Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Archibald

Użytkownik
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    rozne
  • Silnik
    najczesciej diesel
  • Przebieg (tys.km)
    rozne

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nie ma innego sposobu sprawdzenia szczelnosci, no moze poza napompowaniem, ale nie mam przystawki blokujacej dolot. Zreszta przy ilosci oleju jakie puszcza ten silnik to nieszczelnosci wyjda szybko, tym bardziej, ze rozbieralem caly dolot i tylko na wyjsciu z IC bylo troche mokro, ale po poprawnym zlozeniu jest spokoj. Co do turbo, to osobiscie wymienialem silnik razem z turbina, wiec wiem, ze nie byla ruszana. Oryginalna farba byla na sztandze. No i to samo bylo na starym silniku. Zmieniony byl blok, wtryski i turbo. Teraz nawet zawor sterowania podmienilem. Wnioskuje, ze TTTM. Znalazlem ciekawa strone, wg ktorej Clio 65 mialo 118 lbf/ft, podczas gdy Megane 101 konna ma 148. To 30 roznicy. Porownujac do np Mondeo 2.2 tdci ma 266, wiec ponad 100 wiecej, tak samo Focus 2.0 tdci ma 236. Jedynie Focus 1.8 tddi ma ten sam rozklad masy na moment - 148, ale dolot Focusa MKI byl sporo krotszy a IC mniejszy (delikatniejszy), wiec moze stad mial mniejszy lag. IC w Megane jest z przodu i dosc nisko, wiec rury dluzsze a turbo musi wiecej pompowac.
  2. Przeplywomierz tez byl czyszczony. Dolot szczelny bo by swist bylo slychac i zaolejony by byl. Nie zrozumcie mnie zle, auto jedzie, ale ma spory lag przy zmianie biegow i wg mnie dosc slabo przyspiesza jak na 100 koni i 200Nm.
  3. Rozbieralem tego dci wiec wiem, ze ma 8 zaworow, ale wlasnie on nawet na niskich obrotach nie ciagnie, a na wysokich ciagnie dosc slabo. Jezeli cos jest uszkodzone to co? bledow nie ma, EGR zaslepiony, sterowanie turbo chodzi, wtryski nie wyrzucaja bledow. Jedyne co mam do niego to nierowna praca odczuwalna w srodku auta, ale to moze byc spowodowane uszkodzeniem poduszki. Poza tym rozrzad ustawiony na przyrzady, przyrzad jak pamietam sprawdzalem wymiarami do tego oryginalnego. Dla mnie najgorsze jest to, ze on ma ten lag miedzy biegami i trzeba go ciagnac do 2500 minimum zeby jechal, a najczesciej jest blizej 3000.
  4. Przyznam szczerze, ze jestem troche zawiedziony silnikiem. Mielismy CLio 1.5 i silnik sie zbieral ladnie w miescie, ale parametry zawieszenia i skrecania byly fatalne. Na trasie skrzynia tez sie konczyla strasznie szybko. Kupilismy Megane 100 konne, zeby lepiej jechalo na trasie. No skrecanie i jazda jest duzo lepsza do miasta, tak skrzynia jest tak samo krotka jak Clio, wiec wieksze predkosci odpadaja. Do tego jazda typowo miejska to meczarnia, bo auto nie zbiera sie ladnie. Jezdzilem kilkoma 8 zaworowkami i ciagna od dolu i nie maja mocy powyzej 2500 obrotow. Niektore 16 zaworki tez tak jezdza (np 1.0 HDI). W tym silniku (1.5 dci 100 konny) mam wrazenie, ze auto nie ma mocy do 2500 a powyzej zachowuje sie najwyzej jak 8 zaworowka. Teraz jeszcze jedno pytanie. Czy ktos wie czym sie rozni wersja 101 i 105 konna? Wychodzi na to, ze 101 konna ma taki sam moment jak 80 konna (200Nm) a 106 konna ma juz 240. Z tego co wiem, wtryski sa takie same, obie maja kierownice w turbo, wiec czy to jest tylko sprawa oprogramowania?
  5. 1. Czesci poza serwisem Delhi nie dostaniesz do pompy. Jak zobaczysz ich koszty to kupisz uzywana i sprawdzona. 2. Skad wiesz, ze pompa sie sypie? Sprawdzales czy wnioskujesz po uszkodzonym wtrysku? 3. Wtryski penwie bylyby juz uszkodzone, wiec plukanie ich malo pomoze. Wyslij probke ropy do serwisu i sie dowiesz.
  6. No nie mozna sie pomylic, choc czytalem ze ktos probowal chyba odwrotnie zalozyc. Tam jest dosc kiepskie dojscie, wiec mozna latwo probowac wstawic odwrotnie i nie bedzie mozna zlozyc. U mnie oleju jest dosc sporo, ale ten silnik juz ma taki urok, ze lubi go gubic, szczegolnie jakis lepszy. Chcialbym jedynie wyjasnic, ze jestem zadowolony z produkty i szczerze polecam.
  7. Czy posiadacze 100 konnego 1.5 dci w Megane moga sie wypowiedziec odnosnie pracy tego silnika, szczegolnie przyspieszenia oraz “ciagniecia” po zmianie biegu. Pomimo naprawy wszystkeigo co możliwe, auto przyspiesza chyba najgorzej ze wszystkich aut które miałem. Jedynka jeszcze jako tako, ale jeżeli nie jest ciagnieta do 3000 to po zmianie obrotow jakby się chwile zastanawiala, zanim zacznie jechac. Jak już nawet jedzie to radzi sobie, ale robi to jak 60 konne Clio. Clio mialo krotki dolot (bez IC i zmiennej geometrii), wiec ciagnie ladnie i zastanawiam się już po prostu czy w Megane nie jest za male turbo i za dlugi (zbyt pojemny) dolot wiec trzeba czasu az napompuje. No ale jezeli tak jest to jak jezdza 80 konne wersje Megane? Auto ma wymieniony silnik, brak bledow, zaslepiony EGR. Jedyne co się rzuca w oczy to lekka nierowna praca na cieplo po ciezszej jezdzie, która była tez na wczesniejszym silniku (nowa pompa, turbo, wtryski, EGR itd.) Podejrzewam, ze to moze byc poduszka. Na pewno dolna jest uszkodzona. Chodzi mi glownie o lag w pracy turbo miedzy zmiana biegow. Myslalem, ze moze kierownice sa zatarte, ale ruszaja sie lekko. Zawor sterowania podmienilem i bez roznicy. Jedyne co zauwazylem, to, ze zawor puszzcza bez podania pradu (zatkany krociec wyjscia, ciagne przez wejscie jak pompa vacuu i gdzies w srodku jest nieszczelnosc), ale maja tak oba zaworki jakie mam.
  8. Kupilem zaslepke do 1.5 dci (2004) od Tafmet i mam nastepujace komentarze: - zaslepka pasuje TYLKO jedna strona. Z jednej jest szersza, a z drugiej szersza. Dosc latwo sie pomylic. Moze warto wybic znak ktora strona ma byc do EGR? - Po zaslepieniu na rurce EGR pojawil sie olej, ktory pewnie teraz zbiera sie w zaglebieniu EGR i splywa. Bede to rozbieral i uszczelnial zaslepke silikonem. -oczywiscie do zapiecia zaciskow trzeba odpowiedniego przyrzadu, albo obceg. Kombinerki sie nie nadaja.
  9. A czy orientuje sie ktos czy w Megane jest regulacja wodzikow skrzyni? Po wymianie silnika ze sprzeglem jedynka wchodzi ciezko, a wsteczny czasami nie wchodzi.
  10. Nie powiem Ci jakie sa wazniejsze, bo najbardziej miarodajny jest test na urzadzeniu po wyjeciu wtryskow. To ze auto nie odpala to raczej nie od wtryskow. Trzon grzybka zaworka sie zuzywa czy to przedwczesnie przez opilki z pompy lub z normalnego zuzycia przy ok 100-160 tys km. Przy wystepowaniu opilkow dochodzi problem uszkodzenia dyszy wtryskiwacza (zapchania otworow).
  11. Pompy sa te same, pod warunkiem, ze masz krotka, 2 tloczkowa (z Megane lub Clio).
  12. Czy ktos wie jak mozna dojsc ktorej biblioteki brakuje i ja doinstalowac? Przechodze juz przez drugiego laptopa i na zadnym sie nie instaluje. Jeden pokazuje blad biblioteki ACE.dll, drugi uszkodzona instalacje. Oba komputery maja wszystkie poprawki windowsa.
  13. Zapomnialem odpisac. model 730 ma 100 koni, ale rozrusznik jest z tylu. Moj jest 728 100 koni z rozrusznikem z przodu. Niestety skrzynia by nie pasowala. 728 jest strasznie trudny do dostania, a jak jest to najczesciej z walnietym dolem. Przstaje wierzyc sprzedawcom, bo kazdy wciska ze inne pasuja, a nie pasuja, wiec szukam tylko 728 Niech diable trafi Renault za te kombinacje z milonem mozliwosci podzespolow. Od tygodnia glowie sie co zrobic. Szlifowac mozna, ale nie ma nadwymiarowych uszczelek, a blok ktos juz mocno porysowal. Mam dosc tego auta...
  14. Z ukladem wtryskowym to wiedzialem, ale ja mam Delphi wiec to nie problem. Nie wiedzialem tylko czy glowica sie rozni miedzy wersjami mocy, jak np dol jest inny w 105 konnej wersji. NIestety czeka mnie wymiana glowicy, a ktos przede mna juz zakladal nowa (jest malowana i ma plombe temperaturowa). Cisnienie ciagle rosnie i wyrzuca plyn ze zbiorniczka... Dodano: 11 lis 2014 - 16:26 Moja glowica ma 5 otworow. Dzis skoncze demontaz. Czy sa jakies roznice miedzy uszczelkami pod glowice? Sklepy dostaja wariacji jak sie pytam, po ponoc sa rozne, a juz 105 konnej wersji to sie calkowicie boja. Straszny problem kupic cokolwiek do Megane 105. Dodano: 12 lis 2014 - 12:49 Wlasnie rozmawialem z firma ktora sprzedaje silniki i twierdza, ze maja 722 ktory ma 100 koni i wg nich jest zamienny z 728 i 729, ale dziwne jest to, ze rozrusznik ma z tylu, a jak pamietam u mnie jest z przodu. Mam juz serdecznie dosc tego korowodu tysiecy roznych modeli kazdej czesci.
  15. W silniku ktos zamontowal nowa glowice, ale uszczelka padla po krotkim czasie. Po rozbiorce nie widac uszkodzen glowicy, ale blok ktos traktowal ostro. Wg mnie ten blok jest zbyt mocno porysowany i ma za duzy wzer aby uszczelka wytrzymala dluzszy okres, ale prosilbym o potwierdzenie przez osoby ktore sie tym zajmuja na codzien. Jezeli trzeba szlifowac blok to czy od razu kupowac grubsza uszczelke i czy w ogole sa takie dostepne do tego silnika (ja nie moge znalezc w UK) Dziekuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!