nowego, bo o takim mowa w temacie, różnica 10000 zł do 1,5 dCi 110 kM lub bodajże 8500 zł do wersji 1,5 dCi 90 kM jest istotna. W poście chodziło mi głównie o wrażenia z użytkowania i spalania 1,6 110 kM oraz silników dCi. Wersja PRIVILIGE we FLUENCE nie była najbogatsza bo jeszcze była SPORTWAY, ale tak jak poprzednik zauważył nawet w wersji podstawowej za 50000 zł jest ESP, klima manual i 6 poduszek. To u mnie przeważyło na korzyść fluenca w stosunku do megi III, której w wersji dynamiq trzeba była za ESP dopłacać - w tamtym czasie. Ponadto turbobenzyny, nie były dostępnę i do dzisiaj nie są (szkoda :P ), nawet w nowym fluence ma być nowy 1,6 115 kM silnik beznynowy ze skrzynią bezstopniową, ale nie turbo. Na pociechę ma być nowy silnik dCi 1,6. Na koniec powiem co do głośności, fakt takowa jest powyżej 120 km/h, ale ta wersja silnikowa ma 5 biegową skrzynie, może w 2,0 140 kM (gdzie jest 6 biegowa) jest trochę ciszej, ale na pewno drożej przy zakupie (5 tysi więcej od 1,6 110 kM) oraz drożej na stacji - spalanie. Może ktoś kto ma fluenca z silnikiem 2,0 140 kM coś powie ? Dzięks za posty. :) Ps. Aktualnie 34000 tys. przebiegu i prawie nic .... koło kierownicy skórzanej (ekologicznej) się wytarło - do wymiany na gwarancji.
  6. Czyli potwierdza się spalanie. Według tego testu :http://moto.pl/Testy/1,113542,8528090,Renault_Fluence_1_5_dCi___test___Za_kierownica.html diesel nie wychodzi za dobrze przy niedużych przebiegach, ale frajda z jazdy niezła. Ps. Może ktoś z silnikiem 2.0 16V 140 kM wypowie się ? :) Dodano: 15 sty 2013 - 08:14 :) Przejechane już 32000 km, bez uwag. Spalanie w normie, ale dalej ciekaw jestem jak tam silniki 2.0 16V 140 kM i 1,5 dCi 110 kM we Fluencach się sprawują.
  7. W moim rocznym fluensie privilge, jeszcze nie pękły, ale koło kierownicy ze skóry ekologicznej się wyciera bardzo. W ASO rejon Wrocław w ramach gwarancji wymieniają na nowe, bądź można pozostawić w ASO i tapicer obszyje kierownicę. To samo można wykonać z fotelami w zakresie obszycia ponownego przez tapicera na koszt Reanult :)
  8. Osobiście posiadam Fluenca 1,6 110 kM wersja Privilige (od blisko roku) i chciałbym uzysakć opinie użykowników wersji beznynowych i diesela. Mianowicie chodzi o średnie spalanie jakie wam wychodzi oraz o ewentualne usterki w działaniu silnika (czy takowe były). W moim przypadku po 16500 km, brak jakichkolwiek usterek. Spalanie w mieście w korkach (Wrocław) średnio 9,5. Trasa 6.2 (paliwo 98 oktan). Ciekaw jestem w szczególności spalania w jeździe miejskiej 1,5 dCi 110 kM, gdyż koszt zakupu w stosunku do mojej wersji był w 2011 roku o 10500 zł większy i poza komfortem jazdy (super moment obrotowy) czy są jakieś inne plusy zakupu tejże wersji. ;) /0cool: zły dział, przeniosłem.
  9. Różnie bywa bo to samo paliwo niby, ale na różnych stacjach może zaskoczyc - chodzi o jakość. Na tym paliwie tez duzo przejechalem thalia o czym pisalem wcześniej, więc mnie nie zawiodło. Co do przechylow mi nie przeszkadza, ale zgadzam sie z kolega źe octawia cenowo odpada. Ja przed zakupem fluenca, bralem pod uwage nowa oktawie z silnikiem 1,2 tsi i w wersji biednej by byla cena jak za fluenca privilige. Fluenca kupilbym jeszcze raz.
  10. Ja mam fluenca 1,6 110 kM privilige od lipca 2011 roku, przejechałem do dziś 13000 km na 98 ultimate z bp i żyje, ale różnie to bywa. Podgrzewane luterka są, ale zależy od wersji, a na marginesie ile kolega jeździ już fluencem, że ma takie odczucia ? Każdy czegoś innego oczekuje od samochodu więc opinie są subiektywne. Napewno stosunek cena do wyposażenia fluence jest na plus. :lol:
  11. w sprawie 1,6 megane czy fluence warto zauważyć że w megane przy silniku 1,6 110 kM jest 6 biegowa skrzynia biegów a we fluencie z tym samym silnikiem jest 5 biegowa. Co za tym idzie jest inaczej zestopniowana. Warto dodać co do dynamiczności że trzeba fluenca utrzymywać na wysokich obrotach bo tam ma lepszy moment i jeździ dynamicznie. Osobiście mam fluencem z tym silnikiem przejechane 11000 km i nie narzekam, ale leje tylko 98 z bp o czym pisalem wcześniej.
  12. No mi w ASO podali cenę maty wygłuszającej do Fluenca 1,6 = 380 zł + 3zł za każda ze spinek (jest 5). We Fluencie faktycznie tylko do dCi jest dodawana w standardzie.
  13. W roku 2007 kupiłem Thalię z silnikiem 1,2 16V 75 kM, do którego początkowo lełem tylko 95. Auto jeździło dobrze ale paliło w mieście dużo. Po przejchaniu około 20000 tysięcy zacząłem lać paliwa 98. Po przejchaniu kolejnych 3 tysięcy spalanie się ustabilizowało i spadło nawet w mieście. Po za tym wytestowałem że 98 z Bp jest optymalna. Fakt vervę z orlenu spalał mało ale moc był ciut niższa. Obecnie mam fluenca 1,6 110 kM, przejechałem 1400 km i od początku leję 98. Silnik jest na dotarciu więc o spalaniu można będzie coś powiedzieć poźniej, nie mniej na przykładzie thali potwierdzam spalanie niższe 98 (na klapie wlewu była informacja 95 98) ale po kilku, kilkunastu tankowaniach. Po jednym tankowaniu do auta, którego silnik nie jest przystosowany do 98 nie ma sensu.
  14. Pytanie laika. Mam fluenca na alufelgach 16. Chce na zime kupic 16 stalowe, ale w serwisie powiedzieli ze kosztowac beda po 650 zl za sztuke i ze maja wzmocnione obrzeza. Poza tym nastraszyli ze ciezko jest dobrac stalowe bo beda haczyly o zaciski.Ponadto zapasowka stalowa 15 jaka mam w bagazniku według serwisu moze byc stosowana jako dojazdowka. Prosze o pomoc i wytlumaczenie o co chodzi ze 16 stalowymi i gdzie moze kupic ze srubami, bo te od alu chyba byc nie powinny.
  15. Odnośnie spalania, przynajmniej w odniesieniu do 1,6 mogę powiedzieć że tankując 95 pali wjęcej. Paradokslanie tankując 98 jest mniej. Taką sama sytuację miałem w thali 1,2 16V 75 kM, zanim kupiłem fluenca. Silniki benzynowe renault dedykowane są do paliwa 98 oktan.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!