Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wariat1478

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I
  • Silnik
    1598 cm3
  • Przebieg (tys.km)
    240000
  1. scaliłem z już istniejącym tematem Witam, Po podniesieniu maski w moim Scenicu wydobywa się z okolic silnika bardzo intensywny zapach benzyny (czasami czuć go nawet w środku). Stan ten utrzymuje się już dosyć długo. W czym może być problem? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  2. Witam. Podczas odpalania mojego Scenica obroty na biegu jałowym wynoszą około 1000 - 1100. Gdy silnik się zagrzeje spadają one do około 750. Zaczynają mi wtedy wariować kontrolka temperatury ( wskazówka na połowie więc wszystko ok ) oraz oleju ( poziom oleju także w porządku ). Mrugają one bardzo bladym światłem. Po włączeniu jakiś odbiorników prądu typu dmuchawa, obroty lekko spadają a kontrolki święcą lekko mocniej. Wystarczy dodać odrobinę gazu i kontrolki gasną - zwiększają się obroty. Sprawdzałem ładowanie akumulatora i na niskich obrotach spada ono poniżej 14 V - właśnie wtedy zaczynają wariować kontrolki. Ktoś wie jaka może być przyczyna mojego problemu? Z góry dziękuję za pomoc.
  3. Domontowałem jako brakujący element miedzianą rurkę o tej samej średnicy. Wszystko trzyma się dobrze. Teraz muszę obserwować przez najbliższy czas czy uszczelnienie połączenia termostat głowica rozwiązało mój problem.
  4. Już się miałem zabierać za naprawę połączenia, gdy zobaczyłem że wężyk od filtru powietrza jest odpięty a jakiś wężyk obok pękł i zachlapał silnik olejem. Czy może mi powiedzieć ktoś od czego jest ten wężyk bo nie wiem nawet o jaki przewód mam pytać w sklepie. Załączam zdjęcia mojego silnika z zaznaczonym przewodem. Oraz inne zdjęcia opisywanego wcześniej problemu: Ufff. Wreszcie skończyłem. Możliwe, że olej przedostawał się tym połączeniem bo stary silikon nie był najlepszej jakości. Teraz muszę znaleźć jakiegoś dobrego człowieka, który nakieruje mnie do czego służy ten wężyk zaznaczony na zdjęciu i nakieruje co za trójnik muszę kupić. Wtedy będę mógł zobaczyć efekty swojej pracy. Była to moja pierwsza samodzielna naprawa :)
  5. mario1p - Dziękuję Ci bardzo za wyczerpujący i dokładny opis procesu naprawy. Jutro kupuję pastę i zabieram się za operacje. Płyn chłodniczy należy spuścić przed rozkręceniem czy można to zrobić później? Kreciq - Przepraszam, że nie spytałem czy mogę użyć zdjęć. Mam tylko nadzieję, że nie masz nic przeciwko. Mam nadzieję, że u mnie także skończy się na tylko na uszczelnieniu tego połączenia. Czy bitex to na pewno dobry środek do tego typu rzeczy? Jutro po całej naprawie napisze w temacie co i jak. Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  6. Dziękuję bardzo za pomocne odpowiedzi. Ostatnio nie zaglądałem na forum dlatego tak późno odpisuje. W weekend wybrałem olej z płynu i oprócz niego wyłowiłem parę kawałków czerwonego uszczelniacza oraz tak jakby kawałki starej niebieskiej farby. O które połączenie chodzi? O to zaznaczone na zdjęciu? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zaznaczył gdzie znajdują się odpowietrzniki.
  7. Tak wypłukałem wodą, następnie przeczyściłem prestonem.
  8. Po paru dniach jazdy na nowym płynie chłodniczym na jego powierzchni znowu zaczęła pojawiać się najpierw biała, a teraz już jasno brązowa zawiesina. Oleju nie przybywa ani nie ubywa. Korek od wlewu oleju czysty. Płynu chłodniczego także nie przybywa ani nie ubywa. Nie ma spadku mocy ani nie kopci na biało. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia samemu czy to uszczelka pod głowicą?
  9. A w jaki sposób odczepić wąż od chłodnicy żeby spuścić resztę płynu? Nie mogę tam sięgnąć.
  10. Ten przy chłodnicy znalazłem. Trochę powietrza uleciało. Drugiego nie mogę zlokalizować.
  11. Dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj przejeździłem trochę i jak na razie płynu nie ubywa, ani nie ma oleju. Jeszcze planuje kupić Prestona żeby dokładnie przeczyścić układ chłodniczy. Czy znajdę gdzieś w Reni jakiś odpowietrznik od układu chłodniczego?
  12. Witam. Od soboty posiadam Scenica. Zauważyłem dziwny dźwięk przelewającej się wody podczas odpalania na zimnym silniku. Po około 30 sek. ustępuje. Tutaj mam nagranie http://www.zshare.net/audio/934324079cc288a3. Postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie jest zapowietrzony układ chłodniczy. Okazało się że w zbiorniczku płynu chłodniczego pływa coś białego, jakby zważonego i tłustego. Postanowiłem przeczyścić cały układ wodą i właśnie jestem po tej operacji. Dodam, że silnik około 1,5 roku temu miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Silnik pracuje równo i nie ma ubytku mocy oraz nie grzeje się ( wskazówka dochodzi do połowy temperatury, nie wiem tylko czemu nie załącza się wiatrak chłodzący ). Nie bierze także oleju - 2 tys. temu był wymieniany rozrząd oraz olej. Wcześniej użytkowany był przez kobietę. Jak wam się wydaje czy może być to uszczelka, czy jednak nie przeczyszczony po wymianie tejże uszczelki układ chłodniczy? A może płyn chłodniczy był stary i się zważył :shock: ? Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc.
  13. Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. 1. Nie wiem jak dokładniej opisać. Dźwięk przelewającej się wody. Zamieszczam do pomocy przed chwilą wykonane nagranie na którym trochę słychać ten dźwięk. http://www.zshare.net/audio/934324079cc288a3 2. Pokrętło chyba nie działa. Nic się nie zmienia. 3. Drogie koszty wymiany? Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!